Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Lehet nekiállni tűntetni a brüsszeli szankciók ellen, ők is plafonálni próbálják az orosz olaj árát, ami ellátásbiztonsági problémákat fog okozni.
Miért aggódsz te, a nyugati országokért, csak nem onnan kapod a fizetésed?
Te bérrettegő. Nálunk semmi probléma, vagy szerinted hazudik?
"Ugye, Magyarországnak azt sikerült elérnie, hogy miután ránk a szankciós tiltás nem vonatkozik, ezért Magyarország hozhat be Oroszországból olajat. Tehát attól nem kell tartanunk, hogy ellátási hiány lépne föl."
 
Képtelen vagyok a rendszer féktelen hívet megérteni.

Ezerrel tolja ki magából a propi, hogy milyen ügyesek vagyunk (érsd a kormány), hogy mi kiharcoltuk, hogy nekünk (mikor más is megkapta azokat....) nincs korlát se vezetékes gázra, se kőolajra....

... majd a szankciókra és Brüsszelre mutogatnak, hogy amiatt van minden is.
Az üzemanyag hiány is. Amikor 1MT készlet van itthon és a kőolajszállítás a háború miatt gyak. akkora kiesést sem okozott, mint néha egy random komolyabb üzemzavar békeidőben.

Mennyire kell hülyének lenni, hogy a két állítás ütését ne fedezze fel az ember...?
De ehhez képest egyeseknek csak röhögésre futja.
 
Mindeközben kedvenc médiánk megint keveri a szart (hvg-s példa)
<napokon keresztül főoldalon hevíti a benzinkérdést tovább hergelve a lakosságot, amelyik így megrohamozza a kutakat extra fogyasztást generálva
<el kő törölni a zársapkát mer nem lesz beeenziin (ami amúgy meg van)
ársapkát eltörlik
<jáááj hát ez nem jó, hát a zorbán eltörölte a zársapkát mekkora infláció lesz


Mondom én, ezeknek minden szarízű, csak károgni lehessen.
 
 
Mindeközben kedvenc médiánk megint keveri a szart (hvg-s példa)
<napokon keresztül főoldalon hevíti a benzinkérdést tovább hergelve a lakosságot, amelyik így megrohamozza a kutakat extra fogyasztást generálva
<el kő törölni a zársapkát mer nem lesz beeenziin (ami amúgy meg van)
ársapkát eltörlik
<jáááj hát ez nem jó, hát a zorbán eltörölte a zársapkát mekkora infláció lesz


Mondom én, ezeknek minden szarízű, csak károgni lehessen.
Arra gondolsz, hogy tökmindegy mi van, csak megbuktassák őket? Mert épp ez megy… amikor újfent földbe álltak a választások után, akkor kapcsoltak turbó fokozatba. Az amcsi nagykövet a dezignált főszereplő (fog ő még tüntizni is, majd meglátjátok!), a külföldi pártfinanszírozást meg annyira sikerült normalizálniuk, hogy egy átlag belpesti arcnak már a szeme se rezdül az említésére (kipróbáltam!), sőt örül neki.
Az “ellenzék” árnyekkormányt rakott össze, az eurokrata progresszívek meg épp azon dolgoznak, hogy az akcióikat EU pénzből tudják finanszírozni, mindezt az “önkormányzatoknak szánt direkt támogatások” formájában.

Marha vékony jégen kezd táncolni a NER disznaja, és az eszközeik meg fogyóban.
 
Képtelen vagyok a rendszer féktelen hívet megérteni.

Ezerrel tolja ki magából a propi, hogy milyen ügyesek vagyunk (érsd a kormány), hogy mi kiharcoltuk, hogy nekünk (mikor más is megkapta azokat....) nincs korlát se vezetékes gázra, se kőolajra....

... majd a szankciókra és Brüsszelre mutogatnak, hogy amiatt van minden is.
Az üzemanyag hiány is. Amikor 1MT készlet van itthon és a kőolajszállítás a háború miatt gyak. akkora kiesést sem okozott, mint néha egy random komolyabb üzemzavar békeidőben.

