Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
215
547
93
Nekem nagyon távoli emlék valamit 6 Mt körüli b/go kihozatal rémlik. De az is lehet, hogy ez m3 volt.
Túl rég volt már.
Sosincs olyan hgy túl rég
Jelenleg a gázolajkénmentesítők közül sztem csak 1üzem megy. A többi off vagy más üzemmódban ketyeg.
De a műszaki oldalt nézve csak pénz kérdése lenne....üzleti oldalról meg eddig ott lebegett a make or buy elv, ami mostanában befuccsolt.
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 122
9 185
113
Apa, kezdődik:
Ezeket majd akkor veszem komolyan, ha 2 hétig sötétben lesznek.
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 435
7 105
113

A kereslet és kínálat megborulása?
Spekuláció?

Egyébként kit érdekel Európa?
Megy itt a propi, hogy a szankciók miatt nincs benzin és gázolaj ITTHON.
Nem. A kőolaj pont úgy jön ide, ahogy eddig.
Csak, ha a finomítód nem fedi le az hazai igényt és az importot kinyírod, akkor ez az eredménye.

Ezen felül a gazdaságok kilőttek a COVID után, a mögötte levő supply chain meg nem.
Az LNG-t pl. elszipkázta Ázsia. Az úton levő LNG tankerek felmondták a szerződés, kifizették a kötbért és vitték máshova az LNG-t.
Na, szerinted ez a mennyiség honnan hiányzik?

Aztán a pánikvásárlás.
Mindenki vette minden milyen áron a gázt, mint itthon a benzint és gázolajat.
Az eredmény ismert. De ma alig 30%-kal kerül többe a gáz, mint a háború előtt.
De bakker 1,5 hónapig a 100 EUR/MWh táján volt a gáz. Ez pont a háború előtti szint, semmiféle szankció nem volt akkor. Piaci folyamatok, azok meg igen.

qLmpndC.png


Az autók ára sem azért lett x1,5-2, mert annyira drága lett termelni. Az igény nagyobb, mint a kínálat és itt is ügyeskednek.
Mert egy használt autót is el lehet adni már nyereséggel, annyira hosszú a várólista.
háború előtti szintnek tekintsd csak a 20-30 eurót
és nem a százat
a gázpiacon nem 2022-ben kezdődött a háború, hanem 2021-ben, akkor kezdték kivonni a kínálatot az oroszok a spot piacról és leüríteni az európai tározókat, hogy a majdani háború kitörésekor gáz szempontból kedvezőbb pozícióban legyenek ha netán kretén európának valamiféle szankciók jutnának az eszébe
arra az esetre meg ha európának nem, az ukránoknak-lengyeleknek viszont igen, felépítették a ns2-t, nehogy legkedvesebb ügyfeleik itt európában megfázzanak a télen
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 656
46 628
113
A kereslet és kínálat megborulása?
Spekuláció?

Egyébként kit érdekel Európa?
Megy itt a propi, hogy a szankciók miatt nincs benzin és gázolaj ITTHON.
Nem. A kőolaj pont úgy jön ide, ahogy eddig.
Csak, ha a finomítód nem fedi le az hazai igényt és az importot kinyírod, akkor ez az eredménye.

Ezen felül a gazdaságok kilőttek a COVID után, a mögötte levő supply chain meg nem.
Az LNG-t pl. elszipkázta Ázsia. Az úton levő LNG tankerek felmondták a szerződés, kifizették a kötbért és vitték máshova az LNG-t.
Na, szerinted ez a mennyiség honnan hiányzik?

