Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Minőségre kellene gyúrniuk, nem formára.

A szüleimnek van egy. 1,5 éves, eddig van benne 10500km. Nem az "Urban",hanem a "Classic" változat.Csak vadászatra használják, aminek a helyszíne nem mindig a lakóhely környéke,hanem van,hogy a szomszédos megye középső része. Tehát a terepjáró megy közúton is, terepen is. A világon semmi baja nem volt eddig. Az előző egy használtan vett (és tuti biztos vagyok benne,hogy tört,még ha tagadta is a kereskedő), 2000-es évjáratú ex-határőr 1,7i Niva volt. Vezettem mindkettőt, ültem mindkettőben. Az ex-határőr gép és ez kívülről nagyon hasonló,de belül voltak lényeges különbségek. Az új Niva eleve szervokormányos, változtattak a futóműveken,a fékrendszeren, kuplungon is. A fékrendszer és főleg inkább a tengelykapcsoló tudott gyenge pontja lenni a kocsinak korábban.Az új fékrendszer,futómű,kuplung még egy 2010-es modellfrissítés eredménye a szervokormánnyal együtt. Az új Nivában lévő műanyagok minősége sokkal jobb mint a 2000-ben készült esetében. Plusz a szervokormány miatt, mintha egy nem is ugyanaz a típus lenne a két autó. A fogyasztása is csökkent nem csak az ős 1600-ashoz, de az előző 1,7i-hez képest is. Klassz terepjáró,olyan helyeken elment,ahol a szüleim azt hitték,hogy garantáltan ott ragad, mivel nála drágább terepjárók már ott ragadtak. Pedig már nem a régi klasszikus "éneklős" Niva gumival adták,hanem egy kevésbé durva mintázatúval.Úgyhogy a személyes tapasztalatom az,hogy javult a minőség. A határőr Nivában még nem volt, de ebben már van APSZ-4-es típusú indításgátló rendszer is. Ez mondjuk párszor okozott gondot a szüleimnek, de nem azért mert meghibásodott, hanem mert nem szoktak hozzá. Korábban nem volt indításgátlóval felszerelt autójuk,és a másik autó(Suzuki) sem az. Így időnként elfelejtették odaérinteni a kulcsnyílás melletti érzékelőhöz a rendszer fekete kódkulcsát, így a rendszer nem oldott, nem engedte beindítani nekik az autót. Ezen kívül annyi "bajuk" van vele, hogy sajnálták,hogy nem vártak még pár hónapot,mert akkor viszonylag kis árkülönbséggel tudtak volna venni 5 ajtósat is. Összességében én személyesen tapasztaltam minőségjavulást,nem is keveset. A formáról meg annyit,hogy a jelenlegi Niva(akarom mondani Lada 4x4,mert a Niva nevet eladták a Chevrolet-nek) formája nagyon tetszik. Tudom,már 21 éves forma, de nagyon eltalálták, praktikus, és csúnyának sem mondanám, inkább klasszikusnak,Az 1600-asban nagyon nem tetszett,hogy a fekvő hátsó lámpák miatt baromi magasan volt a csomagtérajtó.
Az új Niva forma nem tetszik. Ez már nagyon elment a kamuterepjáró irányba. Azt a formát tudtam volna elfogadni amiről korábban mondták,hogy ez lesz a Niva utódja. Mert az oroszok kifejlesztettek egy utódtípust,még úgy 2004 környékén. A sorozatgyártásra azonban nem volt már pénzük. A GM adott nekik pénzt a gyártásra, alapítottak egy vegyesvállalatot is. Elkezdték gyártani, jelenleg is gyártják, de annak már Chevrolet logó van az elején. Mert a GM olyan szponzori szerződést kötött az AvtoVAZ-zal annak idején, aminek értelmében a Niva nevet is megvették. Ezért hívják azt az autót Chevrolet Nivának. Modernebb formájú mint a jelenlegi,de nem látom rajta azt a SUV-os, kamuteterepjárós irányt, mint ezen.
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 173
2 918
113
Csak annyit megjegyzem a Nivaval kapcsolatban, hogy meg 1970ben kezdek fejleszteni és tulajdonképpen ez lett az első SUV terepjáró... amikor meg Pajero sehol nem volt...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Csak annyit megjegyzem a Nivaval kapcsolatban, hogy meg 1970ben kezdek fejleszteni és tulajdonképpen ez lett az első SUV terepjáró... amikor meg Pajero sehol nem volt...


