Minőségre kellene gyúrniuk, nem formára.
A szüleimnek van egy. 1,5 éves, eddig van benne 10500km. Nem az "Urban",hanem a "Classic" változat.Csak vadászatra használják, aminek a helyszíne nem mindig a lakóhely környéke,hanem van,hogy a szomszédos megye középső része. Tehát a terepjáró megy közúton is, terepen is. A világon semmi baja nem volt eddig. Az előző egy használtan vett (és tuti biztos vagyok benne,hogy tört,még ha tagadta is a kereskedő), 2000-es évjáratú ex-határőr 1,7i Niva volt. Vezettem mindkettőt, ültem mindkettőben. Az ex-határőr gép és ez kívülről nagyon hasonló,de belül voltak lényeges különbségek. Az új Niva eleve szervokormányos, változtattak a futóműveken,a fékrendszeren, kuplungon is. A fékrendszer és főleg inkább a tengelykapcsoló tudott gyenge pontja lenni a kocsinak korábban.Az új fékrendszer,futómű,kuplung még egy 2010-es modellfrissítés eredménye a szervokormánnyal együtt. Az új Nivában lévő műanyagok minősége sokkal jobb mint a 2000-ben készült esetében. Plusz a szervokormány miatt, mintha egy nem is ugyanaz a típus lenne a két autó. A fogyasztása is csökkent nem csak az ős 1600-ashoz, de az előző 1,7i-hez képest is. Klassz terepjáró,olyan helyeken elment,ahol a szüleim azt hitték,hogy garantáltan ott ragad, mivel nála drágább terepjárók már ott ragadtak. Pedig már nem a régi klasszikus "éneklős" Niva gumival adták,hanem egy kevésbé durva mintázatúval.Úgyhogy a személyes tapasztalatom az,hogy javult a minőség. A határőr Nivában még nem volt, de ebben már van APSZ-4-es típusú indításgátló rendszer is. Ez mondjuk párszor okozott gondot a szüleimnek, de nem azért mert meghibásodott, hanem mert nem szoktak hozzá. Korábban nem volt indításgátlóval felszerelt autójuk,és a másik autó(Suzuki) sem az. Így időnként elfelejtették odaérinteni a kulcsnyílás melletti érzékelőhöz a rendszer fekete kódkulcsát, így a rendszer nem oldott, nem engedte beindítani nekik az autót. Ezen kívül annyi "bajuk" van vele, hogy sajnálták,hogy nem vártak még pár hónapot,mert akkor viszonylag kis árkülönbséggel tudtak volna venni 5 ajtósat is. Összességében én személyesen tapasztaltam minőségjavulást,nem is keveset. A formáról meg annyit,hogy a jelenlegi Niva(akarom mondani Lada 4x4,mert a Niva nevet eladták a Chevrolet-nek) formája nagyon tetszik. Tudom,már 21 éves forma, de nagyon eltalálták, praktikus, és csúnyának sem mondanám, inkább klasszikusnak,Az 1600-asban nagyon nem tetszett,hogy a fekvő hátsó lámpák miatt baromi magasan volt a csomagtérajtó.
Az új Niva forma nem tetszik. Ez már nagyon elment a kamuterepjáró irányba. Azt a formát tudtam volna elfogadni amiről korábban mondták,hogy ez lesz a Niva utódja. Mert az oroszok kifejlesztettek egy utódtípust,még úgy 2004 környékén. A sorozatgyártásra azonban nem volt már pénzük. A GM adott nekik pénzt a gyártásra, alapítottak egy vegyesvállalatot is. Elkezdték gyártani, jelenleg is gyártják, de annak már Chevrolet logó van az elején. Mert a GM olyan szponzori szerződést kötött az AvtoVAZ-zal annak idején, aminek értelmében a Niva nevet is megvették. Ezért hívják azt az autót Chevrolet Nivának. Modernebb formájú mint a jelenlegi,de nem látom rajta azt a SUV-os, kamuteterepjárós irányt, mint ezen.