Aztán a pánikvásárlás.
Mindenki vette minden milyen áron a gázt, mint itthon a benzint és gázolajat.
Az eredmény ismert. De ma alig 30%-kal kerül többe a gáz, mint a háború előtt.
De bakker 1,5 hónapig a 100 EUR/MWh táján volt a gáz. Ez pont a háború előtti szint, semmiféle szankció nem volt akkor. Piaci folyamatok, azok meg igen.

qLmpndC.png


Az autók ára sem azért lett x1,5-2, mert annyira drága lett termelni. Az igény nagyobb, mint a kínálat és itt is ügyeskednek.
Mert egy használt autót is el lehet adni már nyereséggel, annyira hosszú a várólista.
Csak hogy mutassam, hogy mennyire nem vagy képben.
Ez történt 2021.12.20-án!
Szerinted erre hogyan fog reagálni a piac?
A Stabil 100-as ár, tudod, hogy miért volt? Mert Senki nem kezdett bele a betárolásba. Akkor már meredeken kellett volna emelkednie az árnak a kereslet növekedésével. Mi is csak valamikor Májusban kezdtük el feltölteni a tározókat. A csúcs utáni visszaesés meg azért állt be, mert elkezdtek megtelni a tárolók, valamint a SZANKCIÓK hatására fellépő Európai gazdasági visszaesés miatt egyre kisebb a gázra az igény. Betárolni sem kötelező már.
És hogy mi okozta az olaj esetében a drágulást? Hát mert a SZANKCIÓK, és az önként vállalt korlátozások miatt torzult az európai köolaj piac. Értsd a vásárlók szándékosan nem a legolcsóbb forrást vették igénybe. A nyugati világ nem tudta annyival emelni a kitermelést, amennyivel csökkent az oroszoktól átvett mennyiség. Ez a hatás vitte fel a csúcsra az olajárat.
De mivel a MOL már nem csak orosz olajjal működik, így neki is emelkedtek a költségei. Erre még rájött némi spekuláció is.

A Kormány ugyebár a geopolitikai helyzet miatt megugró kőolajár miatt elszálló üzemanyag árakat kompenzálandó bevezette az üzemanyagár stoppot.
De amikor ezt bevezették, még ment Schwehat, ment Batta, és nem volt pánikvásárlás. Közben te meg a jóakarók folyamatosan arról háborogtatok, hogy ezt így nem lehet, mert csak... meg hogy propaganda, meg minden. Civil autót használóként jó volt ezt olvasni...o_O
Ez kb. olyan, mint amikor valakinek azt bizonygatod a biciklin, hogy úgy is el fog esni. Meg dobálod körtével, és minden szembejövő kátyúnak örülsz, hogy tényleg el is essen. Ha meg elesett, akkor jól megmondod, hogy te megmondtad. Majd rájössz a végén, hogy az egyetlen biciklit törtétek összes, és lehordod mindennek, hogy eltörte a biciklit. De te már mikor megmondtad, hogy ez lesz a vége.

Csak azt nem vetted figyelembe, hogy a költségvetés egészen jól elvolt az egyensúlyi állapotban Először 20, majd 40 forint/literrel támogatta a kisker forgalmazókat. De ennél lényegesen többet nyertek az Áfán, meg a jövedéki adón. Különösen a megemelkedett forgalom mellett.
A külker mérleget szerintem elsősorban a gázár borította meg.

Először -a nyilvánvaló, de titkolt - szabotázs után leállt Schwehat. Majd a Batta karbantartása - szintén érdekes körülmények között, de elhúzódótt.
Az olaj itt volt. De a finomítók jó sokat nem mentek. A Schwehat-i dolgot megpróbáltuk kimozogni a stratégiai tartalékkal. A Batta kiésését már nem lehetett. Vagy nem is akartuk... :oops:

Neked nem furcsa, hogy ezek a dolgok pont mind együttálltak? Hogy a pánikvásárlás 1 nappal azelőtt csúcsosodott ki, amikor visszaindult volna Batta? Biztos, hogy nem volt egyéb opció a pánikvásárlás hatásainak csökkentésére?
Központi mennyiségi korlátozás. Korlátozott nyitvatartás?
A Mol részéről nem lehetett volna a logisztikát kicsit tovább javítani?

