F-111 Aardvark (General Dynamics, USA)

 
TÍZ.
 
A 11. kimaradt és itt a 12. rész is.


 
Közeleg egy ilyen is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Mach 2 volt a hivatalos maximum, de a Mach 2.3 is lehetséges volt. Érdekes, hogy bár idehaza az az általános vélekedés, hogy csak az orosz gépekre igaz, hogy "minden gépnek lelke, illetve egyénisége van" - mert ekkora volt a gyártási szórás az egyes példányok között, valójában ugyanez igaz volt az F-111-esekre is. Vagy ezek után gondolom, a többi nyugati gépre is hasonlóan.
Hiába volt ugyanis jóval precízebb a gyártási metódus, a komplettre összeállt gép már rendelkezhetett egyedi eltérésekkel, de főleg azután, hogy üzembe is helyezték. Hiszen nincs két egyforma repülés és két egyforma terhelés sem, így mindegyik sárkány "máshogy görbül".
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Mach 2 volt a hivatalos maximum, de a Mach 2.3 is lehetséges volt. Érdekes, hogy bár idehaza az az általános vélekedés, hogy csak az orosz gépekre igaz, hogy "minden gépnek lelke, illetve egyénisége van" - mert ekkora volt a gyártási szórás az egyes példányok között, valójában ugyanez igaz volt az F-111-esekre is. Vagy ezek után gondolom, a többi nyugati gépre is hasonlóan.
Hiába volt ugyanis jóval precízebb a gyártási metódus, a komplettre összeállt gép már rendelkezhetett egyedi eltérésekkel, de főleg azután, hogy üzembe is helyezték. Hiszen nincs két egyforma repülés és két egyforma terhelés sem, így mindegyik sárkány "máshogy görbül".
M2.5-öt is elérték F-111-gyel, a valami múzeumi oldalon volt egy pilóta bejegyzése, amit balga módon nem mentettem le.
Azt mesélte, hogy New Orleans tájáról Floridába gyorsítással együtt volt kb. 20 perc az út és a végén M2,5 táján voltak már.

A Technika és az ember írásomban meg ez van. Jeff Guinn mesélte. Oszt vagy igaz, vagy nem.

A gép tervezése során M2,5 volt az elvárást és ezt is volt a publikált maximális sebessége. Azonban a gép maximális sebessége nem Mach szám által volt korlátozva. 72 fokos szárny nyilazásnál sem volt szárny felett szuperszonikus áramlás. Egy F-111D (tehát még a kisebb tolóerővel bíró változat) egy javítás utáni ellenőrző (FCF) repülésen függesztmények nélkül az M3,0 sebességet, ami során Mexikó légterét is megsértette.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Lö grand finale.
 
Meghallgatom majd, de nagy elvárásaim már nincsenek...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Meghallgatom majd, de nagy elvárásaim már nincsenek...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Végre pozitív csalódás. 50. perc tájáig hallgattam.
Sok helyen csak megerősítette, amit eddig is tudtam, de legalább most már van mire hivatkozni.
Szóval ennek összeefoglalása és kiegészítése sanszosan, amikor eljön az idő, Patreon extra lehet főleg, hogy ez még csak az első rész.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75