Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Rossz hozzáértőket kérdeztél meg! :cool:
Hát, gyakorlatilag az összes témával foglalkozó oldalon a külön gépet ajánljanak. Csak a helyhiányosaknak írták az egybegépet. Többek között azért, mert csak féltöltetet tud szárítani. De nem elképzelhetetlen számomra, ha valaki teljes megelégedettséggel használja.

És akkor még a kondenzációs vs hőszivattyús vallásháború még szóba sem került...
 

ManfredMacx

Active Member
2018. október 14.
128
66
28
Nocsak, nocsak:

"... amely lépések egyúttal azt a szintén új kormányzati vállalást is segítik, hogy a jelenleg 3,8 GW-nyi nap- és szélerőművi kapacitás 2024 harmadik negyedévéig legalább 8 GW-ra, 2026 második negyedévéig legalább 10 GW-ra ugrik... "
 
  • Hűha
Reactions: BJani

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hát, gyakorlatilag az összes témával foglalkozó oldalon a külön gépet ajánljanak. Csak a helyhiányosaknak írták az egybegépet. Többek között azért, mert csak féltöltetet tud szárítani. De nem elképzelhetetlen számomra, ha valaki teljes megelégedettséggel használja.

És akkor még a kondenzációs vs hőszivattyús vallásháború még szóba sem került...
A féltöltetről annyit, hogy a régi gépem 9 kilós mosáshoz 7 kilós szárítasi kapacitás dukált (whirlpool). A mostanim (goranje) 10/6-os.
De ez nagyjából lényegtelen, ha nem minden mosást szárítasz.
Ha többet teszel bele akkor sincs tragédia. Egyszerűen csak gyűröttek lesznek a ruhák.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Hát, gyakorlatilag az összes témával foglalkozó oldalon a külön gépet ajánljanak. Csak a helyhiányosaknak írták az egybegépet. Többek között azért, mert csak féltöltetet tud szárítani. De nem elképzelhetetlen számomra, ha valaki teljes megelégedettséggel használja.

És akkor még a kondenzációs vs hőszivattyús vallásháború még szóba sem került...
Én is nézelődtem nem rég, de aztán a család lefújta projektet.
Mosó-szárító gépeket néztem a helyhiány miatt, de végén arra jutottam, hogy ha volna helyem, akkor lehet két mosó-szárítógépet vennék, a mosó+szárító gépek helyett.
Az indok nagyon egyszerű, nálam is hétvégére összejön melós rucikból vagy 3 adag mosni való, a legrövidebb program ami ér valamit az 50 perc +10 perc a második centri a hideg hónapokban a benti teregetés végett.
Kapásból 3 és fél órát a mosásra kell szentelni, közben lehet persze hasznos dolgokat csinálni, de van hogy "el kéne valahova ugrani ", de a mosás miatt "nem lehet".
Ezzel szemben egy halk mosó-szárító géppel akár hétköznap este is neki lehet állni egy adag mosásának reggelre kész is lenne hétvégén meg beledobod a göncöket, beállítom a programot és onnantól "szabad" vagy.

Hamár kettő akkor szerintem két mosó-szárítógép sokkal nagyobb kényelmi faktort ad, mint egy mosó+szárító gép kombó, pl nyáron mosnád az ágyneműket, strand türcsiket, melós göncöket, és ott áll két 10kg mosógép vagy ott áll egy 10kg mosógép és egy szárító, melyikkel végzel hamarább ?

Nyáron akár este is száradnak a ruhák, olyankor meg jó lehet a nagyobb mosási kapacitás.

Persze a hatékonyságon sokat lehetne vitázni, de van hogy a szabadidőmet hasznosabban szeretném eltölteni ,mint hogy egy mosógépre várják, hogy mikor teregethetek vagy épp tehetem át a ruhákat a szárítóba.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
"Cserébe'":
 
