Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem látod a lényeget az egészben. Irán megvárja azt a pár évet és vesz majd 200 darab orosz gépet, mert mást nem tehet, míg Trump hülyesége miatt az Airbus, a Boeing és az ATR elesik sokmilliárd dolláros szerződésektől. Az meg, hogy az oroszra várni kell egy normális helyzet, most folynak a tesztek. A Boeingnek meg az Airbusnak is biztosan van olyan modellje, ami még nem piacérett és ha abból szerenél venni, akkor éveket kellene rá várj.
Addig a pár évig azzal szállítják, amivel eddig, a régi flottájukkat. De legalább utána lesz gép- és alkatrészellátás is hosszú távon, amit se a Boeing se az Airbus nem tud garantálni. És nehogy azt gondolt, hogy a nagyok félredobtak volna minden más mgrendelést, hogy Iránt előrevegyék. Ezeknek évekre előre be van tervezve a gyártás, a szerződés aláírásától még sok idő eltelik, mire az első gépet kézhez kapják, míg az orosz gépnél lehet ha előre veszik őket.Addig a par evig meg az utasait meg szekerrel szallitja ugye ?
Szerintem egy Boeing vagy Airbus esetén minmum 3-5 év amire a szerződés aláírásától számítva leszállítják az első gépeket. Ezek akkora vállalatok, hogy ennél kisebb határidőkben és lefedettségben nem gondolkozhatnak, minimum ekkora intervallumra nekik szerződéseik kell legyenek. Az oroszoknak ez egy új gép, de ha még kell teszteljék mondjuk 5 évet mire végleges lesz és minden jó lesz vele, akkoris szinte ugyanott vannak időben a perzsák, mint egy Airbusos megrendelés esetén. A "gyakorlati tapasztalat nulla" kijelentésed meg vegytiszta hülyeség. Az irániak meg biztosan jobban járnak vele, mint egy olyan szállítóval, aki hajlamos elkaszálni az üzletet valamilyen szankció miatt vagy később megtagadná az alkatrészellátást. A 3 szállítóra való oszlás is csak azért volt, hogy az amerikai meg az EU-s lobbi is legyen meg, de úgy látszik ez nem volt elég. Így marad az orosz, ami egy hatalmas megrendelés lesz ugyanabból a tipusból, ez az egységáron is meg fog látszani és a szervízelést is olcsóbban meg tudják majd oldani.
Akár Boeing, akár Airbus vagy ATR-gépet akarsz venni egyik sem fog sikerülni azonnal, max rendelhetsz belőlük aztán némelyikre 6-8 évet is kell várni. A repülőgépgyártás nem úgy működik mint a kenyérbolt, hogy csak be kell menni és ott a kész kenyér a polcon. Egy új tipusnál már a tervezésnél, kifejlesztésnél kapcsolatban áll a gyártó a későbbi megrendelőkkel, kívánságaikat előre "betervezik" a gépbe és így tesztelik azokat. Így mire elindulhat a gyártás addigra lehet akár többszáz megrendelés is a fiókjukban, ezért kell várni éveket a gépek leszállítására. Részben ezért is alapították az európai országok az Airbus-céget, mert már tűrhetetlenül sokat kellett várni a légitársaságoknak a megrendelt amerikai gépekre, és miért is maradtak volna ki egy ekkora haszonnal kecsegtető piacról. Ezért előre biztos volt a piac egy részéről hogy inkább váltanak Airbusra mint várnak a "végtelenségig" egy Boeingra vagy DC-akárhányasra.Nem látod a lényeget az egészben. Irán megvárja azt a pár évet és vesz majd 200 darab orosz gépet, mert mást nem tehet, míg Trump hülyesége miatt az Airbus, a Boeing és az ATR elesik sokmilliárd dolláros szerződésektől. Az meg, hogy az oroszra várni kell egy normális helyzet, most folynak a tesztek. A Boeingnek meg az Airbusnak is biztosan van olyan modellje, ami még nem piacérett és ha abból szerenél venni, akkor éveket kellene rá várj.
