M
molnibalage
Guest
A hidegháborús korszak és '90-es években ismertté vált nagy ikon tesztpilótái is szépen lassan mind nyugdíjasok. Picit valahogy a varázsa is odalett az egésznek.Lényegében a megszokott “száguldozós” USAF bemutatók erős rátartásokkal bebiztosított manőverei helyett a Szu-27-esek jellemző sebességtartományában mozog végig a gép.
Joe Felock egyik nagy feladata volt az F-15E gépek nagy állásszögű repüléseinek kidolgozása, a C/D gépekhez képest nehezebbé vált sárkány 45 fok feletti manővereknél tapasztalható kitörési hajlamának vizsgálata és a Flight Control System finomhangolása, újrakonfigurálása.
Akkor még arról volt szó, hogy a 12.5 - 13 tonnás C/D gépekhez képest 14 tonnás E gépek megváltozott statikus jellemzői miképp kompenzálhatók az FCS oldaláról.
Ezekkel szemben viszont a jelenlegi, már tisztán digitális FbW-vel szerelt F-15SA és QA gépek, melyek a leendő EX alapját képezik, már jóval nehezebb serkezetűek.
Az immáron 15.5 tonnás variánsok közvetlen elődei, a még a korábbi, Strike Eagle-ből átemelt FCS-el szerelt szingapúri F-15SG gépek is elérték a 15 tonnát üresen, ahogy a koreai F-15K verziók is megközelítették azt.
Az első negyven koreai F-15K a General Electric F110GE129C hajtóművekkel volt szerelve, hasonlóan az újrahajtóművezett szaúdi F-15SE, az új F-15SA, F-15SG, QA és a hamarosan bemutatkozó EX gépekhez. A 2005 március 5-én először felszállt F-15K gépet is Felock emelte a magasba, “kevesebb mint ezer” azaz ezer láb nekifutást követően - ahogy az azóta már elérhetetlen videóban a leszállás után magyarázott. Egy fotó maradt fenn:
Az SA gépek legelső, 2013-as berepülését is Felock hajtotta végre:
Az F-15SA volt az utolsó típusa Felock-nak, a búcsúrepülése is az egyik új szaúdi példány berepülésével történt 2016-ban.