Énszerintem a Február 5.-ei határidő a feldolgozott orosz kőolajtermékek BEHOZATALÁRA vonatkozik, és nem a reexportra.Februártól nem lehet az orosz olajból készült anyagot exportálni. Jövő februártól.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Énszerintem a Február 5.-ei határidő a feldolgozott orosz kőolajtermékek BEHOZATALÁRA vonatkozik, és nem a reexportra.Februártól nem lehet az orosz olajból készült anyagot exportálni. Jövő februártól.
Pedig de... Ha közvetetten is.Édesfaszom ez komoly? Mostmár a MOL is a sorosgyurka kottájából játszik ezek szerint? Erre futotta basszus? Komolyan mondom ez egyre szánalmasabb.
Elromlott a bicikli? Ezen mit pislogsz? Teljesült az álmod, leverték az ársapkát.Fogalmazzunk úgy, hogy amikor hétvégén taxiztam, akkor az ár nem tükrözte azt, hogy ők kedvezményesen tankoltak.
2 éve kb. 250 Ft/km és 60 Ft/perc és talán 600-700 Ft alapdíj volt.
Nah, hétvégén meg pislogtam, hogy már 400 Ft/km, 100 Ft/perc és 1000 Ft alapdíj volt.
Csak nem eléköptél?Bocsi, én ma akartam tankolni egy dunántúli megyei jogú város MOL kútjánál. Ki volt rá írva, hogy a 95-os benzin 650 Ft/l. Nem érdekelt, mert eleve 100-as üzemanyagot akartam tankolni. Aztán a kútoszlopok le voltak lakatolva, csak dieselt lehetett kapni. Mikor átmentem a pár km-rel arrébb lévő OMW kúthoz, ott meg csak 100-as benzin volt, 700 Ft-ért, de kit érdekelt a többi, hiszen pont ezt a terméket kerestem... De, míg fizettem, addig több kuncsaft a pénztárosokat szidalmazta, hogy miért emelték meg a benzin árát. Persze, én egy lovag vagyok, megvédtem a pénztáros csajt (a másik megtámadott egy férfi volt, az védje meg magát), mondtam a höbörgőnek, hogy a nyuggerek szoktak így viselkedni a PENNY pénztárosokkal. A delikvens, akit kedélyesen hátba is vertem, azonnal távozott, míg a csajjal beszéltem még 5 percet, mert utánam jött és megköszönte, hogy megszabadítottam a támadójától... De, 16+ éves stabil kapcsolat mellett egy beszélgetésnél többet, belőlem nem lehet kicsikarni....
A brent meg a wti könnyű és "édes" kőolaj. Attól lesz az olaj "édes", hogy alacsony a H2S a kőolajban.A finomítókban nem vagyok járatos, mikor MOL-oztam, akkor a kutatás-termelési ágazatnál voltam... (De, azért, ha ez tegyük fel igaz is, akkor is olt legalább 10 é, ami alatt meg kellett olna lépni az átállást.) Egyébként valószínűleg nem is igaz, hanem csak propi mítosz, mert, amikor Dél-somogyban könnyűolajat (pld. Vízvár térsége) találtunk, az egész MOL örült neki, mint majom a farkának. Ha a finomítóink nem lettek volna alkalmasak ezek kezelésére, akkor miért örömködtek volna?
De visszatérve a Brent olajra. Azért drágább a szibériai "urali" olajnál, mert:
a Brent olaj egy könnyűolaj, aminek magasabb a könnyen (és üzemanyagként) hasznosítható beltartalma, míg a kátrány és egyéb nem üzemanyag formában jelentkező melléktermék mennyisége alacsonyabb. Ezen kívül a kéntartalma is kisebb... (Könnyebb finomítani is.) Míg termelni fogják, a Brent olaj ára ezért mindig (törvényszerűen) magasabb lesz az urali, szibériai olaj áránál... (Ezt ugye nem tanítja a propi média, aminek a tételeit vizhangzod, sokan másokkal egyetemben, pedig ez egy olajipari közhely....)
Egyszerűen nem érted meg mi a napi és mi a havi és mi az éves szintű hatás.Tehát akkor?
Pont ezt írtam le én is.
Ezek szerint az összes kereskedelmi és stratégiai tároló alja porzik?
Mert te azt állítod, hogy azért nincs üzemanyag a kutakon, mert nincs elegendő import a Kormány intézkedései miatt. És a hazai készletek kimerültek. Miközben több, mint egy évig üzemelt így a rendszer.
