Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 002
80 687
113
Eurofighter nations sign up for major capability enhancements

Europe’s Eurofighter partner nations have finalised a deal worth almost €300 million ($354 million) to deliver a package of weapon, avionics, communication system and self-protection enhancements for the multi-role type.

The Eurofighter consortium, which signed the contract with the NATO Eurofighter and Tornado Management Agency (NETMA) on behalf of Germany, Italy, Spain and the UK on 6 August, says the move “provides the next steps in the capability evolution” for the Typhoon.

Formally named Consolidation Package Step Two and Three, Phase 1, this includes extending the use of MBDA’s Meteor beyond-visual-range air-to-air missile from the Eurofighter’s current mechanically-scanned radar to a new active electronically-scanned array (AESA), or E-Scan, European Common Radar System. All four nations have programmes in place to incorporate the AESA technology with all or part of their fleets.

“The package also includes improvements to [MBDA] Brimstone precision air-to-surface [missile] operations; adaptations to cockpit display formats; interoperability enhancements through development of the MIDS Link 16, radio; and further improvements towards its Defensive Aids Sub-System (DASS),” Eurofighter says.

“The contract strengthens both the air-to-air and air-to-surface capabilities of the weapon system, and rolls these updates out across the whole fleet,” it adds.

In addition to meeting the requirements of the European partner nations, the consortium says the enhancements “will equally benefit export customers, creating a consistent harmonised package as the baseline for ongoing capability development”.

“This package of developments makes the weapon system performance more effective and versatile for our end users, with improvements to individual capabilities being rolled out across the whole fleet of M-Scan and E-Scan aircraft,” says Eurofighter chief executive Herman Claesen.

It also “provides an important building block for further developments to come”, according to NETMA deputy general manager Ruediger Knoepfel.

Eurofighter notes that the initial €300 million commitment will be followed by a second-phase award to be placed in mid-2022. “The programme launched with industry pre-funding because the industry partners recognised the importance of this work,” it says.

The work will be performed by industry partners Airbus Germany, Airbus Spain, BAE Systems and Leonardo, along with the EuroDASS and EuroRadar groupings.

Eurofighter says that changes to the Typhoon’s cockpit displays are the result of operator feedback, and will “improve the pilot and machine interaction”. BAE – which had funded work on new large touchscreen displays in support of the effort – says these will enable pilots “to assess and respond to increasing volumes of data from the aircraft’s sensors and datalinks”.

BAE values its part of the deal – named Phased Enhancement Package 3c – at approximately £135 million ($188 million), and says work will conclude by the end of 2024.

Richard Hamilton, Typhoon programme director, Europe for BAE Systems Air, notes that the contract “will help to keep the UK skill base at the forefront of the global combat air sector and sustainable skills required to deliver the next generation future combat air system.”

Along with Rolls-Royce and the UK units of Leonardo and MBDA, BAE forms Team Tempest, which is tasked with developing the UK’s next-generation combat air capability. Italy and Sweden are also supporting the Tempest programme, which recently moved into its concept and assessment phase.

Cirium fleets data shows that there are 515 Typhoons in current active service with the air forces of Austria, Germany, Italy, Oman, Saudi Arabia, Spain and the UK, with the type also in production for future operators Kuwait and Qatar.




BAE Systems has been awarded a contract valued at approximately £135m, to drive forward the next phase of capability enhancements for Typhoon





 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 002
80 687
113
Olasz Typhoon
241632223_4993839687312360_722438013565744107_n.jpg

Érdekesek azok a zavarótöltet sínek. Hogyan megy alá függesztmény?

