KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
csak nekem úgy fest, az A400M valahogy ezen arányok elvétése, az európaiak ezzel a géppel mintha elgaloppírozták volna magukat.
Az A400M fejlesztésénél meg volt határozva, hogy a gép 1 "rétről", tehát szükségreptérről is bevethető legyen. Erre sokkal megfelelőbb a turboprop hajtás, így nem véletlen, hogy a taktikai szállítógépek zöme ezt használja. - Ellentétben az Embraerrel, ahol maradtak a civilben már jól bevált sugárhajóműnél. Japánban /C-2/ meg egymást érik a kiválóan megépített kisebb repterek, így rétek és szükségrepterek hiányában értelmetlen lenne a "drágább" turbopropot használni. /Ekkora terhek emelésére legalább 4 turboprop kell, de sugárhajtóműből 2 is elég.../
 
M

molnibalage

Guest
Az A400M fejlesztésénél meg volt határozva, hogy a gép 1 "rétről", tehát szükségreptérről is bevethető legyen. Erre sokkal megfelelőbb a turboprop hajtás, így nem véletlen, hogy a taktikai szállítógépek zöme ezt használja. - Ellentétben az Embraerrel, ahol maradtak a civilben már jól bevált sugárhajóműnél. Japánban /C-2/ meg egymást érik a kiválóan megépített kisebb repterek, így rétek és szükségrepterek hiányában értelmetlen lenne a "drágább" turbopropot használni. /Ekkora terhek emelésére legalább 4 turboprop kell, de sugárhajtóműből 2 is elég.../


Én úgy látom, hogy a C-17 hajtóműve magasabban van, mint az A400 lapátok alja a földtől...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ám a KC-390-nél már nem így van. - És én nem olvastam, hogy a brazil gépnek "szükségrepteres képességei" lennének, ellentétben az A400M-mel...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ám a KC-390-nél már nem így van. - És én nem olvastam, hogy a brazil gépnek "szükségrepteres képességei" lennének, ellentétben az A400M-mel...
"...Ruggedized landing gear allows the KC-390 to take-off from or land on any hard and flat surface, including dirt airstrips typical of front line bases..."

Ez valóban sok mindent jelenthet, valóban még én se láttam, milyen tipikus frontvonalbeli bázis körülményekre gondoltak a brazilok és valóban, az A400-nál vagy a C-17-esnél élesben is láttuk mire képes kifejezetten rossz minőségű felszállópályának nyilvánított terepekről.
Gyanítom a KC-390-esnél valami előzetes tereprendezést megkövetelnek, ezt hívják "döngölt talajú" repülőtérnek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
"...Lt. Col. Kono also underscored the aircraft’s capability of landing on short runways, even unpaved ones, enabling it to bring logistical support closer to the front lines..."
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Hát ez nem túl meggyőző...!
Persze mindkét gép /A400M vs. KC-390/ fejlesztésénél mások voltak a feltételek, így mások a képességek is.

Szerintem az Atlasnál nem a hajtómű kiválasztása, hanem a hajtóműgyártó kiválasztása jelentette a gondot, mert a fejlesztő országok EU-s hajtóművet akartak. - Részben ez okozta a csúszásokat és a milliárdos költségtúllépést is. - Melynek nyomán lett 1 eladhatatlanul drága gép és 1 máshoz nem használható európai hajtómű.

Az Embraer talán nem lesz eladhatatlan, de azt nem tudom, hogy mennyire lesz versenyképes a hasonló teherbírású taktikai gépekkel - pl a Herkyvel - szemben
 
T

torsen

Guest
Hát ez nem túl meggyőző...!
Persze mindkét gép /A400M vs. KC-390/ fejlesztésénél mások voltak a feltételek, így mások a képességek is.

Szerintem az Atlasnál nem a hajtómű kiválasztása, hanem a hajtóműgyártó kiválasztása jelentette a gondot, mert a fejlesztő országok EU-s hajtóművet akartak. - Részben ez okozta a csúszásokat és a milliárdos költségtúllépést is. - Melynek nyomán lett 1 eladhatatlanul drága gép és 1 máshoz nem használható európai hajtómű.

Az Embraer talán nem lesz eladhatatlan, de azt nem tudom, hogy mennyire lesz versenyképes a hasonló teherbírású taktikai gépekkel - pl a Herkyvel - szemben