Közben a MOL szerint nincs elég import kapacitás, meg nem győzik a tartálykocsijai. Közben most jönne vissza a DUFI hazai termelése.
És nem hiszem el, hogy nincs elég vasúti kocsi, amivel nyugatról, vagy a horvátoktól növelni lehetne a MOL importját.
Nem-e lehet-e, hogy e ....Netán megint csak a legutóbbi szankciós csomag tett be a rendszernek. Merthogy ugye mi az olajár stopból felmentést kaptunk de volt egy olyan kitétel, hogy a 60USD alatti orosz olajból származó termékeket nem lehet reexportálni.
És nem lenne ez a hirtelen váltásra egy kiválló magyarázat? Csak mert ha a pozsonyi finomító orosz olajából származó tételeket nem lehet exportálni hozzánk, akkor teljesen érthető, hogy pánikba estek az illetékes elvtársak: Mert akkor bukjuk a pozsonyi forrás nagy részét.
Csakhát akkor ismét direkte bizonyítható, hogy az kivezetés közvetlen oka megintcsak egy szankciós szabály.
Ezzel csak az a gond, hogy tavasszal már volt egy pánikvásárlásos időszak.Egyszerűen nem érted meg mi a napi és mi a havi és mi az éves szintű hatás.
Láthatod, hogy egyik esetén sem faktor, hogy működik-e a BII vagy mennyi kőolaj van a strat. tárolóban a NAPI szintű csúcs esetén.
- Eddig bírták a kiszállítást csak a csökkenő készletek miatt korlátozták a vásárlás. Csak ritkán és néhány kúton volt hiány, de a stratégiai készletekből is kellett kiadni már korábban, de ezt még elbírta a tankerflotta. Csak mivel a finomító állt, az normál kereskedelmi készlet ment 0-ra.
- MOST, a pánikvásárálás során 1,5 és 2-szeres szállítási szorzót nem bírja a tanker flotta úgy, hogy eddig is 2021-hez képest 20% volt az éves fogyás. Tehát ezért beszélnek MOST arról, hogy a tartálykocsik nem bírják. Tudod, mint COVID elején, amikor elfogyott a liszt. élesztő és alig volt budipapír. Volt belőle elég az ország területén, csak a logisztika nem volt a sok faszra felkészítve, aki elvitt egy raklapot a semmire.
Csak a dolog láncolata vezetett oda, hogy a pánikvásárlás kialakult. Az, hogy az ársapka miatt folyamatos készletfogyás volt és a vég közelében a patkányok a süllyedő hajón még jól felfaltak mindent. Ez volt a reccs, mert a napi csúcs miatt végre tudatosult, hogy ez nem mehet tovább.
Mert, ha lenne más forrásból import, akkor azok kocsijai vinnék ki magyar kútra is a több benyát és go-t. De nincs. Mert az ársapka miatt nem hoznak egy ideje semmit.
Így már világos?
Az egész rendszer egy összetett rugó rendszerként képzelheted el, ami hol teljesen összenyomódik, hol nem, de rugózik benne minden összevissza. De az össz és egyedi amplitúdó kicsi normál helyzetben. Na ez most összevissza van gerjesztve és alig csillapítva teljesen más kezdeti és peremfeltétellelEzzel csak az a gond, hogy tavasszal már volt egy pánikvásárlásos időszak.
És azóta már volt a külföldi rendszámos, és céges kocsikra vonatkozó piaci árasítás. Akkor a kis kutakat is el kellett látnia, most meg már meg sem próbált nekik szállítani a MOL. Közben több MOL (!!!) kúton is bevezettek mennyiségi korlátozást is. A MOL ráadásul korlátozta a napon belüli hatósági áras vásárlások számát is. És szerinted ennek ellenére nem tudta volna győzni a MOL a kiszállításokat? Pedig már Márciusban sem nagyon volt külsős importőr. A Shell ráadásul több kútját is bezárta idő közben.
Miért gondolod, hogy nem lett volna több forgalomkorlátozó lehetőség?
- központilag és átmenetileg tankolásonként 10 literben korlátozni a kiadható mennyiséget
- simán be lehetett volna vezetni a szmogriadóhoz hasonló páros-páratlan rendszámos tankolási napokat
- a probléma megoldásába be lehetett volna vonni a katonai üzemanyagszállítókat is.
