Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 026
68 617
113
Nem azonos hajtóműve volt a Viggeneknek?
Ez nekem új.
AJ-37/AJS-37/Sk-37: RM8A
JA-37: RM-8B

A kétféle RM8-as között hossz- és átmérőbeli, fokozatszámbeli, vezérlésbeli, tolóerő és karakterisztikabeli különbség is volt.
A bekötési csomópontok se voltak azonosak.
A JA-37-es többek közt ezért volt hosszabb, ahogy a törzshátsórész átmérője is nagyobb volt, illetve a gép is nehezebb lett.
A sokkal direktebb és eleve nagyobb nyers tolóerő miatt a nehezebb Jaktviggen jobban gyorsult, jobban emelkedett, nem volt semmiféle állásszögkorlát és direkt késleltetett gázreakció (a pompázshajlamot kvázi zéróra sikerült kihozni), de a bombázó/felderítő/kiképző Viggenekhez képest kicsit vasaló lett a madár.
Nagyobb lett a tehetetlenség, kelletlenebb lett a kormányreakció, nőtt a leborítás minimum magassága. De cserébe döngetett, mint állat.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 015
12 940
113
M

molnibalage

Guest
Amúgy az a legviccesebb, hogy egy ilyet kis túlzással 1 hét alatt összeraknak, hisz nem kell fejleszteni. Nem kell kitalálni képernyő gyártás/vezérlés stb technológiáját, az rendelkezésre áll.
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 578
86 859
113
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
Az EF-ben eddig is volt kijelző és eddig is mindent kijelzett. A tartalék elektromechanikus az nem a kijelző helyett van/volt hanem annak tartalékaként, tehát az információk 100%-a eddig is megjeleníthető volt kijelzőn, csak volt aminek volt elekromechanikus változata is (pl műhorizont). Annyi történt, hogy kikerült a hagyományos műszer és a sok kis kijelző helyett 1-2 nagy kijelzőt építettek be.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 784
13 800
113
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
Ma el kellett mennem egy szervizbe egy megjavított kávéfőző gépért. (Mondjuk ez is megér egy mondatot; amikor műszaki felső vezetőség irodájában azért romlik el, mert a legelemibb, kezelési utasításban előírt tisztítást sem végzik el a készülékben...)
A bejáraton alig lehet beoldalazni a pulthoz, mert tele volt cca. 2 négyzetméteres nagyságú garanciális javításon levő tévékkel.
A jámbor, naiv énem azt gondolná, hogy (most néztem az árakat) milliós árú készülékektől már el lehetne várni üzembiztonságot.

Szóval egy harci gép kijelzője khm. picit más kávéház lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Az EF-ben eddig is volt kijelző és eddig is mindent kijelzett. A tartalék elektromechanikus az nem a kijelző helyett van/volt hanem annak tartalékaként, tehát az információk 100%-a eddig is megjeleníthető volt kijelzőn, csak volt aminek volt elekromechanikus változata is (pl műhorizont). Annyi történt, hogy kikerült a hagyományos műszer és a sok kis kijelző helyett 1-2 nagy kijelzőt építettek be.
Figyu, próbaképpen kérjél kocsira árajánlatot, hogy akkor szeretnél egyedi és új műszerfalat és lessed meg az árát.
És az egy szaros kocsi.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 578
86 859
113
Jó példa erre az Arcteryx márka. Azt a GTX kabátot (esővédő kabát) amit mások tökéletesen ugyanabban a minősegben 400-500 EUR-ért adnak ők 1200-ért. Miért? Mert elkezdtek beszállítani az amerikai SF-nek meg Rangereknek és hirtelen akkora lett a hypeja, hogy megtehetik a kétszer-háromszor magasabb árszabást. Látogass el az oldalukra, egy csomó ruházati cikk ki van rakva a webshopba, amit nem vehetsz meg, mert csak kormányzati szereplők vásárolhatják, igen, ez a civil webshop... Mi értelme akkor kirakni? Marketing, igazolja a háromszoros túlárazást.
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon nem tegnapelőtti felvétel, de hátha nem ismeri valaki.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: enzo and fishbed