A Niva volt kb. az utolsó sikeres klasszikus terepjáró, (eddig) köze se volt a SUV-okhoz, amik főleg bitumenen való használatra készülnek...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 953
113
Szép szép, de ez már nem Niva, ez csak városi cirkáló mint a Duster meg a Vitara. Sajnos mára egy normális terepjáró se maradt, Land Rover évek óta nincs már, a Szamuráj sincs, Patrol se az már ami, Uaz sincs, most meg a Niva is eltűnik. A G merci meg nem az a kategória semmiképp, se tudásban, se árban, de talán már az sincs. Mi lesz így a tényleges kényszerből közlekedőkkel, erdészekkel pl? Nekiállhatnak offroad gépeket kalapálni?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Csak annyit megjegyzem a Nivaval kapcsolatban, hogy meg 1970ben kezdek fejleszteni és tulajdonképpen ez lett az első SUV terepjáró... amikor meg Pajero sehol nem volt...

Akkoriban SUV-nak számított, pedig nem volt az. Egy igazi, vérbeli terepjáró, a SUV szó használata rá nézve sértő. A világ első önhordó karosszériájú terepjárója. Ebben volt különleges többek között, plusz abban,hogy nem gyári csapat részeként, két alkalommal dobogós helyezést szereztek vele a Párizs-Dakar rallyn. Az akkori terepjárókhoz képest SUV-nak tűnt,főleg kinézetre, és főleg itt a keleti blokk országaiban. Apu agrármérnök,amikor megjelentek az első Nivák a TSZ-ben, nem bízott bennük igazán. UAZ-hoz volt szokva. Azt mondta,hogy nem gondolta,hogy ez a kocsi komoly terepjáró, mert ahhoz túl finomnak tűnt.Végül meggyőzte a kocsi. Olyan, a terepen segítséget nyújtó rendszer is volt benne, ami például az UAZ-ban nem: differenciál zár. Szóval klassz igazi,vérbeli terepjáró ez. A mai korban sajnos már csak az utolsók egyike. A másik az a magyarországon ismét kapható UAZ (most már azokba is lehet kapni differenciál zárat, de csak kérésre), viszont ott a legolcsóbb UAZ Hunter(a "parancsnoki" modernizált változata) is 1 millióval drágább mint a Niva. A Patriotról nem is beszélve. Viszont ezek még igazi terepjárók. Meg a klasszikus Land Rover Defenderek is azok. A piac többi szereplőjére nézve viszont azt tudom mondani,hogy szégyen, hogy milyen hulladékokat tukmálnak rá a vásárlókra, mint "terepjárót",ami aztán akkora terepjáró, hogy ha lefordul a betonos/aszfaltos útról akkor az első mélyebb gödörben megfekszik, vagy felakad az első vakondtúráson.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Ooorky

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Szép szép, de ez már nem Niva, ez csak városi cirkáló mint a Duster meg a Vitara. Sajnos mára egy normális terepjáró se maradt, Land Rover évek óta nincs már, a Szamuráj sincs, Patrol se az már ami, Uaz sincs, most meg a Niva is eltűnik. A G merci meg nem az a kategória semmiképp, se tudásban, se árban, de talán már az sincs. Mi lesz így a tényleges kényszerből közlekedőkkel, erdészekkel pl? Nekiállhatnak offroad gépeket kalapálni?

