Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Így hirtelen:

Hadihajó ágyúk: Oto-Melara (Olasz), BAe (Brit) és Bofors (Svéd)
Szállítógép: Alenia C-27J Spartan (Olasz), PZL C-145A (Lengyel), Dornier C-146A (Német)
Páncélozott jármű: LAV-25 (Svájci->Kanadai)
Helikopter: UH-72 Lakota (EU - Airbus)
Rakéta / robotrepülőgép: AGM-142 (Izrael - Popeye), NSM (Norvégia - megelőlegezem :D)

Én komplett hajót kértem, nem csak egy ágyút. Az M1 lövege is német eredetű, vagy nem? Ettől az M1, mint hk. az madi in USA, és gondolom a löveg is. Licenszgyártás van. A Rafale meg made in Fr.

A C-27J jenki hajtóművet kapott és hazai gyártású volt, onnan repültek az AMARG-ba többségében a válság miatt.

A LAV-25-öt nem ismerem, soha nem tudtam, hogy svájci. Bár a "based on" és a áttervezés és fejlesztés között is van difi.

A lakota kb. az első valid dolog.

Az AGM-142 tudtommal elég nagy bukta, nem vált be. Hadrendben van még?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 292
84 049
113
Én komplett hajót kértem, nem csak egy ágyút. Az M1 lövege is német eredetű, vagy nem? Ettől az M1, mint hk. az madi in USA, és gondolom a löveg is. Licenszgyártás van. A Rafale meg made in Fr.

A C-27J jenki hajtóművet kapott és hazai gyártású volt, onnan repültek az AMARG-ba többségében a válság miatt.

A LAV-25-öt nem ismerem, soha nem tudtam, hogy svájci. Bár a "based on" és a áttervezés és fejlesztés között is van difi.

A lakota kb. az első valid dolog.

Az AGM-142 tudtommal elég nagy bukta, nem vált be. Hadrendben van még?

A Stryker is MOWAG azaz svájci,egész konkrétan a kanadai LAW III módosított változata.
 

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
A probléma ezzel a kérdéssel nem az, hogy most kell-e F-35, hanem ki mondja meg azt, hogy 30 év múlve kell-e....? Hányszor kell ezt még elmagyarázni...? [fejvakarás]

1999 AF alatt meg aktív szereplők voltak a Tornado ECR gépekkel az USA utáni második legnagobb SEAD kontingenst adták HARM indításban. Ez elég aktív szerepvállalás? (Hpasptól megkérdem majd a konkrét számokat.)

Az F-18 családban szigorúan véve most a Super Hornet és Growler van, ezek vannak gyártásban. A Growler meg SOJ szerepre is képes. Ilyen kategóriájú gépe nincs is Európában, szóval ilyen géppel bizony az európai NATO államok terén bizony "királynő" lehetne.

A fegyverintegráció szélesebb a jenki gépeken és fényévekkel több repóra és tapasztalat van mögöttük, mint az európai gépek mögött.

Több millió órát repült az SH flotta pl. AESA radaral. AESA radaros EF még mindig nincs tudommal és a francia Rafale-ból meg kb. egy tucat van. Ordító a kontraszt. Ezen felül a platfrom mérete és függesztési rugalmassága meghatározza annak hatósugarát is. Az F-15 eleve nem játszik a boomos tankolása miatt szerintem. Mondjul az F-35A is boomos, de asszem kérésre megcsinálják kosarasra is.


