Az szpsz rendszer előtt mennyi volt a 21-ese?
Azt nem tudom a határréteg lefúvó mielyik változatba került bele először, de a 21 F-13 leszállósebessége 280 km/h volt (de a fene tudja ez milyen konfig, stb...).
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az szpsz rendszer előtt mennyi volt a 21-ese?
Nem egészen, a 21F13-é 310-320 volt, az SzPSz-es gépeknél (Szergejnél a PFSz volt az első, nálunk az MF és az UM) 260-270km/ó volt a leszállósebesség. A keró az 500 l alatt mert ennél a mennyiségnél jelzett be a vészmaradék-jelző, ekkor már nagyon javasolt volt hazaindulni vele.Azt nem tudom a határréteg lefúvó mielyik változatba került bele először, de a 21 F-13 leszállósebessége 280 km/h volt (de a fene tudja ez milyen konfig, mennyi keró, stb...).
Mennyire tudott manőverezni ez a gép ezekkel a bitang nagy szárnyakkal?
Hát ez inkább csak egyenesen repülő bombázók elfogására volt alkalmas...
Melynek eredmenye az F-5 elterjedese lett nato-n belül is korlatozottan.Az India vs Pakisztán meccsek egyikében meg is ütközött egymással a két típus.
F100 generalisan tobb celra jobb volt, de az M2 mania miatt gyorsan átlépett rajta az ido.Első volt a maga idelyében,úttörő tipus,amit kifejezetten rövidtávú elfogó vadásznak terveztek a korabeli bombázók ellen.Nem légifölény vadásznak.Arra a célra ma is megfelelne.Amik hamar kiszorták,mert az F106 és az F4 hamar túlhaladta,és a rövidtávú elfogókat egyébbként sem találták maguknak megfelelőnek.Euróában vadászbombázónak még csak-csak megfelelt volna,úgy ahogy,de légifölényvadásznak nem.De nem is arra lett tervezve.Korrupció és a kényszer tartotta csak életben.Mert azt sem kellene elfelejteni,hogy az 50es évek végén nemnagyon volt másik hasonló kategóriáju nyugati tipus.Mirage III még csak igéret,F4 dettó,és még túl drága is az európai országoknak az F106tal eggyüt.
Szerintem pont a Drakennel jártak volna a legjobban,de azthiszem még az sem volt kész,sorozatgyártásérett gép.Többiröl meg gondoskodott a kenőpénz.F100 generalisan tobb celra jobb volt, de az M2 mania miatt gyorsan átlépett rajta az ido.
Az F4 soha nem volt konkurense, nem honi légvédelmi vadász volt.
A nemeteknek F104-re nem volt igazán szüksége, de politikailag vállalhatatlan lett volna meg inkabb kifuto tipus rendszereseitese. Francia gép zizis lehett volba a 2 vh kozelsege miatt. Svéd draken politikai okok miatt kérdőjel, mert 900 db gépet nem gyart le a saab gyorsan sanszosan es licensz meg nem biztos, hogy érdeke.
Meg sanszosan tobb volt a jenki nyomás es kenopenz.
Első volt a maga idelyében,úttörő tipus,amit kifejezetten rövidtávú elfogó vadásznak terveztek a korabeli bombázók ellen.Nem légifölény vadásznak.Arra a célra ma is megfelelne.Amik hamar kiszorták,mert az F106 és az F4 hamar túlhaladta,és a rövidtávú elfogókat egyébbként sem találták maguknak megfelelőnek.Euróában vadászbombázónak még csak-csak megfelelt volna,úgy ahogy,de légifölényvadásznak nem.De nem is arra lett tervezve.Korrupció és a kényszer tartotta csak életben.Mert azt sem kellene elfelejteni,hogy az 50es évek végén nemnagyon volt másik hasonló kategóriáju nyugati tipus.Mirage III még csak igéret,F4 dettó,és még túl drága is az európai országoknak az F106tal eggyüt.
Azért 1990-ben velünk szemben a következő F-104-es ezredek álltak...
3º Stormo "Carlo Emanuale Buscaglia", Villafranca di Verona
28º Gruppo Caccia Ricognitori "Streghe"
1 Squadron 18 F-104G
132º Gruppo Caccia Ricognitori "Sempre i soliti...!"
