Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 858
76 984
113
Big Data analysis protects the Eurofighter

"Sensor solutions provider HENSOLDT is putting its latest technologies in sensor data fusion and analysis at the service of increased protection for the Eurofighter. By combining its Spectrum Battle Management Suite (SBMS), which creates a situation picture from a huge amount of Electronic Warfare (EW) data, with an advanced version of the evaluation software of the Eurofighter self-protection system “Praetorian”, the so-called Electronic Warfare Data Analyser (EWDA), HENSOLDT has developed a tool that allows mission data of the Eurofighter to be evaluated much faster and more precisely and to be used for programming future missions..."
 
M

molnibalage

Guest
A Tájfun erejéről QRA konfigban.
Lényegében nem kapcsolnak full utánégetőt, max részlegest, mert 50-60 fokos emelkedésben képes lenne hangsebesség fölé gyorsulni, ha nagy sebességgel kezdni meg az emelkedést. Minimál fáklya vagy semmi.

Jaguárról ült át EF-re. A fenti rövid klip ebből van.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 900
47 685
113
Bármennyit megér, ha tokkal vonóval megveszik, és minden alkatrészét otthon gyártják.
A függetlenség minden pénzt megér, ez szerintem mostanra koppant mindenkinek. Lehet bármennyi pénzed ha zárolják, bármekkora yachtod ha lefoglalják, bármilyen korszerű vadászgéped ha nem adnak el hozzá utána alkatrészt.

Aki szeretne valóban független, szuverén államként szabadon döntéseket hozni, az innentől tokkal vonóval vesz meg mindent.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 654
113
A függetlenség minden pénzt megér, ez szerintem mostanra koppant mindenkinek. Lehet bármennyi pénzed ha zárolják, bármekkora yachtod ha lefoglalják, bármilyen korszerű vadászgéped ha nem adnak el hozzá utána alkatrészt.

Aki szeretne valóban független, szuverén államként szabadon döntéseket hozni, az innentől tokkal vonóval vesz meg mindent.
ezt mondom a mindenki által körberöhögött Tejasra is. Olyan, mint az autó. Alapból a kivagyiság eszköze. Hanem, ha menni kell valahova, mindegy, hogy 12 éves FIATod van, vagy vadi új Mercedesed, csak legyen.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 900
47 685
113
ezt mondom a mindenki által körberöhögött Tejasra is. Olyan, mint az autó. Alapból a kivagyiság eszköze. Hanem, ha menni kell valahova, mindegy, hogy 12 éves FIATod van, vagy vadi új Mercedesed, csak legyen.
Jobb egy használható alsó kategóriás szar mindenből, mint egy csillógó csúcs topligás valami, amit ha nem úgy mozdulsz ahogy gondolják, háború nélkül is kirohasztanak alólad pár hónap alatt, most már én is ezt gondolom.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 462
18 029
113
ezt mondom a mindenki által körberöhögött Tejasra is. Olyan, mint az autó. Alapból a kivagyiság eszköze. Hanem, ha menni kell valahova, mindegy, hogy 12 éves FIATod van, vagy vadi új Mercedesed, csak legyen.
A fegyverzet java és a hajtómű külföldi. Alig vannak előrébb, mintha vettek volna kész gépet. A J-11, vagy 10 pl a kínaiaknál, az már függetlenség.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 495
64 335
113
A Tájfun erejéről QRA konfigban.
Lényegében nem kapcsolnak full utánégetőt, max részlegest, mert 50-60 fokos emelkedésben képes lenne hangsebesség fölé gyorsulni, ha nagy sebességgel kezdni meg az emelkedést. Minimál fáklya vagy semmi.

Jaguárról ült át EF-re. A fenti rövid klip ebből van.
Coningsby-nél mikor a keritésnél fotóztam az éjszakai üzemet, egy utánégetős start se volt. Illetve, ahogy a videóban is utal rá, gyanítom, csak a nekifutást rövidítették le vele, de az elemelés/futóbehúzás idején már le is kapcsolták.
 
M

molnibalage

Guest
Coningsby-nél mikor a keritésnél fotóztam az éjszakai üzemet, egy utánégetős start se volt. Illetve, ahogy a videóban is utal rá, gyanítom, csak a nekifutást rövidítették le vele, de az elemelés/futóbehúzás idején már le is kapcsolták.
Sanszosan anélkül a futómű zárás max sebességlimitjét is túllépnék. A Streak Eagle is így járt.
Amúgy lehet, hogy zajvédelem miatt is volt az éjszakai üzem miatt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 495
64 335
113
Sanszosan anélkül a futómű zárás max sebességlimitjét is túllépnék. A Streak Eagle is így járt.
Amúgy lehet, hogy zajvédelem miatt is volt az éjszakai üzem miatt.
Igen, a zajvédelem arra jogos indok, mert egy igen menő, faházas kemping van az egyik felszállóirányon, a pályavégtől párszáz méterre.
Coningsby ideális szpotterhely.
Minden irányból és minden oldalról és ezt a bázison is tudják és még támogatják is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 858
76 984
113
HENSOLDT 'Kalaetron Attack' provides basis for new electronic warfare capabilities of the Eurofighter

Google fordítóval...

"A HENSOLDT, az érzékelő megoldásokat kínáló vállalat technológiai ugrást ért el a repülőgépek elektronikus védelmét szolgáló termékek fejlesztése terén. A HENSOLDT a mesterséges intelligencia, a digitalizálás és az AESA technológiák kombinálásával kifejlesztett egy zavaró rendszert "Kalaetron Attack" néven, amely még a legújabb orosz radarokat is zavarja, megvédve a repülőgépeket az ellenséges légvédelemtől.

A Kalaetron Attack a közelmúltban széleskörű földi teszteken bizonyította hatékonyságát a jelenlegi fenyegető forgatókönyvekben. Ez a HENSOLDT teljesen digitális "Kalaetron" termékcsaládjának része, amelyet többek között az NH90 önvédelmi rendszerében és a Német Fegyveres Erőknél a jelfelderítésben használnak.

"A korszerű légi elektronikus hadviselés termékei Németországban elérhetőek" - mondta Celia Pelaz, a HENSOLDT stratégiai igazgatója és a Spectrum Dominance divízió vezetője. "A HENSOLDT-nál ezeket a képességeket azért kötjük össze, hogy - szükség esetén más vállalatokkal együttműködve - nemzeti szuverenitás alatt álló megoldást fejlesszünk ki. A legújabb technológiák kombinálásával sikerült célzottan optimalizálni az interferencia teljesítményét. Ezáltal a 'Kalaetron Attack' bármikor skálázhatóvá válik az önvédelmi rendszerként vagy kísérő és stand-off zavaró szerepkörökben történő telepítésekhez."

A rendszer központi elemei egy teljesen digitalizált, szélessávú érzékelő és effektor, egy elektronikusan vezérelhető zavaró, valamint az elektronikus alkatrészek sűrített szerkezete, amelyet csak a fémből készült 3D nyomtatás tesz lehetővé. Ez lehetővé tette, hogy a zavarót úgy konfigurálják, hogy az könnyen integrálható legyen a világszerte általánosan használt pod-formátumokba és a különböző repülő platformokba, de méretezhető legyen tengeri és szárazföldi alkalmazásokhoz is. A következő, 2022 nyarára tervezett fejlesztési lépés a repülőgépbe való beépítés, hogy a már most is kiemelkedő laboratóriumi eredményeket valós repülési tesztekkel erősítsék meg. "
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0