Visualizing the World’s Largest Oil Producers
Global oil production averaged 89.8 million barrels of oil per day in 2021. Here are the world's largest oil producers.
www.visualcapitalist.com
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Attól, hogy ez a csávó megpróbál véleményvezér lenni, még igen durván csúsztat a témában. (Szerk: illetve az aki az előadásból kiemelte a H2 szapulós részeket)
Az utolsó mondatok között a lényeg a videóban.Attól, hogy ez a csávó megpróbál véleményvezér lenni, még igen durván csúsztat a témában. (Szerk: illetve az aki az előadásból kiemelte a H2 szapulós részeket)
Érdemes lenne utánamenni, hogy ki mindenkitől kap pénzeket a cége. Nem lennék meglepve, ha nagy EV meg Battery manufacturer cégek lennének mögötte.
Az előadásban a saját adatait használja szemléltetésben, és nem független forrásokat.
A manipulatív hozzáállást mi sem bizonyítja jobban, mint amit a Teletubbies rainbow vs. "dark age" rainbow-val csinált.
Röhejes, hogy arra hivatkozva nem ajánlja a H2 technológiák felfuttatását, hogy JELENLEG milyen összetételű a H2 termelés. Amikor a H2 elsősorban alapanyag, és nem energiahordozó. Amikor arra épülnek, a H2 felhasználó gazdasági szegmensek, hogy elérhető és olcsó a földgáz.
Igen! Az energia válság - annak ellenére, hogy itt van a nyakunkon - még messze nem érezteti teljes erővel a katalizáló hatását.
Közben gyorsan bele-bele néztem az EREDETI (!) előadásban. És nem elég, hogy nem az a címe, mint a H2 hater megvágott videójának (az eredeti címe: The Clean Hydrogen Ladder. Nem is véletlen a szemléltető dián a létra.), de kimondottan a elektromos és akkus megoldások felé fordulást propagálja.
Az ilyen videóra szoktad te azt mondani, hogy cherry picking...
...de, hogy pont te linkelj egy ilyet!
Nézd már meg az eredeti előadást!Az utolsó mondatok között a lényeg a videóban.
Mondom, hogy cherry picking az, amit csinálsz. A pali pont, hogy az akkus/megújuló elektromos gazdaságot tolja. Megjegyzem, hogy atomenergetikai mérnökként végzett!Az akkuzást is hülyeségnek tartom.
Az, hogy erre felépíti a saját akkor hülyeségét nem érdekel.Nézd már meg az eredeti előadást!
Az utolsó mondat után beszél még vagy 5 percet.
Pont az a lényeg, hogy NEM az a lényeg.
Hol?Mondom, hogy cherry picking az, amit csinálsz. A pali pont, hogy az akkus/megújuló elektromos gazdaságot tolja. Megjegyzem, hogy atomenergetikai mérnökként végzett!
Van egy rossz hírem. Értem én, hogy egyesek álma ez, de a fogyasztóhoz képes a világ végén termelsz H2-őt, egy olyan naperőművel, amit úgy kéne odavinni az sem lesz olcsó. Amúgy nem értem azt, hogy ehhez miért kéne Afrika. Nézzed már meg, hogy az USA egyes részei milyen szélességi körön és klímán fekszik... Még szállítani se kéne messzire és mégis, ennyire "éri meg". Nem csinálják.Az meg hogy ki, és miért importál H2-t, azt a piaci viszonyok eldöntik.
Ha Afrikában/Szaharában annyi H2-t generálnak naperőművekben, hogy a fülükön csorog ki, és 1EUR/km3 áron adják, akkor úgy is meg fogják venni. És leszarják a veszteséget, mert ha 2eur/km3-re módosul a szállítás után az ára, akkor is megéri.
Jelenleg azért termelnek kék hidrogént, mert arra van kiépült infra. De a megújulók tárolási melléktermékeként, az erre kiépült háttér megléte mellett egészen meg fog változni a H2 szegmens összetétele, és alkalmazása.
Jelenleg ott tartunk, hogy azért készül kék hidrogén, hogy legyen elég H2 felhasználó. A végső cél nem ez.
Az a különleges, hogy a H2 termelés nem privilégium. Nem csak azoknak adatik meg, akik olaj és gázmezőkön ülnek, vagy akik súlyos évtizedeket "csesznek el" az ország jövőjéből, hogy nukleáris ipart, és ehhez szükséges szakembereket termeljenek ki.Az, hogy erre felépíti a saját akkor hülyeségét nem érdekel.