Simán populista alapon van kézivezérelve az egész. Az eredményt látod.Nem tették.
Szerintem a MOL meg sem próbálta megoldani a problémát. Az Állam meg nem akart további kockázatokat vállalni.
A baj az, hogy a stratégiai készletek nem erre valók.A Stratégiai készletekből is lehetett volna további kapacitást bevonni. (Te írtad, hogy azokat lehetett volna vonattal is visszapótolni.)
A kérdés az, hogy miért?
A mértéke nem volt ekkora. 1,5 és 2-szeres szorzó úgy, hogy ELEVE már korlátozva volt a mennyiség.És a tavaszi pánikvásárlást is tudták kezelni, pedig akkor is élt a hatósági ár. Tehát felesleges magára, a hatósági áras értékesítésre rákenni mindent.
Nekem ettől továbbra is hányingerem van.Az meg külön vicces, hogy a buzgó újságírók meglepődtek, hogy azonnali hatállyal felemelték az extraprofit adót 95%-ra.
Miért gondolták, hogy olyan lóvét hagynak a MOL-nál, amiért nem ők dolgoztak meg?
Miért? Mire valók?A baj az, hogy a stratégiai készletek nem erre valók.
Már elve erősen véleményes volt, hog megnyitották.
Bár bevallom nem tudom megmondani mennyit szedtek ki belőle. Erről van nyilvános szám?
Mit nem értesz azon, hogy a MOL-nak semmi köze nincs ahhoz, hogy az olcsóbb olajat hozhat be az oroszoktól. Ők csak beleülnek a "jóba".Nekem ettől továbbra is hányingerem van.
Egyrészt egy fantasztikus üzenet bárkinek, akinek nagy profitja keletkezik, attól simán elveszik.
Azért te dolgoztál meg. A MOL azért a 20 USD/hordó beszerzési ár különbözetért semmit nem tesz. Nem is kell neki tennie! Ezért az oly sokat szídott "Kakadu" arcbőrének, béketűrésének kell megközdenie.Ha holnap robbanna az angol YT csatorna és azonos munkabefektetés mellett havi 1 millát hozna, akkor arra is rácsűrnek majd ilyet?
Remélem érzed a problémát ezzel a hipotetikus analógiával.
Jah, meg amit behúzott a MOL a shopok forgalmán. Mert természetesen mindenki a MOL kútra ment, hiszen ott a legnagyobb esélye, hogy kapsz üzemanyagot. Szerinted, miért jelentkeztek azonnal a kis kutak üzemeltetésére? Gondolom segített neki a 6-700Ft-os fél literes kóla.A finomítás most éppen nyereséges.
Volt olyan időszak is, amikor veszteséget termelt a MOL csoporton belül.
Na ezt add össze...
Idealizmus vs reálpolitikaMiért? Mire valók?
Pontosan az ilyen átmeneti ellátási problémákat lehet belőle kimozogni. És mivel már célegyenesben van a DUFI visszaindítása, nem is kellett volna olyan hatalmas kockázatot vállalni.
Mit nem értesz azon, hogy a MOL-nak semmi köze nincs ahhoz, hogy az olcsóbb olajat hozhat be az oroszoktól. Ők csak beleülnek a "jóba".
Azért te dolgoztál meg. A MOL azért a 20 USD/hordó beszerzési ár különbözetért semmit nem tesz. Nem is kell neki tennie! Ezért az oly sokat szídott "Kakadu" arcbőrének, béketűrésének kell megközdenie.
És az állam semmi mást nem vesz el tőle (azt is csak 95%-ban), csak amit ő maga járt ki.
Jah, meg amit behúzott a MOL a shopok forgalmán. Mert természetesen mindenki a MOL kútra ment, hiszen ott a legnagyobb esélye, hogy kapsz üzemanyagot. Szerinted, miért jelentkeztek azonnal a kis kutak üzemeltetésére? Gondolom segített neki a 6-700Ft-os fél literes kóla.
A Shell meg már megtette nekik azt a szívességet is, hogy tovább csökkentette a konkurenciát.
@pöcshuszár A rabszolgatartó társadalom nem véletlenül ment ki a divatból. Ha olyanra akarod kényszeríteni az embereket, amiben nem érdekeltek, akkor amennyire tudnak, keresztbe tesznek. Ugyanez működik a gazdaságban is. Ha veszteséget okoz a kormány döntése, akkor amennyire lehet elszabotálják. Emiatt normálisan gondolkodó kormány vagy cégvezetés nem kényszerrel akarja megoldani a problémákat.