Szóval nyugodjál meg szerintem egy fillért nem veszített a magyar állam az üzemanyagár stoppal. Hogy eddig kitartott, az a státusz quonak volt köszönhető.
Hogy miért pont most kellett kivezetni? Mert félő, hogyha elfogy a mozgástér, és esetleg az európai ársapka miatt elveszítenénk a kivételezetti státuszunkat, akkor hirtelen olyan üzemanyagár robbanás lesz a kutaknál, ami lázongáshoz vezetne. Szóval a mostani kivezetés inkább annak szól, hogy felkészítik a lakosságot a nagyobb gebaszra.

Elgondoltad már, hogy mi lesz, ha a Barátságot amolyan tisztességes szabotázs éri?
És tudod, hogy miért nőtt meg ennek a valószínűsége?
Mert elértük a szankcióknak egy olyan pontját, amikor már több játékosnak is inkább az az érdeke, hogy leálljon.
Az oroszok is már többet nyernek, ha leáll, mint vesztenek. Ha ez előáll, akkor mi már pl. biztosan nem fogunk nekik visszafelé szállítani - vagy legalábbis nem annyit.
Ha meg tényleg nem kapnak semmit - 60USD alatt - a nyugati országok, akkor nekik meg végképp nem érdekük, hogy sokáig fennálljon ennek a 2-3-4 keleti országnak a versenyelőnye.
 
M

molnibalage

Guest
Csak hogy mutassam, hogy mennyire nem vagy képben.
Ez történt 2021.12.20-án!
Szerinted erre hogyan fog reagálni a piac?
A Stabil 100-as ár, tudod, hogy miért volt? Mert Senki nem kezdett bele a betárolásba. Akkor már meredeken kellett volna emelkednie az árnak a kereslet növekedésével. Mi is csak valamikor Májusban kezdtük el feltölteni a tározókat. A csúcs utáni visszaesés meg azért állt be, mert elkezdtek megtelni a tárolók, valamint a SZANKCIÓK hatására fellépő Európai gazdasági visszaesés miatt egyre kisebb a gázra az igény. Betárolni sem kötelező már.
És hogy mi okozta az olaj esetében a drágulást? Hát mert a SZANKCIÓK, és az önként vállalt korlátozások miatt torzult az európai köolaj piac. Értsd a vásárlók szándékosan nem a legolcsóbb forrást vették igénybe. A nyugati világ nem tudta annyival emelni a kitermelést, amennyivel csökkent az oroszoktól átvett mennyiség. Ez a hatás vitte fel a csúcsra az olajárat.
De mivel a MOL már nem csak orosz olajjal működik, így neki is emelkedtek a költségei. Erre még rájött némi spekuláció is.

A Kormány ugyebár a geopolitikai helyzet miatt megugró kőolajár miatt elszálló üzemanyag árakat kompenzálandó bevezette az üzemanyagár stoppot.
De amikor ezt bevezették, még ment Schwehat, ment Batta, és nem volt pánikvásárlás. Közben te meg a jóakarók folyamatosan arról háborogtatok, hogy ezt így nem lehet, mert csak... meg hogy propaganda, meg minden. Civil autót használóként jó volt ezt olvasni...o_O
Ez kb. olyan, mint amikor valakinek azt bizonygatod a biciklin, hogy úgy is el fog esni. Meg dobálod körtével, és minden szembejövő kátyúnak örülsz, hogy tényleg el is essen. Ha meg elesett, akkor jól megmondod, hogy te megmondtad. Majd rájössz a végén, hogy az egyetlen biciklit törtétek összes, és lehordod mindennek, hogy eltörte a biciklit. De te már mikor megmondtad, hogy ez lesz a vége.

Csak azt nem vetted figyelembe, hogy a költségvetés egészen jól elvolt az egyensúlyi állapotban Először 20, majd 40 forint/literrel támogatta a kisker forgalmazókat. De ennél lényegesen többet nyertek az Áfán, meg a jövedéki adón. Különösen a megemelkedett forgalom mellett.
A külker mérleget szerintem elsősorban a gázár borította meg.

