Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Hogy felhasználjuk a járművek meghajtására a termelt elektromosságot.
Amíg a világ termelési arányából a fosszilis a döntő és csak az gyorsan szabályozható a vízienergát nézve ez a komment továbbra is értelmetlen. Ha 0 db villanyautó lenne, akkor is futószalagon kéne építeni az atomerőműveket...
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Amíg a világ termelési arányából a fosszilis a döntő és csak az gyorsan szabályozható a vízienergát nézve ez a komment továbbra is értelmetlen. Ha 0 db villanyautó lenne, akkor is futószalagon kéne építeni az atomerőműveket...
Egy kommentre reagáltam amely a Teslákat hasonlította össze pl cseppfplyós gázmeghajtással. Téboly :)
 
M

molnibalage

Guest
Egy kommentre reagáltam amely a Teslákat hasonlította össze pl cseppfplyós gázmeghajtással. Téboly :)
Mindkettő elég rossz ötlet az én szememben. LNG-s jármű van egyáltalán a piacon? Az LPG és LNG nem ugyanaz... A LPG propán-bután keverék a LNG meg lényegében 90% feletti metántartalommal cseppfolyós földgáz.
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Továbbra sem értem az nem létező összefüggést. Miért kellene atomenergiához elektromos járműhajtás...?

Ez a komment is értelmetlen, mert pont az a baj, hogy ha te gyors villanyautó töltést akarsz, akkor az tüskeszerű terhelésekt ad a rendszernek. Ezért röhögök azokon a hülyéken, akik akkora faszságot írnak, hogy a kocsikat "zöldárammal" kell tölteni.
Már sorozatgyártásban van olyan villamos amely mindegyik megállóban feltölt pár mesoderc alatt és megállók között csak az eltárolt energiájával halad. Semmi problémát nem okoz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 581
113
A villanyautók elszaporodásához elengedhetetlen a lokális, szigetüzem és a terhelési csúcsokat kiegyenlítő akkumláció. Ez utóbbiban látja a jövőt a Tesla és ez utóbbit értik félre sokan, akik a nagy kiterjedésű hálózatok alaperőműveit vélik kiválthatónak a zöldenergiával és az akkuparkokkal. Ez két külön világ, de az összemosásuk a Tesla érdeke is. A valóság az, hogy villanyautózás ide, vagy oda, a nagy hálózatom elavult alaperőműveit kiváltó nukleáris erőműveket valóban szinte futószalagon kéne gyártani és a fúziós technológia ma még mesebeli távolsága miatt a tóriumos fissziós rendszerek kutatására kéne koncentrálni.

Nekem semmi bajom a zöldenergiával és a villanyautókkal se, de ezeket nem kéne kiengedni a szigetüzem kultúrköréből. Ez egy külön világ, ha pénzt akarnak befektetni, itt oldják meg elsőként a tárolást. Ne a globális hálózatokat molesztálják...
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
A villanyautók elszaporodásához elengedhetetlen a lokális, szigetüzem és a terhelési csúcsokat kiegyenlítő akkumláció. Ez utóbbiban látja a jövőt a Tesla és ez utóbbit értik félre sokan, akik a nagy kiterjedésű hálózatok
alaperőműveit vélik kiválthatónak a zöldenergiával és az akkuparkokkal. Ez két külön világ, de az összemosásuk a Tesla érdeke is. A valóság az, hogy villanyautózás ide, vagy oda, a nagy hálózatom elavult alaperőműveit kiváltó nukleáris erőműveket valóban szinte futószalagon kéne gyártani és a fúziós technológia ma még mesebeli távolsága miatt a tóriumos fissziós rendszerek kutatására kéne koncentrálni.

Nekem semmi bajom a zöldenergiával és a villanyautókkal se, de ezeket nem kéne kiengedni a szigetüzem kultúrköréből. Ez egy külön világ, ha pénzt akarnak befektetni, itt oldják meg elsőként a tárolást. Ne a globális hálózatokat molesztálják...
Annyira nem külön világ a kettő, mert a töltő alállomása és tárolója az alaphálózatra van kötve.
 
M

molnibalage

Guest
Már sorozatgyártásban van olyan villamos amely mindegyik megállóban feltölt pár mesoderc alatt és megállók között csak az eltárolt energiájával halad. Semmi problémát nem okoz.
Te tényleg elhiszed ez a baromságot? Alig pár kommenttel fentebb van, hogy ha te kW-okat akarsz másodpercek vagy percek alatt tölteni az mekkora teljesítmény.
Egy villamos a megállóban nem áll 30 sec-nél többet, ha nem piros lámba van. Ha két megállló között csak 4-5 kWh-ot fogyaszt, akkor ennek visszatöltése fél perc alatt mekkora teljesítmény is? Ja, hogy fél MW...

Megkérhetném, hogy termszéttetudományos és műszaki analfabéták inkább maradjanak csendben..?

