F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Amúgy ezen a képen lehet jól látni, hogy amikor a CFT-ket felrakják a törzsek oldalára, akkor komoly utómunka a peremeinél végig körbeszigetelni valamilyen tömítóanyaggal. Talán ezért se szeretik olyan sűrűn leszedegetni.
Amerikai F-15E gépnél csak és kizárólag akkor láttam levéve, amikor hajtómű csere után berepülték, hiszen akkor eleve komolyabban meg volt bontva a gép.
Ahogy az is látszik, hogy az F-15EX első példányán a MAWS egyelőre le van dugózva, a háza üres.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 492
76 278
113
F-15EX_First_Flight_Details_5b.jpeg

"From this angle we can get a good look at the engine’s nozzles, the EPAWSS fairings, the new symmetrical fairings on top of the vertical tail fins and the possible telemetry antennas red marked in red."
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest and fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 492
76 278
113
Indonesia may acquire F-15EX...

Eight Boeing F-15EX, up to 36 Dassault Rafales, two Lockheed C-130J Hercules transporters and an unknown number of Medium-Altitude Long-Endurance Unmanned Aerial Systems (MALE UAS). It was even reported that the orders for the Rafale and the F-15EX are already intended to be issued in 2021.

(Lassan ennek az indonéz repülőgép beszerzésnek is nyithatunk egy külön topikot, mert kezd olyan fordulatos lenni, mint az indiai beszerzések...)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Indonesia may acquire F-15EX...

Eight Boeing F-15EX, up to 36 Dassault Rafales, two Lockheed C-130J Hercules transporters and an unknown number of Medium-Altitude Long-Endurance Unmanned Aerial Systems (MALE UAS). It was even reported that the orders for the Rafale and the F-15EX are already intended to be issued in 2021.

(Lassan ennek az indonéz repülőgép beszerzésnek is nyithatunk egy külön topikot, mert kezd olyan fordulatos lenni, mint az indiai beszerzések...)
Ázsia az arab világ ellentéte. Mind a két helyen hierarchikus klienshálózat iránít, de az araboknál a baksis után azt adnak el, amit akarnak, azok, akiknek ezt ott megengedik. De ez lehet amerikai, orosz, francia és angol is. Illetve, akár még kínai haditechnika is.
Ázsiában is hierarchia van és kliensek hálózata, de a tradíció teljesen más.
Nincs nem és nincs elutasítás, de mindent újra kell tárgyalni, addig amíg a helyi piramis összes szereplője nincs jóllakatva. Minden indulónak be kell fizetni egy belépti díjat és az még nem garancia semmire. Engedni kell a feléből és ha mindenre rámondták az áment, akkor kezdődik az egész előlről.
A MMRCA tender, vagy a kínai Szu-35-ös beszerzés is azért nyúlt el, mert az ázsiai népek semmire se mondanak nemet, cserébe az igen se jelent semmit.
Ugyanakkor az oroszok kifejezetten jól jártak a Szu-35-ös ügylet elhúzódásával, mert még kész se volt rendesen a gép. Már rég felkínálták eldásra, amikor az első 12 gépet vissza kellett hívni, mert rossz volt az FbW rendszer. Amíg a kínaiakkal egyezkedtek (nagy rutinnal, tegyük hozzá), addig meg exportéretté tették a típust.
Az indiai Szu-30MKI is egy érdekes sztori volt, mert 1996-ban írták alá a szerződést, 1997-ben már repült a prototípus és a HAL-t végig bevonták a fejlesztésbe, mintha minden azonnal rendelkezésre állna. A HAL-nak se volt amúgy köze egy ilyen géphez, így adtak gyorsan két századnyi Szu-30K-t, hogy addig a légierő azzal gyakoroljon.
A Szu-30MKI 2001-re lett úgy-ahogy kész, ez így kb a Super Hornet rekordjával azonos fegyvertény, de persze a problémák még bőven maradtak a dizájnban.
Igaz, 2005-től már javult a helyzet, 2007-től pedig már a Szu-30MKM is készen állt. Kb ekkora kezdett valóban kész lenni típus, ami a maga tíz évével még így se rossz eredmény. Viszont kikerülték a tradícionális ázsiai tárgyalgatást.
De élesben, az MMRCA tenderen már elbuktak. Ezt nagy nehezen a franciák nyerték, de szerintem már azóta is bánják.

