Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Rossz hozzáértőket kérdeztél meg! :cool:
Hát, gyakorlatilag az összes témával foglalkozó oldalon a külön gépet ajánljanak. Csak a helyhiányosaknak írták az egybegépet. Többek között azért, mert csak féltöltetet tud szárítani. De nem elképzelhetetlen számomra, ha valaki teljes megelégedettséggel használja.

És akkor még a kondenzációs vs hőszivattyús vallásháború még szóba sem került...
 
Nocsak, nocsak:

"... amely lépések egyúttal azt a szintén új kormányzati vállalást is segítik, hogy a jelenleg 3,8 GW-nyi nap- és szélerőművi kapacitás 2024 harmadik negyedévéig legalább 8 GW-ra, 2026 második negyedévéig legalább 10 GW-ra ugrik... "
 
  • Hűha
Reactions: BJani
Hát, gyakorlatilag az összes témával foglalkozó oldalon a külön gépet ajánljanak. Csak a helyhiányosaknak írták az egybegépet. Többek között azért, mert csak féltöltetet tud szárítani. De nem elképzelhetetlen számomra, ha valaki teljes megelégedettséggel használja.

És akkor még a kondenzációs vs hőszivattyús vallásháború még szóba sem került...
A féltöltetről annyit, hogy a régi gépem 9 kilós mosáshoz 7 kilós szárítasi kapacitás dukált (whirlpool). A mostanim (goranje) 10/6-os.
De ez nagyjából lényegtelen, ha nem minden mosást szárítasz.
Ha többet teszel bele akkor sincs tragédia. Egyszerűen csak gyűröttek lesznek a ruhák.
 
Hát, gyakorlatilag az összes témával foglalkozó oldalon a külön gépet ajánljanak. Csak a helyhiányosaknak írták az egybegépet. Többek között azért, mert csak féltöltetet tud szárítani. De nem elképzelhetetlen számomra, ha valaki teljes megelégedettséggel használja.

És akkor még a kondenzációs vs hőszivattyús vallásháború még szóba sem került...
Én is nézelődtem nem rég, de aztán a család lefújta projektet.
Mosó-szárító gépeket néztem a helyhiány miatt, de végén arra jutottam, hogy ha volna helyem, akkor lehet két mosó-szárítógépet vennék, a mosó+szárító gépek helyett.
Az indok nagyon egyszerű, nálam is hétvégére összejön melós rucikból vagy 3 adag mosni való, a legrövidebb program ami ér valamit az 50 perc +10 perc a második centri a hideg hónapokban a benti teregetés végett.
Kapásból 3 és fél órát a mosásra kell szentelni, közben lehet persze hasznos dolgokat csinálni, de van hogy "el kéne valahova ugrani ", de a mosás miatt "nem lehet".
Ezzel szemben egy halk mosó-szárító géppel akár hétköznap este is neki lehet állni egy adag mosásának reggelre kész is lenne hétvégén meg beledobod a göncöket, beállítom a programot és onnantól "szabad" vagy.

Hamár kettő akkor szerintem két mosó-szárítógép sokkal nagyobb kényelmi faktort ad, mint egy mosó+szárító gép kombó, pl nyáron mosnád az ágyneműket, strand türcsiket, melós göncöket, és ott áll két 10kg mosógép vagy ott áll egy 10kg mosógép és egy szárító, melyikkel végzel hamarább ?

Nyáron akár este is száradnak a ruhák, olyankor meg jó lehet a nagyobb mosási kapacitás.

Persze a hatékonyságon sokat lehetne vitázni, de van hogy a szabadidőmet hasznosabban szeretném eltölteni ,mint hogy egy mosógépre várják, hogy mikor teregethetek vagy épp tehetem át a ruhákat a szárítóba.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
"Cserébe'":
 
A német naperőművi termelés egészen pontosan nulla, mert a 0,1%-os arányt én annak nevezném.
Ennyit arról, hogy "valamennyit mindig termelnek". 60 GW plusz letett naperőmű ennyit képes télen egyes napokon csinálni.
 
Tegnap kaptam az mvm-től egy emailt ahol leírják, hogy 6 ezer egynéhány forintos túlfizetésem van. Na most a probléma azzal van, hogy lassan 2 éve nincs szerződésem, megszűnt. Ilyenkor az ember fia mire gondol? A szokásos email-es átverés. Indul a csekkolás. Email cím jó, feltűntetett telefonszámok jók, megadott egyéb adatok jók. Ok, ma felhívom őket és megkérdezem, hogy mi a pálya. Gondoltam én....de nem. Ugyanis az évek alatt annyira sikerült lepusztítani az ügyfélszolgálatokat (értsd elküldeni mindenkit, mert hát spórolás van), hogy most már elérhetetlen és 25 perc várakozás után inkább meguntam. Persze azt is elhiszem, hogy most dömping van, mert az elmúlt évek, évtizedek tudatos pusztítása után a rendszer se kezelni se feldolgozni nem tudja a hibákat vagy az infóért érdeklődőket. Ismét csak sikerült összehozni a nagy okosoknak ott fent egy működés határán billegő monstrumot megfelelő alapok nélkül. Szerencsére akinek kipattant a zseniális szikra a hülye fejéből milliós fizetést vett fel. Gratulálok.
 
