Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Csak annyit megjegyzem a Nivaval kapcsolatban, hogy meg 1970ben kezdek fejleszteni és tulajdonképpen ez lett az első SUV terepjáró... amikor meg Pajero sehol nem volt...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Csak annyit megjegyzem a Nivaval kapcsolatban, hogy meg 1970ben kezdek fejleszteni és tulajdonképpen ez lett az első SUV terepjáró... amikor meg Pajero sehol nem volt...


A Niva volt kb. az utolsó sikeres klasszikus terepjáró, (eddig) köze se volt a SUV-okhoz, amik főleg bitumenen való használatra készülnek...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 910
72 931
113
Szép szép, de ez már nem Niva, ez csak városi cirkáló mint a Duster meg a Vitara. Sajnos mára egy normális terepjáró se maradt, Land Rover évek óta nincs már, a Szamuráj sincs, Patrol se az már ami, Uaz sincs, most meg a Niva is eltűnik. A G merci meg nem az a kategória semmiképp, se tudásban, se árban, de talán már az sincs. Mi lesz így a tényleges kényszerből közlekedőkkel, erdészekkel pl? Nekiállhatnak offroad gépeket kalapálni?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 754
113
Csak annyit megjegyzem a Nivaval kapcsolatban, hogy meg 1970ben kezdek fejleszteni és tulajdonképpen ez lett az első SUV terepjáró... amikor meg Pajero sehol nem volt...

Akkoriban SUV-nak számított, pedig nem volt az. Egy igazi, vérbeli terepjáró, a SUV szó használata rá nézve sértő. A világ első önhordó karosszériájú terepjárója. Ebben volt különleges többek között, plusz abban,hogy nem gyári csapat részeként, két alkalommal dobogós helyezést szereztek vele a Párizs-Dakar rallyn. Az akkori terepjárókhoz képest SUV-nak tűnt,főleg kinézetre, és főleg itt a keleti blokk országaiban. Apu agrármérnök,amikor megjelentek az első Nivák a TSZ-ben, nem bízott bennük igazán. UAZ-hoz volt szokva. Azt mondta,hogy nem gondolta,hogy ez a kocsi komoly terepjáró, mert ahhoz túl finomnak tűnt.Végül meggyőzte a kocsi. Olyan, a terepen segítséget nyújtó rendszer is volt benne, ami például az UAZ-ban nem: differenciál zár. Szóval klassz igazi,vérbeli terepjáró ez. A mai korban sajnos már csak az utolsók egyike. A másik az a magyarországon ismét kapható UAZ (most már azokba is lehet kapni differenciál zárat, de csak kérésre), viszont ott a legolcsóbb UAZ Hunter(a "parancsnoki" modernizált változata) is 1 millióval drágább mint a Niva. A Patriotról nem is beszélve. Viszont ezek még igazi terepjárók. Meg a klasszikus Land Rover Defenderek is azok. A piac többi szereplőjére nézve viszont azt tudom mondani,hogy szégyen, hogy milyen hulladékokat tukmálnak rá a vásárlókra, mint "terepjárót",ami aztán akkora terepjáró, hogy ha lefordul a betonos/aszfaltos útról akkor az első mélyebb gödörben megfekszik, vagy felakad az első vakondtúráson.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Szép szép, de ez már nem Niva, ez csak városi cirkáló mint a Duster meg a Vitara. Sajnos mára egy normális terepjáró se maradt, Land Rover évek óta nincs már, a Szamuráj sincs, Patrol se az már ami, Uaz sincs, most meg a Niva is eltűnik. A G merci meg nem az a kategória semmiképp, se tudásban, se árban, de talán már az sincs. Mi lesz így a tényleges kényszerből közlekedőkkel, erdészekkel pl? Nekiállhatnak offroad gépeket kalapálni?