Subaru Forestert kell venni, meg még a Toyotának-, Mitsubishinek vannak olyan modelljei, amik jók. Lényeg, hogy a japán (és koreai) autógyártók szép lassan lekörözik az európaiakat, az amerikai autógyártók meg már rég nem érnek fel velük.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Szép szép, de ez már nem Niva, ez csak városi cirkáló mint a Duster meg a Vitara. Sajnos mára egy normális terepjáró se maradt, Land Rover évek óta nincs már, a Szamuráj sincs, Patrol se az már ami, Uaz sincs, most meg a Niva is eltűnik. A G merci meg nem az a kategória semmiképp, se tudásban, se árban, de talán már az sincs. Mi lesz így a tényleges kényszerből közlekedőkkel, erdészekkel pl? Nekiállhatnak offroad gépeket kalapálni?
UAZ van, kapható Gyöngyösön( a gemenci erdészet is innen vett pár éve):
http://uj-uaz.hu/wordpress/

Budapesten is kapható:
https://www.uaz.hu/
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Szép szép, de ez már nem Niva, ez csak városi cirkáló mint a Duster meg a Vitara. Sajnos mára egy normális terepjáró se maradt, Land Rover évek óta nincs már, a Szamuráj sincs, Patrol se az már ami, Uaz sincs, most meg a Niva is eltűnik. A G merci meg nem az a kategória semmiképp, se tudásban, se árban, de talán már az sincs. Mi lesz így a tényleges kényszerből közlekedőkkel, erdészekkel pl? Nekiállhatnak offroad gépeket kalapálni?
Ne viccolj már. A Suziki Jimmy és a Toyota LandCruiser közt minden méretben van igazi terepjáró. A G mercik is nagyon igaziak voltak. Főleg, hogy a járgányon csak a csillag volt merci. Valójában az egy Puch terepjáró. Osztrák.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Csak annyit megjegyzem a Nivaval kapcsolatban, hogy meg 1970ben kezdek fejleszteni és tulajdonképpen ez lett az első SUV terepjáró... amikor meg Pajero sehol nem volt...
Naa, naa kérem! Ne tódítsunk! Minden komoly országnak volt terepjárója. A NIVA egy dologban volt első: az önhordó karosszériában.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 953
113
Subaru Forestert kell venni, meg még a Toyotának-, Mitsubishinek vannak olyan modelljei, amik jók. Lényeg, hogy a japán (és koreai) autógyártók szép lassan lekörözik az európaiakat, az amerikai autógyártók meg már rég nem érnek fel velük.
Á, ki nem mernék menni ilyen csillogó villogó Foresterrel egy erdőbe. :) Toyotának még az a dzsihádos változata ami az Isisnél volt használatban az még ami terepjárónak tűnik. Csak azt nálunk nem forgalmazzák ugye?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Á, ki nem mernék menni ilyen csillogó villogó Foresterrel egy erdőbe. :) Toyotának még az a dzsihádos változata ami az Isisnél volt használatban az még ami terepjárónak tűnik. Csak azt nálunk nem forgalmazzák ugye?
Azzal pedig járnak terepezni, ha meg nagyon félted, akkor vegyél egy- vagy két generációval azelőtti forestert. De akármivel mész, ha valami az oldalát végigkarcolja, az ugyanúgy végigkarcolná a nivának is. A többi meg méret-, hasmagasság-, meghajtás kérdése. Az új foresterrel nem azért félős erdőre menni, mert nem képes arra mint a niva, hanem mert félted a gyöngyházfestést, de funkcionálisan tökéletes. Az ISIS-Toyotákat meg tényleg nem lehet itt kapni, kár, mert valami olcsó cucc lehet. Viszont van Hilux meg Land Cruiser, Mitsubishinél meg L200. A VW jött elő az Amarokkal, a merci meg az X osztállyal, de náluk az árazás elég elb*szott szokott lenni.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 500
113
Kb a főkefénél is így mennek a dolgok,nagyon szipi-szupi nyugati sószóró hóekéket lehet nagyon drágán venni,már egy beszerzett darabtól is lecserélheti a kocsiját valamelyek osztályvezető,minden kompjuter vezérelt,kényelmes,viszont amint leesik a hó,fel is küldik a hegyre hóekézni,meg sót szórni.
A Krazt természetesen...
:D
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113
Csak azt nálunk nem forgalmazzák ugye?

Hiluxot?
De, bár nálunk azért nincs rajta UB blokk vagy ATGM :)