1. Ne felejtsük el, hogy kifutott a C-17. Mit vehet az, aki hasonlóan nagy kategóriára vágyik jelenleg? Esetleg Atlas?
2. Az EU-s hajtóműgyártónál és repgyártónál az elköltött milliárdokból mi lett a repcsin kívül(ami azért használható)? "Némi" mérnöki tudás. Inkább így basszuk el a közpénzt, mint közmunkával!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
1. Ne felejtsük el, hogy kifutott a C-17. Mit vehet az, aki hasonlóan nagy kategóriára vágyik jelenleg? Esetleg Atlas?
2. Az EU-s hajtóműgyártónál és repgyártónál az elköltött milliárdokból mi lett a repcsin kívül(ami azért használható)? "Némi" mérnöki tudás. Inkább így basszuk el a közpénzt, mint közmunkával!
Mit? Hát egy szép nagy IJ kártyát...
A C-17 azért lett sikeres, mert a középhatalmak számára a 80t maximum teher elég, nincs szükség C-5 szintű drabális gépre. Viszont nincs a piacon semmi hozzá hasonló. An-124-et tudtommal nem gyártják és amúgy is C-5 kategória. Az A400 röhejesen gyenge a C-17-hez képest, az IL-76-hoz képest korszerűbb, az utóbbi viszont nem légiutántölthető, nyugati fogalmak miatt emiatt nem stratégiai gép annak ellenére, hogy terhelhetősége A400 szint..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Az A400M hajtóművei alapvetően a Snecma M88-asának core, azaz gázgenerátor szekciójára épülnek. Ha innen nézzük, a moduláris tervezés terén máris bizonyítottak, hiszen így már egy hajtóműcsalád második darabjáról beszélhetünk.
Ami érdekes, hogy pár évvel ezelőtt jött egy apró félhír, hogy a tervezők már dolgoznak a koax kialakításon, amit nyilván megelőzne egy teljesítménynövelő upgrade is.
Azaz, az eredeti koax kialakításra mégis szükség lesz. Illetve beigazolódik, amit a jó öreg An-22-essel párhuzamba állítással írtam.
Ennél azonban érdekesebb kérdés, hogy vajon mi miatt lett az első repülőképes prototípus is vagy 12 tonnával nehezebb, mint amit eredetileg terveztek? Ekkora gépnél a 12 tonnás hízás nagyon sok.
Ilyen háttérrel azon is el lehetne - szimplán elméleti jelleggel - agyalni, hogy vajon mekkora tömegnövekedéssel járna például a KC-390-esnél egy esetleges futómű áttervezés, ha az A400M-el azonos "terepjáró képességet" akarnának? Egyátalán kell-e? Mennyire dobná meg a további költségeket, ha ezt ki kellene alakítani?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Mit? Hát egy szép nagy IJ kártyát...
A C-17 azért lett sikeres, mert a középhatalmak számára a 80t maximum teher elég, nincs szükség C-5 szintű drabális gépre. Viszont nincs a piacon semmi hozzá hasonló. An-124-et tudtommal nem gyártják és amúgy is C-5 kategória. Az A400 röhejesen gyenge a C-17-hez képest, az IL-76-hoz képest korszerűbb, az utóbbi viszont nem légiutántölthető, nyugati fogalmak miatt emiatt nem stratégiai gép annak ellenére, hogy terhelhetősége A400 szint..


Mondjuk azt sosem értettem,hogy miért nem raktak rá egy "csövet".Egy végzős mérnökhallgató az éves kollégium díjért megtervezné 1 hét alatt.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk azt sosem értettem,hogy miért nem raktak rá egy "csövet".Egy végzős mérnökhallgató az éves kollégium díjért megtervezné 1 hét alatt.
Orbitális marhaságot sikerüt mondanod... Az A-50 esete nem rémlik az utántöltő szondával? Csekkold kérlek az A-50-es topikot...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Orbitális marhaságot sikerüt mondanod... Az A-50 esete nem rémlik az utántöltő szondával? Csekkold kérlek az A-50-es topikot...

Attól még a kérdés kérdés marad!Miért nincs az IL-76-on?Az,hogy az A-50-en van irreleváns mert nem az A-50-ről van szó(nyilván az üzemanyag rendszer azonos a két gépen szóval megtervezni sem kéne csak beépíteni).
 
M

molnibalage

Guest
Attól még a kérdés kérdés marad!Miért nincs az IL-76-on?Az,hogy az A-50-en van irreleváns mert nem az A-50-ről van szó(nyilván az üzemanyag rendszer azonos a két gépen szóval megtervezni sem kéne csak beépíteni).
Mert a pilótákat is ki kéne képezni rá, ehhez kéne sok-sok tankergép, ami nincs. Mivel az oroszok csak országon belül szállítanak és attól legfeljebb pár ezer km-re, nekik nincs szükségük olyan gépre, ami képes az egész világot átszelni leszállás nélkül.

A hh alatt kb. Kuba volt a legmesszebb, ahova repülni kellett, de oda mehetettek Afrikán keresztül is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Mert a pilótákat is ki kéne képezni rá, ehhez kéne sok-sok tankergép, ami nincs. Mivel az oroszok csak országon belül szállítanak és attól legfeljebb pár ezer km-re, nekik nincs szükségük olyan gépre, ami képes az egész világot átszelni leszállás nélkül.

A hh alatt kb. Kuba volt a legmesszebb, ahova repülni kellett, de oda mehetettek Afrikán keresztül is.

Az 1970-es földrengést követő perui légihíd, amit An-22-esekkel repültek, az volt talán a legmesszebb.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
1. Ne felejtsük el, hogy kifutott a C-17. Mit vehet az, aki hasonlóan nagy kategóriára vágyik jelenleg? Esetleg Atlas?
2. Az EU-s hajtóműgyártónál és repgyártónál az elköltött milliárdokból mi lett a repcsin kívül(ami azért használható)? "Némi" mérnöki tudás. Inkább így basszuk el a közpénzt, mint közmunkával!
Kezdjük a végén:
Az eladhatatlan Atlas hajtóművének fejlesztésére és gyártására kreált cég tudtommal azóta sem rukkolt elő semmi újdonsággal. - Ennyit a "mérnöki tudásról"...

Az Atlasnál jóval nagyobb C-17 telítette az amcsibarát piacot. Kínának és Oo-nak van hasonló teherbírású gépe, így rajtuk kívül szinte nem maradt piaca az akkora óriásoknak.
Fizetőképes kereslet inkább az Atlasnál kisebb, egymással versengő taktikai szállítógépek iránt mutatkozhat.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 762
113
Ám a KC-390-nél már nem így van. - És én nem olvastam, hogy a brazil gépnek "szükségrepteres képességei" lennének, ellentétben az A400M-mel...

Cobham-unpaved-runway-operation-Gravel-Kit_146-start-of-take-off-roll.jpg