T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak a margóra. Ha az a rakéta oda elfér céltárgyként, akkor az elfér fegyverként is...
Kíváncsi vagyok, hogy ez a példány nem járt-e nálunk 2008-ban, mikor ez az ANG alakulat Kecskeméten volt. Az akkori fotóimon nem szerepel, de ez nem jelent semmit, hiszen tíz gép jött.Nem fog gondot okozni a legellenéllás a törzs alatti hátsó 4 rakétával?
A képen látható konfiggal a gép lényegében majdnem szubszonikussá degradálása típusnak még pótosok nélkül is.Nem fog gondot okozni a legellenéllás a törzs alatti hátsó 4 rakétával?
A képen látható konfiggal a gép lényegében majdnem szubszonikussá degradálása típusnak még pótosok nélkül is.
10-12 km magasabb 3 percig tartó teljes utánégetéssel is saccra talán M1.5-re tudna gyorsulni a gép. 4xAIM-9 + 4xAIM-7 + CL függesztő pótos dobásával M1.5 tájára kb. 3 perc kell.
A vadászgépek közötti harc esetén a fenti konfig kvázi értelmezhetetlen.
Harcászatilag értelmezhető helyzetben a gép kihasználható csúcssebessége talán M1.2
A fenti értékek mind pótos nélkül. Egy ilyen knofighoz vagy csak a 12 db rakétához is igazából CFT és GE F110 dukálna.
Ahogy nézem kezdenek rájönni hogy azok a nagy csúnya hangos gazdaságtalan "elavult" két hajtóműves "anakronisztikus" nem stealth gépek is jók lehetnek valamire, mint a Mig-31, vagy épp pont az F-15. Igaz hogy nem 5+ gen, de BIVALY mindkettő. Képesek magasan, gyorsan repülni, jó sok keró fér beléjük, s ha arra van igény, ezek magukkal rántanak a földről akár egy Khindzsalt, vagy egyéb finomságot is, aminek így hatalmas többlet hatótávolságot tudnak adni!Csak a margóra. Ha az a rakéta oda elfér céltárgyként, akkor az elfér fegyverként is...
Ahogy nézem kezdenek rájönni hogy azok a nagy csúnya hangos gazdaságtalan "elavult" két hajtóműves "anakronisztikus" nem stealth gépek is jók lehetnek valamire, mint a Mig-31, vagy épp pont az F-15. Igaz hogy nem 5+ gen, de BIVALY mindkettő. Képesek magasan, gyorsan repülni, jó sok keró fér beléjük, s ha arra van igény, ezek magukkal rántanak a földről akár egy Khindzsalt, vagy egyéb finomságot is, aminek így hatalmas többlet hatótávolságot tudnak adni!
Érdekes ez az irány, nagyon nem repesek érte .
Na ez kéne F-15C-be. Szavakkal nehezen lehetne leírható, hogy az a gép mit repülne.
F-15SA gép, teljes utánégetésen a két F110GE129C hajtómű.
A második videón látható lassú nagy állásszögű dolgokat ritkán mutat a Sas. Sajnos videón akkor továbbra sincs a Kobra.Szöul 2001 október 13-a, a repülőnap, ami után eldőlt, hogy Dél-Korea F-15E gépeket vásárol, F-15K néven.
Háttérben a tenderen szintén induló Szu-35-ös gép.
Ez utóbbi volt a 711-es oldalszámú gép, ami nem sokkal korábban még TVC fúvócsövekkel szerelve, mint Szu-37-es volt ismert, de miután integrálták a Szu-47-es Berkut kormányvezérlő rendszerét, el lehetett hagyni a vektorálós fúvócsöveket és úgy is igen komplex, átesésen túli manőverezésre volt képes a gép.
Napjainkban hasonló képességeket láthatunk az F/A-18 C/D, illetve az F-35-ös repülőgépektől.
A gép valamivel több, mint egy évvel később, 2002 decemberében megsemmisült, nem mellékesen az igen intenzív manőverezőképességet kutató program káros mellékhatásaként bekövetkezett vízszintes vezérsíktörés miatt.
