F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Ez rész furcsa, mert elfogó vadász, mint típus megszűnt az F-106-tal 1988-ban. Az F-15 "klasszikus légifölény" vadászgép. Attól, hogy QRA és esetleg háborús készültségből végez felszállást ettől még nem elfogó vadászgép. Simán F-15-öt feladatkörét betölti.


Milyen fegyverekre gondolnak itt?

A JSOW-nak lesz hajtóműves változata, ami tudtommal elfér az F-35-be. Milyen hosszabb lándzsa kell amikor a stealth képesség miatt 100 km távolságig jó esetben azt csinál a gép, amit akar? Ok, JASSM, de hajtóműves JSOW mellett minek? Az F-35A egyik lényege, hogy a stealth miatt közel tud menni és nem 2-4 db nagyobb cuccot indít, hanem 8 db SDB I/II-őt.

Az külső függesztésű F-15-ös ellen alsó hangon 250 km távolságig jó az Sz-400, de elvi szinten messzebbre is jó az 40N6-tal. Persze lehet horizont alá menni, annak minden következményével. Tehát minek kell olyan platform, ami igen kevés célt indít, ergo igen kevés célcsatornát foglal le? SDB-vel közel menni nem tud, hiába visz el egy rakatot.

Boeing_orders_undisclosed_number_of_Cbham_s_BRU_61_SDB_carriage_systems_640_001.jpg



Púder. Erre van megfelelő platform, úgy hívják B-52 és B-1. Erre új vadászgép elég elég muris és drága. Vagy egyszerűbb lenne akkor benyögni a valóságot, hogy túl lassan érkezik az F-35A, öregszik és kevés az F-16C, kell réskitöltés. Arcvesztés lehet, de az FB-111 is így született meg, ami azért nagyon nem volt egy B-1A sem B-1B...


Hujujujujujuj...

Szezon és fazon. Az F-4G az 100%-ban SEAD gép, semmi másra nem használták. Az F-16-osra lehetett már AGM-45 és AGM-88-at is tenni, de nem volt HTS pod. Ez esetben max. arról lehet szó, hogy az F-4G adott át valahogy adatokat (volt azon Link 16....?), de ha ez nem volt lehetséges, akkor a HTS pod nélküli F-16C legfeljebb HAS (HARM As Senor) módban indíthatta az AGM-88-at, tehát ez nem igazán jó hasonlat. Ezen inkább arról szólhatott, hogy az F-4G volt a SEAD és az F-16C a DEAD bombákkal. Csak ez "picit" más dolog.


Na ez az, ahol megroppan az ég...

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwj8y6z5jZHhAhWkmIsKHc-oD6sQFjAAegQIBRAC&url=https://timemilitary.files.wordpress.com/2013/04/afcap-data-for-2008-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

Izé. Az összes F-15 változat drágábban repült már 6-10 éve is. Azóta volt infláció is és a gépek öregedtek. Az upgrade-ek költségei is rakódnak rá az átlagra. Az F-35A költsége meg csökkenni fog jó darabig.


Én nem vettem észre valamit és nagy hirtelen megszűnt a generális USAF pilótahiány? Tessék csak beírni azt a keresőbe, hogy "USAF lacks pilot" vagy "USAF pilot shortage". 2016 óta csak úgy ömlenek a cikkek. Ez kezdetben 1000 pilóta volt. a 2018-as cikkben ez már 2000. Tehát kétszemélyes gépekkel csökkentjük a pilótahiányt az egyszemélyes F-35A-val szemben? Tessék...? Keresem a kandi kamerát.

https://www.businessinsider.com/air...-shortage-but-struggling-with-training-2018-7

Hát gyerekek, ekkora púderozását annak, hogy "kilobbiztunk 8 db gépet és esetleg még többet" még a büdös életben nem láttam.
Köszönöm az észrevételeidet, véleményedet, tanulok belőlük.
 
Hát gyerekek, ekkora púderozását annak, hogy "kilobbiztunk 8 db gépet és esetleg még többet" még a büdös életben nem láttam.

Én nem tudom, mennyire követed az amerikai belpolitikát, de Jim Mattis tábornok, korábbi védelmi miniszter lemondását követően most az a Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter az USA-ban, aki 31 évet húzott le a Boeing-nél és egészen a senior vice president pozícióig vitte.
És láss csodát, visszavágták a 2020-as F-35A megrendelést és behúzták az F-15EX-et.
Az USAF soha nem jelezte korábban, hogy érdekli a 2001-ig gyártott F-15E modernizált változata. Ezek különféle jelölések alatt csak külföldre kerültek, a Boeing termékeiből végül már csak a Super Hornet és Growler gépeket adták el a Pentagonnak és azon belül is csak a Navy-nek.
Az utolsó Boeing termék, amit az USAF átvett, az a Raptorok úgymond kvázi "fele".
Szóval ennek az irracionális döntésnek erősen összeférhetetlenség szagú személyi háttere van.
 