Mennyire kell hülyének lenni, hogy a két állítás ütését ne fedezze fel az ember...?
De ehhez képest egyeseknek csak röhögésre futja.
Segítek.
Szerintem jobb, ha az ukránok is érdekeltek abban, hogy működjön a barátság. :)
Egy utcai harcos nem fizet védelmi pénzt, az a kurva. Aki a híveinek el tudja adni hogy bár mint egy q viselkedik de ő egy hős utcai harcos az egy Géniusz.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Mindeközben kedvenc médiánk megint keveri a szart (hvg-s példa)
<napokon keresztül főoldalon hevíti a benzinkérdést tovább hergelve a lakosságot, amelyik így megrohamozza a kutakat extra fogyasztást generálva
<el kő törölni a zársapkát mer nem lesz beeenziin (ami amúgy meg van)
ársapkát eltörlik
<jáááj hát ez nem jó, hát a zorbán eltörölte a zársapkát mekkora infláció lesz


Mondom én, ezeknek minden szarízű, csak károgni lehessen.
Mert nem büntetik eléggé a pánik keltetőket, meg azokat akik idokolatlanul panaszkodnak és keltik hazánk rossz hírét. (lehet elgyávult az a NER disznaja) A tüntikéző tanárokat sem rugták ki mind, erre felbátorodtak itt a panaszkodok is.
Szegény Mutter két napja próbálja meg elintézni a 32 amperes bővítést Pestre, de egymás közt dobálják az ügyfélszolgálatok, hogy ez nem az ő feladatkörük. Aztán 2 nap után derült ki, hogy hiába MVM Next a szolgáltató, a hálózat tulaja az eon, de ott is külön a pesti faszhivatalt kell keresni, mert ami fenn van honlapon bővítési nyilatkozat az az egész országra jó, kivéve Pestre. Amúgy a 2 között csupán annyi a különbség, hogy az oldalára van egy ELMŰ felirat nyomtatva, de ezért tehetünk megint egy kört.

Veszprémben meg hirtelen 30 ezres hátralékot számláztak ki, miközben a saját számláik alapján túlfizetésben vagyunk. Telefont persze basznak felvenni (amúgy fogyasztóvédelem rájuk szállhatna, mert jócskán túllépik a 15 perces törvényi keretet), személyes időpont pedig csak májusra (!) van. És ilyenkor ne küldje el az ember fia ezt az egész szarkupacot a jó anyjába.

Komolyan, az MVM-hez képest a túlburjánzó szovjet bürokrácia már-már hatékony rendszernek tűnik, ekkora szart tényleg nehéz összehozni

Ui.: Közben eszembe jutott, de a Vodafone-nak még az MVM-nél is szarabb rendszere van, szóval mindig van lejebb

Csak jelzem hogy már a Vodafone is magyar tulajdonban van. Arrol meg ezután vagy jót vagy semmit. Könnyű ám utolérni a beszivárgó kollaboráns soros ügynököket amikor szidják azt ami hazai.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Magyarország államformája ugye a "Kivéve Taxisok", kíváncsi leszek rá.
318691362_151270267656706_5107256721912804910_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Magyarország államformája ugye a "Kivéve Taxisok", kíváncsi leszek rá.
318691362_151270267656706_5107256721912804910_n.jpg
Fogalmazzunk úgy, hogy amikor hétvégén taxiztam, akkor az ár nem tükrözte azt, hogy ők kedvezményesen tankoltak.

2 éve kb. 250 Ft/km és 60 Ft/perc és talán 600-700 Ft alapdíj volt.
Nah, hétvégén meg pislogtam, hogy már 400 Ft/km, 100 Ft/perc és 1000 Ft alapdíj volt.
 
Képtelen vagyok a rendszer féktelen hívet megérteni.

Ezerrel tolja ki magából a propi, hogy milyen ügyesek vagyunk (érsd a kormány), hogy mi kiharcoltuk, hogy nekünk (mikor más is megkapta azokat....) nincs korlát se vezetékes gázra, se kőolajra....

... majd a szankciókra és Brüsszelre mutogatnak, hogy amiatt van minden is.
Az üzemanyag hiány is. Amikor 1MT készlet van itthon és a kőolajszállítás a háború miatt gyak. akkora kiesést sem okozott, mint néha egy random komolyabb üzemzavar békeidőben.

Mennyire kell hülyének lenni, hogy a két állítás ütését ne fedezze fel az ember...?
De ehhez képest egyeseknek csak röhögésre futja.
Le tudnád - nekünk tudatlanoknak - vezetni szépen logikusan, hogy mi okozza egész urópában a gáz és az üzemanyag árának drasztikus elszállását?
 
