F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nekem nem logikus lépésnek tűnik az, ha drágább drágábban fenntartható két személyes gépet akár valaki üzemben tartani/flottát megújítani ha nem ad komoly pluszt az újabb stealth géppel szemben. Itt meg többen lekommentálták, hogy mindenben jobb a 35.
Hát mindenben azért nem jobb az F-35, a Sas-nak a harcászati hatósugara fegyverzettől függően min. 1,5-2-szeres az F-35-höz képest, meg hát többet is tud elcipelni. Izraelnek nyilván számít ez, így ha a régi gépeiket "szétrepülik" nem akarnak lemondani a nagy hatótávról.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
M

molnibalage

Guest
Nekem nem logikus lépésnek tűnik az, ha drágább drágábban fenntartható két személyes gépet akár valaki üzemben tartani/flottát megújítani ha nem ad komoly pluszt az újabb stealth géppel szemben. Itt meg többen lekommentálták, hogy mindenben jobb a 35.
Ez a helyzet.

Hát mindenben azért nem jobb az F-35, a Sas-nak a harcászati hatósugara fegyverzettől függően min. 1,5-2-szeres az F-35-höz képest, meg hát többet is tud elcipelni. Izraelnek nyilván számít ez, így ha a régi gépeiket "szétrepülik" nem akarnak lemondani a nagy hatótávról.
Hóóóóóóóó...
Ezt mégis miből tetszett leszűrni? Dolgozzunk számokkal...

Közeli rokon, F-15C CFT-vel, 4xAIM-7, 2xMk-84 és csak CL pótos a IV. oszlop.
Ezzel jön ki 836 tfm HI-HI profilban. A HI-HI a climb adatokból látszik a táblázatban.

Ok, hogy ma már AIM-120 van kisebb légellenállással és CL helyett két szárnypótos a jellemző (CL pótos valamiért ritkán visz F-15E), de ez alapnak jó.
Legyen mondjuk 4 db 2000 lb vagy 8-16 db SDB. Ennyit bizony elvisz külső és belsző függesztéssel az F-35A is és mellette még két pótost. Az F-15E-n meg van Sniper TGP is...

A számok alapján nemhogy 1,5-2-szeres hatósugár nem jön ki, de inkább azonos kategória a kettő. Mindez úgy, hogy nincs HTS pod az F-15E-n, amihez hasonló képessége van az F-35A-nak integrálva, ahogy TGP-ja is integrált.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Itt pedig minden meg van magyarázva szépen:

  • A F-15C Golden Eagle 2025-ban kikopik? Ez nekem új. Az újjáépített gépek miért is kopnak ki?
  • ASF konfigban egy mai F-15C tud 8 db AAM-et és passz. Nem stealth. Namármost egy F-35A 1-1 db kettős indítóval elviszi ezt a mennyiséget sőt akár még 2xAIM-9X-e bónuszban, ha erre van igény. Nem stealth az F-35A ilyenkor? És az miért baj, amikor az F-15 sem az soha?
Most persze lehet jönni, hogy akkor mennyit visz el CGI-n eszement légellenállással az F-15X, de én ezt valahogy nem tudom komolyan venni.

Igen kérem, ez "meg van magyarázva". Csak nem nekem...
 
M

molnibalage

Guest
Naugye. Ez a politika és a biznisz találkozása.
A furcsa nekem az, ahogy ehhez képest Zord mégis beveszi ezt a magyarázom a bizonyítványomat. Pedig annyira kilóg a lóláb, hogy az már nekem fáj...
Én, aki állítólag jenki fan és seggnyaló vagyok. Ehhez képest fogom a fejem, hogy "mi ez, mi ez, mi ez...?"

El tudom fogadni, hogy ilyen a védelmi ipar - az orosz is ilyen - de hogy valaki műszaki vonalon kihandabandázza ezt, az nekem kicsit már mélyütés a javából.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Az Egyesült Államok légiereje 2001-ben rendszeresítette utolsó negyedik generációs harci repülőgépét, azóta „csak” a korszerűbb ötödik generációs típusok beszerzése folyik. Az egyelőre még jelentős többségben lévő régebbi gépek életkora azonban riasztóan hangzik, a légvédelemért felelős három aktív és öt Nemzeti Gárda század F-15-öseinek legfiatalabb példánya 32 éves. Más típus ilyenkor már a bontóban és múzeumokban hirdeti a dicső múlat, ezzel szemben a „Sasok” pótlása még mindig nem megoldott.

Az USAF vezetői szerint a rendelkezésükre álló gépmennyiség elégtelen. A jelenlegi parancsnok Goldfein tábornok 386 repülőszázad fenntartását tartja indokoltnak, aminél most jóval kevesebb van, „csak” 312. Mivel a világon hosszú távon kell számolni a 4+ generációs harci gépekkel, ezért azok ellen felesleges minden esetben a legkorszerűbb rendelkezésre álló erő felhasználása. Még évtizedekig lesznek szolgálatban az orosz Szu-27-esen alapuló korszerűsített többfeladatú harci gépek, amelyekkel szemben jó eséllyel vehetik fel a versenyt például a modernizált elektronikával és fegyverzettel ellátott F-15-ök.
Éppen ezért merült fel annak lehetősége, hogy a jelenlegi állományt új gyártásúakkal kéne felváltani.