De térjünk vissza az F-15-ösre. Ez egy alaszkai széria F-15E, már a második, F100PW229-es hajtóművekkel szerelt szériából, annak is az elejéről, hiszen az oldalszám 90-250. Az 1989-es gépek még az F-15C/D gépek F100PW220-asaival voltak (és azóta is vannak) szerelve.
A bemutatóhoz az ekkor már Boeing-hez tartozó Eagle gyári demócsapat külön kibérelte a gépet és promócióhoz Joe Felock, a típus gyári főpilótája állított össze egy azóta is egyedi műrepülést. Elsőként leszedték a CFT tartályokat és érdekes módon Smokewinder füstgenerátorokkal dobták fel a műsort.
A repülést Felock a bemutat minden napján egyedül hajtotta végre, hátul nem ült senki.
Igen impozáns műsorát követően én reméltem, hogy a pár évre rá induló USAF F-15E Strike Eagle demo team majd ebből fog meríteni, de sajnos csalódnom kellett. A minden határon túl agyonszabályozott USAF a Strike Eagel demócsapat otthonául a Seymour Johnson bázist és állományát jelölte ki, lévén ott van az F-15E Basic Course kiképzőalakulata. Igen ám, de itt vannak a gyengébb, legelső szériás 1987-1989 között gyártott variánsai, melyek lényegében elnehezült F-15D-k és ez utóbbi csapat egy valamivel "megextrázott" F-15C bemutatóval repült, egészen 2011-ig.
Ehhez képest Joe "Flood" Felock egy teljesen más oldalát mutatta meg a csapásmérő "Sasnak", amiben külön érdekesség volt, hogy szinte "európiasan-oroszosan" végig a nézők előtti légtér részre hagyatkozva, igen sűrűre koreografálta a produkciót.
A rendkívül rövid nekifutást követően, erőből szinte függőlegesen emelkedve (és gyorsulva!) egy szögletes bukfenccel indított, ami mutatvány a Hornet és F-35 gépeknél a bemutató közepe táján, a kerozinkészlet egy bizonyos szint alá fogyását követően, egy vízszintes gyorsítási szakasszal indul. Tehát messze nem nulláról, nekifutásból és emelkedésből.
Ott volt még a 360 fokos húzott forduló, végig 24-27 fokos állásszöggel.
Ezen túlmenőleg látni lehetett még 32-36 fokos konstans állásszöggel végzett lassú áthúzást, melyből szintén erőből emelte ki magát.
Hanem, volt ez tovább is. Nem ezen a repülőnapon, nem ezzel a géppel, de hasonlóan konfigurálva és igen valószínű, hogy ugyanezzel a pilótával a kabinban, a gép valami egészen mást is megmutatott a képességeiből:
Ez a Lakenheath-i gép, a 01-2001-es, a bemutató pedig igen valószínű a 11-ik Asian Aerospace Exhibition, Szingapurban, 2002-ben.
Itt van egy videó a repülésről:
Azonban a kamerás láthatóan távolról sem volt a helyzet magaslatán, azonban így is kijelenthetjük, a füst irányából, szögéből ítélve, a fotón látott manőverelem nem szerepel a videón. Vagy a kamerás volt béna, vagy ez nem ment így "adásba", azaz csak a főpróbán hajtotta végre a pilóta.
Joe Felock amúgy 1983-tól 1990-ig volt F-15-ösön vadászpilóta, majd 1990 és 1997 között F-15-ös berepülőpilóta az USAF-nál, 2001-től 2006-ig volt tartalékos berepülőpilóta az USAF-nál, merthogy 1997-től már a Boeing/Phantom Works csoportjának F-15-ös típus fő-berepülőpilótája is lett. Emellett repült a Super Hornet-el is.
Lényegében a megszokott “száguldozós” USAF bemutatók erős rátartásokkal bebiztosított manőverei helyett a Szu-27-esek jellemző sebességtartományában mozog végig a gép.A második videón látható lassú nagy állásszögű dolgokat ritkán mutat a Sas. Sajnos videón akkor továbbra sincs a Kobra.