M

molnibalage

Guest
A német naperőművi termelés egészen pontosan nulla, mert a 0,1%-os arányt én annak nevezném.
Ennyit arról, hogy "valamennyit mindig termelnek". 60 GW plusz letett naperőmű ennyit képes télen egyes napokon csinálni.
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Tegnap kaptam az mvm-től egy emailt ahol leírják, hogy 6 ezer egynéhány forintos túlfizetésem van. Na most a probléma azzal van, hogy lassan 2 éve nincs szerződésem, megszűnt. Ilyenkor az ember fia mire gondol? A szokásos email-es átverés. Indul a csekkolás. Email cím jó, feltűntetett telefonszámok jók, megadott egyéb adatok jók. Ok, ma felhívom őket és megkérdezem, hogy mi a pálya. Gondoltam én....de nem. Ugyanis az évek alatt annyira sikerült lepusztítani az ügyfélszolgálatokat (értsd elküldeni mindenkit, mert hát spórolás van), hogy most már elérhetetlen és 25 perc várakozás után inkább meguntam. Persze azt is elhiszem, hogy most dömping van, mert az elmúlt évek, évtizedek tudatos pusztítása után a rendszer se kezelni se feldolgozni nem tudja a hibákat vagy az infóért érdeklődőket. Ismét csak sikerült összehozni a nagy okosoknak ott fent egy működés határán billegő monstrumot megfelelő alapok nélkül. Szerencsére akinek kipattant a zseniális szikra a hülye fejéből milliós fizetést vett fel. Gratulálok.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 067
113
Tegnap kaptam az mvm-től egy emailt ahol leírják, hogy 6 ezer egynéhány forintos túlfizetésem van. Na most a probléma azzal van, hogy lassan 2 éve nincs szerződésem, megszűnt. Ilyenkor az ember fia mire gondol? A szokásos email-es átverés. Indul a csekkolás. Email cím jó, feltűntetett telefonszámok jók, megadott egyéb adatok jók. Ok, ma felhívom őket és megkérdezem, hogy mi a pálya. Gondoltam én....de nem. Ugyanis az évek alatt annyira sikerült lepusztítani az ügyfélszolgálatokat (értsd elküldeni mindenkit, mert hát spórolás van), hogy most már elérhetetlen és 25 perc várakozás után inkább meguntam. Persze azt is elhiszem, hogy most dömping van, mert az elmúlt évek, évtizedek tudatos pusztítása után a rendszer se kezelni se feldolgozni nem tudja a hibákat vagy az infóért érdeklődőket. Ismét csak sikerült összehozni a nagy okosoknak ott fent egy működés határán billegő monstrumot megfelelő alapok nélkül. Szerencsére akinek kipattant a zseniális szikra a hülye fejéből milliós fizetést vett fel. Gratulálok.
Szegény Mutter két napja próbálja meg elintézni a 32 amperes bővítést Pestre, de egymás közt dobálják az ügyfélszolgálatok, hogy ez nem az ő feladatkörük. Aztán 2 nap után derült ki, hogy hiába MVM Next a szolgáltató, a hálózat tulaja az eon, de ott is külön a pesti faszhivatalt kell keresni, mert ami fenn van honlapon bővítési nyilatkozat az az egész országra jó, kivéve Pestre. Amúgy a 2 között csupán annyi a különbség, hogy az oldalára van egy ELMŰ felirat nyomtatva, de ezért tehetünk megint egy kört.

Veszprémben meg hirtelen 30 ezres hátralékot számláztak ki, miközben a saját számláik alapján túlfizetésben vagyunk. Telefont persze basznak felvenni (amúgy fogyasztóvédelem rájuk szállhatna, mert jócskán túllépik a 15 perces törvényi keretet), személyes időpont pedig csak májusra (!) van. És ilyenkor ne küldje el az ember fia ezt az egész szarkupacot a jó anyjába.

Komolyan, az MVM-hez képest a túlburjánzó szovjet bürokrácia már-már hatékony rendszernek tűnik, ekkora szart tényleg nehéz összehozni

Ui.: Közben eszembe jutott, de a Vodafone-nak még az MVM-nél is szarabb rendszere van, szóval mindig van lejebb
 
M

molnibalage

Guest
Tegnap kaptam az mvm-től egy emailt ahol leírják, hogy 6 ezer egynéhány forintos túlfizetésem van. Na most a probléma azzal van, hogy lassan 2 éve nincs szerződésem, megszűnt. Ilyenkor az ember fia mire gondol? A szokásos email-es átverés. Indul a csekkolás. Email cím jó, feltűntetett telefonszámok jók, megadott egyéb adatok jók. Ok, ma felhívom őket és megkérdezem, hogy mi a pálya. Gondoltam én....de nem. Ugyanis az évek alatt annyira sikerült lepusztítani az ügyfélszolgálatokat (értsd elküldeni mindenkit, mert hát spórolás van), hogy most már elérhetetlen és 25 perc várakozás után inkább meguntam. Persze azt is elhiszem, hogy most dömping van, mert az elmúlt évek, évtizedek tudatos pusztítása után a rendszer se kezelni se feldolgozni nem tudja a hibákat vagy az infóért érdeklődőket. Ismét csak sikerült összehozni a nagy okosoknak ott fent egy működés határán billegő monstrumot megfelelő alapok nélkül. Szerencsére akinek kipattant a zseniális szikra a hülye fejéből milliós fizetést vett fel. Gratulálok.
A villanyaóra átírásra ragálás levélben 1+ hét volt.
Aztán feltettem egy kérdést, amire kb. 2 hét alatt sem válaszoltak.
Szóval én beadom majd a papír az átíráshoz ahogy én jónak látom. Ha nem tetszik, akkor majd szóljanak.

Ui.: Közben eszembe jutott, de a Vodafone-nak még az MVM-nél is szarabb rendszere van, szóval mindig van lejebb
A kettőt egy lapom említeni sértés lenne.
Besétáltam a Corvin ügyfélszolgálathoz, egy átlag hétköznap 0 ember volt előttem.
5 perc alatt el lett intézve a szolgáltatás áthelyezés és akkor jött az ember, amikor meg volt beszélve.

