Szerintem ha úgy számolsz,hogy USA honi légvédelmi vadász,nagyon is megfelelt volna a feladatnak.Nagy területet tudott volna védeni,gyorsan a behatolási pontra érve,bvr fegyverzettel-bombázók ellenében.De mint légifölény vadász/frontvadász,elvérzik.Erre tettem be a térképet.
Csapásmérőként nyilván előnyös volt a Szu-27 alapvető kialakítása, hiszen a gépbe bele volt építve áramvonalasabban a több keró, mint az utólagos CFT az F-15E-n.
Ez ebben a formában nem igaz. a hajtóművek fogyasztása, mintha nem stimmelne inkább. Mert a Szu-24 2/3-ad keróval nem 2/3-ad kapacitást tud. Úgy, hogy a gép F-111 tömegű és eleve kisebb tömeget kell levegőben tartani pótosok ledobása után.
A MiG-29 is igaz, hogy nehéz, de azt láthattad az F-16-nál is, hogy az 1G vízszintes repülésnél a fogyasztásra viszonylag szerény az ekkora tömeg eltérés hatása. Ott is kicsit furcsa, hogy mitől olyan kevésre jön ki a dolog.
20k lábon egy csontszáraz tankú vagy teljes belső kerós F-16CJ estén a fajlagos óránkénti fogyasztás a 8 és 11 tonnás gép között kb. 10% 1G vízszintes repülésnél.
Ahol kifogyott a kerója...
Azt kéne megnézni valahol, hogy kb. mekkora sebességgel repült és milyen magasan. Mert az F-16-nál láthattad, hogy szép-szép az 1000 km/h-s sebesség, csak a gazdaságostól igen messze van. Ennek 60%-val grasszálni ellenséges terület felett meg nem túl optimális, de Osziraknál más nem jött szóba, mert LO-LO-LO volt.
PVO, nem kísért volna az semmit, sehova.
A Jak-28P nem tudom volt-e a Frontlégierőnél.
Ezen sokat töprengtem, de hagyományos háború esetén, ahol azért mások kényszerek. Nagy magasságban pótost ledobva iszonyatos távolságba elrepülnek a gépek még M0,9 táji sebességgel is. Úgy meg nehezen üldöznek még hosszútávon is. A kritikus az, hogy mikor merje az ember meglépni azt, hogy feljebb emelkedik. Hogy az ellen pl. mennyire akar távolodó célokkal, ha van közeledő is. Ez nagyban nem próbálták ki soha, szóval tudja fene.
Ezért lenne jó egy hatósugár számítás a Szu-27-re, hogy mennyit javult a Szu-24-hez képest az AL-31 által. Mert akkor lehet, hogy kiderülne az, hogy adott estben meg sem tankolnák 100%-ra, csak 80%-ra és akkor kb. pont annyi keróval ér oda nagy átlagban az elképzelt helyszínre, mint az F-15A/C belső. Akkor azt a 3 tonna üres tömeget már csak kibrusztolja a gép itt-ott talán a P-E tartomány egyes részein.
Szu24 viszont frontbombázó.Követelmény volt a tábori repteres üzemeltethetőség a tervezéskor.A szovjet ipari technológiai problémák mellett,alighanem ez is benne van,hogy a Varkhoz képest nehezebb,szerintem.