Bevallom erről még nem láttam közeli képet.




raf-eurofighter-typhoon-2016-1170x610.jpg


64532.jpg
 
M

molnibalage

Guest
UK to retire Tranche 1 Typhoons with more than half of airframe hours remaining

miert olcsobb kidobni oket mint modernizalni?
Mert akkor nem lehet újat gyártani.
Ezzel tartják életben az ipart.
A kutya nem venné meg őket ebben az állapotban és minek építsék át T3-ra, ha úgyis 50% ki van repülve 20 év után és F-35 beszerzést nem terveznek?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2361

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 770
39 077
113
F-16, Mirage-2000 (ebből is kétféle!), F-4E Phantom ("is this still a thing?" :D ), Rafale F3....
és akkor még vennének Thyphoont! :D
Amennyiben háborúra készülnek a törökök ellenében, nagyon is van benne ráció. Háború esetén a darabszám nagyon fontos, mert a veszteségek elkerülhetetlenek, az a 30 eurofighter meg nagyon olcsón és ami még fontosabb, nagyon gyorsan beszerezhető és viszonylag modern gépnek számít. A törökök legnagyobb gyengéje a légierejük, mivel az F35-öst az usákok letiltották, csak a kissé már elavult F16-osok meg F4-es Phantomok vannak nekik.
Ami még fontosabb az a pilótahiány, mert a legutóbbi puccskisérlet miatt a légierőből kipucolták a megbízhatatlan elemeket és nagyon sok tapasztalt pilótától megszabadultak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 413
41 539
113
Amennyiben háborúra készülnek a törökök ellenében, nagyon is van benne ráció. Háború esetén a darabszám nagyon fontos, mert a veszteségek elkerülhetetlenek, az a 30 eurofighter meg nagyon olcsón és ami még fontosabb, nagyon gyorsan beszerezhető és viszonylag modern gépnek számít. A törökök legnagyobb gyengéje a légierejük, mivel az F35-öst az usákok letiltották, csak a kissé már elavult F16-osok meg F4-es Phantomok vannak nekik.
Ami még fontosabb az a pilótahiány, mert a legutóbbi puccskisérlet miatt a légierőből kipucolták a megbízhatatlan elemeket és nagyon sok tapasztalt pilótától megszabadultak.
Értem hogy kell sok gép, de inkább egységesíteni kellene flottát - nem még jobban variálni.
Pl. a Rafale és a Typhoon nagyon hasonló képességű harci repülő - fölösleges mindkettőből venni, pláne hogy a felfüggeszthető fegyverzet sem azonos. 1-2 típusra kellene koncentrálni. Pl. F-16 és Rafale
Egy permanens államcsődben vagy annak közelében lévő országnak jobban kellene figyelni az olcsón üzemeltethető védelmi erőre, de a görögök mintha tudatosan szívatnák maguk 5-6 típus rendszerben tartásával...
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 808
5 870
113
Értem hogy kell sok gép, de inkább egységesíteni kellene flottát - nem még jobban variálni.
Pl. a Rafale és a Typhoon nagyon hasonló képességű harci repülő - fölösleges mindkettőből venni, pláne hogy a felfüggeszthető fegyverzet sem azonos. 1-2 típusra kellene koncentrálni. Pl. F-16 és Rafale
Egy permanens államcsődben vagy annak közelében lévő országnak jobban kellene figyelni az olcsón üzemeltethető védelmi erőre, de a görögök mintha tudatosan szívatnák maguk 5-6 típus rendszerben tartásával...
Egy vadászgép megvásárlásához sokkal több pénz kell, mint az üzemeltetéséhez. Ha olcsón meg tudják venni, akkor azon sokkal többet spórolnak, mind ha vettek volna új gépeket, és egységes lenne a géppark.

Egyébként meg mindenki olyan mennyiségek üzemeltetésén aggódik más országok esetében, ami sokkal több, mint a mi teljes mennyiségünk. Nekünk gazdaságos 14 Gripen üzemeltetése, a görögöknek meg 30 Typhon nem az? :D
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 413
41 539
113
Egy vadászgép megvásárlásához sokkal több pénz kell, mint az üzemeltetéséhez. Ha olcsón meg tudják venni, akkor azon sokkal többet spórolnak, mind ha vettek volna új gépeket, és egységes lenne a géppark.