Először -a nyilvánvaló, de titkolt - szabotázs után leállt Schwehat. Majd a Batta karbantartása - szintén érdekes körülmények között, de elhúzódótt.
Az olaj itt volt. De a finomítók jó sokat nem mentek. A Schwehat-i dolgot megpróbáltuk kimozogni a stratégiai tartalékkal. A Batta kiésését már nem lehetett. Vagy nem is akartuk... :oops:

Neked nem furcsa, hogy ezek a dolgok pont mind együttálltak? Hogy a pánikvásárlás 1 nappal azelőtt csúcsosodott ki, amikor visszaindult volna Batta? Biztos, hogy nem volt egyéb opció a pánikvásárlás hatásainak csökkentésére?
Központi mennyiségi korlátozás. Korlátozott nyitvatartás?
A Mol részéről nem lehetett volna a logisztikát kicsit tovább javítani?

Szóval nyugodjál meg szerintem egy fillért nem veszített a magyar állam az üzemanyagár stoppal. Hogy eddig kitartott, az a státusz quonak volt köszönhető.
Hogy miért pont most kellett kivezetni? Mert félő, hogyha elfogy a mozgástér, és esetleg az európai ársapka miatt elveszítenénk a kivételezetti státuszunkat, akkor hirtelen olyan üzemanyagár robbanás lesz a kutaknál, ami lázongáshoz vezetne. Szóval a mostani kivezetés inkább annak szól, hogy felkészítik a lakosságot a nagyobb gebaszra.

Elgondoltad már, hogy mi lesz, ha a Barátságot amolyan tisztességes szabotázs éri?
És tudod, hogy miért nőtt meg ennek a valószínűsége?
Mert elértük a szankcióknak egy olyan pontját, amikor már több játékosnak is inkább az az érdeke, hogy leálljon.
Az oroszok is már többet nyernek, ha leáll, mint vesztenek. Ha ez előáll, akkor mi már pl. biztosan nem fogunk nekik visszafelé szállítani - vagy legalábbis nem annyit.
Ha meg tényleg nem kapnak semmit - 60USD alatt - a nyugati országok, akkor nekik meg végképp nem érdekük, hogy sokáig fennálljon ennek a 2-3-4 keleti országnak a versenyelőnye.
És ennek a wall of textnek mi köze van ahhoz, hogy a ner hazudik, mint huzat?
Nem a szaknciók miatt nincs üzemanyag.
Pont. A wall of textedből sem következik ez.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 656
46 628
113
És ennek a wall of textnek mi köze van ahhoz, hogy a ner hazudik, mint huzat?
Nem a szaknciók miatt nincs üzemanyag.
Pont. A wall of textedből sem következik ez.
Miért, mi okozta a kőolajpiac irreális megborulását?
Miért növekedtek meg a nyugat-európai üa árak?
Miért nem éri meg a Shellnek, meg egyéb beszállítóknak ide hozni a már kész üzemanyagot?
Mert ő kurv@drágán jut csak hozzá az alapanyaghoz. Bukóval meg nem akarja idehozni.
Amíg nem állt Schwehát, meg Batta, szerinted miért nem fogytunk ki az üzemanyagból? Pedig elég régóta volt már érvényben az árstop.
A vicces az, hogy pont akkor lett megszüntetve, amikor pont javulhatott volna a helyzet.
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
215
547
93
Csak hogy mutassam, hogy mennyire nem vagy képben.
Ez történt 2021.12.20-án!
Szerinted erre hogyan fog reagálni a piac?
A Stabil 100-as ár, tudod, hogy miért volt? Mert Senki nem kezdett bele a betárolásba. Akkor már meredeken kellett volna emelkednie az árnak a kereslet növekedésével. Mi is csak valamikor Májusban kezdtük el feltölteni a tározókat. A csúcs utáni visszaesés meg azért állt be, mert elkezdtek megtelni a tárolók, valamint a SZANKCIÓK hatására fellépő Európai gazdasági visszaesés miatt egyre kisebb a gázra az igény. Betárolni sem kötelező már.
És hogy mi okozta az olaj esetében a drágulást? Hát mert a SZANKCIÓK, és az önként vállalt korlátozások miatt torzult az európai köolaj piac. Értsd a vásárlók szándékosan nem a legolcsóbb forrást vették igénybe. A nyugati világ nem tudta annyival emelni a kitermelést, amennyivel csökkent az oroszoktól átvett mennyiség. Ez a hatás vitte fel a csúcsra az olajárat.
De mivel a MOL már nem csak orosz olajjal működik, így neki is emelkedtek a költségei. Erre még rájött némi spekuláció is.

