Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 701
65 994
113
Nem azonos hajtóműve volt a Viggeneknek?
Ez nekem új.
AJ-37/AJS-37/Sk-37: RM8A
JA-37: RM-8B

A kétféle RM8-as között hossz- és átmérőbeli, fokozatszámbeli, vezérlésbeli, tolóerő és karakterisztikabeli különbség is volt.
A bekötési csomópontok se voltak azonosak.
A JA-37-es többek közt ezért volt hosszabb, ahogy a törzshátsórész átmérője is nagyobb volt, illetve a gép is nehezebb lett.
A sokkal direktebb és eleve nagyobb nyers tolóerő miatt a nehezebb Jaktviggen jobban gyorsult, jobban emelkedett, nem volt semmiféle állásszögkorlát és direkt késleltetett gázreakció (a pompázshajlamot kvázi zéróra sikerült kihozni), de a bombázó/felderítő/kiképző Viggenekhez képest kicsit vasaló lett a madár.
Nagyobb lett a tehetetlenség, kelletlenebb lett a kormányreakció, nőtt a leborítás minimum magassága. De cserébe döngetett, mint állat.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 693
12 148
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 523
84 806
113
Az első katari Eurofighter Typhoon végrehajtotta első tesztrepülését.

2021. november / Wharton / Egyesült Királyság
JE1XZGZNeUM.jpg

Hb9hyRV_Yxs.jpg

fjr0BNXS3i0.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy az a legviccesebb, hogy egy ilyet kis túlzással 1 hét alatt összeraknak, hisz nem kell fejleszteni. Nem kell kitalálni képernyő gyártás/vezérlés stb technológiáját, az rendelkezésre áll.
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 281
84 017
113
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
Az EF-ben eddig is volt kijelző és eddig is mindent kijelzett. A tartalék elektromechanikus az nem a kijelző helyett van/volt hanem annak tartalékaként, tehát az információk 100%-a eddig is megjeleníthető volt kijelzőn, csak volt aminek volt elekromechanikus változata is (pl műhorizont). Annyi történt, hogy kikerült a hagyományos műszer és a sok kis kijelző helyett 1-2 nagy kijelzőt építettek be.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 555
12 423
113
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
Ma el kellett mennem egy szervizbe egy megjavított kávéfőző gépért. (Mondjuk ez is megér egy mondatot; amikor műszaki felső vezetőség irodájában azért romlik el, mert a legelemibb, kezelési utasításban előírt tisztítást sem végzik el a készülékben...)
A bejáraton alig lehet beoldalazni a pulthoz, mert tele volt cca. 2 négyzetméteres nagyságú garanciális javításon levő tévékkel.
A jámbor, naiv énem azt gondolná, hogy (most néztem az árakat) milliós árú készülékektől már el lehetne várni üzembiztonságot.

Szóval egy harci gép kijelzője khm. picit más kávéház lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Az EF-ben eddig is volt kijelző és eddig is mindent kijelzett. A tartalék elektromechanikus az nem a kijelző helyett van/volt hanem annak tartalékaként, tehát az információk 100%-a eddig is megjeleníthető volt kijelzőn, csak volt aminek volt elekromechanikus változata is (pl műhorizont). Annyi történt, hogy kikerült a hagyományos műszer és a sok kis kijelző helyett 1-2 nagy kijelzőt építettek be.
Figyu, próbaképpen kérjél kocsira árajánlatot, hogy akkor szeretnél egyedi és új műszerfalat és lessed meg az árát.
És az egy szaros kocsi.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 281
84 017
113
Jó példa erre az Arcteryx márka. Azt a GTX kabátot (esővédő kabát) amit mások tökéletesen ugyanabban a minősegben 400-500 EUR-ért adnak ők 1200-ért. Miért? Mert elkezdtek beszállítani az amerikai SF-nek meg Rangereknek és hirtelen akkora lett a hypeja, hogy megtehetik a kétszer-háromszor magasabb árszabást. Látogass el az oldalukra, egy csomó ruházati cikk ki van rakva a webshopba, amit nem vehetsz meg, mert csak kormányzati szereplők vásárolhatják, igen, ez a civil webshop... Mi értelme akkor kirakni? Marketing, igazolja a háromszoros túlárazást.