A lényeg az, amit mondott. Ha importálod a hatásfok miatt drága H2-őt, akkor nem leszel versenyképes.
Hol?
Én azt linkeltem, hogy a H2-őzés hülyeség.
Ettől nem lesz hiteles, amit máshol mond, amit NEM IS LINKELTEM.
Mert a hülyeségét miért linkeljem?
Van egy rossz hírem. Értem én, hogy egyesek álma ez, de a fogyasztóhoz képes a világ végén termelsz H2-őt, egy olyan naperőművel, amit úgy kéne odavinni az sem lesz olcsó. Amúgy nem értem azt, hogy ehhez miért kéne Afrika. Nézzed már meg, hogy az USA egyes részei milyen szélességi körön és klímán fekszik... Még szállítani se kéne messzire és mégis, ennyire "éri meg". Nem csinálják.
Honnan lesz elég vized az ipari méretű H2 termeléshez?Az a különleges, hogy a H2 termelés nem privilégium. Nem csak azoknak adatik meg, akik olaj és gázmezőkön ülnek, vagy akik súlyos évtizedeket "csesznek el" az ország jövőjéből, hogy nukleáris ipart, és ehhez szükséges szakembereket termeljenek ki.
Ezzel a H2 megszünteti az energetika geopolitikai egyenlőtlenségeit.
Az meg hogy gazdaságilag mi éri meg a nyugati cégeknek - értsd, hogy Afrikába finanszíroznak H2 projekteket - az az ő dolguk. Szerencsére itt még működnek a piaci mechanizmusok.
Tehát lehet, hogy Afrikából még simán megéri ideszállítani, míg Brazíliából meg nem.
De a kiépülő H2 gazdaság súlypontja egyértelműen nem ez lesz.
Sokkal inkább a regionális termelés, raktározás, felhasználás.
Ha engem kérdezel a hosszútávú energiatárolás az, amikor reaktor fűtőelemet tárolsz évekre előre.1Honnan lesz elég vized az ipari méretű H2 termeléshez?
A megújuló gyártásnak nem lesz geopolitikai egyenlőtlensége? Hány európai napelemgyár van?
A H2 szállítás/tárolás technológiájára nem kell évtizedeket elcseszni? Ha azzal jössz,hogy azt meg lehet venni a piacról, akkor tájékoztatlak, hogy a nukleáris technológiát is.
A piaci mechanizmusok kiiktatása miatt van csupán probléma, a nukleáris technológia tabu mivolta miatt. Várd ki, amíg a zöldek megtalálják az enciklopédiában a Hidrogén-bomba szót !
Amit írsz az egy szép vízió, de messze van még, és nagyon sok HA van még addig. Ráadásul nukleáris technológia nélkül ez sem lesz igazán fenntartható szerintem, ha mindnen háztetőt napelemmel borítunk is. A hosszútávú energia-tárolásra (télre betárazás) alig jobb megoldás mint az akkuk a szivárgás miatt.
Ha a gördülő állományt nem kényszerítik az átállásra, akkor nem is fog. "Apró problémák listája".Az a baj itt is szélsőség felé mennek a dolgok. A H2-ben van potenciál, de nem tartom valószínűnek, hogy ki lehet vele váltani a teljes földagáz fogyasztást.
Úgy néz ki az 1 dollár/kg ár össze fog jönni szóval van benne fantázia, a vonatot nagyon jó példának tartom. Iszonyat mennyiségű naperőmű
lesz letelepítve, ha csak órán belül akarsz kiegyenlítést már az is nagyom komoly akku beruházást jelent, ahelyett hogy leveszed a hálózatról a panelt sokkal ésszerűbb hidrogént termelni, amit utána hidrogén cellás járművekbe lehetne tölteni. A tömegközlekedésben valamint a tranzit forgalomban komoly potenciál van a hidrogénbe. Nem én mondom, hanem a téma szakértői, hogy az országban 60-70 jól elhelyezett kúttal a tranzit forgalmat és a tömegközlekedést (vonat, busz) át lehetne állítani hidrogénre.