A villamososk esetén ráadásul kurvára semmi értelme az egésznek, mert visszatáplálós hálózat kell oszt csók, tehát a gyorsítás/fékezés ciklus nagy részer visszatölthető a hálózatra.
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
A villanyautók elszaporodásához elengedhetetlen a lokális, szigetüzem és a terhelési csúcsokat kiegyenlítő akkumláció. Ez utóbbiban látja a jövőt a Tesla és ez utóbbit értik félre sokan, akik a nagy kiterjedésű hálózatok alaperőműveit vélik kiválthatónak a zöldenergiával és az akkuparkokkal. Ez két külön világ, de az összemosásuk a Tesla érdeke is. A valóság az, hogy villanyautózás ide, vagy oda, a nagy hálózatom elavult alaperőműveit kiváltó nukleáris erőműveket valóban szinte futószalagon kéne gyártani és a fúziós technológia ma még mesebeli távolsága miatt a tóriumos fissziós rendszerek kutatására kéne koncentrálni.

Nekem semmi bajom a zöldenergiával és a villanyautókkal se, de ezeket nem kéne kiengedni a szigetüzem kultúrköréből. Ez egy külön világ, ha pénzt akarnak befektetni, itt oldják meg elsőként a tárolást. Ne a globális hálózatokat molesztálják...
Lassabb töltésre (pl éjszakánként) pedig egy erősebb házi hálózat is megfelel, ha jól tudom, egy villanyautó mindkét töltési módót tudja (van hozzá hálózati kábel is és erősáramú kábel is.)
 
M

molnibalage

Guest
Nekem semmi bajom a zöldenergiával és a villanyautókkal se, de ezeket nem kéne kiengedni a szigetüzem kultúrköréből. Ez egy külön világ, ha pénzt akarnak befektetni, itt oldják meg elsőként a tárolást. Ne a globális hálózatokat molesztálják...
Na erre lehet várni. Mármint arra, hogy műszakilag logikus érvrendszer alapján bannolják azokat a szarokat a gridről és azt is, hogy legyen grid szintű tárolási kapacitás. Ahhoz kb. 3-4 nagyságrenddel olcsóbb akksi kéne. A láthatáron nincs semmi ami ezt tudná.
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Te tényleg elhiszed ez a baromságot? Alig pár kommenttel fentebb van, hogy ha te kW-okat akarsz másodpercek vagy percek alatt tölteni az mekkora teljesítmény.
Egy villamos a megállóban nem áll 30 sec-nél többet, ha nem piros lámba van. Ha két megállló között csak 4-5 kWh-ot fogyaszt, akkor ennek visszatöltése fél perc alatt mekkora teljesítmény is? Ja, hogy fél MW...

Megkérhetném, hogy termszéttetudományos és műszaki analfabéták inkább maradjanak csendben..?

A villamososk esetén ráadásul kurvára semmi értelme az egésznek, mert visszatáplálós hálózat kell oszt csók, tehát a gyorsítás/fékezés ciklus nagy részer visszatölthető a hálózatra.
Téboly :)
 
M

molnibalage

Guest
Lassabb töltésre (pl éjszakánként) pedig egy erősebb házi hálózat is megfelel, ha jól tudom, egy villanyautó mindkét töltési módót tudja (van hozzá hálózati kábel is és erősáramú kábel is.)
Mit értesz erősebb házi hálózat alatt...? 16 Ameres megszakítók vannak a lakásokban tudtommal. 230 eff. hálózati feszültségnél ez azt jelenti, hogy 3,5 kW tájánál behal a lakásod. Este, ha semmi más sem megy, akkor egy fullra lemerült autót feltölteni nem tudsz ekkora teljesíménnyel 100% töltési hatásfok mellett, ami csak a mesében van. Mondom, ha legalább a középiskolés fizika megy, akkor kezdjél már kommentelni, addig inkább csak kérdezz vagy read only...
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
A
Na erre lehet várni. Mármint arra, hogy műszakilag logikus érvrendszer alapján bannolják azokat a szarokat a gridről és azt is, hogy legyen grid szintű tárolási kapacitás. Ahhoz kb. 3-4 nagyságrenddel olcsóbb akksi kéne. A láthatáron
Te tényleg elhiszed ez a baromságot? Alig pár kommenttel fentebb van, hogy ha te kW-okat akarsz másodpercek vagy percek alatt tölteni az mekkora teljesítmény.
Egy villamos a megállóban nem áll 30 sec-nél többet, ha nem piros lámba van. Ha két megállló között csak 4-5 kWh-ot fogyaszt, akkor ennek visszatöltése fél perc alatt mekkora teljesítmény is? Ja, hogy fél MW...

Megkérhetném, hogy termszéttetudományos és műszaki analfabéták inkább maradjanak csendben..?