1999 ig nem mentem vissza mert 20 éve volt,Kb egy 10-12-max 15 éves intervalumban goldolkodtam hogy miben vállalt szerepet a Német Légierő a felderítésen kívűl..
Értem hogy azt sem tudjuk holnap milesz,csak a hülye kérdésem kb annyira vonatkozott hogy egy NATO légierőben ahol van F-22,F-35.Rafale,F-15,F-18,AWACS stb, ott a Németeknek önmagukban mekkora szükségük lehet a közeljövőben egy 5.gen es gépre. Mondjuk 10-12 éven belül.30 évre előre se mentem.. A Németek önállóan nem fognak semmiféle akcióban részt venni max NATO kereteken belül,amin belül pedig ottvan az a technika mi..Azért emlegetem ezt a 10-12 éves intervallumot mert kb addig tartana egy 5. gen es saját gépet összedobni a Franciákkal.Nemkell az Eurofightert felemlegetni hogy azt meddig fejlesztették és még mindig nem Multirole a flotta legjava.Szerintem tanultak a hibából ami az Eurofighter körüli töketlenkedéssel megy.Hogy lesz e 5. gen es saját gyártás szerintem biztosan.Ha nem lenne akkor az az Európai vadászgép ipar halála lenne. A Gripen se említsük mert abban elég sok az amerika.
A modern légvédelmi rendszerek elterjedése indokolhatja az 5.gen es gépet,erről majd olvasok az írásodban,de nemtudom meddig kell visszamenni időben ahol a NATO konkrétan modern és valóban modern,nemcsak elméletileg hanem gyakorlatilag is modern légvédelemmel találta magát szembe?Volt ilyen az elmúlt 20- 30 évben?
Értem azt a részét hogy mennyi tapasztalat van az USA gépekkel,AESA radar stb. Ennek a hiánya Európában nemlehet hogy csak azért áll fent mert egyszerűen semmi szükségük nincs rá? A technologia adott,a fegyverzet adott,de mégsem használják-használják ki.
Nemlehet hogy egyszerűen az az oka hogy semmi szükségük nincs a csúcsfegyverzetre a gépeken?Ami van az pedig tökéletesen elég.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
M

molnibalage

Guest
1999 ig nem mentem vissza mert 20 éve volt,Kb egy 10-12-max 15 éves intervalumban goldolkodtam hogy miben vállalt szerepet a Német Légierő a felderítésen kívűl..
Az ilyen önkényes évszám huzigatásoktól megyek a falnak... Ha 20 éve óta nem volt nem COIN jellegű konfliktus, akkor nincs miről beszélni...

Értem hogy azt sem tudjuk holnap milesz,csak a hülye kérdésem kb annyira vonatkozott hogy egy NATO légierőben ahol van F-22,F-35.Rafale,F-15,F-18,AWACS stb, ott a Németeknek önmagukban mekkora szükségük lehet a közeljövőben egy 5.gen es gépre.
Nem tudni, hogy lesz-e NATO 30 év múlva...

A Németek önállóan nem fognak semmiféle akcióban részt venni max NATO kereteken belül,amin belül pedig ottvan az a technika mi..
Nagyon bírom az ilyen magabiztos jóslatokat. 1910-ben te megjósoltad volna az I. és II. világégést? 1963-ban a Szu és a keleti blokk összeomlását? 1970-ben a jugó polgárháborút? Soroljam vagy ennyi elég lesz? Hányszor kell még elmodani, hogy egy ilyen fegyverrendszer beszerzésnél azt döntöd el, hogy a következő 30 évben te milyen képességet képzelsz el az országban vész esetén. Ezzel az erővel az angolok Trafalgar után leépíthették volna az angol flottát, mert minek, úgysem kell sokáig. Szerinted mennyire néztek rád volna hülyén...?

Azért emlegetem ezt a 10-12 éves intervallumot mert kb addig tartana egy 5. gen es saját gépet összedobni a Franciákkal.
Ez totálisan naiv és optimista elképzelés. F-22 ATF tanulmány 1982 tája. Két tecdemo felszállt 1990-ben, áttervezgetések, első szériagépek 1997 táján, sorozatgyártás nagyléptékben 2001 tája, IOC 2005 dec. 2017-ben ott tartunk, hogy a flotta töredéke képes AIM-9X-et használni, de csak HOBS nélkül.

1982-2017
Ezek alapján szerintem gondold át újra, hogy mikor lenne ebből csak korlátozottan hadrafogható egyfeladatos ASF nemhogy multirole gép és 12 év alatt felállna-e belőle legalább 2-3 ezred. Bármikor ráteszek egy reksz sört, hogy nem.


Nemkell az Eurofightert felemlegetni hogy azt meddig fejlesztették és még mindig nem Multirole a flotta legjava.
De, pontosan azért. Sima ASF megvalósítása AESA, DAS és stealth nélkül is 10+ évig tartott, akkor mi a frászról beszélnük...?

Szerintem tanultak a hibából ami az Eurofighter körüli töketlenkedéssel megy.
Európa? Miből tanult volna? Van 3 db kb. azonos kategóriás hk-ja, mert anno nem tudtak megegyezni. Leclerc, Leo2 család és Ariete. Ez aztán tényleg kurva gazaságos... Az APF és IFV programok számát inkább nem számolnám össze Európában és a heli típusokét sem, mert elfogna a röhögés, de igen hamar.

Ehhez képest számold össze, hogy az USA hány típus használ. Izé...

