Volt anno az a block 30-as F-16C, amelyikkel az UAE F-16E/F Desert Falcon-ok szuper nagy teljesítményű F110GE132-esét először kipóbálták. Az az együléses gép az Edwards-ról volt a pilótái szerint a "leggyorsabb Viper, ami valaha repült" (a fastest itt nem feltétlen Mach 3-at jelent, hanem inkább gyorsulást, de abban valami félelmeteset), hiszen a relatíve könnyű F-16C megkapta a legnehezebb F-16 variáns számára készült legerősebb hajtóművet.
Nade... volt egy másik gép is, egy F-16D. Mert kellett egy kétüléses is, ez pedig egy block 50-es gép volt, amit a Lockheed bérelt az USAF-tól (és ha jól tudom, még talán most is bérli), hogy a GE hajtóművét kétüléses géppel is teszteljék. Nem azért, mert más a kabintető, hanem mert van pár olyan feladat, amihez két berepülőpilóta is kell. Ez a gépa 90-0848-as, amiről mára már lekerült a jókora, kék feliart a svanc tövéről, hogy "F110GE132 Power", de amíg rajta volt, addig ez a hajtómű dolgozott benne. Repült is így egy demót, mégpedig a Forth Worth-i gyár dolgozóinak és az UAE küldöttségének. Nyílván az USAF-ot is meghívták, mert mégiscsak ők az igazi célközönség. Nos, az USAF mind a mai napig nem igénylete a 132-est és ez már valószínű így is marad, de ettől még igazán jól ismeri. Ugyanis amíg a szerződés tartott az arizonia bázison képezték az UAE pilótáit az USAF kiképzői. Így az AZ farokkódi támaszpont gépei lettek a legszínesebb USAF bázis, már ami az F-16-osokat illeti, hiszen egyidejűleg volt nekik F-16B, korai F-16C/D, kései block 40-es F-16C/D és a block 60-as UAE gépekre is felkerült az USAF jelölés, amíg ott voltak. Ezeknél a gépeknél a földi kiszolgálást vegyesen az amerikai légierő és az emirátusok katonái végezték.
Vissza Texas-ba és arra a bizonyos repülőbemutatóra. Ez a 90-0848-as block 50-es F-16D bizony nem a legnehezebb F-16-os, bár a C korszak vége felé készült. Ettől még alig nehezebb egy block 40-esnél és maga a gép meg különösen nem volt elnehezítve semmiféle extra berendezéssel, mivel elsődleges feladata a teljes hajtóműkarakterisztika tesztelése volt. Így így repült bemutatót. Aki látott már aerodinamikailag teljesen tisztára csupaszított Spangdahlem-i F-16C-t demót repülni (tavaly is volt erre lehetőség Fairford-ban), az tudja, hogy a mutatvány egyik záloga a bitang erős, statikusan, utánégetővel 13 tonnás tolóerőre képes F110GE129-es.
Ez a hajtómű földközelben, kis magasságon igen könnyen eléri a dinamikus (tehát gépbe építve mért) 15-16 tonnás tolóerőt, ami miatt egy repülőnapon nagyon könnyen át tudná bármikor lépni a hangsebességet is. A gépről készült számos felvételen látszik, hogy egy-egy kisebb sebességű áthúzás után a forszázsnak köszönhetően a gép nagyon gyorsan meg tud indulni. Nem is kell több, mert ilyen konfigurációban már ez is több, mint sok.
Nos, a 90-0848-asban egy F110GE132-es dolgozott, ami jóval több, mint 14 tonnával indít statikusan és 17-18 tonna tolóerőre is képes, 800-900 km/h-nál, ha a földközelben jár a gép. Erről a repülésről nem sokat találni, de valamit azért mégis. Ezek csak állóképek, de jó közelítéssel, a nyílvános légibemutatón valaha repült egyik legnagyobb tolóerő/tömeg arányú repülőgép repülését láthatjuk rajta:
https://www.flickr.com/photos/draykov/46794499605/