Az indonézeknél is le kell futni a kötelező köröket, utána majd lesz nyertes.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Elkészült a festés, megy a gép az első állomáshelyére. Ez az ET a floridai Egglin-t takarja, ahogy az előzetesen is ismert volt.
Nekem tetszik a festés (semi extra, de jól áll neki) de az meg különösen, hogy a színre F-15D kinézetű madár ezekkel a bitang F110GE129-esekel valahogy vagányabb.
Már csak a CFT-ket kell lekapni és úgy megnézni, hogy mit repülnek vele:


Ahogy elnézem, a hátul ülő a felszállást a mobiljával kamerázza, illetve, az EX-is a katari QA gép kisebb HUD-ját kapta, ami az 1987-es Strike Eagle és annak egészen az F-15SA-ig terjedő leszármazottai óta - szerintem - erős visszalépés.
Az oroszok örülhetnek, mert a Szu-35Sz hasonlóan anakronisztikusnak ható ki HUD-ja miatt nem kell egyedül szégyenkezniük többé :)
Vagy ennyire nem számít már a sisakkijelzők korában a HUD mérete?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 440
79 443
113
Elkészült a festés, megy a gép az első állomáshelyére. Ez az ET a floridai Egglin-t takarja, ahogy az előzetesen is ismert volt.
Nekem tetszik a festés (semi extra, de jól áll neki) de az meg különösen, hogy a színre F-15D kinézetű madár ezekkel a bitang F110GE129-esekel valahogy vagányabb.
Már csak a CFT-ket kell lekapni és úgy megnézni, hogy mit repülnek vele:


Ahogy elnézem, a hátul ülő a felszállást a mobiljával kamerázza, illetve, az EX-is a katari QA gép kisebb HUD-ját kapta, ami az 1987-es Strike Eagle és annak egészen az F-15SA-ig terjedő leszármazottai óta - szerintem - erős visszalépés.
Az oroszok örülhetnek, mert a Szu-35Sz hasonlóan anakronisztikusnak ható ki HUD-ja miatt nem kell egyedül szégyenkezniük többé :)
Vagy ennyire nem számít már a sisakkijelzők korában a HUD mérete?
40 éve így néznek ki(festés) a nem E változatú F-15-ösök az USAF kötelékében.Volt róla szó,hogy változni fog?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
F-15EX, CX, vagy csak egyszerűen az F-15X fene nagy előnye az ötödik generációval szemben? Nem találnátok ki!


Hogy az F-35-ös belső fegyverterébe egyrészt nem fér akármilyen fegyver, de ez még semmi, mert mi van, ha élesben az az ajtó nem nyílik ki?!
Merthogy éles harci körülmények közt azt még nem próbálták ki, hogy mi van akkor, ha nem MINDIG működik az ajtónyitás. Ez aztán a komoly kifogás.
Nekem ennek az ellenkezője jut eszembe. Például, hogy az Öböl háborúban volt olyan F-15-ös, ami gombnyomásra, véletlenül, egyszerre az összes Sparrow-t vészoldotta. Az talán jobb?
Meg aztán a bezzeg F-15EX-re rengeteg puska, pisztoly, csúzli és nádihegedű fér és akármilyen TGP és EW konténer!
Az F-35-be meg be van építve.
 
M

molnibalage

Guest
F-15EX, CX, vagy csak egyszerűen az F-15X fene nagy előnye az ötödik generációval szemben? Nem találnátok ki!


Hogy az F-35-ös belső fegyverterébe egyrészt nem fér akármilyen fegyver, de ez még semmi, mert mi van, ha élesben az az ajtó nem nyílik ki?!
Merthogy éles harci körülmények közt azt még nem próbálták ki, hogy mi van akkor, ha nem MINDIG működik az ajtónyitás. Ez aztán a komoly kifogás.
Nekem ennek az ellenkezője jut eszembe. Például, hogy az Öböl háborúban volt olyan F-15-ös, ami gombnyomásra, véletlenül, egyszerre az összes Sparrow-t vészoldotta. Az talán jobb?
Meg aztán a bezzeg F-15EX-re rengeteg puska, pisztoly, csúzli és nádihegedű fér és akármilyen TGP és EW konténer!
Az F-35-be meg be van építve.
Kabaré amit előadnak. Közben a csapból is az "F-35 is a fail" cikkek ömlenek a balfasz nyilatkoztat alapján.
Most kezdtem tényleg azt érezni, hogy ez a fajta mély beágyazottság kezd egészségtelen méretet és elképesztően ostoba outputpt szülni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113

Ezt azoknak, akik szerint csak az oroszok füstölnek. A legújabb F-15EX-el is megesik az ilyesmi :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Ezeknek a GE-s új F-15-ösöknek legalább a kályhacsöve szép, főleg disznóperzseléskor:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
Az EX legelső repülésén a 40 ezer láb és a Mach 2 is megvolt, CFT-vel. Ez a cikk a különféle új részletekre hívja fel a figyelmet. Például, hogy a MAWS konténerei ugyan fent vannak, de üresek, mert a szenzorokat az USAF egyelőre nem rendelte meg.