Ehhez képest az MVM nemhogy pinceszinttel lentebb van, de a legmélyebb bánya világon.
Állami cég, aminek csak feladatot adnak, de erőforrást nem.
A rezsiizé előtt sem volt leányálom, de azóta kb. összeomlott az egész.
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Szegény Mutter két napja próbálja meg elintézni a 32 amperes bővítést Pestre, de egymás közt dobálják az ügyfélszolgálatok, hogy ez nem az ő feladatkörük. Aztán 2 nap után derült ki, hogy hiába MVM Next a szolgáltató, a hálózat tulaja az eon, de ott is külön a pesti faszhivatalt kell keresni, mert ami fenn van honlapon bővítési nyilatkozat az az egész országra jó, kivéve Pestre. Amúgy a 2 között csupán annyi a különbség, hogy az oldalára van egy ELMŰ felirat nyomtatva, de ezért tehetünk megint egy kört.

Veszprémben meg hirtelen 30 ezres hátralékot számláztak ki, miközben a saját számláik alapján túlfizetésben vagyunk. Telefont persze basznak felvenni (amúgy fogyasztóvédelem rájuk szállhatna, mert jócskán túllépik a 15 perces törvényi keretet), személyes időpont pedig csak májusra (!) van. És ilyenkor ne küldje el az ember fia ezt az egész szarkupacot a jó anyjába.

Komolyan, az MVM-hez képest a túlburjánzó szovjet bürokrácia már-már hatékony rendszernek tűnik, ekkora szart tényleg nehéz összehozni

Ui.: Közben eszembe jutott, de a Vodafone-nak még az MVM-nél is szarabb rendszere van, szóval mindig van lejebb
Jellemző, hogy a jobb kéz nem tudja mit csinál a bal. A bürokrácia egyik alapja ez. Nekünk is kiszámláztak egy oltári nagy számlát, de az asszony mint a pitbull ráakaszkodott a témára és több mint 1 órát várt telefonon az ügyintézőre (!). Végül kiderült, hogy a szerződésben van egy pont (amivel eddig a kutya se foglalkozott) miszerint a gázt mire használod (mindenre vagy csak fűtésre). Na ezek után jelezte, hogy mindenre, törölve lett a számla és kijött egy normális. Az árammal ilyen problémánk nem volt. Még.
Yetteles vagyok, őket azért el lehet érni, de csak este 6-ig mert utána lefekszenek és már nem veszik fel :D
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
Jellemző, hogy a jobb kéz nem tudja mit csinál a bal. A bürokrácia egyik alapja ez. Nekünk is kiszámláztak egy oltári nagy számlát, de az asszony mint a pitbull ráakaszkodott a témára és több mint 1 órát várt telefonon az ügyintézőre (!). Végül kiderült, hogy a szerződésben van egy pont (amivel eddig a kutya se foglalkozott) miszerint a gázt mire használod (mindenre vagy csak fűtésre). Na ezek után jelezte, hogy mindenre, törölve lett a számla és kijött egy normális. Az árammal ilyen problémánk nem volt. Még.
Yetteles vagyok, őket azért el lehet érni, de csak este 6-ig mert utána lefekszenek és már nem veszik fel :D
Vékony a börötök. :)
Ez szinte minden telefonos ügyfélszolgálatnál igy van.
Tisztelet a kivételnek, mint pl a belga vagy osztrák adóhivatal. Egyszer évente van velük dolgom, de mindig meglepödök, milyen udvariasak és segitökèszek. De a NAV-al is jók a tapasztalataim. Pocsék szerintem az osztrák mobilszolgâltató A1telefonon, de az irodâban rendesek a török alkalmazottak.
 
  • Tetszik
Reactions: PFZ and phaidros

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
Nocsak, nocsak:

"... amely lépések egyúttal azt a szintén új kormányzati vállalást is segítik, hogy a jelenleg 3,8 GW-nyi nap- és szélerőművi kapacitás 2024 harmadik negyedévéig legalább 8 GW-ra, 2026 második negyedévéig legalább 10 GW-ra ugrik... "
Ugye az megvan hogy az Igaz magyaroknak nincs megtiltva a napelem telepítése? Épülnek még most is, régebben ki lett osztva rengeteg kapacitás (igaz lehet most miattuk nem jut másnak mert ha megépülnek akkora gond lesz a rendszerrel)
 

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
Nézd meg a fogyasztási görbét. Ennyi.
Jelenleg a napenergia a gázimportot képes letörni napközben és ez jó.
Ameddig a elosztó rendszer és az erőmű szabályozás képes ezt kiszolgálni és követni.
De ha MINDIG esete van a csúcsfogyasztás, akkor SZART sem érsz el ezzel.
És irreleváns az, amit írsz. Mert számolva van.
De ha az istenadta nép 18:00-22:00 közé hozza ki a csúcsot és 0-24 órás ipari igényre mászik rá, akkor game over.
De ha az istenadta nép nem képes alkalmazkodni akkor porul fog járni (vagy nem sír meg ajvékol hanem fizet)

pl reggel berakja a ruhát, nappal amikor van áram kimos a gép 18:00-22:00 meg valamikor kitereget (ha aznap nem sütött a nap és nem mosott a gép akkor majd másnap)