Egy dolog az igény, egy másik a konkurens cégek érdeke, és egy harmadik, hogy mire biztosítanak pénzt a politikusok. Kétségtelen tény, hogy a McDonnell Douglas jogutódja a Boeing harcigép fejlesztő és gyártó kapacitását érdemes fenntartani, ha egyetlen cég, a Lockheed Martin marad egyeduralkodó, az nem feltétlenül hasznos. A louisianai St.Louis-ban lévő Boeing gyárban még javában folyik a Super Hornet, a Growler és exportra az F-15-ös gyártása, de a megrendelés állomány véges, néhány év múlva már nem lesz munkájuk. Hacsak nem jön újabb megrendelés, és itt jön a képbe az USAF nemrégiben nyilvánosságra került igénye.
Hogy ez milyen komoly, arra utal az a tény, hogy a 2020-ra szánt amerikai katonai költségvetés tervezetében van egy 1,2 milliárd dolláros tétel, ami új gyártású F-15-ösökre szól.
Vadászgépből fegyverkamion, avagy vissza a jövőbe
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Az Egyesült Államok légiereje 2001-ben rendszeresítette utolsó negyedik generációs harci repülőgépét, azóta „csak” a korszerűbb ötödik generációs típusok beszerzése folyik. Az egyelőre még jelentős többségben lévő régebbi gépek életkora azonban riasztóan hangzik, a légvédelemért felelős három aktív és öt Nemzeti Gárda század F-15-öseinek legfiatalabb példánya 32 éves. Más típus ilyenkor már a bontóban és múzeumokban hirdeti a dicső múlat, ezzel szemben a „Sasok” pótlása még mindig nem megoldott.

Az USAF vezetői szerint a rendelkezésükre álló gépmennyiség elégtelen. A jelenlegi parancsnok Goldfein tábornok 386 repülőszázad fenntartását tartja indokoltnak, aminél most jóval kevesebb van, „csak” 312. Mivel a világon hosszú távon kell számolni a 4+ generációs harci gépekkel, ezért azok ellen felesleges minden esetben a legkorszerűbb rendelkezésre álló erő felhasználása. Még évtizedekig lesznek szolgálatban az orosz Szu-27-esen alapuló korszerűsített többfeladatú harci gépek, amelyekkel szemben jó eséllyel vehetik fel a versenyt például a modernizált elektronikával és fegyverzettel ellátott F-15-ök.
Éppen ezért merült fel annak lehetősége, hogy a jelenlegi állományt új gyártásúakkal kéne felváltani.

Egy dolog az igény, egy másik a konkurens cégek érdeke, és egy harmadik, hogy mire biztosítanak pénzt a politikusok. Kétségtelen tény, hogy a McDonnell Douglas jogutódja a Boeing harcigép fejlesztő és gyártó kapacitását érdemes fenntartani, ha egyetlen cég, a Lockheed Martin marad egyeduralkodó, az nem feltétlenül hasznos. A louisianai St.Louis-ban lévő Boeing gyárban még javában folyik a Super Hornet, a Growler és exportra az F-15-ös gyártása, de a megrendelés állomány véges, néhány év múlva már nem lesz munkájuk. Hacsak nem jön újabb megrendelés, és itt jön a képbe az USAF nemrégiben nyilvánosságra került igénye.
Hogy ez milyen komoly, arra utal az a tény, hogy a 2020-ra szánt amerikai katonai költségvetés tervezetében van egy 1,2 milliárd dolláros tétel, ami új gyártású F-15-ösökre szól.
Vadászgépből fegyverkamion, avagy vissza a jövőbe

Olyat USAF pilóta/parancsnok magától még nem mondott,hogy valamiből nem legjobb kell elég a régebbi is!
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and borisz
R

rejsz felügyelő

Guest
tumblr_pph4z1ewjN1ws46zho1_1280.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 796
113
Itt van egy videó, ahol kiválóan össze lehet hasonlítani az F-15C/D gépek F100PW220-as hajtóműveinek hangját a második szériás F-15E gépek F100PW229-eseivel.
Az előbbiek kompresszorzaja már ismert lehet a holland/belga F-16A gépekből, érces, éles sistergő hang, ezzel szemben a 229-esek zaja mintha egy fokkal finomodott volna.
A P&W nagyon sok mindent áttervezett a 229-eshez, ebből nem maradt ki a kompresszor se, a kétáramúsági fok is drasztikusan megváltozott, ahogy a nyomásviszony is, de talán a legtöbb munkát az utánégetésbe tették a tervezők.


(elnézegetve a közelieket, talán nem is lesz rossz, ha a majdani F-15EX-ből lesz együléses változat is...)
 
M

molnibalage

Guest
Itt van egy videó, ahol kiválóan össze lehet hasonlítani az F-15C/D gépek F100PW220-as hajtóműveinek hangját a második szériás F-15E gépek F100PW229-eseivel.
Az előbbiek kompresszorzaja már ismert lehet a holland/belga F-16A gépekből, érces, éles sistergő hang, ezzel szemben a 229-esek zaja mintha egy fokkal finomodott volna.
A P&W nagyon sok mindent áttervezett a 229-eshez, ebből nem maradt ki a kompresszor se, a kétáramúsági fok is drasztikusan megváltozott, ahogy a nyomásviszony is, de talán a legtöbb munkát az utánégetésbe tették a tervezők.


(elnézegetve a közelieket, talán nem is lesz rossz, ha a majdani F-15EX-ből lesz együléses változat is...)
Lesz?