Csak hogy mutassam, hogy mennyire nem vagy képben.
Ez történt 2021.12.20-án!
Szerinted erre hogyan fog reagálni a piac?
A Stabil 100-as ár, tudod, hogy miért volt? Mert Senki nem kezdett bele a betárolásba. Akkor már meredeken kellett volna emelkednie az árnak a kereslet növekedésével. Mi is csak valamikor Májusban kezdtük el feltölteni a tározókat. A csúcs utáni visszaesés meg azért állt be, mert elkezdtek megtelni a tárolók, valamint a SZANKCIÓK hatására fellépő Európai gazdasági visszaesés miatt egyre kisebb a gázra az igény. Betárolni sem kötelező már.
És hogy mi okozta az olaj esetében a drágulást? Hát mert a SZANKCIÓK, és az önként vállalt korlátozások miatt torzult az európai köolaj piac. Értsd a vásárlók szándékosan nem a legolcsóbb forrást vették igénybe. A nyugati világ nem tudta annyival emelni a kitermelést, amennyivel csökkent az oroszoktól átvett mennyiség. Ez a hatás vitte fel a csúcsra az olajárat.
De mivel a MOL már nem csak orosz olajjal működik, így neki is emelkedtek a költségei. Erre még rájött némi spekuláció is.
A Kormány ugyebár a geopolitikai helyzet miatt megugró kőolajár miatt elszálló üzemanyag árakat kompenzálandó bevezette az üzemanyagár stoppot.
De amikor ezt bevezették, még ment Schwehat, ment Batta, és nem volt pánikvásárlás. Közben te meg a jóakarók folyamatosan arról háborogtatok, hogy ezt így nem lehet, mert csak... meg hogy propaganda, meg minden. Civil autót használóként jó volt ezt olvasni...
Ez kb. olyan, mint amikor valakinek azt bizonygatod a biciklin, hogy úgy is el fog esni. Meg dobálod körtével, és minden szembejövő kátyúnak örülsz, hogy tényleg el is essen. Ha meg elesett, akkor jól megmondod, hogy te megmondtad. Majd rájössz a végén, hogy az egyetlen biciklit törtétek összes, és lehordod mindennek, hogy eltörte a biciklit. De te már mikor megmondtad, hogy ez lesz a vége.
Csak azt nem vetted figyelembe, hogy a költségvetés egészen jól elvolt az egyensúlyi állapotban Először 20, majd 40 forint/literrel támogatta a kisker forgalmazókat. De ennél lényegesen többet nyertek az Áfán, meg a jövedéki adón. Különösen a megemelkedett forgalom mellett.
A külker mérleget szerintem elsősorban a gázár borította meg.
Először -a nyilvánvaló, de titkolt - szabotázs után leállt Schwehat. Majd a Batta karbantartása - szintén érdekes körülmények között, de elhúzódótt.
Az olaj itt volt. De a finomítók jó sokat nem mentek. A Schwehat-i dolgot megpróbáltuk kimozogni a stratégiai tartalékkal. A Batta kiésését már nem lehetett. Vagy nem is akartuk...
Neked nem furcsa, hogy ezek a dolgok pont mind együttálltak? Hogy a pánikvásárlás 1 nappal azelőtt csúcsosodott ki, amikor visszaindult volna Batta? Biztos, hogy nem volt egyéb opció a pánikvásárlás hatásainak csökkentésére?
Központi mennyiségi korlátozás. Korlátozott nyitvatartás?
A Mol részéről nem lehetett volna a logisztikát kicsit tovább javítani?
Szóval nyugodjál meg szerintem egy fillért nem veszített a magyar állam az üzemanyagár stoppal. Hogy eddig kitartott, az a státusz quonak volt köszönhető.
Hogy miért pont most kellett kivezetni? Mert félő, hogyha elfogy a mozgástér, és esetleg az európai ársapka miatt elveszítenénk a kivételezetti státuszunkat, akkor hirtelen olyan üzemanyagár robbanás lesz a kutaknál, ami lázongáshoz vezetne. Szóval a mostani kivezetés inkább annak szól, hogy felkészítik a lakosságot a nagyobb gebaszra.
Elgondoltad már, hogy mi lesz, ha a Barátságot amolyan tisztességes szabotázs éri?
És tudod, hogy miért nőtt meg ennek a valószínűsége?
Mert elértük a szankcióknak egy olyan pontját, amikor már több játékosnak is inkább az az érdeke, hogy leálljon.
Az oroszok is már többet nyernek, ha leáll, mint vesztenek. Ha ez előáll, akkor mi már pl. biztosan nem fogunk nekik visszafelé szállítani - vagy legalábbis nem annyit.
Ha meg tényleg nem kapnak semmit - 60USD alatt - a nyugati országok, akkor nekik meg végképp nem érdekük, hogy sokáig fennálljon ennek a 2-3-4 keleti országnak a versenyelőnye.