Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Lezuhant az amerikai légierő egyik F-16 gépe Dél-Karolinában
Itt minden el volt rontva és minden el is romlott.
Felkészületlen és tapasztalatlan pilótára erőltettek komoly kihívással járó, számára ismeretlen feladatot, nem megfelelő időjárás és napszak mellett, majd a kavarodás okozta stressz következtében egyszerre történt gép- és az éjszakai leszállást segítő ILS antenna sérülés a leszállási kísérlet során.
Ezt követően további rossz döntésekkel "segítve" a pilótát, a sérült futómű ellenére továbbra is a leszállást erőltették. A főfutó sérülése az ott elhelyezett avionikai rendszerek meghibásodása miatt műszer meghibásodást idézett elő.
Emiatt a gép a földnek csapódott.
Ezután, a biztonságos működési paraméterek határa alatt katapultált a pilóta, akinek ráadásul még ezen felül hibás volt a nem megfelelően karbantartott katapultülése is.
Lapos röppályán oldalra kivágódva hagyta el a gépet, de az üléstől nem tudott leválni. Nem élte túl.
Amúgy számomra meglepő, hogy az F-16-os ACES II ülésének ennyivel rosszabbak a “dupla nullás” értékei a K-36-osokhoz képest.Legyen meg itt is...
Részemről volt félreértés: a földi maximális sebesség futóműhiba esetén 200 csomóig értendő (afelett a földön már inkább a pilóta életét közvetlenül veszélyeztető géptörésre lehet számítani) nem csak afelett sikeres.
Szóval az ACES II mentségére legyen mondva, ha működik, akkor egy ilyen helyzetben is tudott volna menteni, de sajnos ennél az esetnél az ülés hibás volt.
Nem értem a meglepődés okát, 50 ezer lábon naná hogy, nem.
Neki 50 ezer lábon nem jött ki a Mach 2, még teljesen lecsupaszított géppel se. Anno a US Navy gépei jártak 60 ezer láb felett is az F-16N-el, teljesen saját felelősségre.
Ez így kissé félrevezető megfogalmazás, az orosz/szovjet hajtóműveken NEM csak min és max utánégetés van! Egyetlen "fokozat" van, mikor max fordulatszámról előretolva bekapcsolódik a min. utánégetés, ez hirtelen nagymértékű tolóerő-növekedést ad. Ez fölött már fokozatmentes az utánégető tolóerő növekedése, ill. a gázkar hátrahúzása közben a csökkenése. Itt újra csak akkor lesz hirtelen tolóerő-csökkenés, ha a min. utánégtést kikapcsoljuk és a hajtómű újra átáll fordulatszám szerinti vezérlésre/üzemmódra..
Az orosz hajtóművekhez hasonlóan az összes GE hajtóművön csak min/max utánégetés van, belső fokozatok nélkül.
És egy USAF (?) pilóta hol tud ilyen géppel repülni? Block 30/32 alatt semmi sincs hadrendben már. Azokon meg nincs csak F100-PW-229 és GE F110.Ötfokozatú utánégetésről beszél, de ez így csak egy régi F100PW100 vagy 200/220 lehet.
Az erősebb F100PW229-esnek 11 fokozatú utánégetője van, míg a GE hajtóműves C gépeken nincsenek zónák, vagy fokozatok. Az orosz hajtóművekhez hasonlóan az összes GE hajtóművön csak min/max utánégetés van, belső fokozatok nélkül.
A zónás felosztás PW hagyomány.
Ha ez nem csak egy elszólás volt a videóban, akkor ez a gép messze nem a legerősebb F-16-os volt, így ez az adott magasságon elérhetőmaximális gyakorlati sebességet is befolyásolhatta.
Na ja. De a lényeg adott, a forszázs szivattyú (vagy szivattyúk) két üzemi szélsőérték között, a gázkar állásának megfelelően (illetve bizonyos alrendszerek aktiválásával, sebességi és nyomásmagassági adatokkal, lásd CsR) fokozatok nélkül biztosítják az utánégetés tolóerejének nagyságát, minimum és maximum (illetve bizonyos típusoknál a rendkívüli rezsim) között. Ez a min/max utánégetés általában két koncentrikus forszázskollektoron oszlik el.Ez így kissé félrevezető megfogalmazás, az orosz/szovjet hajtóműveken NEM csak min és max utánégetés van! Egyetlen "fokozat" van, mikor max fordulatszámról előretolva bekapcsolódik a min. utánégetés, ez hirtelen nagymértékű tolóerő-növekedést ad. Ez fölött már fokozatmentes az utánégető tolóerő növekedése, ill. a gázkar hátrahúzása közben a csökkenése. Itt újra csak akkor lesz hirtelen tolóerő-csökkenés, ha a min. utánégtést kikapcsoljuk és a hajtómű újra átáll fordulatszám szerinti vezérlésre/üzemmódra.
Block 32/42 zöme még a régi F100PW200/220-al van szerelve. Az ANG egyik alakulatának block 42-esei kaptak csak 229-est, kb tíz éve, egy átépítést követően. A 229-esek nagy része az 52-esekben és az F-15E/I/K gépekben van. A teljes, 80 gépes K flotta felében.És egy USAF (?) pilóta hol tud ilyen géppel repülni? Block 30/32 alatt semmi sincs hadrendben már. Azokon meg nincs csak F100-PW-229 és GE F110.