M
molnibalage
Guest
Nah, mivel az F-111 kapcsán ki lett vesézve a gépek nukis csapásmérő képessége, akkor LO-LO profilra megnéztem az F-16-ost is. Jobb híján az F-16CJ-re, amiből lehet mondani ezt-azt az F-16A-ra is.
Szóval a gép.
F-16CJ
1 x B61
2 x 370 USD póttartály
2 x AIM-9
Picit mindenhol kerekítek, az a 10,20 100 font whatever kategória.
12100 lb üzemanyag
33500 lb felszálló tömeg
DI = 100 becsüljük felül, oszt lesz ami lesz. Így könnyebb számolni.
Felszállásra nincs a manualból adat, de full utánégetéssel ez asszem kb. 400 font a BMS 4.34 alapján értékei alapján. Ami egy piszok pontos szimulátor amúgy.
Legyen 700 font tartalék, amit nem használ fel, pontosabban nem számolunk vele, marad tehát 11000 font, de ettől a pótos ledobása előtt még kb. 4500 font van.
Felszállás után 32,2 ezer font tömeg.
665 km jött ki az F-16CJ-re, ami nehezebb, mint az F-16A volt, a keró mennyiség meg azonos. Bár ebben PW-229 van.
Ja, és a DI (légellenállás) mindenhol felül van becsülve, mert valójában DI = 80 lenne az elején és nem 100, és pótos dobás sem DI = 50, hanem DI = 10 tája. Szóval ez inkább 700 km tája és 10% tartalék üzemanyag van a felszálláshoz képest.
De ez 9 tonnás gép és messzebbre repül, mint a 12 tonnás Szu-22M3, amire 570 km jött ki. Sőt, ez a Tornadoval azonos érték. Persze az F-16-ban nincs terepkövető radar és nem kétszemélyes, tehát ezt éjszakai is megcsinálja a Tornado. Az F-16 meg csak nappal és megfelelő látási viszonyok esetén.
Az mindenesetre látszik, hogy Osirak elérése LO-HI profillal éppen csak belefért az F-16A-val és biztosan lassabban mentek és asszem el is dobták a pótosokat. Arra is jópofa lenne egy számítás...
Csak kéne hozzá pontos útvonal a távolságok miatt.
Ezeket használtam fel.
Szóval a gép.
F-16CJ
1 x B61
2 x 370 USD póttartály
2 x AIM-9
Picit mindenhol kerekítek, az a 10,20 100 font whatever kategória.
- Üres tömeg. 20200 lb, (ebben a fel nem használható keró is benne van, wingtop launcher, olaj és pilóta)
- Belsó keró. 7100 lb
- 2x370 gal 2x2500 = 5000 lb, függesztőkkel a DI = 2x8 + 2x27 = 70
- B61 720 lb, DI = 10 (Mk-84-es DI-t vettem alapul)
- 2xAIM-9 2x200 lb, DI benne van a gép alap kialakításában
12100 lb üzemanyag
33500 lb felszálló tömeg
DI = 100 becsüljük felül, oszt lesz ami lesz. Így könnyebb számolni.
Felszállásra nincs a manualból adat, de full utánégetéssel ez asszem kb. 400 font a BMS 4.34 alapján értékei alapján. Ami egy piszok pontos szimulátor amúgy.
Legyen 700 font tartalék, amit nem használ fel, pontosabban nem számolunk vele, marad tehát 11000 font, de ettől a pótos ledobása előtt még kb. 4500 font van.
Felszállás után 32,2 ezer font tömeg.
- Amíg van póttartály és B61 addig , 510 csomó (950 km/h) megeszik 9000 font/óra kerót a gép.
- Pótos eldobása után DI = 50 is felső becslés, akkor 28 ezer font táján van a gép tömege, 510 csomóval 7900 font/óra
- Bomba és pótos nélkül DI = 0, 510 csomóval 6800 font/óra.
665 km jött ki az F-16CJ-re, ami nehezebb, mint az F-16A volt, a keró mennyiség meg azonos. Bár ebben PW-229 van.
Ja, és a DI (légellenállás) mindenhol felül van becsülve, mert valójában DI = 80 lenne az elején és nem 100, és pótos dobás sem DI = 50, hanem DI = 10 tája. Szóval ez inkább 700 km tája és 10% tartalék üzemanyag van a felszálláshoz képest.
De ez 9 tonnás gép és messzebbre repül, mint a 12 tonnás Szu-22M3, amire 570 km jött ki. Sőt, ez a Tornadoval azonos érték. Persze az F-16-ban nincs terepkövető radar és nem kétszemélyes, tehát ezt éjszakai is megcsinálja a Tornado. Az F-16 meg csak nappal és megfelelő látási viszonyok esetén.
Az mindenesetre látszik, hogy Osirak elérése LO-HI profillal éppen csak belefért az F-16A-val és biztosan lassabban mentek és asszem el is dobták a pótosokat. Arra is jópofa lenne egy számítás...
Csak kéne hozzá pontos útvonal a távolságok miatt.
Ezeket használtam fel.