A Kormány ugyebár a geopolitikai helyzet miatt megugró kőolajár miatt elszálló üzemanyag árakat kompenzálandó bevezette az üzemanyagár stoppot.
De amikor ezt bevezették, még ment Schwehat, ment Batta, és nem volt pánikvásárlás. Közben te meg a jóakarók folyamatosan arról háborogtatok, hogy ezt így nem lehet, mert csak... meg hogy propaganda, meg minden. Civil autót használóként jó volt ezt olvasni...o_O
Ez kb. olyan, mint amikor valakinek azt bizonygatod a biciklin, hogy úgy is el fog esni. Meg dobálod körtével, és minden szembejövő kátyúnak örülsz, hogy tényleg el is essen. Ha meg elesett, akkor jól megmondod, hogy te megmondtad. Majd rájössz a végén, hogy az egyetlen biciklit törtétek összes, és lehordod mindennek, hogy eltörte a biciklit. De te már mikor megmondtad, hogy ez lesz a vége.

Csak azt nem vetted figyelembe, hogy a költségvetés egészen jól elvolt az egyensúlyi állapotban Először 20, majd 40 forint/literrel támogatta a kisker forgalmazókat. De ennél lényegesen többet nyertek az Áfán, meg a jövedéki adón. Különösen a megemelkedett forgalom mellett.
A külker mérleget szerintem elsősorban a gázár borította meg.

Először -a nyilvánvaló, de titkolt - szabotázs után leállt Schwehat. Majd a Batta karbantartása - szintén érdekes körülmények között, de elhúzódótt.
Az olaj itt volt. De a finomítók jó sokat nem mentek. A Schwehat-i dolgot megpróbáltuk kimozogni a stratégiai tartalékkal. A Batta kiésését már nem lehetett. Vagy nem is akartuk... :oops:

Neked nem furcsa, hogy ezek a dolgok pont mind együttálltak? Hogy a pánikvásárlás 1 nappal azelőtt csúcsosodott ki, amikor visszaindult volna Batta? Biztos, hogy nem volt egyéb opció a pánikvásárlás hatásainak csökkentésére?
Központi mennyiségi korlátozás. Korlátozott nyitvatartás?
A Mol részéről nem lehetett volna a logisztikát kicsit tovább javítani?

Szóval nyugodjál meg szerintem egy fillért nem veszített a magyar állam az üzemanyagár stoppal. Hogy eddig kitartott, az a státusz quonak volt köszönhető.
Hogy miért pont most kellett kivezetni? Mert félő, hogyha elfogy a mozgástér, és esetleg az európai ársapka miatt elveszítenénk a kivételezetti státuszunkat, akkor hirtelen olyan üzemanyagár robbanás lesz a kutaknál, ami lázongáshoz vezetne. Szóval a mostani kivezetés inkább annak szól, hogy felkészítik a lakosságot a nagyobb gebaszra.

Elgondoltad már, hogy mi lesz, ha a Barátságot amolyan tisztességes szabotázs éri?
És tudod, hogy miért nőtt meg ennek a valószínűsége?
Mert elértük a szankcióknak egy olyan pontját, amikor már több játékosnak is inkább az az érdeke, hogy leálljon.
Az oroszok is már többet nyernek, ha leáll, mint vesztenek. Ha ez előáll, akkor mi már pl. biztosan nem fogunk nekik visszafelé szállítani - vagy legalábbis nem annyit.
Ha meg tényleg nem kapnak semmit - 60USD alatt - a nyugati országok, akkor nekik meg végképp nem érdekük, hogy sokáig fennálljon ennek a 2-3-4 keleti országnak a versenyelőnye.
Alapvetően igazad is lehetne és még egyet is gondolnánk, de a 2finomító kiesése nem pont az aminek látszik. Szándékosság? Hát akár annak is felfoghatod de inkább a stabilan növekvő spórolás (ami évek óta a vezérelv) áldozatai lettek. Ausztriának jól is jött a kolonna hasadásuk, de hidd el nem szándékos volt. Ugyanez a battai helyzet. Az idő sürgetett, pénz igen minimális, erőszakkal meg politikával nem tudod befolyásolni a korróziót. Szerintem legalábbis. Az meg hab a tortán hogy ami történt az szinte minden alkalommal meg szokott történni csak eddig mindenki lefosta nagyívben, azt se tudta a közönség mi az a nagyleállás (vagy a mi esetünkben kisleállas). Most kapott hírértéket ez az egész finomítós mizéria. Ennyi
 
