Eurofighter Typhoon

Tuti elírás, 2700 km-es hatósugara utántöltések nélkül egyetlen gépnek sincs. Még az F-111F hatósugara sem volt ekkora HI-LO-HI konfigban, kb., ha fele ekkora volt.
 
A mindentudó Wikipédia ezt írja:
Range: 2,900 km (1,800 mi)
Combat radius:
Ground attack, lo-lo-lo: 601 km (325 nmi)
Ground attack, hi-lo-hi: 1,389 km (750 nmi)
Air defence with 3-hr combat air patrol: 185 km (100 nmi)
Air defence with 10-min. loiter: 1,389 km (750 nmi) [270][281]
Ferry range: 3,790 km (2,350 mi (with 3 drop tank))
 
Már csak az a kérdés, hogy ugyan mi a franc az a "range". Mert ezek alapján se nem combat, se nem ferry. Először arra gondoltam, hogy azt jelentené, hogy bizonyos pontig oda vissza repül, de akárhogy sakkozunk az nem jön ki, mert a ferry rangenak akkor kb 2xesének kéne lennie, viszont baromira nem az.
 
Szélcsatornában rekedt Eurofighter: ez az írás kicsit bulvárosra sikerült :)
 
Már csak az a kérdés, hogy ugyan mi a franc az a "range". Mert ezek alapján se nem combat, se nem ferry. Először arra gondoltam, hogy azt jelentené, hogy bizonyos pontig oda vissza repül, de akárhogy sakkozunk az nem jön ki, mert a ferry rangenak akkor kb 2xesének kéne lennie, viszont baromira nem az.

Ja. Az a range érték semmit sem jelent. Nagy magasságban 800 km/h táján van az utazósebesség, vagyis még az emelkedéssel is számolva ez 3+ óra repidőt jelentene, ami totálisan irreális légitankolás nélkül...
 
Igen, meg valószínűleg ilyen economy cruise szintű útvonalrepülés és valami minimális joker értékkel szállnak le, az ilyet bármilyen harci helyzetben sutba lehet dobni.
 
elírás, de amúgy nagyon nincs "szabvány" crre. Mindenki máshogy számolja. Kalkulálni meg hasra ütve se lehet mert legmeghatározobb a légellenállás, hajtómű hatásfoka és emellé hiába tudjuk a tömeg és üzemanyag mennyiségét.
 
Kétszer drágább a német EF a tervezettnél

"costs for the Eurofighter jets over their life cycle would climb to around 60 billion euros ($83 billion) from an originally planned 30 billion, despite the number of jets having been reduced.

The auditors said operating expenses, especially maintenance costs, had increased particularly strongly.

They also said the budget of 11.8 billion euros the defense ministry had calculated in 1997 for the purchase of 180 Eurofighter jets would only be enough to buy 140 of the planes."


http://www.reuters.com/article/2014/04/30/us-germany-eurofighter-airbus-group-idUSBREA3T06C20140430
 
Az osztrákoknak is vannak gondjaik...

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/153977/austrian-military-going-broke%2C-only-12-pilots-left.html
 
Az angolok már megint takarékoskodni akarnak...

http://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/379316/Crash-risk-for-British-fighter-jets-as-collision-warning-equipment-not-installed
 
Ma Spanyolországban Sevillátol nem messze lezuhant egy Eurofighter . A pilota sorsa nem ismert.
 
Érdekes, hogy csak a spanyolok veszítettek eddig gépet. Ez a sajnálatos eset talán rávilágít egy újabb problémára, amit kijavítva biztonságosabbá tehető a típus.
 
Érdekes, hogy csak a spanyolok veszítettek eddig gépet. Ez a sajnálatos eset talán rávilágít egy újabb problémára, amit kijavítva biztonságosabbá tehető a típus.

Ha konstrukciós műszaki probléma lenne, az valószínűleg más légierőnél is jelentkezett volna. Inkább üzemeltetési, pilóta-kiképzési vagy bevetés-tervezési probléma lehet, mert ezek inkább eltérnek a különböző légierőknél.
Üdv ML
 
Az első két esetben műszaki hiba volt az ok, ami bármelyik üzemeltetőnél előfordulhatott volna. (A mostanit meg még nem tudjuk.) Ezzel az erővel a svédek is bénák, mert eddig csak náluk zuhant le Gripen...
 
Tényleg. De jó ,hogy ezt fel vetetted Phoenix!
Már régóta gondolkodok ezen, hogy mi van akkor, ha nálunk lezuhan egy 39-es?
Ha nem pilóta illetve karbantartási probléma az ok, akkor kapunk csere gépet? Ha igen ,akkor milyet. Mert a mi gépeink eléggé egyediek?
Ha viszont a mi hibánkból zuhan le, akkor mi a helyzet, kártérítéssel tartozunk?