A szankciókról mi a véleményed, Feri?@pöcshuszár A rabszolgatartó társadalom nem véletlenül ment ki a divatból. Ha olyanra akarod kényszeríteni az embereket, amiben nem érdekeltek, akkor amennyire tudnak, keresztbe tesznek. Ugyanez működik a gazdaságban is. Ha veszteséget okoz a kormány döntése, akkor amennyire lehet elszabotálják. Emiatt normálisan gondolkodó kormány vagy cégvezetés nem kényszerrel akarja megoldani a problémákat.
Szükségesek.A szankciókról mi a véleményed, Feri?
Ha olyanra akarod kényszeríteni az embereket, amiben nem érdekeltek, akkor amennyire tudnak, keresztbe tesznek. Ugyanez működik a gazdaságban is. Ha veszteséget okoz a kormány döntése, akkor amennyire lehet elszabotálják. Emiatt normálisan gondolkodó kormány vagy cégvezetés nem kényszerrel akarja megoldani a problémákat.Szükségesek.
Szerinted mi történt volna, ha 1939 -ben, amikor a németek megtámadták Lengyelországot, a francia és brit hadsereg bevonult volna Németországba? Hitler tartott ettől. Vagy esetleg már korábban, 1938 -ban megvédik Csehszlovákiát? Szerintem nem lett volna II. világháború. Azzal, hogy nem mertek lépni, bátorították Hitlert, + minden elfoglalt területtel erősebb is lett.
Most az Eu és az USA úgy döntött, hogy nem várják meg, amíg az oroszok túlzottan megerősödnek, hanem időben léptek.
20% = 120%Egyszerűen nem érted meg mi a napi és mi a havi és mi az éves szintű hatás.
Láthatod, hogy egyik esetén sem faktor, hogy működik-e a BII vagy mennyi kőolaj van a strat. tárolóban a NAPI szintű csúcs esetén.
- Eddig bírták a kiszállítást csak a csökkenő készletek miatt korlátozták a vásárlás. Csak ritkán és néhány kúton volt hiány, de a stratégiai készletekből is kellett kiadni már korábban, de ezt még elbírta a tankerflotta. Csak mivel a finomító állt, az normál kereskedelmi készlet ment 0-ra.
- MOST, a pánikvásárálás során 1,5 és 2-szeres szállítási szorzót nem bírja a tanker flotta úgy, hogy eddig is 2021-hez képest 20% volt az éves fogyás. Tehát ezért beszélnek MOST arról, hogy a tartálykocsik nem bírják. Tudod, mint COVID elején, amikor elfogyott a liszt. élesztő és alig volt budipapír. Volt belőle elég az ország területén, csak a logisztika nem volt a sok faszra felkészítve, aki elvitt egy raklapot a semmire.
Csak a dolog láncolata vezetett oda, hogy a pánikvásárlás kialakult. Az, hogy az ársapka miatt folyamatos készletfogyás volt és a vég közelében a patkányok a süllyedő hajón még jól felfaltak mindent. Ez volt a reccs, mert a napi csúcs miatt végre tudatosult, hogy ez nem mehet tovább.
Mert, ha lenne más forrásból import, akkor azok kocsijai vinnék ki magyar kútra is a több benyát és go-t. De nincs. Mert az ársapka miatt nem hoznak egy ideje semmit.
Így már világos?
Pár észrevételA brent meg a wti könnyű és "édes" kőolaj. Attól lesz az olaj "édes", hogy alacsony a H2S a kőolajban.
Az urali olaj "savanyú", jóval magasabb a H2S, amit a finomító építésénél figyelembe vesznek, kéntelenítő oszlopok kellenek, amikhez meg spécia anyagok kellenek - de ezek sem tartanak örökké.
A H2S a finomítási hőmérsékleten és nyomáson az amúgy légköri nyomáson és szobahőmérsékleten örökéletű anyagot szépen megkajálja, tipikus tönkremenetel kén-hidrogénhez köthető feszültségkorrózió. Az ilyen környezetben a kolonnák, hőcserélők, kompresszorok hullanak, vagyis ez extra költség, ahogy a leállás is.