Subaru Forestert kell venni, meg még a Toyotának-, Mitsubishinek vannak olyan modelljei, amik jók. Lényeg, hogy a japán (és koreai) autógyártók szép lassan lekörözik az európaiakat, az amerikai autógyártók meg már rég nem érnek fel velük.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 754
113
Szép szép, de ez már nem Niva, ez csak városi cirkáló mint a Duster meg a Vitara. Sajnos mára egy normális terepjáró se maradt, Land Rover évek óta nincs már, a Szamuráj sincs, Patrol se az már ami, Uaz sincs, most meg a Niva is eltűnik. A G merci meg nem az a kategória semmiképp, se tudásban, se árban, de talán már az sincs. Mi lesz így a tényleges kényszerből közlekedőkkel, erdészekkel pl? Nekiállhatnak offroad gépeket kalapálni?
UAZ van, kapható Gyöngyösön( a gemenci erdészet is innen vett pár éve):
http://uj-uaz.hu/wordpress/

Budapesten is kapható:
https://www.uaz.hu/
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Szép szép, de ez már nem Niva, ez csak városi cirkáló mint a Duster meg a Vitara. Sajnos mára egy normális terepjáró se maradt, Land Rover évek óta nincs már, a Szamuráj sincs, Patrol se az már ami, Uaz sincs, most meg a Niva is eltűnik. A G merci meg nem az a kategória semmiképp, se tudásban, se árban, de talán már az sincs. Mi lesz így a tényleges kényszerből közlekedőkkel, erdészekkel pl? Nekiállhatnak offroad gépeket kalapálni?
Ne viccolj már. A Suziki Jimmy és a Toyota LandCruiser közt minden méretben van igazi terepjáró. A G mercik is nagyon igaziak voltak. Főleg, hogy a járgányon csak a csillag volt merci. Valójában az egy Puch terepjáró. Osztrák.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Csak annyit megjegyzem a Nivaval kapcsolatban, hogy meg 1970ben kezdek fejleszteni és tulajdonképpen ez lett az első SUV terepjáró... amikor meg Pajero sehol nem volt...
Naa, naa kérem! Ne tódítsunk! Minden komoly országnak volt terepjárója. A NIVA egy dologban volt első: az önhordó karosszériában.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 910
72 931
113
Subaru Forestert kell venni, meg még a Toyotának-, Mitsubishinek vannak olyan modelljei, amik jók. Lényeg, hogy a japán (és koreai) autógyártók szép lassan lekörözik az európaiakat, az amerikai autógyártók meg már rég nem érnek fel velük.
Á, ki nem mernék menni ilyen csillogó villogó Foresterrel egy erdőbe. :) Toyotának még az a dzsihádos változata ami az Isisnél volt használatban az még ami terepjárónak tűnik. Csak azt nálunk nem forgalmazzák ugye?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Á, ki nem mernék menni ilyen csillogó villogó Foresterrel egy erdőbe. :) Toyotának még az a dzsihádos változata ami az Isisnél volt használatban az még ami terepjárónak tűnik. Csak azt nálunk nem forgalmazzák ugye?
Azzal pedig járnak terepezni, ha meg nagyon félted, akkor vegyél egy- vagy két generációval azelőtti forestert. De akármivel mész, ha valami az oldalát végigkarcolja, az ugyanúgy végigkarcolná a nivának is. A többi meg méret-, hasmagasság-, meghajtás kérdése. Az új foresterrel nem azért félős erdőre menni, mert nem képes arra mint a niva, hanem mert félted a gyöngyházfestést, de funkcionálisan tökéletes. Az ISIS-Toyotákat meg tényleg nem lehet itt kapni, kár, mert valami olcsó cucc lehet. Viszont van Hilux meg Land Cruiser, Mitsubishinél meg L200. A VW jött elő az Amarokkal, a merci meg az X osztállyal, de náluk az árazás elég elb*szott szokott lenni.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 215
57 554
113
Kb a főkefénél is így mennek a dolgok,nagyon szipi-szupi nyugati sószóró hóekéket lehet nagyon drágán venni,már egy beszerzett darabtól is lecserélheti a kocsiját valamelyek osztályvezető,minden kompjuter vezérelt,kényelmes,viszont amint leesik a hó,fel is küldik a hegyre hóekézni,meg sót szórni.
A Krazt természetesen...
:D
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 413
113
Csak azt nálunk nem forgalmazzák ugye?

Hiluxot?
De, bár nálunk azért nincs rajta UB blokk vagy ATGM :)