Én nem tudom, mennyire követed az amerikai belpolitikát, de Jim Mattis tábornok, korábbi védelmi miniszter lemondását követően most az a Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter az USA-ban, aki 31 évet húzott le a Boeing-nél és egészen a senior vice president pozícióig vitte.
És láss csodát, visszavágták a 2020-as F-35A megrendelést és behúzták az F-15EX-et.
Az USAF soha nem jelezte korábban, hogy érdekli a 2001-ig gyártott F-15E modernizált változata. Ezek különféle jelölések alatt csak külföldre kerültek, a Boeing termékeiből végül már csak a Super Hornet és Growler gépeket adták el a Pentagonnak és azon belül is csak a Navy-nek.
Az utolsó Boeing termék, amit az USAF átvett, az a Raptorok úgymond kvázi "fele".
Szóval ennek az irracionális döntésnek erősen összeférhetetlenség szagú személyi háttere van.
Pontosan erről beszélek.
 
Lehet,hogy én vagyok tájékozatlan de nem nagyon volt ez jellemző az amerikai csúcsvezetőkre.Nem emlékszem rá,hogy Bush vagy Obama alatt történt olyan,hogy egy miniszter a volt cégének adott megrendelést úgy,hogy az a megrendelés az amerikai államnak minden tekintetben a rosszabb választás legyen.Ugyanis itt nem arról van szó,hogy van előnye az F-15-nek az F-35-tel szemben szóval dobok már egy csontot a volt cégemnek hanem arról,hogy nulla előnye van az F-15-nek az F-35-el szemben még is dobok egy csontot.A vajda csinált ilyen itthon...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Lehet,hogy én vagyok tájékozatlan de nem nagyon volt ez jellemző az amerikai csúcsvezetőkre.Nem emlékszem rá,hogy Bush vagy Obama alatt történt olyan,hogy egy miniszter a volt cégének adott megrendelést úgy,hogy az a megrendelés az amerikai államnak minden tekintetben a rosszabb választás legyen.Ugyanis itt nem arról van szó,hogy van előnye az F-15-nek az F-35-tel szemben szóval dobok már egy csontot a volt cégemnek hanem arról,hogy nulla előnye van az F-15-nek az F-35-el szemben még is dobok egy csontot.A vajda csinált ilyen itthon...

Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .
 
Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .

Bizosan olcsóbb az F-35 mint csak egy valamire tartani egy típust amit méregdrága üzemeltetni.Már eleve az F-35 mellett bármit rendszerben tartani felesleges pénzkidobás
(Talán az F-22 kivételével de abból meg alig van).
 
Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .
Jelenleg az F-35A Lot 11 utáni flyaway ára kb. fele annak, ami az F-15SA/SG csomag árban van. Az F-15SA és SG saccolt darabára 100M USD táján van a kiegészítő felszerelés nélkül, pl. Sniper TGP pod vagy HTS pod (bár F-15-ön olyat még nem láttam asszem).

Igazából az sejlik fel, hogy egy podokkal teleaggatott F-15X a podok árával, hogy csak karcolja az F-35A integrált rendszereinek képességeit alulról többe kerül. A kevesebb tartalommal bíró F-15E drágábban repül, az új gépek ára magasabb.

Ezen vezérfonál alapján tökmindegy, hogy ha odaveszne egy gép, akkor pusztán az anyagiakat nézve mennyibe fájna. Vonalvastagságnyi különbség van mondjuk egy F-15E, egy F-35A vagy Navy részéről Super Hornettel CAS-olni. Még az agyonsztárolt A-10C is bőven 15k USD/óra felett repül és volt, hogy a 20k-t karcolgatta, ami pontosan az F-16C-nél szerepel a linkel Excel táblázatban. Csak az F-16C utazósebessége úgy min. kétszer nagyobb. Tehát azonos reakció időhöz kevesebb gép és repóra is elég. Szóval azzal érvelni, hogy az A-10C olcsóbb mondjuk úgy, elég muris próbálkozás.
 
Jelenleg az F-35A Lot 11 utáni flyaway ára kb. fele annak, ami az F-15SA/SG csomag árban van. Az F-15SA és SG saccolt darabára 100M USD táján van a kiegészítő felszerelés nélkül, pl. Sniper TGP pod vagy HTS pod (bár F-15-ön olyat még nem láttam asszem).

Igazából az sejlik fel, hogy egy podokkal teleaggatott F-15X a podok árával, hogy csak karcolja az F-35A integrált rendszereinek képességeit alulról többe kerül. A kevesebb tartalommal bíró F-15E drágábban repül, az új gépek ára magasabb.

Ezen vezérfonál alapján tökmindegy, hogy ha odaveszne egy gép, akkor pusztán az anyagiakat nézve mennyibe fájna. Vonalvastagságnyi különbség van mondjuk egy F-15E, egy F-35A vagy Navy részéről Super Hornettel CAS-olni. Még az agyonsztárolt A-10C is bőven 15k USD/óra felett repül és volt, hogy a 20k-t karcolgatta, ami pontosan az F-16C-nél szerepel a linkel Excel táblázatban. Csak az F-16C utazósebessége úgy min. kétszer nagyobb. Tehát azonos reakció időhöz kevesebb gép és repóra is elég. Szóval azzal érvelni, hogy az A-10C olcsóbb mondjuk úgy, elég muris próbálkozás.