M

molnibalage

Guest
Alapvetően igazad is lehetne és még egyet is gondolnánk, de a 2finomító kiesése nem pont az aminek látszik. Szándékosság? Hát akár annak is felfoghatod de inkább a stabilan növekvő spórolás (ami évek óta a vezérelv) áldozatai lettek. Ausztriának jól is jött a kolonna hasadásuk, de hidd el nem szándékos volt. Ugyanez a battai helyzet. Az idő sürgetett, pénz igen minimális, erőszakkal meg politikával nem tudod befolyásolni a korróziót. Szerintem legalábbis. Az meg hab a tortán hogy ami történt az szinte minden alkalommal meg szokott történni csak eddig mindenki lefosta nagyívben, azt se tudta a közönség mi az a nagyleállás (vagy a mi esetünkben kisleállas). Most kapott hírértéket ez az egész finomítós mizéria. Ennyi
Az atomerőmű budikilincs leszakadása is hír, a finomítónál ameddig az import fedezett mindent nem.
De az sem volt hír, hogy évente hányszor szakadt le a Mátrai erőmű a hálózatról és hányszor nem ment a szinkronizálás sem.
Paksál minden picsányi leesés hír, csak mert atom.

Kb. ez a kategória volt az finomító. Eddig.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 656
46 628
113
Alapvetően igazad is lehetne és még egyet is gondolnánk, de a 2finomító kiesése nem pont az aminek látszik. Szándékosság? Hát akár annak is felfoghatod de inkább a stabilan növekvő spórolás (ami évek óta a vezérelv) áldozatai lettek. Ausztriának jól is jött a kolonna hasadásuk, de hidd el nem szándékos volt. Ugyanez a battai helyzet. Az idő sürgetett, pénz igen minimális, erőszakkal meg politikával nem tudod befolyásolni a korróziót. Szerintem legalábbis. Az meg hab a tortán hogy ami történt az szinte minden alkalommal meg szokott történni csak eddig mindenki lefosta nagyívben, azt se tudta a közönség mi az a nagyleállás (vagy a mi esetünkben kisleállas). Most kapott hírértéket ez az egész finomítós mizéria. Ennyi
Az biztos, hogy TE közelebb vagy a "tűzhöz", mint én, ugyanakkor az osztrák reakció elég sokatmondó volt, amikor új adatok miatt egy komoly nyomozást indítottak.
A battai ügy meg nekem így kívülről a MOL részéről tűnik egy kikényszerítő lépésnek.
Nekik ez érdekük volt, hogy ne siessék el a visszaindítást. Az meg, hogy tényleg az árstop megszüntetésének napján jelentik be a "készenállunk!"-at.... Háát!
Azt meg szerintem te tudod legjobban megmondani, hogy hogyan folyt a logisztika, de nekem valahogy nem volt reális az, hogy kizárólag tartálykocsikkal szállítottak mindent.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 656
46 628
113
Mindenesetre most meg a különadó 95%-osra emelésével elég nyilvánvalóan mossa kezeit a Kormány.
Mondván: mi biztosítottuk nektek az olcsó orosz olajat, tőletek meg ennyi tellett. A hasznát most meg az állam fogja lefölözni.
Nem vagyok benne biztos, hogy Hernádi erre gondolt, amikot odaállt tegnap este a sajtótájékoztatóra. :oops:

A másik, fejemben lévő (és szerintem elég valószínű ) szkenárió szerint meg ez az ügy már be volt készítve egy ideje. Hernádi túl közel van a fazékhoz, ahhoz hogy kölcsönösen b@szakodjanak egymással.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 530
55 892
113
Ezek az adatok mennyire pontosak?

