Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
00024713.jpg


Eurofighter-Typhoon-over-Malaysia-Picture-courtesy-Geoff-Lee-BAES.jpg


wallpaper-672323.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 846
31 997
113
Ha gyártási hiba az nem azt jelenti, hogy az összesel baj van? Hacsak nem változtattak a gyártási módszeren és az azóta elkészült sárkányok hibásak csak, a változtatás miatt.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
"... felezték az Eurofighter géppark által repült éves óraszám mennyiségét ..."
Nekem ez azt jelenti, hogy a hiba valószínűleg nem újkeletű...!
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Én azt nem értem, hogy ha valami gyártási és nem tervezési hiba, akkor miért nem cserélik ki az adott alkatrészt/alkatrészeket?
Mert ha tervezési hiba lenne, ami miatt jóval több dolgot kellene cserélni (az áttervezés után), akkor még érteném ezt a "Vágó úr, felezzük meg!" dolgot... :)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 780
113
Azt nehéz lenne cserélni...!

Cserélhető a legtöbb sárkányszerkezeti elem is, csak piszok drága. Az EF már így is nagyon költséges típus, lehet, hogy amíg nem balesetveszélyes a dolog, addig nem nyúlnak hozzá.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 846
31 997
113
<blockquote>Azt nehéz lenne cserélni...!

Cserélhető a legtöbb sárkányszerkezeti elem is, csak piszok drága. Az EF már így is nagyon költséges típus, lehet, hogy amíg nem balesetveszélyes a dolog, addig nem nyúlnak hozzá.</blockquote>

Éles helyzetben, amikor olyant kell bevállalj, hogy lehet ha elájulsz vagy lehet ha letörik a szárnyad, pont az hiányzik, hogy még egy elcseszett sárkányod is legyen. Amíg csak felszáll, kicsit bombáz valamit ami nem tud rálőni és leszáll, addig tökmindegy.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
<blockquote rel="arbalest"><blockquote>Azt nehéz lenne cserélni...!

Cserélhető a legtöbb sárkányszerkezeti elem is, csak piszok drága. Az EF már így is nagyon költséges típus, lehet, hogy amíg nem balesetveszélyes a dolog, addig nem nyúlnak hozzá.</blockquote>

Éles helyzetben, amikor olyant kell bevállalj, hogy lehet ha elájulsz vagy lehet ha letörik a szárnyad, pont az hiányzik, hogy még egy elcseszett sárkányod is legyen. Amíg csak felszáll, kicsit bombáz valamit ami nem tud rálőni és leszáll, addig tökmindegy.</blockquote>


Egyáltalán nem így van.
Minősített esetben repülnek mindennel, ami képes elemelkedni a fődtűl.
Békében azért nem nyúzzák, mert nem muszáj.
 

papichulo

Member
2011. szeptember 2.
273
0
16
The problem was caused by the way rivet holes were drilled in part of the rear fuselage of the European warplane, which is operating in the air forces of six countries.
[...]
The German defence spokesman said the fuselage fault had been discovered in Britain where BAE Systems had identified drill holes "which do not meet design criteria".
[...]
Most of the fuselage is made by Premium Aerotec, a German subsidiary of Airbus Group, but the top part of the hull and the tail are made by BAE Systems, according to diagrams on the British defence contractor's website.

http://uk.reuters.com/article/2014/10/01/uk-aerospace-eurofighter-germany-idUKKCN0HQ3XK20141001
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Tehát a lyukak miatt meggyengült a szerkezet, így az eddig elkészült méregdrága gépek élettartama a felére csökkent. "Zseniális!"
És ki fizeti a veszteséget? - Kis túlzással ebbe akár a program is belebukhat...!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 840
82 373
113
Gondolom a Tranche3-as szériát már jól fogják legyártani. Így mégis mindenkinek meg kell venni majd, a régi gépeket meg leállítják. Így nem kell majd 15 év múlva új típust rendszeresíteni a gyártó országoknak és a gyártó cég is jól jár.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Feltéve, hogy nem gondolja meg magát némelyik fél, és ruház be egy másik típusba inkább. :)
 
M

molnibalage

Guest
Tehát a lyukak miatt meggyengült a szerkezet, így az eddig elkészült méregdrága gépek élettartama a felére csökkent. "Zseniális!"
És ki fizeti a veszteséget? - Kis túlzással ebbe akár a program is belebukhat...!
Elnézést, de ez hol szerepel? Azt írták, hogy kisebb intenzitással repülnek. A hír semmi másról nem szól...
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
WB Molni!
Amúgy... Mennyire gyakori, hogy ennyi idő után derül csak ki hasonló hiba? Pl. F-15-nél, F-16-nál előfordúlt? MiG-29-es ugrik be most, hogy azoknak volt valami, talán a függőleges vezérsíkkal?
 
M

molnibalage

Guest
Az 2007-es ominózus kettétört F-15-ös évtizedeket repült úgy, hogy a tervezett anyagvastagság - ami a teherviselés elviselésének alapja - hiányzott. Az F-15 írásban benen van, hogy hány másik gépnél volt ilyen hiba. A súlyosságtól függően az EF flottánál időleges korlátozások lehetnek, de ezeket lehet orvosolni és nem is biztos, hogy olya félelmetes költség, mint azt első blikkre gondolnánk.

Idézet követekezik.

A kérdéses F-15 gyártási hibás volt, a gép egyik teherviselő szerkezeti eleme nem érte el az tervek által előírt vastagságot. Az átvizsgálás során kiderült, hogy további hét gép sárkányszerkezetében megtalálható ugyanez a gyártási hiba. Dicséretes, hogy ennek ellenére csak több évtizedes szolgálat után okozott balesetet, és egyben mutatja azt is, hogy azért bőven van tervezési tartalék a vadászgépekben, ez teszi lehetővé a gépek élettartam- hosszabbítását is

A tervezési tartalékra nem ez az egyetlen gyakorlati példa. 1997-ben egy légibemutatót repülő F-117 csűrővezérlés bak rögzítő csavarjainak egy része hiányzott, és fél évet repült ezzel, mielőtt bekövetkezett volna a katasztrófa és akkor is csak nagy sebességű áthúzás közben nagy túlterhelésű manőverek után, amire bár tervezték a gépet, de nem ez a gépek jellemző igénybevétele.

A 29-esnél korroziós probléma volt, ami azért nem teljesen analóg probléma.

http://htka.hu/2012/06/30/a-mig-29-esek-megerositett-vezersikjai/