1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurofighter Typhoon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hülyék és csórók ezek. És sóherok. Ezt érdemlik.
     
  2. joker

    joker Well-Known Member

    Azzal a két nagy dög oldaltartállyal gondolom ugyanennyit csökken a manőverezőképesség.
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem feltétlen, de én a vektorálás, mint opcióra gondolom, hogy nem fog átmenni. Rendelés nincs rá, vele jóval drágább lesz a hajtómű, hiszen az első megrendelőnek kell kifizetni a fejlesztési költségek nagyobb részét. A brazil tender mutatott rá először, hogy a két hajtómű inkább drágább, mint előnyös. Ezek után két igen drága hajtómű már mégtovább rontaná az eladási esélyeket. Érdekes, hogy a Rafale valamivel szofisztikáltabb aerodinamikával alig marad el a vektorálós gépektől szubszonikus manőverezésben, pedig messze nem az a tolóerőbajnok, mint a Typhoon, vagy a Raptor. A kisebb tolóerő előnye, hogy kevesebb a tényleges fogyasztás, ami miatt a gép hatótávja, vagy akár a légiharcra fordítható idő nagyobb. Sokszor ez éri a többet.
     
  4. therob

    therob Active Member

  5. therob

    therob Active Member

    A szöveg persze lemaradt... Csak nekem új a dupla IRIS-T sín?
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Allesmor Obranna

    Lehet akármilyen jó az aerodinamikád csapásmérő konfigban(úgy néz ki ez a gyakoribb)az számít,hogy mennyit tol a hajtóműved mert az erőt nem tudod pótolni semmivel.
     
  7. sulyid

    sulyid New Member

    Eddig sem tudtam hasra esni a német hadseregtől de ezek után nem tudom hogy sírjak vagy nevessek...
     
  8. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

  9. magic

    magic New Member

    Hát tényleg lol.
    Vajon mit jelent "teljes értékűen bevethető".
    A 8 tud felszállni vagy azokat készítették fel tényleges bevetésre?
    Mi a fenét csinálnak a Német gyártósoron ez siralmas. Az osztrák gépeket is ott szerelték össze ha jól emlékszem.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi köze a gyártósornak a bevethetőséghez? Semmi. Ha meg nincs pénz, akkor nincs hadrafoghatóság sem...

    A Typhoon gépeknél a vadászbombázó szó használata erős, mert hány T3 vagy T3B változata vana LW-nak....?
     
  11. AIM-120

    AIM-120 Member Szerkesztőségi tag

    Annyi kiegészítést egyébként mindenképp hozzátennék, hogy a forrásokban szereplő "nem teljes értékűen bevethető" kifejezést nem magyarázták meg, illetve a német védelmi minisztérium szerint a légvédelem megoldott, és nem szenved csorbát a készültség fenntartása (persze mit is mondanának...?), tehát valószínűleg nem azt jelenti, hogy 8 repülőképes és a többi off. De bármi legyen is a valós, tényleges helyzet, akkor is siralmas.
     
  12. magic

    magic New Member

    Az osztrákoknál is ennyire hiányozna a pénz? Mert azokat is német gyártósoron csinálták ha jól emlékszem.

    Van nekik egyáltalán?
    De azt hiszem a T2-esekben már megvannak a kirakós darabjai csak integráció kérdése. Arra meg ezek szerint nincs lé. Tranche 2 Block 10 (Ez elvileg már képen GPS vezérlésű fegyverek indítására) alatt tényleg túlzás a vadászbombázó megnevezés.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Továbbra sem értem, hogy mi a fenét akarsz a gyártósorral. Tökmindegy, hogy hol készült a gép. Ha jenki F-18 üzemeltetéshez nem adsz pénzt, akkor az sem repül. Édesminegy, hogy hol gyártották a gépet.
     
  14. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igen. Pont erre akartam én is rákérdezni. Az, hogy "nem teljesen" bevethető még jelentheti azt is, hogy "bevethető" de mondjuk nem tud földi célpontokat támadni, vagy valami ilyesmi.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És pontosan ezétr értelmetlen, mert lehet, hogy valaki megnézte, hogy szeritnem a EF multiroe és aztán megnézte, hogy hány tud fizikailag csapásméri. Közben meg a flotta 90%-a egyfeladatos vadász.

    Szóval ez egy ilyen nesze semmi fogd meg jól hír, inkább csak figyelemfelkeltő.
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    A fenti hír nagyon sokfélét jelenthet, szerintem valószínűleg elsősorban azt, hogy a Lw Typhoon-jai vadászgépként lettek legyártva, majd később végrehajtandó további képességfejlesztésk lehetőségével. Viszont nem sietik el a csapásmérő-konfig kialakítását, hiszen egyrészt arra ott vannak a Tornadók, másrészt ez méregdrága játék ami további folyamatos pluszköltségeket generál. Ha ui. feltuningolják a Typhoonokat csapásmérővé, attól kezdve méregdrága plusz repórákat kell biztosítani a pilótáknak a csapásmérő-kiképzésre és a gyakorlottság folyamatos fenntartására. Na most ezt úgy is elő lehet adni, hogy bajok és hiányosságok vannak, a Typhoon-ok "nincsenek teljes képességeik birtokában" , ami ugye igaz is, dehát ez így is volt tervezve. A teljes állomány teljes képességeit akkorra kell majd elérni, ha a Tornadók elérik élettartamuk végét és kiesnek s szolgálatból. Tehát csak megy a sírás és az alkudozás a plusz pénzért. A szállítóflottánál viszont tényleg nagy lehet a kaki, hiszen a C-160 Transall-ok pl. ősrégiek, keveset gyártottak belőle, így ott már komoly alkatrész-gondok lehetnek (még nagyon fiatal koromból emlékszek a típusra, az pedig sajna tényleg rég volt). A heli-flotta se a vadiúj típusok gyűjteménye, ami meg új, az még állítólag túl sok gyermekbetegségben (kezdeti üzemeltetési problémában) szenved.
     
  17. borisz

    borisz Well-Known Member

    Mienk a légifölény, támadás! :D :D :D :D
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    molnibalage

    Nem csak a T3 vagy T3B gépek képesek földi csapásmérésre.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A nem T3 és T3B gépek csak buta bombák hajigálására képesek tudtommal. Ma ezt legfeljebb korlátozott csapásmérésnek lehet tekinteni főleg egy olyan gép esetén, ahol anno arról volt szó, hogy eh micsoda multirole vas lesz itten...
     
  20. therob

    therob Active Member

    Hát a GBU-16 annyira nem buta bomba és T2-esekről dobálták. Az első T3 nemrég gurult ki a gyárból.
    Ez a multiroleozás nagyrészt reklám miatt megy, hogy vegyék az arabok. Az olaszoknak és spanyoloknak légtérvédelemre kell, a németeknek nagyrészt szintén egyedül a briteknek kellett annyira a csapásmérő kapacitás.
     

Ezen oldal megosztása