Fogalmazzunk úgy, hogy amikor hétvégén taxiztam, akkor az ár nem tükrözte azt, hogy ők kedvezményesen tankoltak.

2 éve kb. 250 Ft/km és 60 Ft/perc és talán 600-700 Ft alapdíj volt.
Nah, hétvégén meg pislogtam, hogy már 400 Ft/km, 100 Ft/perc és 1000 Ft alapdíj volt.
2018-ban volt utoljára emelés, meg idén.
A 2018-as árak:
300Ft/km, percdíj 75Ft, alapdíj 700Ft.
 
Le tudnád - nekünk tudatlanoknak - vezetni szépen logikusan, hogy mi okozza egész urópában a gáz és az üzemanyag árának drasztikus elszállását?
A kereslet és kínálat megborulása?
Spekuláció?

Egyébként kit érdekel Európa?
Megy itt a propi, hogy a szankciók miatt nincs benzin és gázolaj ITTHON.
Nem. A kőolaj pont úgy jön ide, ahogy eddig.
Csak, ha a finomítód nem fedi le az hazai igényt és az importot kinyírod, akkor ez az eredménye.

Ezen felül a gazdaságok kilőttek a COVID után, a mögötte levő supply chain meg nem.
Az LNG-t pl. elszipkázta Ázsia. Az úton levő LNG tankerek felmondták a szerződés, kifizették a kötbért és vitték máshova az LNG-t.
Na, szerinted ez a mennyiség honnan hiányzik?

Aztán a pánikvásárlás.
Mindenki vette minden milyen áron a gázt, mint itthon a benzint és gázolajat.
Az eredmény ismert. De ma alig 30%-kal kerül többe a gáz, mint a háború előtt.
De bakker 1,5 hónapig a 100 EUR/MWh táján volt a gáz. Ez pont a háború előtti szint, semmiféle szankció nem volt akkor. Piaci folyamatok, azok meg igen.

qLmpndC.png


Az autók ára sem azért lett x1,5-2, mert annyira drága lett termelni. Az igény nagyobb, mint a kínálat és itt is ügyeskednek.
Mert egy használt autót is el lehet adni már nyereséggel, annyira hosszú a várólista.
 
A kereslet és kínálat megborulása?
Spekuláció?

Egyébként kit érdekel Európa?
Megy itt a propi, hogy a szankciók miatt nincs benzin és gázolaj ITTHON.
Nem. A kőolaj pont úgy jön ide, ahogy eddig.
Csak, ha a finomítód nem fedi le az hazai igényt és az importot kinyírod, akkor ez az eredménye.

Ezen felül a gazdaságok kilőttek a COVID után, a mögötte levő supply chain meg nem.
Az LNG-t pl. elszipkázta Ázsia. Az úton levő LNG tankerek felmondták a szerződés, kifizették a kötbért és vitték máshova az LNG-t.
Na, szerinted ez a mennyiség honnan hiányzik?

Aztán a pánikvásárlás.
Mindenki vette minden milyen áron a gázt, mint itthon a benzint és gázolajat.
Az eredmény ismert. De ma alig 30%-kal kerül többe a gáz, mint a háború előtt.
De bakker 1,5 hónapig a 100 EUR/MWh táján volt a gáz. Ez pont a háború előtti szint, semmiféle szankció nem volt akkor. Piaci folyamatok, azok meg igen.

qLmpndC.png


Az autók ára sem azért lett x1,5-2, mert annyira drága lett termelni. Az igény nagyobb, mint a kínálat és itt is ügyeskednek.
Mert egy használt autót is el lehet adni már nyereséggel, annyira hosszú a várólista.
Sztem nincs teljesen igazad a finomítói kapacitást tekintve.
A magyar finomítás pont hogy bőven le tudta vagy le tudná fedni a magyar igényeket csak hát ugye a fránya modern üzleti érdekek miatt leépítettük az üzemanyag gyártást. Nem kicsit.
A pánikvásárlás meg nem most kezdődött el hanem igazából nyáron. Milyen érdekes véletlen hogy csapatnyi pályakrzdő fiatal gyártotta már hetek óta azt a sok infógrafikás táblát amit pillanatok alatt kiszórtak az országban ami az ideiglenes készlethiányok miatt kér elnézést az esetleges vásárlóktól.
Amint a battai finomító seggrecsüccsent 2hónapja (lassan 3) azért elkezdett sok mindenkinek a kommunikációja is változni.
 