Hogy lesz e 5. gen es saját gyártás szerintem biztosan. Ha nem lenne akkor az az Európai vadászgép ipar halála lenne.
Ha nem lett volna Krím megszállása, akkor én bizony fogadtam volna rá, hogy az európai vadászgép gyártás a Gripenre zuhant volna vissza az F-35 végösszeszerelése mellett olaszban.


A Gripen se említsük mert abban elég sok az amerika.
AAM és hajtómű, de kb. ennyi.

A modern légvédelmi rendszerek elterjedése indokolhatja az 5.gen es gépet,erről majd olvasok az írásodban,de nemtudom meddig kell visszamenni időben ahol a NATO konkrétan modern és valóban modern,nemcsak elméletileg hanem gyakorlatilag is modern légvédelemmel találta magát szembe?Volt ilyen az elmúlt 20- 30 évben?
Tekintve, hogy a NATO alles zusammen soha nem bocsátkozott harcba senkivel a válasz 0. 1999-ben egy rakta NATO állam nem vett részt a hadműveletekben, ahogy Líbia felett sem. Ha a kérdésed az, hogy mikor nézett szembe nyugati haderő azonos korszakba tartotó korszerű SAM-mel az kb. utoljára Vietnámban, 1973 és 1982-ben volt. 1991-ben Irak felett már generációs eltérés volt és ott exportváltozatok voltak. 1973/82-ben is export 2K12 Kvadrát volt és Silka, de akkor azok még űber dolgok voltak, mert minden a HMZ-jé ükbe repült, SOJ támogatás semmi, ECM Kub ellen akkor még nem volt.

Értem azt a részét hogy mennyi tapasztalat van az USA gépekkel,AESA radar stb. Ennek a hiánya Európában nemlehet hogy csak azért áll fent mert egyszerűen semmi szükségük nincs rá?
Persze, merő passzióból szórakozik minden komoly közép és nagyhatalom AESA radarral, mert nincs szükség rá. Jaj... Igen komoly harcászati előnyöket ad a PESA is, nemhogy az AESA.

Nemlehet hogy egyszerűen az az oka hogy semmi szükségük nincs a csúcsfegyverzetre a gépeken?Ami van az pedig tökéletesen elég.
A hidegháború vége óta a német fegyveres erők nevetségesen alul vannak finanszírozva ennek oka az, hogy töredékét csinálják azt, amire képesek lennének.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Az ilyen önkényes évszám huzigatásoktól megyek a falnak... Ha 20 éve óta nem volt nem COIN jellegű konfliktus, akkor nincs miről beszélni...


Nem tudni, hogy lesz-e NATO 30 év múlva...


Nagyon bírom az ilyen magabiztos jóslatokat. 1910-ben te megjósoltad volna az I. és II. világégést? 1963-ban a Szu és a keleti blokk összeomlását? 1970-ben a jugó polgárháborút? Soroljam vagy ennyi elég lesz? Hányszor kell még elmodani, hogy egy ilyen fegyverrendszer beszerzésnél azt döntöd el, hogy a következő 30 évben te milyen képességet képzelsz el az országban vész esetén. Ezzel az erővel az angolok Trafalgar után leépíthették volna az angol flottát, mert minek, úgysem kell sokáig. Szerinted mennyire néztek rád volna hülyén...?


Ez totálisan naiv és optimista elképzelés. F-22 ATF tanulmány 1982 tája. Két tecdemo felszállt 1990-ben, áttervezgetések, első szériagépek 1997 táján, sorozatgyártás nagyléptékben 2001 tája, IOC 2005 dec. 2017-ben ott tartunk, hogy a flotta töredéke képes AIM-9X-et használni, de csak HOBS nélkül.

1982-2017
Ezek alapján szerintem gondold át újra, hogy mikor lenne ebből csak korlátozottan hadrafogható egyfeladatos ASF nemhogy multirole gép és 12 év alatt felállna-e belőle legalább 2-3 ezred. Bármikor ráteszek egy reksz sört, hogy nem.



De, pontosan azért. Sima ASF megvalósítása AESA, DAS és stealth nélkül is 10+ évig tartott, akkor mi a frászról beszélnük...?


Európa? Miből tanult volna? Van 3 db kb. azonos kategóriás hk-ja, mert anno nem tudtak megegyezni. Leclerc, Leo2 család és Ariete. Ez aztán tényleg kurva gazaságos... Az APF és IFV programok számát inkább nem számolnám össze Európában és a heli típusokét sem, mert elfogna a röhögés, de igen hamar.