Csak a csővezeték anyaga és a fogyasztók is prüszkölhetnek.Már ez nagyban csökkentené az energia importot. A másik opció Kardoskúton már fut, az Akvamarin projekt szerintem nagyon értelmes dolog. Ha sikerülne 5-10 százalékban bekeverni a jelenlegi hálózatba hidrogént szintén jelentős mértékben lehetne csökkenteni a földgáz importot.
Hát, a problémák kb. ugyanazok vagy súlyosabbak. Ahogy egy sima GT-t sem tudsz csak úgy keróról vagy NG-ről átteni H2-re, úgy gázmotors se nagyon tudtommal.Kezdetnek ezek jók, aztán meg lehetne próbálni gázmotoros erőműveket felhúzni hidrogénre és esetleg azzal kiszabályozni a csúcsokat. meg kell nézni mennyire gazdaságos.
Pár százalék sem és ez is inkább az import balanszolást tompítja. Ezen túl semmit nem tud és ez sem lesz olcsó.A hidrogénben is van potenciál csak azt sem kell fullba nyomni, de ez kb mindene igaz az életben. Meg kell keresni a helyét egy értelmes mixben, csak úgy mint a napnak és a szélnek. A nagy részét az igénynek logikusan atom fogja adni, de az energia import csökkentésénél komoly szerepe lehet a hidrogénnek.
Emellett is lenne értelme a H2 gazdaságnak is, csak nem úgy. Sok ipari folyamat aminek a földgáz a prekurzora, szintén kevésbé lenne kitett a geopolitikának, lehetne a bőséges energiával szintetikus üzemanyagokat gyártani, amik jól (jobban) tárolhatóak, energiasűrűségük magas, és a meglévő infrastruktúrával kezelhetőek/felhasználhatóak. Ennek feltétele azonban továbbra is az energiabőség és ellátásbiztonság (nukleáris energia) volna.Ha engem kérdezel a hosszútávú energiatárolás az, amikor reaktor fűtőelemet tárolsz évekre előre.
Na az tárolás. És fenntartható. Tervezhető. Stabil. Nem veszít semmit az energiatartalmából.
Egy Mo. méretű ország 4 éves fűtőelem mennyisége egy családi hát méretű objektumban elvan.
A többi rész is nagyon valid.
Igen érdekes "energetikai függetlenedés", ahol más kontinensen gyártott PV-je, más kontinensre tett H2 gyártása és egy sérülékeny szállítási láncra teszed fel a tétet. Se nem olcsó, se nem stabil.
Ehhez képest hóttegyszerű az, hogy a fejlett európai ipar gyártson reaktort, amíg képes rá. Ráadásul az SMR-nél a belépőszint is alacsonyabb.
Nem csak a világon pár cég lenne képes szerintem kisebb reaktorok gyártására. (@ozymandias ?)
Az urán a világ n+1 részén elérhető és nem diktatúrák / mindenféle autoriter sejkségekből csak.
A Th meg mindenütt, ha végre használnánk ipari léptékben azt.
Képtelen vagyok megérteni ezeket az erőltetett hülyeségeket, amik a függőségeket csak erősebben már formában helyezik ki és még az európai ipar és szürkeállomány leépítéssel is járnak. Mi ez a hülyeség? Egyesek MINDENKÉPPEN a nap+szelet erőltetnék, még akkor is, ha a végén a leves ötször többe fájna, mint a hús.
Ez sok összetevős dolog. Kérdés a jelenlegi konfiguráció, valamint, hogy milyen keveréket akarsz használni. 5-10% hidrogén bekeverés nem feltétlen igényel masszív átalakításokat. Persze ez gépfüggő is. Nem nagy tudomány ezek alapján megtérülést számolni. Vannak erre ilyen reklám kalkulátorokHát, a problémák kb. ugyanazok vagy súlyosabbak. Ahogy egy sima GT-t sem tudsz csak úgy keróról vagy NG-ről átteni H2-re, úgy gázmotors se nagyon tudtommal.
Ha a gördülő állományt nem kényszerítik az átállásra, akkor nem is fog. "Apró problémák listája".
- Attól, hogy Mo-n tud H2-őt tankolni a célállomáson és máshol, ha nem tud, akkor IJ.
- Miért adjon ki az üzemeltető egy rakás pénzt úgy mozdonyra, ha a meglevő is jó még 0-50 évig? A buszok esetén ez kisebb lenne, de közúti fogalomban hidrogénes jármű? Hmmm....
Pár százalék sem és ez is inkább az import balanszolást tompítja. Ezen túl semmit nem tud és ez sem lesz olcsó.