Ez részben indokolja az alacsony árat, másrészt kevés finomító van direktbe erre ráállva, mivel a leválasztott kén nem kimondottan egészséges és környezetbarát anyag. A legtöbb helyen ezt úgy oldják meg, hogy megy a kénsav gyártásába, Ázsiában meg senkit sem érdekel, így az orosz kőolajból mindig túltermelés van.
Ez a relatív olcsóság - plusz a szarunk a környezetvédelemre - adja az igazi finomító marzsot, főleg, amikor valami trópusi ciklon kitakarítja az amerikaiknál az öböl vidékét.
Emiatt valahogy mindig sántít nekem a kijelentés, hogy Szászhalombatta csak az orosz kőolajat bírja. Ha van kéntelenítés, akkor tök mindegy, ha viszont az "édes" kőolajra vagy beállva, akkor a "savanyú" olaj gyorsan elintézi a rendszert.
A valóság szerintem itt is inkább az, hogy szerződés van a melléktermékekre, amik a desztillációnál kiválnak és ha nincs szállítás, akkor jön a seggbekuki.
A leállásról:
Fogom a fejem mind a kommenteket, mind a médianyilatkozatokat olvasva - bezzeg 30 évig semmi baj, most meg. Ma, a mai anyagokkal és technológiával van fimomító, krakkolóüzem 25 évre. A 30 évig megy pont az, mint az iráni Tomcat - toldoz, foltoz, de csak lassítja a folyamatot.
A berendezések zöme vagy nettó robbanásveszélyes részen van, vagy mérgező anyag van benne (merkaptántól kezdve akármi) vagy szimplán forró. Amikor egy ilyen nagy üzemet leállítanak, napok, mire lehűl vagy belélegezhető levegő lesz (ez mondjuk nem mindig van így..) és utána tudod megnézni, mi van egy hőcserélőben, egy tartályban vagy egy kolonnában.
Ilyenkor derülhet ki, hogy valami nagyon el van rohadva, repedve, szétkapta az ammónia az egyik csonknál a hegesztést, ki van kopva az elzárószelep ülékje, kúszási repedés van a gőzvezetékben, akármi.
Tavaly még a krakkoló üzemben voltam felelős a hegesztési javításokért. Hozott a turnaround manáger egy A4-es lapot, szerinte ez kell cserélni, mert ennyi a határidő. Ezután az üzem elővett egy kisebb füzetet, hogy ez mind szar - fele elmaradás a múltból, majd jöttünk mi meg az anyagvizsgálók. 3 hétre tervezték a leállás - előzetesen lett x hőcserélő, tartály, edényfenék előre legyártva, de amiket az előző bekezdésben írtam, itt is jött elő.
Szelepülék elkopott, fos szerkezet, nem lehet felhegeszteni sem, kivágatod a csővezetékből a szelepet, berakod az újat. Csak a gond az, hogy a csővezetékből kivágatsz valamit, ott a régi varratot is ki ke venni, túl nagy a hézag, akkor közdarab, így lett 4 körvarrat egy szelephez. Plusz 1 hét.
Napokig tudnám sorolni és tavaly a helyzet még nem volt ilyen szar. Tömítésekre 10-13 hónapos szállítási idő, szelepek 15-20 hónap, bizonyos hegesztőanyagok már régóta nincsenek, csövek spéci ötvözetekből felejtős, bármit gyártatsz, képtelenség határidőt kapni...
Nagyjából ez a helyzet egy fimomítóban vagy a vegyiparban.
Ja és a legfontosabb....A brent meg a wti könnyű és "édes" kőolaj. Attól lesz az olaj "édes", hogy alacsony a H2S a kőolajban.
Az urali olaj "savanyú", jóval magasabb a H2S, amit a finomító építésénél figyelembe vesznek, kéntelenítő oszlopok kellenek, amikhez meg spécia anyagok kellenek - de ezek sem tartanak örökké.
A H2S a finomítási hőmérsékleten és nyomáson az amúgy légköri nyomáson és szobahőmérsékleten örökéletű anyagot szépen megkajálja, tipikus tönkremenetel kén-hidrogénhez köthető feszültségkorrózió. Az ilyen környezetben a kolonnák, hőcserélők, kompresszorok hullanak, vagyis ez extra költség, ahogy a leállás is.
Ez részben indokolja az alacsony árat, másrészt kevés finomító van direktbe erre ráállva, mivel a leválasztott kén nem kimondottan egészséges és környezetbarát anyag. A legtöbb helyen ezt úgy oldják meg, hogy megy a kénsav gyártásába, Ázsiában meg senkit sem érdekel, így az orosz kőolajból mindig túltermelés van.