Ehhez képest számold össze, hogy az USA hány típus használ. Izé...


Ha nem lett volna Krím megszállása, akkor én bizony fogadtam volna rá, hogy az európai vadászgép gyártás a Gripenre zuhant volna vissza az F-35 végösszeszerelése mellett olaszban.



AAM és hajtómű, de kb. ennyi.


Tekintve, hogy a NATO alles zusammen soha nem bocsátkozott harcba senkivel a válasz 0. 1999-ben egy rakta NATO állam nem vett részt a hadműveletekben, ahogy Líbia felett sem. Ha a kérdésed az, hogy mikor nézett szembe nyugati haderő azonos korszakba tartotó korszerű SAM-mel az kb. utoljára Vietnámban, 1973 és 1982-ben volt. 1991-ben Irak felett már generációs eltérés volt és ott exportváltozatok voltak. 1973/82-ben is export 2K12 Kvadrát volt és Silka, de akkor azok még űber dolgok voltak, mert minden a HMZ-jé ükbe repült, SOJ támogatás semmi, ECM Kub ellen akkor még nem volt.


Persze, merő passzióból szórakozik minden komoly közép és nagyhatalom AESA radarral, mert nincs szükség rá. Jaj... Igen komoly harcászati előnyöket ad a PESA is, nemhogy az AESA.


A hidegháború vége óta a német fegyveres erők nevetségesen alul vannak finanszírozva ennek oka az, hogy töredékét csinálják azt, amire képesek lennének.


Köszi a választ. Az egészből amit ki akarok hozni hogy véleményed szerint mi indokolná egy amerikai típus beszerzését a Német légierőben,amellett hogy a saját meglévő Eurofighter gépeikre nem költenek hogy valóban multirole legyen a géppark? Amellett hogy pl van saját AESA radar de nem használják? Nem azt mondtam hogy mindenkinek tök felesleges az AESA hanem azt hogy a Németeknek lehet hogy az....Az általaad említett alulfinanszírozottságra visszavezetve.A gép valós képességeit messze nem használják ki.Az egészből amit ki akarok hozni hogy ha van 140+ Typhoon,de ahogy rengeteg helyen lehet olvasni a bevethetőségi szint alacsony.Alkatrészellátás hiánya ,alulfinanszírozotság,stb.Ilyen körülmények mellett ,mi szüksége van nekik egy amerikai típusra? Kb ennyi a kérdés..... Politikai seggnyaláson kívűl,amiről szó volt hogy a Németek most a rosszfiúk lányok Trump szemében,nemlehet hogy ez pusztán egy amolyan kis gesztus az USA fele.A költségvetési többletüknek egy nagyon kicsi részét képezné ez a beszerzés,amellett elhalgattathatják Trumpot.
Gyakorlatilag katonai szemszögből nézve semmi nem indolkolja egy amerikai gép rendszeresítését.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Az ilyen önkényes évszám huzigatásoktól megyek a falnak... Ha 20 éve óta nem volt nem COIN jellegű konfliktus, akkor nincs miről beszélni...


Nem tudni, hogy lesz-e NATO 30 év múlva...


Nagyon bírom az ilyen magabiztos jóslatokat. 1910-ben te megjósoltad volna az I. és II. világégést? 1963-ban a Szu és a keleti blokk összeomlását? 1970-ben a jugó polgárháborút? Soroljam vagy ennyi elég lesz? Hányszor kell még elmodani, hogy egy ilyen fegyverrendszer beszerzésnél azt döntöd el, hogy a következő 30 évben te milyen képességet képzelsz el az országban vész esetén. Ezzel az erővel az angolok Trafalgar után leépíthették volna az angol flottát, mert minek, úgysem kell sokáig. Szerinted mennyire néztek rád volna hülyén...?


Ez totálisan naiv és optimista elképzelés. F-22 ATF tanulmány 1982 tája. Két tecdemo felszállt 1990-ben, áttervezgetések, első szériagépek 1997 táján, sorozatgyártás nagyléptékben 2001 tája, IOC 2005 dec. 2017-ben ott tartunk, hogy a flotta töredéke képes AIM-9X-et használni, de csak HOBS nélkül.

1982-2017
Ezek alapján szerintem gondold át újra, hogy mikor lenne ebből csak korlátozottan hadrafogható egyfeladatos ASF nemhogy multirole gép és 12 év alatt felállna-e belőle legalább 2-3 ezred. Bármikor ráteszek egy reksz sört, hogy nem.



