Eurofighter Typhoon

Én a másik végletről írtam, melybe "kis túlzással" a program is belebukhat. A két véglet között azonban bármi lehet, melyet csak hónapok múlva - a próbák után - fogunk majd megtudni. /Lehet, hogy az a néhány lyuk belefér a tervezési tartalékba, de lehet, hogy nem. Ki tudja...?!?/
 
Nem bukhat bele, csak eszméletlen plusz költségekbe verheti a felhasználókat. Miért nem bukhat el? Mert nincs más helyette. Minden más alternatívánál olcsóbb kijavítani a hibát főleg úgy, hogy van működő EF gyártósor...
 
Másképpen fogalmazva. A C-5 szárnyaival anno orbitális gikszer volt, de inkább az egész flotta új szárnyat kapott, mert új gép tervezése és rendszeresítése természetesen nem volt opció. (Előtte még rezgéscsökkentő és más rendszert is használtak.)
Nem fog egy ilyen hiba miatt megtörténni az, hogy az egész EF flotta lényegében nullázódik, eltűnik vagy kivonják a gépeket.
 
zotyek78

Nem feltétlen,hisz az új gépekbe már eleve azt új vagy javított alkatrész kerül.
 
Nem bukhat bele, csak eszméletlen plusz költségekbe verheti a felhasználókat.
Miért a felhasználókat? Nem ők gyártották a hibás gépeket! Szerintem a javítás vagy az esetleges gépcsere költséget a gyártónak kell állnia.
A gyártó meg 2 dolgot tehet: Vagy fejőstehénnek nézi a fejlesztő országokat, vagy az új gépek árába építi a veszteséget. Ám a Typhoon már ma sem olcsó, és 1 esetleges árváltozással már az F-35 közelébe kerül, ami azért 1 fokkal többet tud...! Ezek után lesz-e olyan nem európai ország, aki Typhoont vásárolna?

De találgatások helyett inkább várjunk még néhány hónapot, hogy megtudjuk:
Mit lehet kezdeni a "lyukas" gépekkel...?!
 
zotyek78

Nem feltétlen,hisz az új gépekbe már eleve azt új vagy javított alkatrész kerül.

Ez igaz, de pl. az egyik elektronikai cég (Amelyiknek egy időben eléggé botrányos minőségi problémái voltak a laptopjaikkal.)esetében is olvastam egy tesztet, és simán belerakták hátránynak, hogy "rossz tapasztalat a márkával".
Ez nálam is így van, nem tudom, hogy "profi" döntéshozatal esetén ez mennyire játszik. Pl. gondolkodhotnak-e úgy, hogy lehetnek még talán rejtett hibák, stb.

A másik, hogy némely ország használtan venne, vett volna gépeket. Pl. ha jól emlékszem, akkor Bulgária esetében jött szóba legutóbb, hogy esetleg használt EF2000-eseket vásárolnának.)
 
ef_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Ez valamilyen teszt alatt készülhetett?
 
Nekem csak az jut eszembe ezzel a lyukas EF-el kapcsolatban hogy Rafaléék háza táján mindenki vigyorog és dörzsöli a kezét.
 
Szoktak ilyeneket csinálni, itt 6 Paveway van rajta, teljes légiharc fegyverzet mellett. Széria gép, semmi extra, ezt tudja a Tájfun!
http://www.flightglobal.com/news/articles/picture-uk-royal-air-force-eurofighter-typhoon-conducts-heavy-weapons-218667/
eurofighter-typhoon-fully-loaded_jpg_500x400.jpg
 
Valós bevetésen is nézhet ki így? Légiharcra elég alkalmatlannak tűnik ebben a formában, így sok értelme nincs a levegő-levegő rakétának rajta. Fordulni biztosan elég rosszul tud, dogfightról nem is beszélve, lassú is a sok cucctól, na meg hamar keró nélkül marad.
 
joker: Az Amraam-hoz még nem kell nagyon manőverezni. Ha meg közelebb jön az ellen akkor vészoldással ledobja a bombákat és a póttartályt és jöhet a légiharc.
 
Azért megvannak az AMRAAM-nál is az indítás előtti meg utáni manőverek. Emellett minél gyorsabban mész, annál nagyobb kezdeti lendületet adsz a rakétának, és azzal javítasz a hatótávon. 6 ekkora bomba + légiharc rakéta, ha vészoldasz is, nem tudom mennyi keró marad a légiharcra.
 
joker

Annyit tud manőverezni,hogy valós BVR harcot tudjon vívni.
Egyébként ez elég valószínűtlen konfiguráció.
 
Abban igazad van hogy ez egy marketinges fotó lehet. Terroristákat bombázni a sivatagban lehetne vele, ott a légiharcnak az esélye kb. nulla, de oda az egy póttartály kevés lehet. Az Amraam-nak süllyesztett tartói vannak sokat nem ront a légellenálláson, az AIM-9 helyére meg úgysem lehet mást függeszteni.
 
Valós bevetésen is nézhet ki így? Légiharcra elég alkalmatlannak tűnik ebben a formában, így sok értelme nincs a levegő-levegő rakétának rajta. Fordulni biztosan elég rosszul tud, dogfightról nem is beszélve, lassú is a sok cucctól, na meg hamar keró nélkül marad.

Nem, semmi értelme a fenti konfigoknak.

Aminek van az kb. az, hogy:

- a szány szélső függesztőin ASRAAM/IRIST/AIM-9 van
- eggyel beljebb ALARM, bár azt a britek kivágták vagy kivágják, de talán mehet oda HARM
- pótos
- csapásamérő fegyverzet, ez lehet 3-as Brimstone rack, és különféle bombazárakon 3x500,2x1000 vagy 1x2000 font, legalábbis elviekben elférnek ezek és a terhelhetőség is megvan, hogy mit integráltak, az nem tudom
- törzs alatt 4x AMRAAM
- CL pótos.

Ezzel igazán ütős, mert minden fő típusból van rajta. Közeli légiharcrakéta "végső esetre", négy AMRAAM bőven jó BVR önvédelemre csapásmérőként, van két légvédelmi elnyomó és mégis van csapásmérő kapacitás. Papíron nagyon ütős, de azért a repteljesítmények ez elég rendesen odavág. 2000 fontos LGB-ből értelmetlen kettőnél többet vinni. Egyszerűen nincs neki cél és a gép teljesítményét indokolatlanul lerontja.

Az EF-nél az zizis, hogy a belső tüzelőanyag kapacitás elvileg számottevően kisebb (~30%), mint az F-15C-nél holott azért majdnem ugyanaz a méret, ha megnézed az üres tömegét. Tehát sokkal inkább pótosra van szorulva. Csapásmérő konfigban ez kettő, de inkább három pótos nélkül nem megy sehova...
 
Tehát a felső képen a külső LGB-ket ki kell vágni és ALRAM vagy AAM vagy semmi. Az úgy már kiegyensúlyozott.
 
Szóval akkor csak valami promó kép, mert jól mutat így teleaggatva. Valami hasonlóra számítottam.
Esetleg megpróbálták letörni a szárnyait, vagy fogadtak, hogy el tudnak-e használni 10 perc alatt egy teli tankor 3 pótossal :)
 
Sokkal valószínűbb,hogy valamilyen integrációs teszten történt(akkor szokták értelmetlenül túlpakolni a gépeket).