"Az egész kapacitás kérdés tömény parasztvakítás.

MOL saját adatai szerint a Dunai Finomító 8 millió tonna/év kőolajfinomítási kapacitással működik.
https://molgroup.info/hu/uz...

A Magyar Ásványolaj Szövetség szerint viszont a teljes magyar üzemanyag forgalom 2022 év első 9 hónapjában 3.5 millió tonna volt.
http://petroleum.hu/dokumen...

Az egész évre vetítve 5 millió tonna alatt lehet.
Ezt szerintem ki kellene tudni termelni egy 8 milliós inputú kőolajfinomítónak...
Viszont ez az 5 millió tonna/év körüli "magyar" üzemanyag igény 25%-al több, mint 2021-ben!!!
Ugyan mivel indokolható ez?
Csak nem a be nem vallható, Ukrajnába kivitt mennyiségnek???"


Mert nálam még mindig nem jön ki a matek. Tudom, hogy a finomító nem csak üzemanyaghoz készít cuccokat, de még mindig úgy érzem, hogy ez az egész "nincs üzemanyag" cirkusz mesterséges volt.
A MOL nyereségessége meg azt mutatja, hogy anyagilag sem volt bukó a dolog.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 656
46 628
113
A nyilatkozatokban Hernádiék arra hívatkoztak, hogy nincs elegendő tartálykocsijuk, hogy minden benzinkutat ellássanak. Kérdem én, ha az üzemanyagot nem a finomító-kút viszonylatban szállítják, hanem mondjuk közé iktatnak tárolókat, és a finomítóból vasúton szállítják a naftát a tárolóba, majd onnan terítik, akkor nem lett volna ez a rendszer nagyobb áteresztő képességű? Csak mert akkor a tartálykocsinak sokkal kisebb lokális fuvarokat kellett volna teljesítenie.
Ha máshogy nem is, de a stratégiai tárolókat is meg lehetett volna újra nyitni 1 hetes visszatárolási kritériummal.
 
M

molnibalage

Guest
A nyilatkozatokban Hernádiék arra hívatkoztak, hogy nincs elegendő tartálykocsijuk, hogy minden benzinkutat ellássanak. Kérdem én, ha az üzemanyagot nem a finomító-kút viszonylatban szállítják, hanem mondjuk közé iktatnak tárolókat, és a finomítóból vasúton szállítják a naftát a tárolóba, majd onnan terítik, akkor nem lett volna ez a rendszer nagyobb áteresztő képességű? Csak mert akkor a tartálykocsinak sokkal kisebb lokális fuvarokat kellett volna teljesítenie.
Ha máshogy nem is, de a stratégiai tárolókat is meg lehetett volna újra nyitni 1 hetes visszatárolási kritériummal.
Azért pislogok, ennyire lövésed nincs az egész logiszikáról, de húzod az ívet, hogy miért nincs hajtóanyag a kutakon?
Azt sem tudod hány aktív bázistelep van és azt hiszed, hogy minden kiszállítás a DUFI-ból van tartálykocsival?
LOL

Minden kereskedelmi bázistelep már csak távvezetéki kapcsolatos, már 2010-ben is az volt.
DUFI, Pécs, Szajol, TIFO, Csepel, Szőny. Vasúti lefejtő és töltő is van ezeken a helyeken jellemzően, de nem emlékszem, hogy mindnél-e.
2008-ban még létezett Székesfehérvár és Algyő meg talán Dombóvár, de ezek azóta bezártak.