Tegnap kaptam az mvm-től egy emailt ahol leírják, hogy 6 ezer egynéhány forintos túlfizetésem van. Na most a probléma azzal van, hogy lassan 2 éve nincs szerződésem, megszűnt. Ilyenkor az ember fia mire gondol? A szokásos email-es átverés. Indul a csekkolás. Email cím jó, feltűntetett telefonszámok jók, megadott egyéb adatok jók. Ok, ma felhívom őket és megkérdezem, hogy mi a pálya. Gondoltam én....de nem. Ugyanis az évek alatt annyira sikerült lepusztítani az ügyfélszolgálatokat (értsd elküldeni mindenkit, mert hát spórolás van), hogy most már elérhetetlen és 25 perc várakozás után inkább meguntam. Persze azt is elhiszem, hogy most dömping van, mert az elmúlt évek, évtizedek tudatos pusztítása után a rendszer se kezelni se feldolgozni nem tudja a hibákat vagy az infóért érdeklődőket. Ismét csak sikerült összehozni a nagy okosoknak ott fent egy működés határán billegő monstrumot megfelelő alapok nélkül. Szerencsére akinek kipattant a zseniális szikra a hülye fejéből milliós fizetést vett fel. Gratulálok.
Szegény Mutter két napja próbálja meg elintézni a 32 amperes bővítést Pestre, de egymás közt dobálják az ügyfélszolgálatok, hogy ez nem az ő feladatkörük. Aztán 2 nap után derült ki, hogy hiába MVM Next a szolgáltató, a hálózat tulaja az eon, de ott is külön a pesti faszhivatalt kell keresni, mert ami fenn van honlapon bővítési nyilatkozat az az egész országra jó, kivéve Pestre. Amúgy a 2 között csupán annyi a különbség, hogy az oldalára van egy ELMŰ felirat nyomtatva, de ezért tehetünk megint egy kört.

Veszprémben meg hirtelen 30 ezres hátralékot számláztak ki, miközben a saját számláik alapján túlfizetésben vagyunk. Telefont persze basznak felvenni (amúgy fogyasztóvédelem rájuk szállhatna, mert jócskán túllépik a 15 perces törvényi keretet), személyes időpont pedig csak májusra (!) van. És ilyenkor ne küldje el az ember fia ezt az egész szarkupacot a jó anyjába.

Komolyan, az MVM-hez képest a túlburjánzó szovjet bürokrácia már-már hatékony rendszernek tűnik, ekkora szart tényleg nehéz összehozni

Ui.: Közben eszembe jutott, de a Vodafone-nak még az MVM-nél is szarabb rendszere van, szóval mindig van lejebb
 
Tegnap kaptam az mvm-től egy emailt ahol leírják, hogy 6 ezer egynéhány forintos túlfizetésem van. Na most a probléma azzal van, hogy lassan 2 éve nincs szerződésem, megszűnt. Ilyenkor az ember fia mire gondol? A szokásos email-es átverés. Indul a csekkolás. Email cím jó, feltűntetett telefonszámok jók, megadott egyéb adatok jók. Ok, ma felhívom őket és megkérdezem, hogy mi a pálya. Gondoltam én....de nem. Ugyanis az évek alatt annyira sikerült lepusztítani az ügyfélszolgálatokat (értsd elküldeni mindenkit, mert hát spórolás van), hogy most már elérhetetlen és 25 perc várakozás után inkább meguntam. Persze azt is elhiszem, hogy most dömping van, mert az elmúlt évek, évtizedek tudatos pusztítása után a rendszer se kezelni se feldolgozni nem tudja a hibákat vagy az infóért érdeklődőket. Ismét csak sikerült összehozni a nagy okosoknak ott fent egy működés határán billegő monstrumot megfelelő alapok nélkül. Szerencsére akinek kipattant a zseniális szikra a hülye fejéből milliós fizetést vett fel. Gratulálok.
A villanyaóra átírásra ragálás levélben 1+ hét volt.
Aztán feltettem egy kérdést, amire kb. 2 hét alatt sem válaszoltak.
Szóval én beadom majd a papír az átíráshoz ahogy én jónak látom. Ha nem tetszik, akkor majd szóljanak.

Ui.: Közben eszembe jutott, de a Vodafone-nak még az MVM-nél is szarabb rendszere van, szóval mindig van lejebb
A kettőt egy lapom említeni sértés lenne.
Besétáltam a Corvin ügyfélszolgálathoz, egy átlag hétköznap 0 ember volt előttem.
5 perc alatt el lett intézve a szolgáltatás áthelyezés és akkor jött az ember, amikor meg volt beszélve.

Ehhez képest az MVM nemhogy pinceszinttel lentebb van, de a legmélyebb bánya világon.
Állami cég, aminek csak feladatot adnak, de erőforrást nem.
A rezsiizé előtt sem volt leányálom, de azóta kb. összeomlott az egész.
 
