F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
@Allesmor Obranna
@Cifu
@ximix

Láttatok már valaha olyan anyagot, ami komolyan vizsgálta volna az F-15C gépek áthajtóművezését az USAF számára F100-PW-229 vagy akár GE F110 hajótmű bármelyik változatára? Vagy ezen hajtómű beépítéseket csak az F-15E család számára tették lehetővé?

Számomra furcsa, hogy ezt nem lépték meg soha annak fényében, hogy a stealth kialakítás off design hatása a jó gyorsulás a külső függesztmények hiányában. A Golden Eagle esetén ez lehetett volna még egy lépcső, hogy valamilyen téren megpróbáljanak a többi 4+(+) gép előtt maradni. Még a magasabb tüzelőanyag fogyasztás is tolerálható lenne, ha a CFT-k alkalmazását gyakorlatba tennék át és ejtenék a pótosok használatát.

Allesmor felé még kérdés, hogy szerinted a GE F110 hajótmű karakterisztikája nagyon hasonló a F100-hoz? Ennyivel nagyobb levegő átfutás esetén a szívócsatorna veszteség mennyit ehet meg az esetleges nyereségből? Vagy te mennyire saccolnád azt, ha beletennék az F-15C-be az GE hajtóműveket, akkor azok tömegén felül mennyivel nőne a szerkezeti tömeg?

Azon gondolkodom, hogy poénból megnézném az BMS 4.34-gyel, hogy F-15C-hez képest egy -229-es hajótműves vagy GE F110 hajtóműves F-15C mit hozna ki, csak az utóbbi esetén a tömegadatok is azért már játszanak. Az emelkedőképesség és 20-30k láb magasságban azért megnézném, hogy mekkora a gyorsítás difi. Csak erre nem nagyon tudok mást, csak azt a primitív módszert, hogy a játékban levő -229 vagy -220 hajtómű tolóerejét skáláznám fel a fékpadi tolóerők arányában, ami háááááááát...

Szóval ez is valami, de azért ez érdekesség szintjén ragadna meg.
Van érdeklődés egy ilyen összehasonlításra a fórum olvasói felől?
A bónuszpálya lehetne esetleg a Streak Eagle rekordjainak vizsgálata erősebb hajtóművekkel. Anno a Streak Eagle rekordjait lerepültem és a BMS 1-2% pontossággal visszaadta a valóságnak megfelelő értékeket.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Láttatok már valaha olyan anyagot, ami komolyan vizsgálta volna az F-15C gépek áthajtóművezését az USAF számára F100-PW-229 vagy akár GE F110 hajótmű bármelyik változatára?

Nem, de a régi F100-PW-100 hajtóműveket szinte egytől-egyig átépítették 1998-tól 2004-ig a -220 szintre, ezek jelölése -220E.

Számomra furcsa, hogy ezt nem lépték meg soha annak fényében, hogy a stealth kialakítás off design hatása a jó gyorsulás a külső függesztmények hiányában. A Golden Eagle esetén ez lehetett volna még egy lépcső, hogy valamilyen téren megpróbáljanak a többi 4+(+) gép előtt maradni. Még a magasabb tüzelőanyag fogyasztás is tolerálható lenne, ha a CFT-k alkalmazását gyakorlatba tennék át és ejtenék a pótosok használatát.

Apró probléma, hogy az USAF számára az F-15 áthajtóművezése nem kritikus pont. A géppel nem számoltak jelentősen először az F-22A, majd az F-35A program miatt. Az F-15C/D gépek jelentős része az ANG-nél van, száznál kevesebb maradt közvetlenül a légierőnél. A Golden Eagle esetében a harci képességek javítása volt a lényegi pont, az áthajtóművezés fel sem merült egyik anyagban sem, ami szembe jött velem.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, de a régi F100-PW-100 hajtóműveket szinte egytől-egyig átépítették 1998-tól 2004-ig a -220 szintre, ezek jelölése -220E.
Ezt tudtam, csak a típusjelzést nem ismertem.