A stratégiai tárolóknak viszont nincs távvezetéki kapcsolatuk, azokat vasúton töltök, de kereskedelmi kitárolása van lehetőség egyes telepeken pl. Vámosgyörkön.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 656
46 628
113
Azért pislogok, ennyire lövésed nincs az egész logiszikáról, de húzod az ívet, hogy miért nincs hajtóanyag a kutakon?
Azt sem tudod hány aktív bázistelep van és azt hiszed, hogy minden kiszállítás a DUFI-ból van tartálykocsival?
LOL

Minden kereskedelmi bázistelep már csak távvezetéki kapcsolatos, már 2010-ben is az volt.
DUFI, Pécs, Szajol, TIFO, Csepel, Szőny. Vasúti lefejtő és töltő is van ezeken a helyeken jellemzően, de nem emlékszem, hogy mindnél-e.
2008-ban még létezett Székesfehérvár és Algyő meg talán Dombóvár, de ezek azóta bezártak.

A stratégiai tárolóknak viszont nincs távvezetéki kapcsolatuk, azokat vasúton töltök, de kereskedelmi kitárolása van lehetőség egyes telepeken pl. Vámosgyörkön.
Tehát akkor? :rolleyes:
Pont ezt írtam le én is.
Ezek szerint az összes kereskedelmi és stratégiai tároló alja porzik?
Mert te azt állítod, hogy azért nincs üzemanyag a kutakon, mert nincs elegendő import a Kormány intézkedései miatt. És a hazai készletek kimerültek. Miközben több, mint egy évig üzemelt így a rendszer.
Közben a MOL szerint nincs elég import kapacitás, meg nem győzik a tartálykocsijai. Közben most jönne vissza a DUFI hazai termelése.
És nem hiszem el, hogy nincs elég vasúti kocsi, amivel nyugatról, vagy a horvátoktól növelni lehetne a MOL importját.

Nem-e lehet-e, hogy e :rolleyes:....Netán megint csak a legutóbbi szankciós csomag tett be a rendszernek. Merthogy ugye mi az olajár stopból felmentést kaptunk de volt egy olyan kitétel, hogy a 60USD alatti orosz olajból származó termékeket nem lehet reexportálni.
És nem lenne ez a hirtelen váltásra egy kiválló magyarázat? Csak mert ha a pozsonyi finomító orosz olajából származó tételeket nem lehet exportálni hozzánk, akkor teljesen érthető, hogy pánikba estek az illetékes elvtársak: Mert akkor bukjuk a pozsonyi forrás nagy részét.
Csakhát akkor ismét direkte bizonyítható, hogy az kivezetés közvetlen oka megintcsak egy szankciós szabály.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 082
10 266
113
Tehát akkor? :rolleyes:
Pont ezt írtam le én is.
Ezek szerint az összes kereskedelmi és stratégiai tároló alja porzik?
Mert te azt állítod, hogy azért nincs üzemanyag a kutakon, mert nincs elegendő import a Kormány intézkedései miatt. És a hazai készletek kimerültek. Miközben több, mint egy évig üzemelt így a rendszer.
Közben a MOL szerint nincs elég import kapacitás, meg nem győzik a tartálykocsijai. Közben most jönne vissza a DUFI hazai termelése.
És nem hiszem el, hogy nincs elég vasúti kocsi, amivel nyugatról, vagy a horvátoktól növelni lehetne a MOL importját.

Nem-e lehet-e, hogy e :rolleyes:....Netán megint csak a legutóbbi szankciós csomag tett be a rendszernek. Merthogy ugye mi az olajár stopból felmentést kaptunk de volt egy olyan kitétel, hogy a 60USD alatti orosz olajból származó termékeket nem lehet reexportálni.
És nem lenne ez a hirtelen váltásra egy kiválló magyarázat? Csak mert ha a pozsonyi finomító orosz olajából származó tételeket nem lehet exportálni hozzánk, akkor teljesen érthető, hogy pánikba estek az illetékes elvtársak: Mert akkor bukjuk a pozsonyi forrás nagy részét.
Csakhát akkor ismét direkte bizonyítható, hogy az kivezetés közvetlen oka megintcsak egy szankciós szabály.
Februártól nem lehet az orosz olajból készült anyagot exportálni. Jövő februártól.