A villamososk esetén ráadásul kurvára semmi értelme az egésznek, mert visszatáplálós hálózat kell oszt csók, tehát a gyorsítás/fékezés ciklus nagy részer visszatölthető a hálózatra.
Szuperkondenzátorokkal oldják meg a gyors töltést. Az alállomás pedig adja a szükséges teljesítményt. Létező dolog. Budapestre is kínálták ezt a megoldást.
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Mit értesz erősebb házi hálózat alatt...? 16 Ameres megszakítók vannak a lakásokban tudtommal. 230 eff. hálózati feszültségnél ez azt jelenti, hogy 3,5 kW tájánál behal a lakásod. Este, ha semmi más sem megy, akkor egy fullra lemerült autót feltölteni nem tudsz ekkora teljesíménnyel 100% töltési hatásfok mellett, ami csak a mesében van. Mondom, ha legalább a középiskolés fizika megy, akkor kezdjél már kommentelni, addig inkább csak kérdezz vagy read only...
Amikor bejön az utcáról akkor 40...60 Amperes a megszakító. A 16 -os megszakítók azok pl szobánként vannak. Neked lövésed nincs miről firkászol.
 

Brimstone

Active Member
2017. július 31.
394
44
28
Mit értesz erősebb házi hálózat alatt...? 16 Ameres megszakítók vannak a lakásokban tudtommal. 230 eff. hálózati feszültségnél ez azt jelenti, hogy 3,5 kW tájánál behal a lakásod. Este, ha semmi más sem megy, akkor egy fullra lemerült autót feltölteni nem tudsz ekkora teljesíménnyel 100% töltési hatásfok mellett, ami csak a mesében van. Mondom, ha legalább a középiskolés fizika megy, akkor kezdjél már kommentelni, addig inkább csak kérdezz vagy read only...
Őrület, még nem láttál 8kW-os átfolyó vízmelegítőt normál lakásban, magad is szerelhetsz egyet. Bár ahogy elnézem bízd villanyszerelőre...
 
M

molnibalage

Guest
Őrület, még nem láttál 8kW-os átfolyó vízmelegítőt normál lakásban, magad is szerelhetsz egyet. Bár ahogy elnézem bízd villanyszerelőre...
Igazad van, villamosban valóban nem láttam... Mindenhol gázkazánt láttam eddig, nálam még a melegvíz is házközpontiban jön.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Igazad van, villamosban valóban nem láttam... Mindenhol gázkazánt láttam eddig, nálam még a melegvíz is házközpontiban jön.
Nemeteknel nagyon elterjedt. Igaz ott nem vekony aluminium vezetekek vannak a hazakban, hanem vastag es draga rezkabelek. Egyik elonye, hogy nem kell hosszan "kiengedni" a csapot a meleg vizert egyik napszakban sem; a masik talan, hogy ok valoban tudjak tolteni az elektromos autoikat otthon. Nalunk ezekhez at kellene vezetekelni szinte az osszes ingatlant.
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 052
113
Amikor bejön az utcáról akkor 40...60 Amperes a megszakító. A 16 -os megszakítók azok pl szobánként vannak. Neked lövésed nincs miről firkászol.
Nem belefolyva a vitátokba , de hol van a családiházba bejövő megszakító 40...60 Amperes. Nekem 3x20 Amper van, és nem kicsi a ház? A szobákhoz 10A a konyha, fürdőszoba 16A.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Mit értesz erősebb házi hálózat alatt...? 16 Ameres megszakítók vannak a lakásokban tudtommal. 230 eff. hálózati feszültségnél ez azt jelenti, hogy 3,5 kW tájánál behal a lakásod. Este, ha semmi más sem megy, akkor egy fullra lemerült autót feltölteni nem tudsz ekkora teljesíménnyel 100% töltési hatásfok mellett, ami csak a mesében van. Mondom, ha legalább a középiskolés fizika megy, akkor kezdjél már kommentelni, addig inkább csak kérdezz vagy read only...
Most nem azért, de random elektromos tűzhelynél a fenti főzőlapok rendre 1,8 kW, 1,2 kW 1,2 kW és 1,7 kW-nak vannak írva. Mondjuk azt nem 230-ra szokás rádugni. 80 literes hagyományos villanybojlernél is 1,2 kW a fűtőszál a zinternet szerint.
Alaméneum vezetéket meg modern háztartási gépeket amúgy sem praktikus kombinálni: albiban is azok után lett két kismegszakítóra kötve a két kör, hogy az egyikről mostunk, másikon meg mosogattunk és szárítógépeztünk. Plusz elkezdtem vizet forralni is túrós csuszához....:oops:
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Amikor bejön az utcáról akkor 40...60 Amperes a megszakító. A 16 -os megszakítók azok pl szobánként vannak. Neked lövésed nincs miről firkászol.
Nem tudom honnan firkászol, de amit leírtál annak az itthoni gyakorlathoz semmi köze. Ha jól tévedek akkor 36A-ig alapdíjas a rákötés, afelett meghatározott teljesítménylépcsőkben plusz díjat kell fizetni a szolgáltatónak. Nekem pl nincs bent a 400V a házban, van viszont nappali meg vezérelt 230V, mindkettőn C24-es megszakítókkal. A vezérelten vigyorog egy özönvíz előtti 120 literes Hajdu villanybojler, a nappalin meg minden más. Mosogatógép, mosógép, szárítógép megy mikozben asszony vasal meg tv-t néz + lámpák hűtők, fagyó, szivattyú, torrent én meg odakint hegesztek. Eddig még nem ugrott le a C24-es egyszer sem.

De legalább már tudjuk, hogy neked sem lakatfogó volt a jeled az oviban.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and fip7