Apró probléma, hogy az USAF számára az F-15 áthajtóművezése nem kritikus pont. A géppel nem számoltak jelentősen először az F-22A, majd az F-35A program miatt. Az F-15C/D gépek jelentős része az ANG-nél van, száznál kevesebb maradt közvetlenül a légierőnél. A Golden Eagle esetében a harci képességek javítása volt a lényegi pont, az áthajtóművezés fel sem merült egyik anyagban sem, ami szembe jött velem.
Az egész Golden Eagle kényszerpálya, csak ennek fényében merült fel bennem, hogy adott estben ezzel is megfejelhették volna. A tegnapi meg nem valósult F-14 változatok kapcsán jött az ötlet. Mert lényegében az új F-15 gyártása bizony gyakorlatilag F-15E sárkányban CFT-vel a Golden Eagle ám, csak "bővebb"-es változatban a CFT miatt.
 
M

molnibalage

Guest
@Allesmor Obranna
@Cifu
@ximix

Láttatok már valaha olyan anyagot, ami komolyan vizsgálta volna az F-15C gépek áthajtóművezését az USAF számára F100-PW-229 vagy akár GE F110 hajótmű bármelyik változatára? Vagy ezen hajtómű beépítéseket csak az F-15E család számára tették lehetővé?

Számomra furcsa, hogy ezt nem lépték meg soha annak fényében, hogy a stealth kialakítás off design hatása a jó gyorsulás a külső függesztmények hiányában. A Golden Eagle esetén ez lehetett volna még egy lépcső, hogy valamilyen téren megpróbáljanak a többi 4+(+) gép előtt maradni. Még a magasabb tüzelőanyag fogyasztás is tolerálható lenne, ha a CFT-k alkalmazását gyakorlatba tennék át és ejtenék a pótosok használatát.

Allesmor felé még kérdés, hogy szerinted a GE F110 hajótmű karakterisztikája nagyon hasonló a F100-hoz? Ennyivel nagyobb levegő átfutás esetén a szívócsatorna veszteség mennyit ehet meg az esetleges nyereségből? Vagy te mennyire saccolnád azt, ha beletennék az F-15C-be az GE hajtóműveket, akkor azok tömegén felül mennyivel nőne a szerkezeti tömeg?

Azon gondolkodom, hogy poénból megnézném az BMS 4.34-gyel, hogy F-15C-hez képest egy -229-es hajótműves vagy GE F110 hajtóműves F-15C mit hozna ki, csak az utóbbi esetén a tömegadatok is azért már játszanak. Az emelkedőképesség és 20-30k láb magasságban azért megnézném, hogy mekkora a gyorsítás difi. Csak erre nem nagyon tudok mást, csak azt a primitív módszert, hogy a játékban levő -229 vagy -220 hajtómű tolóerejét skáláznám fel a fékpadi tolóerők arányában, ami háááááááát...

Szóval ez is valami, de azért ez érdekesség szintjén ragadna meg.
Van érdeklődés egy ilyen összehasonlításra a fórum olvasói felől?
A bónuszpálya lehetne esetleg a Streak Eagle rekordjainak vizsgálata erősebb hajtóművekkel. Anno a Streak Eagle rekordjait lerepültem és a BMS 1-2% pontossággal visszaadta a valóságnak megfelelő értékeket.
Hm...
Igazából ebből hosszabb fórum poszt helyett egy rövidebb cikk is kijöhet, hogy "mire jók a szimulátárok" vagy "szimulátor vs" valóság. Csak mert vannak egyesek, akik lenézik a szimulátorok pontosságát vagy hitelességét, csak azért mert szerintük csak "játék". Mintha a haditechnika valami misztikum lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Sajna ennyire nem értek a lovakhoz, de google bácsival találtam ilyeneket, sokra mondjuk nem mész velük :)

DCS F-15C EAGLE :)
forrás
"F-15s continue to be used as research testbeds. For example:an F-15A was used in 1982 to test the new F100-DEEC engine with Digital Electronic Engine Control. 30 test flights were completed which proved that the engine could be controlled with the then brand-new digital method, and that the new method was greatly superior to the older hydro-mechanical one. For example, fully revving up the DEEC from idle to afterburner took only 4 seconds, compared to 7 seconds for the earlier model. Valuable data gathered during these tests was later incorporated into the F100-PW-229 engine."

[1.0] F-15 Origins & Variants
forrás
"Although the first 134 production F-15Es retained the F100-PW-220 engines of the F-15C/D, later production featured the substantially uprated F100-PW-229 "Improved Performance Engine (IPE)" with an improved digital electronic engine control; 79.2 kN (8,070 kgp / 17,800 lbf) max dry thrust; and 129.5 kN (13,150 kgp / 29,000 lbf) afterburning thrust. "


"A User's Manual for Developing Cost Estimating Relationships"
Volume 1
forrás
"The engine data relative to the F-15E strike fighter version aircraft engine
system includes data pertinent to two engines, F100-PW-220 and -229.
JANE'S indicates that originally the -220 was the engine used, but that with
aircraft 135 onwards, August 1991, the -229 engine was the replacement."


