Eurofighter Typhoon

Nem azonos hajtóműve volt a Viggeneknek?
Ez nekem új.
AJ-37/AJS-37/Sk-37: RM8A
JA-37: RM-8B

A kétféle RM8-as között hossz- és átmérőbeli, fokozatszámbeli, vezérlésbeli, tolóerő és karakterisztikabeli különbség is volt.
A bekötési csomópontok se voltak azonosak.
A JA-37-es többek közt ezért volt hosszabb, ahogy a törzshátsórész átmérője is nagyobb volt, illetve a gép is nehezebb lett.
A sokkal direktebb és eleve nagyobb nyers tolóerő miatt a nehezebb Jaktviggen jobban gyorsult, jobban emelkedett, nem volt semmiféle állásszögkorlát és direkt késleltetett gázreakció (a pompázshajlamot kvázi zéróra sikerült kihozni), de a bombázó/felderítő/kiképző Viggenekhez képest kicsit vasaló lett a madár.
Nagyobb lett a tehetetlenség, kelletlenebb lett a kormányreakció, nőtt a leborítás minimum magassága. De cserébe döngetett, mint állat.
 
Az első katari Eurofighter Typhoon végrehajtotta első tesztrepülését.

2021. november / Wharton / Egyesült Királyság
JE1XZGZNeUM.jpg

Hb9hyRV_Yxs.jpg

fjr0BNXS3i0.jpg
 
Amúgy az a legviccesebb, hogy egy ilyet kis túlzással 1 hét alatt összeraknak, hisz nem kell fejleszteni. Nem kell kitalálni képernyő gyártás/vezérlés stb technológiáját, az rendelkezésre áll.
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
Az EF-ben eddig is volt kijelző és eddig is mindent kijelzett. A tartalék elektromechanikus az nem a kijelző helyett van/volt hanem annak tartalékaként, tehát az információk 100%-a eddig is megjeleníthető volt kijelzőn, csak volt aminek volt elekromechanikus változata is (pl műhorizont). Annyi történt, hogy kikerült a hagyományos műszer és a sok kis kijelző helyett 1-2 nagy kijelzőt építettek be.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Hááááááááááááááááááát....

  • Nem tudom, hogy a mai képernyők és az összes fedélzeti rendszer között milyen adatbusz rendszer van. Mert a gép múltja azért nem mai.
  • Ezen felül a kabin nem csak a képernyőkből áll, mert kabinban levő tartalék műszerekkel is kell csinálni valamit. Ha maradnak.
  • Ráadásul egy vadászgépen levő kijelző, az egészen más standard alapján készül, mint a monitorod előtted, ez nem a leveszed a polcról leveszed, akkor is, ha úgy néz ki.
Tehát te a műszaki tartalom egy ismeretlen %-a alapján ítélkezel.
Szóval ez nem kis túlzás, egy igen nagy túlzás volt.
Ma el kellett mennem egy szervizbe egy megjavított kávéfőző gépért. (Mondjuk ez is megér egy mondatot; amikor műszaki felső vezetőség irodájában azért romlik el, mert a legelemibb, kezelési utasításban előírt tisztítást sem végzik el a készülékben...)
A bejáraton alig lehet beoldalazni a pulthoz, mert tele volt cca. 2 négyzetméteres nagyságú garanciális javításon levő tévékkel.
A jámbor, naiv énem azt gondolná, hogy (most néztem az árakat) milliós árú készülékektől már el lehetne várni üzembiztonságot.

Szóval egy harci gép kijelzője khm. picit más kávéház lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Az EF-ben eddig is volt kijelző és eddig is mindent kijelzett. A tartalék elektromechanikus az nem a kijelző helyett van/volt hanem annak tartalékaként, tehát az információk 100%-a eddig is megjeleníthető volt kijelzőn, csak volt aminek volt elekromechanikus változata is (pl műhorizont). Annyi történt, hogy kikerült a hagyományos műszer és a sok kis kijelző helyett 1-2 nagy kijelzőt építettek be.
Figyu, próbaképpen kérjél kocsira árajánlatot, hogy akkor szeretnél egyedi és új műszerfalat és lessed meg az árát.
És az egy szaros kocsi.
 
Jó példa erre az Arcteryx márka. Azt a GTX kabátot (esővédő kabát) amit mások tökéletesen ugyanabban a minősegben 400-500 EUR-ért adnak ők 1200-ért. Miért? Mert elkezdtek beszállítani az amerikai SF-nek meg Rangereknek és hirtelen akkora lett a hypeja, hogy megtehetik a kétszer-háromszor magasabb árszabást. Látogass el az oldalukra, egy csomó ruházati cikk ki van rakva a webshopba, amit nem vehetsz meg, mert csak kormányzati szereplők vásárolhatják, igen, ez a civil webshop... Mi értelme akkor kirakni? Marketing, igazolja a háromszoros túlárazást.
 
Nagyon nem tegnapelőtti felvétel, de hátha nem ismeri valaki.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: enzo and fishbed