De, pontosan azért. Sima ASF megvalósítása AESA, DAS és stealth nélkül is 10+ évig tartott, akkor mi a frászról beszélnük...?


Európa? Miből tanult volna? Van 3 db kb. azonos kategóriás hk-ja, mert anno nem tudtak megegyezni. Leclerc, Leo2 család és Ariete. Ez aztán tényleg kurva gazaságos... Az APF és IFV programok számát inkább nem számolnám össze Európában és a heli típusokét sem, mert elfogna a röhögés, de igen hamar.

Ehhez képest számold össze, hogy az USA hány típus használ. Izé...


Ha nem lett volna Krím megszállása, akkor én bizony fogadtam volna rá, hogy az európai vadászgép gyártás a Gripenre zuhant volna vissza az F-35 végösszeszerelése mellett olaszban.



AAM és hajtómű, de kb. ennyi.


Tekintve, hogy a NATO alles zusammen soha nem bocsátkozott harcba senkivel a válasz 0. 1999-ben egy rakta NATO állam nem vett részt a hadműveletekben, ahogy Líbia felett sem. Ha a kérdésed az, hogy mikor nézett szembe nyugati haderő azonos korszakba tartotó korszerű SAM-mel az kb. utoljára Vietnámban, 1973 és 1982-ben volt. 1991-ben Irak felett már generációs eltérés volt és ott exportváltozatok voltak. 1973/82-ben is export 2K12 Kvadrát volt és Silka, de akkor azok még űber dolgok voltak, mert minden a HMZ-jé ükbe repült, SOJ támogatás semmi, ECM Kub ellen akkor még nem volt.


Persze, merő passzióból szórakozik minden komoly közép és nagyhatalom AESA radarral, mert nincs szükség rá. Jaj... Igen komoly harcászati előnyöket ad a PESA is, nemhogy az AESA.


A hidegháború vége óta a német fegyveres erők nevetségesen alul vannak finanszírozva ennek oka az, hogy töredékét csinálják azt, amire képesek lennének.


Abban igazad van hogy egy 5.gen es gép az nem megy egyhamar. F-22,F35,. Másik oldalról ha azt nézzük ottvan a J-20 illetve PAK FA. Ha jól rémlik mindkét gépet valahol 2008-2009 tája óta reszelgetik. Mondjuk az tény hogy a multirole tól még kb 6-7 évre van mindkettő plusz mire lesz bevethető századok.
Másik része hogy ha a Német Francia kettős elkezd egy 5.gen es programot abból 2030 ig kb lesznek prototípusok és utána kezdődhetne el a sorozatgyártás.
Egy olyan kérdésem lenne hogy mennyivel haladhatna gyorsabban a fejlesztés ha felhasználják a jelenlegi technológiát.Gondolok olyanra hogy az Eurofighter hajtóművét használnák,van AESA radar,a fegyverzet szintén adott.?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 292
84 049
113
Milyen torz logika az,hogy a németeknek van egy halom pénzük amire az amerikaiaknak szükségük van de a németek köszönik szépen nem akarnak venni semmi pluszt az amerikaiaktól erre Trump elkezd diktálni?Ne nevettessük már ki magunkat ha nekem marha sok pénzem van és jön valaki akinek erre szüksége van(ugye ezért erőltetné Trump,hogy vegyenek amerikai terméket mert így pöröghetne az amerikai gazdaság) az velem szemben nincs olyan pozícióban,hogy ő diktáljon!Honnan szeditek azt a butaságot,hogy Trumpnak áll a zászló?
 

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Milyen torz logika az,hogy a németeknek van egy halom pénzük amire az amerikaiaknak szükségük van de a németek köszönik szépen nem akarnak venni semmi pluszt az amerikaiaktól erre Trump elkezd diktálni?Ne nevettessük már ki magunkat ha nekem marha sok pénzem van és jön valaki akinek erre szüksége van(ugye ezért erőltetné Trump,hogy vegyenek amerikai terméket mert így pöröghetne az amerikai gazdaság) az velem szemben nincs olyan pozícióban,hogy ő diktáljon!Honnan szeditek azt a butaságot,hogy Trumpnak áll a zászló?

A német vezetés balfasz.Abból kiindulva :D :D
Illetve abból hogy egyetlenegy észérvet sem lehetne amellé felsorakoztatni hogy mi szüksége lenne a Németeknek egy amerikai típusra amellett hogy a saját flottájukra nem költenek eleget.
 