1 Squadron 18 RF-104G
5º Stormo "Giuseppe Cenni", Rimini
23º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Veltro"
1 Squadron 12 F-104ASA
102º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Valzer"
1 Squadron 18 F-104S (nuclear duty)
51º Stormo "Ferruccio Serafini", Istrana
22º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Spauracchio"
1 Squadron 12 F-104S
53º Stormo "Guglielmo Chiarini", Cameri
21º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Vespa arrabbiata"
1 Squadron 12 F-104S
... nálunk ugye 2db MiG-29 ezred, 1db MiG-23M ezred, 2db MiG-21bisz ezred (+1 MiG-23MF század), és 1db MiG-21MF ezred.
A fentiekből 1 S század csomag szállító lett volna (a legveszélyesebb), 2 db S század valahol a 21bisz szintjén, 1db ASA század valahol az 23MF szintjén, 2db G század ami a Szu-22 felderítőnk szintjét hozta.
Hát ez a ti asztalotok,de szerintem az F104S elektronikailag hozta a 23MF szintjét,az ASA meg talán a 29B szintjét(AIM7/Aspide bvr rakéta,radar).És egy rakat Fiat könnyűtámogató is ott volt mégAzért 1990-ben velünk szemben a következő F-104-es ezredek álltak...
3º Stormo "Carlo Emanuale Buscaglia", Villafranca di Verona
28º Gruppo Caccia Ricognitori "Streghe"
1 Squadron 18 F-104G
132º Gruppo Caccia Ricognitori "Sempre i soliti...!"
1 Squadron 18 RF-104G
5º Stormo "Giuseppe Cenni", Rimini
23º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Veltro"
1 Squadron 12 F-104ASA
102º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Valzer"
1 Squadron 18 F-104S (nuclear duty)
51º Stormo "Ferruccio Serafini", Istrana
22º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Spauracchio"
1 Squadron 12 F-104S
53º Stormo "Guglielmo Chiarini", Cameri
21º Gruppo Caccia Intercettori Ognitempo "Vespa arrabbiata"
1 Squadron 12 F-104S
... nálunk ugye 2db MiG-29 ezred, 1db MiG-23M ezred, 2db MiG-21bisz ezred (+1 MiG-23MF század), és 1db MiG-21MF ezred.
A fentiekből 1 S század csomag szállító lett volna (a legveszélyesebb), 2 db S század valahol a 21bisz szintjén, 1db ASA század valahol az 23MF szintjén, 2db G század ami a Szu-22 felderítőnk szintjét hozta.
... szerintem az F104S elektronikailag hozta a 23MF szintjét,az ASA meg talán a 29B szintjét
Viszont ami az elektronikát,légiharc fegyverzetet illeti,az topikillőErre forrás?
És egy rakat Fiat könnyűtámogató is ott volt még
A fenti linken látható a 90-es helyzet, és mivel ez egy özvegycsináló topic, ezért nem részletezzük, de azért rakat az nem vót...
... mindegy a kedvedért:
2º Stormo "Mario D'Agostini", Treviso
14º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91R
8º Stormo "Gino Priolo", Cervia
101º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91Y
51º Stormo "Ferruccio Serafini", Istrana
103º Gruppo Caccia Bombardieri Ricognitori
1 Squadron 18 G-91R
313º Gruppo Addestramento Acrobatico, Rivolto
1 Squadron 15 MB-339
Elso felszallas 1955. Svedeknel 1960-tol hadrenben. A kerdes az, hogy lett volna-e AAM hozzá, ha azt veszik a germanok... Meg a sved gyarto kapacitás. Kiforrott nem volt meg, de már bőven gyártotta a sved a döntés idejen.Szerintem pont a Drakennel jártak volna a legjobban,de azthiszem még az sem volt kész,sorozatgyártásérett gép.Többiröl meg gondoskodott a kenőpénz.
A svédek is ami AAM fegyverzetet használtak,de a franciák is az AIM9 el fegyverezték a gépeiket.Elso felszallas 1955. Svedeknel 1960-tol hadrenben. A kerdes az, hogy lett volna-e AAM hozzá, ha azt veszik a germanok... Meg a sved gyarto kapacitás. Kiforrott nem volt meg, de már bőven gyártotta a sved a döntés idejen.