Egyébként meg mindenki olyan mennyiségek üzemeltetésén aggódik más országok esetében, ami sokkal több, mint a mi teljes mennyiségünk. Nekünk gazdaságos 14 Gripen üzemeltetése, a görögöknek meg 30 Typhon nem az? :D
Nem baj az új típus, ha "kidobják" a régit.
Milyen harcértéke van ma egy F-4 Phantomnak még ha felújtott is? 1989-ben gyártott Mirage-2000 sem sok mindenre jó.
No mind1 - ők tudják... :)
 
M

molnibalage

Guest
Egy vadászgép megvásárlásához sokkal több pénz kell, mint az üzemeltetéséhez. Ha olcsón meg tudják venni, akkor azon sokkal többet spórolnak, mind ha vettek volna új gépeket, és egységes lenne a géppark.

Egyébként meg mindenki olyan mennyiségek üzemeltetésén aggódik más országok esetében, ami sokkal több, mint a mi teljes mennyiségünk. Nekünk gazdaságos 14 Gripen üzemeltetése, a görögöknek meg 30 Typhon nem az? :D
Hm....

Ez ebben a formában nem igaz.
Attól függ, hogy meddig tervezed használni és milyen időtávon.

A valódi üzemeltetési költsége élettartam ciklus költségen egy USAF F-16C-nek 16-20 ezer USD/óra volt 2008-2012 között.
Egy F-15E 40 ezer USD/óra táján van.

A Rafale és EF Ty. esetén hallanai 30-50 EURÓ/óráról is.

Így nézve 20 év és évi 150 órával az 3000 óra. Ami 40k USD/óra középértékkel 120M USD.

Az F-35A esetén is most 25-30 ezer USD/órát emlegetnek egy gépnél, aminek flyway ára 80M USD.
A USAF F-16C bőven 200 óra felett repülnek évente, a fleet leader gép évi 300 táján volt.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 808
5 870
113
Hm....

Ez ebben a formában nem igaz.
Attól függ, hogy meddig tervezed használni és milyen időtávon.

A valódi üzemeltetési költsége élettartam ciklus költségen egy USAF F-16C-nek 16-20 ezer USD/óra volt 2008-2012 között.
Egy F-15E 40 ezer USD/óra táján van.

A Rafale és EF Ty. esetén hallanai 30-50 EURÓ/óráról is.

Így nézve 20 év és évi 150 órával az 3000 óra. Ami 40k USD/óra középértékkel 120M USD.

Az F-35A esetén is most 25-30 ezer USD/órát emlegetnek egy gépnél, aminek flyway ára 80M USD.
A USAF F-16C bőven 200 óra felett repülnek évente, a fleet leader gép évi 300 táján volt.
25- 30 év alatt valószínűleg többet kifizetsz az üzemeltetésre, mint amennyibe a gép került.

Csak azt nem egyben fizeted, hanem hosszú időre elosztva. Mondjuk 150M USD ért veszel egy F16-ost, és utána üzemelteted 5-6 M USD / év költséggel.

A görögöknek pedig mennyiség kell, miközben kevés a pénzük. Ezért ha tudnak jó állapotú, viszonylag modern használt gépet venni, olcsón, akkor nem érdekli őket, hogy az üzemtetése valamivel többe kerül.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 138
59 712
113
Milyen harcértéke van ma egy F-4 Phantomnak még ha felújtott is? 1989-ben gyártott Mirage-2000 sem sok mindenre jó.
No mind1 - ők tudják... :)

A Phantom okés, de a Mirage-2000 az ütős cucc. Főleg az a 25 db MK5-ös ami nekik van!
Scalp-Eg robotrepülőkkel meg MICA rakétákkal.
A török gépeknél fejlettebb a Mirage 2000-5. És ott ez a lényeg!