Fókuszáljunk a BKV-ra. Itt is igaz, ami a vasútra. A buszok nagy része csak csúcsidőben kell, a maradék tankolhat.1, Nem tudom mennyire követed a folyamatokat, de az a veszély nem fenyeget, hogy csak Magyarországon lehet majd hidrogént tankolni. Ha nyugat felé mész semmiképp nem kell betojni
2, Mert mennyi is a jelenlegi állomány átlag életkora pl buszok esetében?A BKV cirka ezer darabos autóbusz állományának átlagéletkora meghaladja a 13 évet, 650 jármű túlfuttatott, megérett a cserére. Szóval eleve cserélni kéne. 10 alatti kúttal meg lehetne oldani a dolgot városon belül.
A MÁV állomány átlagéletkora szintén 40 év egyébként. De ott ez jóval bonyolultabb belátom.
Az ipari folyamatnál is a baj az, hogy azok jellemzően 0/24h és az év kb. 330 napjában mennek. Stabil, egyenletes H2 bemenet kell. Tehát az N2 kimenet csak akkor lenne stabil, ha valójában a PV-k áramával termelnéd, ha éppen úgy van, ha meg nincs, akkor hálózatról. De nem magát a N2-őt tárolod. Ez is csak kiegészítés.Emellett is lenne értelme a H2 gazdaságnak is, csak nem úgy. Sok ipari folyamat aminek a földgáz a prekurzora, szintén kevésbé lenne kitett a geopolitikának, lehetne a bőséges energiával szintetikus üzemanyagokat gyártani, amik jól (jobban) tárolhatóak, energiasűrűségük magas, és a meglévő infrastruktúrával kezelhetőek/felhasználhatóak. Ennek feltétele azonban továbbra is az energiabőség és ellátásbiztonság (nukleáris energia) volna.
TessékA megújuló gyártásnak nem lesz geopolitikai egyenlőtlensége? Hány európai napelemgyár van?
Az atomerőművek nem a tabu mivoltuk miatt torpantak meg, hanem mert a privát szektornak egyszerűen nincsen annyi pénze, hogy finanszírozza. Pláne egy rizikós beruházásról beszélünk. Amerikában nem ideológiai alapon álltak le az ilyen irányú fejlesztések.A piaci mechanizmusok kiiktatása miatt van csupán probléma, a nukleáris technológia tabu mivolta miatt. Várd ki, amíg a zöldek megtalálják az enciklopédiában a Hidrogén-bomba szót
Csövön tökéletesen megoldható a H2 szállítás. Megvannak erre már a megfelelő anyagú csövek ahol a hidrogén nem okoz problémát. USA-ban 1600 mérföldnyi H2 vezeték van jelenleg üzemben és nem robban fel semmi... olvass utánna.Fókuszáljunk a BKV-ra. Itt is igaz, ami a vasútra. A buszok nagy része csak csúcsidőben kell, a maradék tankolhat.
Eddig OK. És ezt hol fogja megetnni?
- Még, ha lenne árambőségi is, H2 termelő üzemet te a város buszgarázsaiba nem fogsz letenni, az fix. Se hely, se biztonsági követelmények miatt, se mert áramot nem tudnám odavinni. Itt MW-okról beszélgetünk.
- Akkor a város határában kéne új alállomásra H2 üzem és oda kell zarándokolni ki a buszoknak? Ez több szempontból sem ideális. A sofőrök vezetési ideje nő, a buszok futása is, és maga a művelet is plusz fogyasztással jár. És még a dugó előtt vissza kéne érni a belvárosi területekre / garázsba.
Az, hogy az USA-ban mi megy, az nem érv. Nézd meg Texast, ahol teljesen jogszerűen úgy megy az energiapiac, ahogy. Aztán kemén télen jól össze is omlott az egész. Hogy ott engedig az H2 vezetéket, az nem túl releváns. Műszakilag ok.Csövön tökéletesen megoldható a H2 szállítás. Megvannak erre már a megfelelő anyagú csövek ahol a hidrogén nem okoz problémát. USA-ban 1600 mérföldnyi H2 vezeték van jelenleg üzemben és nem robban fel semmi... olvass utánna.
A megfelelő helyen megtermeled és csövön beszállítod ahova kell. Mivel tíz alatti kúthálózatról beszélünk ez nem jelent komoly beruházást.