Pratt & Whitney F100
forrás
"F100-PW-220/220E
Due to the unsatisfactory reliability, maintenance costs, and service life of the F100-PW-100/200, Pratt & Whitney was eventually pressured into upgrading the engine to address these issues. The resulting engine, designated F100-PW-220, almost eliminates stall-stagnations and augmenter instability as well as doubling time between depot overhauls. Reliability and maintenance costs were also drastically improved, and the engine incorporates a digital electronic engine control (DEEC). The F100-PW-220 was introduced in 1986 and could be installed on either an F-15 or F-16.[4] A non-afterburning variant, the F100-PW-220U powers the Northrop Grumman X-47B UCAV. The "E" abbreviation from 220E is for equivalent. The abbreviation is given to engines which have been upgraded from series 100 or 200 to 220, thus becoming equivalent to 220 specifications.
F100-PW-229
The first -229 was flown in 1989 and has a thrust of 17,800 lbf (79 kN) (dry thrust) and 29,160 lbf (129.7 kN) with afterburner. It currently powers late model F-16s and F-15Es. Using technology developed from the F119 and F135 engine programs for the F-22 Raptor and F-35 Lightning II, the current production F100-PW-229 EEP (Engine Enhancement Package) incorporates modern turbine materials, cooling management techniques, compressor aerodynamics, and electronic controls.[5] Deliveries of the -229EEP began in 2009.
"

Energy and Environmental Viability of Select Alternative Jet FuelPathways 2011
link pdf

Boeing F-15 Eagle
link pdf

CALCULATION OF THE ACTUAL COST OF ENGINE MAINTENANCE
link pdf

The Development of the F100-PW-220 and F110-GE-100 Engines: A Case Study of Risk Assessment and Risk Management
link pdf

Flying safety magazin 2003
link pdf
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 388
113
"WASHINGTON, October 29, 2019 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Japan for the upgrade of up to ninety-eight (98) F-15J aircraft to a Japanese Super Interceptor (JSI) configuration for an estimated cost of $4.5 billion.

The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Japan has requested the upgrade of up to ninety-eight (98) F-15J aircraft to a Japanese Super Interceptor (JSI) configuration consisting of up to one hundred three (103) APG-82(v)1 Active Electronically Scanned Array (AESA) Radar (includes 5 spares); one hundred sixteen (116) Advanced Display Core Processor II (ADCP II) Mission System Computer (includes 18 spares); and one hundred one (101) ALQ-239 Digital Electronic Warfare System (DEWS) (includes 3 spares). Also included are Joint Mission Planning System (JMPS) with software, training and support; Selective Availability Anti-spoofing Module (SAASM); ARC-210 radio, aircraft and munition integration and test support; ground training devices (including flight and maintenance simulators); support and test equipment; software delivery and support; spare and repair parts; communications equipment; facilities and construction support; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering; technical and logistics support services; studies and surveys; and other related elements of logistical and program support. The estimated total program cost is $4.5 billion.

This proposed sale will support the foreign policy goals and national security objectives of the United States by improving the security of a major ally that is a force for political stability, and economic progress in the Asia-Pacific region. It is vital to U.S. national interest to assist Japan in developing and maintaining a strong and effective self-defense capability.

This proposed sale will provide Japan a critical air defense capability to assist in defending the Japanese homeland and U.S. personnel stationed there. Modernized F-15J assets will better enable Japan to respond to airborne threats and defend its airspace. Japan will have no difficulty absorbing this equipment and support into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The prime contractor for the FMS portion will be Boeing Aircraft Company, Everett, WA. The prime contractor for the DCS portion will be Mitsubishi Heavy Industries (MHI) with Boeing being a sub-contractor in supporting integration of the FMS and DCS elements.

There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this sale will require the assignment of one U.S. Government representative in Japan.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded."
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Mire nem jó egy ilyen nagy dög :D

EI7L93PU8AAgkYC
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
A törzs alatt milyen konténer lehet? Póttartálynak kicsi, és ha jól látom, légbeömlő van a végén-alján.

76710728_10156990612649601_3152668770229551104_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed