F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

F-16-osok eléslövészete fékernyős bombákkal és gépágyúval, tavaly októberi felvételek:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Furcsa, ez eddig fel sem tűnt. 2000-es években volt olyan megszállott, aki PW hajtóműves F-16-ost rendelte? Pedig GE hajtóműves Block 30 gépük is van, bár az -GE-110 és nem a -129-es változattal van ellátva.
A 2000-es években egyedül Chile rendelt F110GE129-essel szerelt, tehát block 50-es F-16C-t.
Rajtuk kívül az UAE tendelkezik F110GE132-essel szerelt F-16E/F-el.
Mint az párral ezelőtti hozzászólásomban már írtam, a görögöknek F110GE100, F110GE129 és F100PW229-es hajtóművel szerelt, tehát block 30 (1988/89) block 50 (1993/97) és block 52 (2004/2005) flottájuk van.

A 2000-es években az export döntő része PW hajtóműves volt.
F100PW229-essel szerelt, tehát block 52-es a pakisztáni, marokkói, lengyel, iraki, izraeli F-16I Sufa (2003-2004) és a görög (Peace Xenia III és IV beszerzési program 2004-2005) gépei.
 
A 2000-es években egyedül Chile rendelt F110GE129-essel szerelt, tehát block 50-es F-16C-t.
Rajtuk kívül az UAE tendelkezik F110GE132-essel szerelt F-16E/F-el.
Mint az párral ezelőtti hozzászólásomban már írtam, a görögöknek F110GE100, F110GE129 és F100PW229-es hajtóművel szerelt, tehát block 30 (1988/89) block 50 (1993/97) és block 52 (2004/2005) flottájuk van.

A 2000-es években az export döntő része PW hajtóműves volt.
F100PW229-essel szerelt, tehát block 52-es a pakisztáni, marokkói, lengyel, iraki, izraeli F-16I Sufa (2003-2004) és a görög (Peace Xenia III és IV beszerzési program 2004-2005) gépei.
Törökország ?
Ráadásul előtte is csak Block 50 és Block 30-at és 40-et rendeltek.

Peace Onyx IV
F-16CBlock 501407-1001/07-10142011-2012
F-16DBlock 501607-1015/07-10302011-2012
 
U.S. Air Force seriously discusses F-16 order

Ez lenne csak az igazi meglepetés...:eek:
A tipus első példányai már célrepülőgépek, közben még új példányokat rendelnének?
Kezdem azt érezni, hogy a lobbi egy ponton túlmegy már...
A gyártás is vicces lenne, mert több száz F-16V korszerűsítés van és az F-35 gyártósor miatt elköltözött és sokkal kisebb lett a F-16-tal foglalkozó sor. Ha ma rendelne valaki új F-16-ost, akkor a V-k korszerűsítése csúszna vagy akkor mikorra készülne el?

Semmi értelmét nem látom az egésznek.
 
Na jó, de mennyi köze van a most gyártott daraboknak az elsőkhöz?
Az aerodinamikán kívül nem sok, de nem is erre céloztam.
Arra próbáltam utalni hogy egy tipus életgörbéje az USAF on belül eddig kb. úgy nézett ki hogy a tipus kivonás után egy időt eltöltött egy sivatagi tárolóhejen majd célrepülőt csináltak belőle.
Ez most kicsit összecsúszni látszik. Az első példányok már célrepülőgépek és - ezek szerint -felmerült új példányok vásárlása.

Eddig csak az F4 esetében volt arra példa hogy az USAF nál már célrepülő volt miközben még külföldi légierők vidáman repülték
 
Az első felszállás, majdnem összekócolódott. :(


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A Block 50+ és 60 gépeknél, ahol CFT van integrált ECM miatt a CL HP is szabad, azoknál a legbelső függesztőkön realitás a csapásmérő fegyverzet, ami intelligens?
 
A Block 50+ és 60 gépeknél, ahol CFT van integrált ECM miatt a CL HP is szabad, azoknál a legbelső függesztőkön realitás a csapásmérő fegyverzet, ami intelligens?

71890554f64c3d8ba7e525d4a755274e1aedf177.jpg