F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

Ha jól értem, az F-16 tervezésénél a fő szempont a minél jobb dogfight képesség volt. A csapásméres másodlagos. Úgy értettem, hogy alapoktól máshogy tervezte volna, másmilyen szárnyak, törzs, ilyesmi. Tehát egy F-16, aminek a tervezésénél a csapásmérő bevetések szerepelnek az első helyen, nem úgy nézett volna ki, mint a megvalósult F-16, aminél a digfight volt első helyen.
A gép egyhajtóműves kialakítása és az F100 ereje azért annyira más végeredményt nem engedett volna. Nézd meg a japán F-2-est.
  • Kettővel több függesztő.
  • Nagyobb szárny.
  • 13%-kal több belső keró.
Na ettől a gép 9 tonna felett van már és kell hozzá a GE F110. Ami akkor nem volt. Tehát én szerintem egy picit átgombolt F-16 jöhet szóba, de a többi alapkoncepció és forma okkal lett elvetve és lett letisztultabb. Vagy talán már akkor ráteszik az CFT-t és akkor a két belső függesztő felszabadul fegyverzetnek.
 
A gép egyhajtóműves kialakítása és az F100 ereje azért annyira más végeredményt nem engedett volna. Nézd meg a japán F-2-est.
  • Kettővel több függesztő.
  • Nagyobb szárny.
  • 13%-kal több belső keró.
Na ettől a gép 9 tonna felett van már és kell hozzá a GE F110. Ami akkor nem volt. Tehát én szerintem egy picit átgombolt F-16 jöhet szóba, de a többi alapkoncepció és forma okkal lett elvetve és lett letisztultabb. Vagy talán már akkor ráteszik az CFT-t és akkor a két belső függesztő felszabadul fegyverzetnek.
Ebben a kérdésben szerintem az F-2 nem teljesen jó példa, mert onnantól, hogy a Lockheed beszállt, nem 0-ról lett új típus kifejlesztve, hanem egy meglévő módosítva, átdolgozva.
Biztos lettek volna hasonlóságok, de ha a legeléjétől más priorítás szerint tervezik az F-16-ot, más kialakításra jutottak volna, szerintem erre gondolhatott a főtervező.
 
Hydraulic failure caused F-16 to crash near March base last year...

RPE-L-F16-0424-01-01-1.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Gyerekek én kezdem elveszteni a fonalat, hogy az F-16V-nek nevezett korszerűsítés, akkor mennyire lesz egyenszilárd az egyes nemzeteknél és az USAF számára...
Mi lesz az USAF gépek CFT képességével? Mert egyesek a Block 70-nel összemossák, hogy lesz rajta szerintük IRST is, amiről nem hallottam eddig egy árva hangot sem.
 
Nézve sok hasonló videot más gépekkel de elmondható hogy az f-16-ból lehet a legjobban kilátni
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi
https://defence-blog.com/news/lockh...7_3NEynNmZAgibEGl-FuryeRdTv9PPSSR6fR43p4tHWy4

Szkeptikus vagyok. Miért?
A statisztika. Ha minden elveszett gép a földbeütközés miatt semmisült volna meg, akkor is torz lenne a statisztika. Hogyan jön ez ki...?
https://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/F-16.pdf

2004 - 2009 között 22 destroyed
2014 - 2019 között 16 destroyed

A pilótaszám nem ennyire egyértelmű : 4 vs 2

Szerintem a számot annak alapján adták meg, hogy hányszor aktiválódott a rendszer. Valószínűleg nem minden esetben zuhant volna le akkor sem, ha nem aktiválódik.
 
2004 - 2009 között 22 destroyed
2014 - 2019 között 16 destroyed

A pilótaszám nem ennyire egyértelmű : 4 vs 2

Szerintem a számot annak alapján adták meg, hogy hányszor aktiválódott a rendszer. Valószínűleg nem minden esetben zuhant volna le akkor sem, ha nem aktiválódik.
De a megsemmisült gépek töredéke szokott megsemmisülni amiatt, mert elnézik magasságot. Nézd meg az F-15 írásomat.
 
De a megsemmisült gépek töredéke szokott megsemmisülni amiatt, mert elnézik magasságot. Nézd meg az F-15 írásomat.

Várj, itt nem elnézésről van szó, hanem arról, amikor a pilóta eszméletét veszti.

Része a történetnek a "nincs kontrol a pilótától".
 
Várj, itt nem elnézésről van szó, hanem arról, amikor a pilóta eszméletét veszti.

Része a történetnek a "nincs kontrol a pilótától".
Pont erről beszélek. Egy 10 éves időszakban 0 ilyen eset volt az F-15-nél. Mitől lenne más az F-16? És ez F-15A/B/C/D/E együtt. Na kb. 80% ilyen lenne a katasztrófáknak akkor jönne ki a matek. Vagy akkor sem...
 
Pont erről beszélek. Egy 10 éves időszakban 0 ilyen eset volt az F-15-nél. Mitől lenne más az F-16? És ez F-15A/B/C/D/E együtt. Na kb. 80% ilyen lenne a katasztrófáknak akkor jönne ki a matek. Vagy akkor sem...

Átolvastam. :D Azért volt benne vagy két tájékozódás elvesztése, de értem, hol látod a problémát.

Mennyivel repülnek többet manapság az F-16-osok, mint az F-15-ösök?

Fenntartom, hogy itt a gyártó a "rendszer aktiválások száma" alapján mondta, hogy hú, de mennyire hatékony. Kíváncsi lennék, mennyibe van a rendszer gépenként. Valahogy meg kell indokolni, miért jó. :D