W
Wilson
Guest
Én nem árazok semmit.
A számok magukért beszélnek.
A katonai üzletág árbevétel szempontjából csak a harmadik az Embraer üzletágai között. Ennél a kereskedelmi gépek és a bisjetek is messze több pénzt hoznak az Embraernek.
A KC-390 és a teherszállító kérdés legfeljebb a Brazil kormánynál élvez nagyobb figyelmet, de azt értsd meg hogy az Embraer nem egyenlő a Brazil kormánnyal.
Az Embraer egy nyilvános társaság ahol, amiben a Brazil kormánynak annyiban van több joga mint a többi részvényesnek hogy az arany részvényén keresztül vétó joga van ha a cég olyan irányba megy ami neki nem tetszik.
Amúgy pont annyi szavazattal bír az üzleti döntésekben mint amennyi az általa kontrolált részvények szavazati % a.
A katonai üzletág felét azért akarták átpasszolni a Boeingnek - és hagyta ezt jóvá a Brazil állam is - mert látták hogy önnmagában a katonai vonal nem lett volna életképes vállalkozás = nem működtethető nyereségesen.
Arra számítottak hogy majd a Boeing segítségével csinálnak piacot - elsősorban az USA-n belül - a katonai gépeknek.
Na ez most nem lesz....
Nagy jelentősége nincs a dolognak mivel a magyar légierőnek KC390-i lesznek és biztos,hogy nem a KC390-t választották volna ha kétséguk lett volna a gépek hosszú távú supportjával kapcsolatban az Embrarer helyzete miatt.