Sztem nincs teljesen igazad a finomítói kapacitást tekintve.
A magyar finomítás pont hogy bőven le tudta vagy le tudná fedni a magyar igényeket csak hát ugye a fránya modern üzleti érdekek miatt leépítettük az üzemanyag gyártást. Nem kicsit.
A pánikvásárlás meg nem most kezdődött el hanem igazából nyáron. Milyen érdekes véletlen hogy csapatnyi pályakrzdő fiatal gyártotta már hetek óta azt a sok infógrafikás táblát amit pillanatok alatt kiszórtak az országban ami az ideiglenes készlethiányok miatt kér elnézést az esetleges vásárlóktól.
Amint a battai finomító seggrecsüccsent 2hónapja (lassan 3) azért elkezdett sok mindenkinek a kommunikációja is változni.
Például, korábban működött az Algyői finomító is. Most le van állva. Kölök koromban a szülői házunk teraszáról láttam a 2 lángot. Most meg nincs elég finomítói kapacitás. Aham. Persze.
 
Sztem nincs teljesen igazad a finomítói kapacitást tekintve.
A magyar finomítás pont hogy bőven le tudta vagy le tudná fedni a magyar igényeket csak hát ugye a fránya modern üzleti érdekek miatt leépítettük az üzemanyag gyártást. Nem kicsit.
A pánikvásárlás meg nem most kezdődött el hanem igazából nyáron. Milyen érdekes véletlen hogy csapatnyi pályakrzdő fiatal gyártotta már hetek óta azt a sok infógrafikás táblát amit pillanatok alatt kiszórtak az országban ami az ideiglenes készlethiányok miatt kér elnézést az esetleges vásárlóktól.
Amint a battai finomító seggrecsüccsent 2hónapja (lassan 3) azért elkezdett sok mindenkinek a kommunikációja is változni.
Akkor tisztázzuk, hogy mennyi volt az AV üzemek max. eddigi valaha mér éves kapacitása és mennyi volt az éves go/benzin fogyasztás.
Használjunk konkrét számokat.
 
Sztem nincs teljesen igazad a finomítói kapacitást tekintve.
A magyar finomítás pont hogy bőven le tudta vagy le tudná fedni a magyar igényeket csak hát ugye a fránya modern üzleti érdekek miatt leépítettük az üzemanyag gyártást. Nem kicsit.
A pánikvásárlás meg nem most kezdődött el hanem igazából nyáron. Milyen érdekes véletlen hogy csapatnyi pályakrzdő fiatal gyártotta már hetek óta azt a sok infógrafikás táblát amit pillanatok alatt kiszórtak az országban ami az ideiglenes készlethiányok miatt kér elnézést az esetleges vásárlóktól.
Amint a battai finomító seggrecsüccsent 2hónapja (lassan 3) azért elkezdett sok mindenkinek a kommunikációja is változni.
Bocsi, én ma akartam tankolni egy dunántúli megyei jogú város MOL kútjánál. Ki volt rá írva, hogy a 95-os benzin 650 Ft/l. Nem érdekelt, mert eleve 100-as üzemanyagot akartam tankolni. Aztán a kútoszlopok le voltak lakatolva, csak dieselt lehetett kapni. Mikor átmentem a pár km-rel arrébb lévő OMW kúthoz, ott meg csak 100-as benzin volt, 700 Ft-ért, de kit érdekelt a többi, hiszen pont ezt a terméket kerestem... De, míg fizettem, addig több kuncsaft a pénztárosokat szidalmazta, hogy miért emelték meg a benzin árát. Persze, én egy lovag vagyok, megvédtem a pénztáros csajt (a másik megtámadott egy férfi volt, az védje meg magát), mondtam a höbörgőnek, hogy a nyuggerek szoktak így viselkedni a PENNY pénztárosokkal. A delikvens, akit kedélyesen hátba is vertem, azonnal távozott, míg a csajjal beszéltem még 5 percet, mert utánam jött és megköszönte, hogy megszabadítottam a támadójától... De, 16+ éves stabil kapcsolat mellett egy beszélgetésnél többet, belőlem nem lehet kicsikarni....
 
Apa, kezdődik: