Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Tuti elírás, 2700 km-es hatósugara utántöltések nélkül egyetlen gépnek sincs. Még az F-111F hatósugara sem volt ekkora HI-LO-HI konfigban, kb., ha fele ekkora volt.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
A mindentudó Wikipédia ezt írja:
Range: 2,900 km (1,800 mi)
Combat radius:
Ground attack, lo-lo-lo: 601 km (325 nmi)
Ground attack, hi-lo-hi: 1,389 km (750 nmi)
Air defence with 3-hr combat air patrol: 185 km (100 nmi)
Air defence with 10-min. loiter: 1,389 km (750 nmi) [270][281]
Ferry range: 3,790 km (2,350 mi (with 3 drop tank))
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Már csak az a kérdés, hogy ugyan mi a franc az a "range". Mert ezek alapján se nem combat, se nem ferry. Először arra gondoltam, hogy azt jelentené, hogy bizonyos pontig oda vissza repül, de akárhogy sakkozunk az nem jön ki, mert a ferry rangenak akkor kb 2xesének kéne lennie, viszont baromira nem az.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 854
80 369
113
Szélcsatornában rekedt Eurofighter: ez az írás kicsit bulvárosra sikerült :)
 
M

molnibalage

Guest
Már csak az a kérdés, hogy ugyan mi a franc az a "range". Mert ezek alapján se nem combat, se nem ferry. Először arra gondoltam, hogy azt jelentené, hogy bizonyos pontig oda vissza repül, de akárhogy sakkozunk az nem jön ki, mert a ferry rangenak akkor kb 2xesének kéne lennie, viszont baromira nem az.

Ja. Az a range érték semmit sem jelent. Nagy magasságban 800 km/h táján van az utazósebesség, vagyis még az emelkedéssel is számolva ez 3+ óra repidőt jelentene, ami totálisan irreális légitankolás nélkül...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Igen, meg valószínűleg ilyen economy cruise szintű útvonalrepülés és valami minimális joker értékkel szállnak le, az ilyet bármilyen harci helyzetben sutba lehet dobni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
elírás, de amúgy nagyon nincs "szabvány" crre. Mindenki máshogy számolja. Kalkulálni meg hasra ütve se lehet mert legmeghatározobb a légellenállás, hajtómű hatásfoka és emellé hiába tudjuk a tömeg és üzemanyag mennyiségét.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 854
80 369
113
Kétszer drágább a német EF a tervezettnél

"costs for the Eurofighter jets over their life cycle would climb to around 60 billion euros ($83 billion) from an originally planned 30 billion, despite the number of jets having been reduced.

The auditors said operating expenses, especially maintenance costs, had increased particularly strongly.

They also said the budget of 11.8 billion euros the defense ministry had calculated in 1997 for the purchase of 180 Eurofighter jets would only be enough to buy 140 of the planes."


http://www.reuters.com/article/2014/04/30/us-germany-eurofighter-airbus-group-idUSBREA3T06C20140430
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 854
80 369
113
Az osztrákoknak is vannak gondjaik...

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/153977/austrian-military-going-broke%2C-only-12-pilots-left.html
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 854
80 369
113
Az angolok már megint takarékoskodni akarnak...

http://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/379316/Crash-risk-for-British-fighter-jets-as-collision-warning-equipment-not-installed
 
2013. december 7.
934
4
18
Minek erőlködni, majd bejön az USA ha nagy gáz lenne az oroszokkal, addig is ax ukránok engedjék el Kelet Ukrajnát oszt freedom from Russia
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 505
84 707
113
Ma Spanyolországban Sevillátol nem messze lezuhant egy Eurofighter . A pilota sorsa nem ismert.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 588
7 816
113
Érdekes, hogy csak a spanyolok veszítettek eddig gépet. Ez a sajnálatos eset talán rávilágít egy újabb problémára, amit kijavítva biztonságosabbá tehető a típus.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Érdekes, hogy csak a spanyolok veszítettek eddig gépet. Ez a sajnálatos eset talán rávilágít egy újabb problémára, amit kijavítva biztonságosabbá tehető a típus.

Ha konstrukciós műszaki probléma lenne, az valószínűleg más légierőnél is jelentkezett volna. Inkább üzemeltetési, pilóta-kiképzési vagy bevetés-tervezési probléma lehet, mert ezek inkább eltérnek a különböző légierőknél.
Üdv ML
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
Az első két esetben műszaki hiba volt az ok, ami bármelyik üzemeltetőnél előfordulhatott volna. (A mostanit meg még nem tudjuk.) Ezzel az erővel a svédek is bénák, mert eddig csak náluk zuhant le Gripen...
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Tényleg. De jó ,hogy ezt fel vetetted Phoenix!
Már régóta gondolkodok ezen, hogy mi van akkor, ha nálunk lezuhan egy 39-es?
Ha nem pilóta illetve karbantartási probléma az ok, akkor kapunk csere gépet? Ha igen ,akkor milyet. Mert a mi gépeink eléggé egyediek?
Ha viszont a mi hibánkból zuhan le, akkor mi a helyzet, kártérítéssel tartozunk?