Az USAF olcsóbban fogja kapni mint Szaud-Arábia vagy Szingapúr.
 
Reklám, házasságszédelgők kíméljenek! :D


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Bizosan olcsóbb az F-35 mint csak egy valamire tartani egy típust amit méregdrága üzemeltetni.Már eleve az F-35 mellett bármit rendszerben tartani felesleges pénzkidobás
(Talán az F-22 kivételével de abból meg alig van).

An arra gondoltam anno a cikk olvasása után, hogy lassan tényleg jobban járhatnának új F-22-esek gyártásával.
 
An arra gondoltam anno a cikk olvasása után, hogy lassan tényleg jobban járhatnának új F-22-esek gyártásával.
Erre gyak nincs esely. A hangzatos szólamokkal ellentetben nem oriztek meg mindent. Az egyik konzervált kontener felnyitáskor tokures volt. Az f119 hajtóművet mar nem gyartjak
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Én nem tudom, mennyire követed az amerikai belpolitikát, de Jim Mattis tábornok, korábbi védelmi miniszter lemondását követően most az a Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter az USA-ban, aki 31 évet húzott le a Boeing-nél és egészen a senior vice president pozícióig vitte.
És láss csodát, visszavágták a 2020-as F-35A megrendelést és behúzták az F-15EX-et.
Az USAF soha nem jelezte korábban, hogy érdekli a 2001-ig gyártott F-15E modernizált változata. Ezek különféle jelölések alatt csak külföldre kerültek, a Boeing termékeiből végül már csak a Super Hornet és Growler gépeket adták el a Pentagonnak és azon belül is csak a Navy-nek.
Az utolsó Boeing termék, amit az USAF átvett, az a Raptorok úgymond kvázi "fele".
Szóval ennek az irracionális döntésnek erősen összeférhetetlenség szagú személyi háttere van.
Logikus gondolatok, tuti van alapja. Engem már csak az érdekel, mi a motivációja a lehetséges Izraeli Sas beszerzésének, mikor ők az egyetlenek, akik software ellenőrzés nélkül is megkapták a 35 öst. Nálunk kisebb az esélye annak, hogy US belpolitikai okok vannak mögötte, ellenben élesben használják mindkettőt már egy ideje. Miért a nagyobb, drágább, drágábban üzemeltethető Sas, aminek semmi előnye? Ez a jó kérdés.
 
Logikus gondolatok, tuti van alapja. Engem már csak az érdekel, mi a motivációja a lehetséges Izraeli Sas beszerzésének, mikor ők az egyetlenek, akik software ellenőrzés nélkül is megkapták a 35 öst. Nálunk kisebb az esélye annak, hogy US belpolitikai okok vannak mögötte, ellenben élesben használják mindkettőt már egy ideje. Miért a nagyobb, drágább, drágábban üzemeltethető Sas, aminek semmi előnye? Ez a jó kérdés.

Erre már korábban megvolt az izraeli magyarázat. Nekik az F-15 legalább olyan alapgép, mint az F-16-os, míg az F-35I egy másik kategória.
Amikor további F-15E (I) variánsok beszerzése merül fel Izraelben, akkor nem a méregdrága és csak két százados mennyiségben rendszeresítendő F-15I Raam gépek multiplikálásáról van szó, hanem a teljes izraeli F-15-ös flotta megújításáról. A régi gépket ugyanis leállítanák, de az együléses F-15C-ket (melyeket idáig is multirole gépként használták) és a szintén sokoldalúként használt F-15D-ket egyaránt a jelenlegi legmodernebb és nyilván kétüléses, valódi multirole F-15-ös verzióval váltanák le.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75
Erre már korábban megvolt az izraeli magyarázat. Nekik az F-15 legalább olyan alapgép, mint az F-16-os, míg az F-35I egy másik kategória.
Amikor további F-15E (I) variánsok beszerzése merül fel Izraelben, akkor nem a méregdrága és csak két százados mennyiségben rendszeresítendő F-15I Raam gépek multiplikálásáról van szó, hanem a teljes izraeli F-15-ös flotta megújításáról. A régi gépket ugyanis leállítanák, de az együléses F-15C-ket (melyeket idáig is multirole gépként használták) és a szintén sokoldalúként használt F-15D-ket egyaránt a jelenlegi legmodernebb és nyilván kétüléses, valódi multirole F-15-ös verzióval váltanák le.
Nekem nem logikus lépésnek tűnik az, ha drágább drágábban fenntartható két személyes gépet akár valaki üzemben tartani/flottát megújítani ha nem ad komoly pluszt az újabb stealth géppel szemben. Itt meg többen lekommentálták, hogy mindenben jobb a 35.