Ez a relatív olcsóság - plusz a szarunk a környezetvédelemre - adja az igazi finomító marzsot, főleg, amikor valami trópusi ciklon kitakarítja az amerikaiknál az öböl vidékét.
Emiatt valahogy mindig sántít nekem a kijelentés, hogy Szászhalombatta csak az orosz kőolajat bírja. Ha van kéntelenítés, akkor tök mindegy, ha viszont az "édes" kőolajra vagy beállva, akkor a "savanyú" olaj gyorsan elintézi a rendszert.
A valóság szerintem itt is inkább az, hogy szerződés van a melléktermékekre, amik a desztillációnál kiválnak és ha nincs szállítás, akkor jön a seggbekuki.
A leállásról:
Fogom a fejem mind a kommenteket, mind a médianyilatkozatokat olvasva - bezzeg 30 évig semmi baj, most meg. Ma, a mai anyagokkal és technológiával van fimomító, krakkolóüzem 25 évre. A 30 évig megy pont az, mint az iráni Tomcat - toldoz, foltoz, de csak lassítja a folyamatot.
A berendezések zöme vagy nettó robbanásveszélyes részen van, vagy mérgező anyag van benne (merkaptántól kezdve akármi) vagy szimplán forró. Amikor egy ilyen nagy üzemet leállítanak, napok, mire lehűl vagy belélegezhető levegő lesz (ez mondjuk nem mindig van így..) és utána tudod megnézni, mi van egy hőcserélőben, egy tartályban vagy egy kolonnában.
Ilyenkor derülhet ki, hogy valami nagyon el van rohadva, repedve, szétkapta az ammónia az egyik csonknál a hegesztést, ki van kopva az elzárószelep ülékje, kúszási repedés van a gőzvezetékben, akármi.
Tavaly még a krakkoló üzemben voltam felelős a hegesztési javításokért. Hozott a turnaround manáger egy A4-es lapot, szerinte ez kell cserélni, mert ennyi a határidő. Ezután az üzem elővett egy kisebb füzetet, hogy ez mind szar - fele elmaradás a múltból, majd jöttünk mi meg az anyagvizsgálók. 3 hétre tervezték a leállás - előzetesen lett x hőcserélő, tartály, edényfenék előre legyártva, de amiket az előző bekezdésben írtam, itt is jött elő.
Szelepülék elkopott, fos szerkezet, nem lehet felhegeszteni sem, kivágatod a csővezetékből a szelepet, berakod az újat. Csak a gond az, hogy a csővezetékből kivágatsz valamit, ott a régi varratot is ki ke venni, túl nagy a hézag, akkor közdarab, így lett 4 körvarrat egy szelephez. Plusz 1 hét.
Napokig tudnám sorolni és tavaly a helyzet még nem volt ilyen szar. Tömítésekre 10-13 hónapos szállítási idő, szelepek 15-20 hónap, bizonyos hegesztőanyagok már régóta nincsenek, csövek spéci ötvözetekből felejtős, bármit gyártatsz, képtelenség határidőt kapni...
Nagyjából ez a helyzet egy fimomítóban vagy a vegyiparban.
Régi ipar maradékai, anno mikor a Mosonmagyaróváron a Motimhoz mentem kádkőért, ott parkoltak bent a kénsavszállító vasúti szerelvények, az alumínium ipar és timföldgyártás meg termelte a korundot, gondolom régen ez, így klaffolt, országon belül feldolgoztuk amit tudtunk.Ez részben indokolja az alacsony árat, másrészt kevés finomító van direktbe erre ráállva, mivel a leválasztott kén nem kimondottan egészséges és környezetbarát anyag. A legtöbb helyen ezt úgy oldják meg, hogy megy a kénsav gyártásába, Ázsiában meg senkit sem érdekel, így az orosz kőolajból mindig túltermelés van.
A valóság szerintem itt is inkább az, hogy szerződés van a melléktermékekre, amik a desztillációnál kiválnak és ha nincs szállítás, akkor jön a seggbekuki.
Bezonyám, ez leginkább annak köszönhető, hogy a nukleáris energiatermelést leépítették, a szénalapút meg nem (illetve fel).Bezonyám, az EU-ban már több áramot állítunk elő idájárásfüggőkből, mint atomból.
Milyen szépen megnőtt az a kerekítési hiba.