Szegény Mutter két napja próbálja meg elintézni a 32 amperes bővítést Pestre, de egymás közt dobálják az ügyfélszolgálatok, hogy ez nem az ő feladatkörük. Aztán 2 nap után derült ki, hogy hiába MVM Next a szolgáltató, a hálózat tulaja az eon, de ott is külön a pesti faszhivatalt kell keresni, mert ami fenn van honlapon bővítési nyilatkozat az az egész országra jó, kivéve Pestre. Amúgy a 2 között csupán annyi a különbség, hogy az oldalára van egy ELMŰ felirat nyomtatva, de ezért tehetünk megint egy kört.

Veszprémben meg hirtelen 30 ezres hátralékot számláztak ki, miközben a saját számláik alapján túlfizetésben vagyunk. Telefont persze basznak felvenni (amúgy fogyasztóvédelem rájuk szállhatna, mert jócskán túllépik a 15 perces törvényi keretet), személyes időpont pedig csak májusra (!) van. És ilyenkor ne küldje el az ember fia ezt az egész szarkupacot a jó anyjába.

Komolyan, az MVM-hez képest a túlburjánzó szovjet bürokrácia már-már hatékony rendszernek tűnik, ekkora szart tényleg nehéz összehozni

Ui.: Közben eszembe jutott, de a Vodafone-nak még az MVM-nél is szarabb rendszere van, szóval mindig van lejebb
Jellemző, hogy a jobb kéz nem tudja mit csinál a bal. A bürokrácia egyik alapja ez. Nekünk is kiszámláztak egy oltári nagy számlát, de az asszony mint a pitbull ráakaszkodott a témára és több mint 1 órát várt telefonon az ügyintézőre (!). Végül kiderült, hogy a szerződésben van egy pont (amivel eddig a kutya se foglalkozott) miszerint a gázt mire használod (mindenre vagy csak fűtésre). Na ezek után jelezte, hogy mindenre, törölve lett a számla és kijött egy normális. Az árammal ilyen problémánk nem volt. Még.
Yetteles vagyok, őket azért el lehet érni, de csak este 6-ig mert utána lefekszenek és már nem veszik fel :D
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
 
Jellemző, hogy a jobb kéz nem tudja mit csinál a bal. A bürokrácia egyik alapja ez. Nekünk is kiszámláztak egy oltári nagy számlát, de az asszony mint a pitbull ráakaszkodott a témára és több mint 1 órát várt telefonon az ügyintézőre (!). Végül kiderült, hogy a szerződésben van egy pont (amivel eddig a kutya se foglalkozott) miszerint a gázt mire használod (mindenre vagy csak fűtésre). Na ezek után jelezte, hogy mindenre, törölve lett a számla és kijött egy normális. Az árammal ilyen problémánk nem volt. Még.
Yetteles vagyok, őket azért el lehet érni, de csak este 6-ig mert utána lefekszenek és már nem veszik fel :D
Vékony a börötök. :)
Ez szinte minden telefonos ügyfélszolgálatnál igy van.
Tisztelet a kivételnek, mint pl a belga vagy osztrák adóhivatal. Egyszer évente van velük dolgom, de mindig meglepödök, milyen udvariasak és segitökèszek. De a NAV-al is jók a tapasztalataim. Pocsék szerintem az osztrák mobilszolgâltató A1telefonon, de az irodâban rendesek a török alkalmazottak.
 
  • Tetszik
Reactions: PFZ and phaidros
Nocsak, nocsak:

"... amely lépések egyúttal azt a szintén új kormányzati vállalást is segítik, hogy a jelenleg 3,8 GW-nyi nap- és szélerőművi kapacitás 2024 harmadik negyedévéig legalább 8 GW-ra, 2026 második negyedévéig legalább 10 GW-ra ugrik... "
Ugye az megvan hogy az Igaz magyaroknak nincs megtiltva a napelem telepítése? Épülnek még most is, régebben ki lett osztva rengeteg kapacitás (igaz lehet most miattuk nem jut másnak mert ha megépülnek akkora gond lesz a rendszerrel)
 
Nézd meg a fogyasztási görbét. Ennyi.
Jelenleg a napenergia a gázimportot képes letörni napközben és ez jó.
Ameddig a elosztó rendszer és az erőmű szabályozás képes ezt kiszolgálni és követni.
De ha MINDIG esete van a csúcsfogyasztás, akkor SZART sem érsz el ezzel.
És irreleváns az, amit írsz. Mert számolva van.
De ha az istenadta nép 18:00-22:00 közé hozza ki a csúcsot és 0-24 órás ipari igényre mászik rá, akkor game over.
De ha az istenadta nép nem képes alkalmazkodni akkor porul fog járni (vagy nem sír meg ajvékol hanem fizet)

pl reggel berakja a ruhát, nappal amikor van áram kimos a gép 18:00-22:00 meg valamikor kitereget (ha aznap nem sütött a nap és nem mosott a gép akkor majd másnap)