Az Airbustól sem kapnának 2023 előtt gépet, akkor meg ugyanott vannak. Ez egy új gép, valószínűleg a jelenkor követelményeinek megfelelő. A gépet meg olcsón kell venni és üzemeltetni is, hidd el, hogy vásárláskor az A380-as 450 millió dolláros alapárát is figyelembe veszik, nem csak az üzemeltetési költségeit. Szóval 200 gépes rendelésnél az árból is jót tudnak faragni majd, kedvező üzemeltetési költségeket tudnak kialkudni, és a sor elejé rakathatják magukat, minimum párhuzamosan más "első" megrendelőkkel.Egy repulogepet nem olcson kell megvenni hanem olcson uemeltetni. Fillerekert kapnal ma is Tu-154 et de meg igy sem eri meg az uzemeltetese meg ott sem ahol nincsenek kornyezetvedelmi eloirasok.
Az SSJ nek az elso ke evben dobbenetesen magas volt a fogyasztasa. Hianyott a tapasztalat. Most sem er a nyugati gepek kozelebe de mar jobb. Az MSZ-21 meg meg keszen sincs. Ha tippelnem kellene szerintem jo esetben 2021-23 korul lesz meg es onnan indul a sorozatgyartas a sorbanallas. Roviden Iran a jelenlegi helyzetben szerintem nem kap gepet 2025 elott. Tud annyit varni ? Kiderul. Nem veletlen az Airbus Boeing ATR beszerzes plusz ott vannak meg a Brazilok meg a kanadaiak is. Szerintem ebbol aaz uzletbol nem lesz semmi. Tul tavoli tul bizonytalan. Erre nem lehet epiteni.
Azonban a dontest nagylelkuen meghagyom az iraniaknak.
Az Airbustól sem kapnának 2023 előtt gépet, akkor meg ugyanott vannak. Ez egy új gép, valószínűleg a jelenkor követelményeinek megfelelő. A gépet meg olcsón kell venni és üzemeltetni is, hidd el, hogy vásárláskor az A380-as 450 millió dolláros alapárát is figyelembe veszik, nem csak az üzemeltetési költségeit. Szóval 200 gépes rendelésnél az árból is jót tudnak faragni majd, kedvező üzemeltetési költségeket tudnak kialkudni, és a sor elejé rakathatják magukat, minimum párhuzamosan más "első" megrendelőkkel.
Irán részéről ez nem választási lehetőség kérdése, ha egyszer két "boltban" se szolgálják ki, kénytelen keresni egy harmadik/negyedik lehetőséget - ha van ilyen egyáltalán. Akit bojkottal sújtanak a "szabadpiac"-nak csúfolt világpiacon, az nem maga dönti el hol fog vásárolni.Addig a par evig meg az utasait meg szekerrel szallitja ugye ?
Irán részéről ez nem választási lehetőség kérdése, ha egyszer két "boltban" se szolgálják ki, kénytelen keresni egy harmadik/negyedik lehetőséget - ha van ilyen egyáltalán. Akit bojkottal sújtanak a "szabadpiac"-nak csúfolt világpiacon, az nem maga dönti el hol fog vásárolni.
Ez a tíz éve piacon levő 787es konkurenciája lenne.Nem látod a lényeget az egészben. Irán megvárja azt a pár évet és vesz majd 200 darab orosz gépet, mert mást nem tehet, míg Trump hülyesége miatt az Airbus, a Boeing és az ATR elesik sokmilliárd dolláros szerződésektől. Az meg, hogy az oroszra várni kell egy normális helyzet, most folynak a tesztek. A Boeingnek meg az Airbusnak is biztosan van olyan modellje, ami még nem piacérett és ha abból szerenél venni, akkor éveket kellene rá várj.
Minden mögött az oroszok vannak. Putyin volt itt is a tettes.Jobbhíjján ide... Mivel én az oroszok tesztelgetésére gyanakszom.
http://hvg.hu/vilag/20180607_kina_rejtelyes_zaj_amerikai_diplomatak
Minden mögött az oroszok vannak. Putyin volt itt is a tettes.
".....két amerikai lett rosszul, miután különös hangokat hallott..."
Erre a pszihiátria megoldás.