F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Retro.

Ami még érdekes, hogy ha jól látom, akkor AIM-9P van a Sason nem Lima vagy Mike.

68269634_1118614551676824_8622442336174997504_n.jpg

Jó az oda falura. Kabát alá.
 
M

molnibalage

Guest
Jó az oda falura. Kabát alá.
A rakéta nem éles, a kék színű rakétatest jelzi ezt. Csak furcsa, hogy gyakorlásra (?) is olyan változatot használtak, ami elvileg nem közelíti meg annak képességét, amit élesben tolnának.

ZZ = Kadena támaszpont, a gép farokkódja 79-es, tehát erősen a '80-as évek elejét sejteti a kép. Akkor már az Mike változat volt a kanyarban. A P változatból is volt szemből indítható, de hogy melyik évtől...

https://wiki.scramble.nl/index.php/Raytheon_AIM-9_Sidewinder#AIM-9P-1.2F-2.2F-3

AIM-9P-1/-2/-3
Second tier weapon for use in less demanding situations, and also suitable for export. The subsequent AIM-9P family was derived from AIM-9J/N. The AIM-9P-2 and P-3 were introduced in the mid seventies and use improved GCS, a new rocket motor and an active optical fuze.

  • AIM-9P-1: has an active optical target detector instead of the passive infra-red influence fuze.
  • AIM-9P-2: added a reduced-smoke rocket motor.
  • AIM-9P-3: combines both the active optical target detector and the reduced-smoke rocket motor. Local Swedish designation of the AIM-9P-3 is RB 24J.

AIM-9P-4/-5
  • AIM-9P-4: The AIM-9P-4 is an incremental development of the AIM-9P-3, with an all aspect seeker using some of the technology developed for the AIM-9L. In comparison with its cousin, it is less agile but still a very effective missile. The -P4 GCS is manufactured by Ford Aerospace.
  • AIM-9P-5: The AIM-9P-5 is further improved by the addition of a counter-countermeasures capability. The wide range of types which can carry the P-3/4/5 suggest that the gas coolant is carried on board, as with the L/M.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
A rakéta nem éles, a kék színű rakétatest jelzi ezt. Csak furcsa, hogy gyakorlásra (?) is olyan változatot használtak, ami elvileg nem közelíti meg annak képességét, amit élesben tolnának.

ZZ = Kadena támaszpont, a gép farokkódja 79-es, tehát erősen a '80-as évek elejét sejteti a kép. Akkor már az Mike változat volt a kanyarban. A P változatból is volt szemből indítható, de hogy melyik évtől...

https://wiki.scramble.nl/index.php/Raytheon_AIM-9_Sidewinder#AIM-9P-1.2F-2.2F-3
Nem lehet, hogy nem akarták ott és akkor mutogatni?
Vagy inkább ennek koptatták esetleg az idejét?
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Eszméletlen ritkán látni régi fotókon 4. gen gépeken nem AIM-9L/M-et, ezért is tettem be. Lövésem sincs, hogy miért van rajta.
F-15-ösön ritkább, de F-16-oson gyakran volt az AIM-9P. Amikor elkezdtem a hidegháború végi maketteket építeni engem is meglepett. Hollandoknál is gyakori volt a P verzió. De ha begépeled, hogy F-15 Eglin AFB az első kép amit kiad egy AIM-9P-vel szerelt gép.
 
M

molnibalage

Guest
F-15-ösön ritkább, de F-16-oson gyakran volt az AIM-9P. Amikor elkezdtem a hidegháború végi maketteket építeni engem is meglepett. Hollandoknál is gyakori volt a P verzió. De ha begépeled, hogy F-15 Eglin AFB az első kép amit kiad egy AIM-9P-vel szerelt gép.
Bocsánat, pontatlan voltam, kimaradt egy szó. Amerikai és főleg USAF gépeken. AIM-9L-t az angolok kaptak először NATO-n belül és ők is kisebb csomagot és SOS Falkland miatt. AIM-9M-et több NATO állam csak 1991 után kapott, USAF IOC meg 1982...

A szovjet 4. generáció várható elterjedése miatt az AIM-9M szélsebesen megjelent minden amerikai gépen még az A-7 és F-111 számára is asszem ezért készült az P-4/P-5, ami már all aspect volt. Minden lehetőséget meg akartak adni arra, hogy esetleg szemből ledurrantsanak egy szovjet/VSz vadászt bármivel, aminek szárnya volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 387
113
71851534_2343303239256663_3485408347736244224_o.jpg


Lakenheath, egyhajtóműves F-15E leszállás. Múlt csütörtökön fotóztam. Valami kisebb meghibásodás volt, mert utána hangulatvillogóval ballagott egy tűzoltókocsi a pályán.


Van valami konkrét oka hogy épp most mentetek? Érkezik valamelyik áttelepítési hullám?

Ha kicsit korábban mentek volna, akkor láthattátok volna az izraeli F-15-ösöket gyakorlaton és a szaudi F-15SA-k is megálltak pihenni hazafelé.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Van valami konkrét oka hogy épp most mentetek? Érkezik valamelyik áttelepítési hullám?

Ha kicsit korábban mentek volna, akkor láthattátok volna az izraeli F-15-ösöket gyakorlaton és a szaudi F-15SA-k is megálltak pihenni hazafelé.

Igen, ezekről tudtunk, de a csapat összes tagjának csak ez az időpont volt jó.
Lakenheath-ben pont akkor értünk oda, mikorra kisütött a nap, lenyomtak egy huszonöt gépes délelőtti sort, majd leállt a bázis október másodikáig.
Marham-ben nem volt repülés, de ott az F-35B-k hetente kb egy-két napon repülnek, naponta kb 3-4 felszállást átlagban. Egyenlőre.
Onnan Coningsby-be mentünk a mobilházas kempingbe, ott volt a szállásunk, a reptér keritésétől 200 méterre!
A Typhoon-ok esti repülése előtt még egy ott állomásozó Hurrican repült egyet a naplementében, majd jött az éjszakai üzem este tízig.
Kimentünk a kerítéshez, ami a zónához legközelebb van. 15 Typhoon repült.

Ezen felül voltunk RAF Hendon, Cosford, Midland Air Museum és Duxford múzeumokban. Plusz egy magán EE Lightning múzeumban, aminek full privát rendezvény miatt volt csak nyitva a kapuja, így onnan udvariasan elküldtek minket, de azt is meg tudtuk fotózni... :)

Voltam Hunter, Vulcan és Victor kabinokban, ez utóbbi teljesen működőre volt megcsinálva. Egy 91 éves bácsi keze által, aki anno még a TSR-2-esen is dolgozott!
Láttam két TSR-2-est, ebből az egyik az volt amelyik repült is.
Láttam két magyar MiG-21PF-et, azt a Valiant-ot, ami a hidrogénbombát hajigálta a Karácsony szigetekre, az EAP-t, F-101 Voodoo-t, BAE teszt Mi-24-est, Grand Slam bombát, F-15E kabint, SR-71-est, miegyebet.
Négy nap alatt.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az idei D-day ünnepségekre festették fekete-fehér inváziós csíkosra a törzset/szárnyat és piros-fehér kockásra a gép orrát, megemlékezve az egykor Angliában állomásozó és a kontinens fölött harcoló 48th. Fighter Wing-re.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
És a vicc az, hogy a két E mellé, egy C-t is átfestettek, ami ugyanazt a grafitszürke alapot kapta meg, mint az E-k normálisan.
Elég vagányul néz ki.