M

molnibalage

Guest
Köszi a választ. Az egészből amit ki akarok hozni hogy véleményed szerint mi indokolná egy amerikai típus beszerzését a Német légierőben,amellett hogy a saját meglévő Eurofighter gépeikre nem költenek hogy valóban multirole legyen a géppark?
Ezzel a hozzállásal majdnem semmi, de részben pont az, amit írsz. A német gépeket nem korszerűsítik, a Tornadok meg kihalnak. Odáig még ők sem süllyednek, hogy azért csapásmérő képesség nélkül maradjanak. Elvben. Aztán majd meglátjuk.

Amellett hogy pl van saját AESA radar de nem használják?
Kérlek jelöld meg, hogy milyen német AESA radarra gondolsz itt, mert nekem egy deka, de annyi sem ugrik be.

Ilyen körülmények mellett ,mi szüksége van nekik egy amerikai típusra? Kb ennyi a kérdés.....
A német védelmi költségvetés tudtommal bővül. A Tornado meg ki fog esni a rendszerből, tehát arra egy idő után nem fognak költeni.

Gyakorlatilag katonai szemszögből nézve semmi nem indolkolja egy amerikai gép rendszeresítését.
De, lásd fent. Az, hogya Tornado géppark kiesik és PGM csapásmérő képesség nélkül maradnak ráadásul olyan környezetben, ahol a szovjet-orosz area deinal fegyverek terjednek el.
 
M

molnibalage

Guest
Abban igazad van hogy egy 5.gen es gép az nem megy egyhamar. F-22,F35,. Másik oldalról ha azt nézzük ottvan a J-20 illetve PAK FA. Ha jól rémlik mindkét gépet valahol 2008-2009 tája óta reszelgetik. Mondjuk az tény hogy a multirole tól még kb 6-7 évre van mindkettő plusz mire lesz bevethető századok.
Másik része hogy ha a Német Francia kettős elkezd egy 5.gen es programot abból 2030 ig kb lesznek prototípusok és utána kezdődhetne el a sorozatgyártás.
Egy olyan kérdésem lenne hogy mennyivel haladhatna gyorsabban a fejlesztés ha felhasználják a jelenlegi technológiát.Gondolok olyanra hogy az Eurofighter hajtóművét használnák,van AESA radar,a fegyverzet szintén adott.?
A PAK-FA fejlesztése 2002-ben kezdődött az oroszok elmondása szerint, de az első felszállásig a nyilvánosság semmit nem tudott a gépről. Az 2010 januárjában volt. Most 2018 lesz. A gép ebben a tempóban 2040-ben sem lesz bevethető...
 
M

molnibalage

Guest
Milyen torz logika az,hogy a németeknek van egy halom pénzük amire az amerikaiaknak szükségük van de a németek köszönik szépen nem akarnak venni semmi pluszt az amerikaiaktól erre Trump elkezd diktálni?Ne nevettessük már ki magunkat ha nekem marha sok pénzem van és jön valaki akinek erre szüksége van(ugye ezért erőltetné Trump,hogy vegyenek amerikai terméket mert így pöröghetne az amerikai gazdaság) az velem szemben nincs olyan pozícióban,hogy ő diktáljon!Honnan szeditek azt a butaságot,hogy Trumpnak áll a zászló?
Most mi van...? Dudi, te megint szélmalmok ellen harcolsz...? Senki nem kötelezi őket semmire. Komolyan mondom, hogy néha agyfaszt kapok tőled...
 

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Ezzel a hozzállásal majdnem semmi, de részben pont az, amit írsz. A német gépeket nem korszerűsítik, a Tornadok meg kihalnak. Odáig még ők sem süllyednek, hogy azért csapásmérő képesség nélkül maradjanak. Elvben. Aztán majd meglátjuk.


Kérlek jelöld meg, hogy milyen német AESA radarra gondolsz itt, mert nekem egy deka, de annyi sem ugrik be.


A német védelmi költségvetés tudtommal bővül. A Tornado meg ki fog esni a rendszerből, tehát arra egy idő után nem fognak költeni.


De, lásd fent. Az, hogya Tornado géppark kiesik és PGM csapásmérő képesség nélkül maradnak ráadásul olyan környezetben, ahol a szovjet-orosz area deinal fegyverek terjednek el.

A Captor AESA ra gondoltam.Ha jól rémlik elkezdték a rendszeresítését de lehet tévedek és még mindig tesztfázisban van.