F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 481
113
WASHINGTON, September 7, 2022 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Pakistan of F-16 Case for Sustainment and related equipment for an estimated cost of $450 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Pakistan has requested to consolidate prior F-16 sustainment and support cases to support the Pakistan Air Force F-16 fleet by reducing duplicate case activities and adding additional continued support elements. Included are U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics services for follow-on support of Pakistan’s F-16 fleet to include:

Participation in F-16 Aircraft Structural Integrity Program
Electronic Combat International Security Assistance Program
International Engine Management Program
Engine Component Improvement Program, and other technical coordination groups
Aircraft and engine hardware and software modifications and support
Aircraft and engine spare repair/return parts
Accessories and support equipment
Classified and unclassified software and software support
Publications, manuals, and technical documentation
Precision measurement, calibration, lab equipment, and technical support services
Studies and surveys
Other related elements of aircraft maintenance and program support.

The proposed sale does not include any new capabilities, weapons, or munitions.

The estimated total cost is $450 million.

This proposed sale will support the foreign policy and national security objectives of the United States by allowing Pakistan to retain interoperability with U.S. and partner forces in ongoing counterterrorism efforts and in preparation for future contingency operations.

The proposed sale will continue the sustainment of Pakistan’s F-16 fleet, which greatly improves Pakistan’s ability to support counterterrorism operations through its robust air-to-ground capability. Pakistan will have no difficulty absorbing these articles and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be Lockheed Martin Corporation, Fort Worth, TX. There are no known offsets proposed in conjunction with this sale.

Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Pakistan.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 481
113
The first pair of upgraded F-16Vs from the Hellenic Air Force (HAF) will return home from the United States on Sept. 12...

In what is considered another milestone in the process of strengthening the Hellenic Air Force’s capabilities, the first two fully upgraded F-16 Block 72 Viper jets out of a total of 83 will arrive at the Hellenic Aerospace Industry site in Tanagra on Monday from the Lockheed Martin facility in Fort Worth, Texas.

They were sent to Forth Worth, Texas for modifications by Lockheed Martin in February 2021.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nagyon jól húzható az orra, de nehéz, mint a sár. Van ugyan hozzá megfelelőre növelt szárnyfelület, de a legendás tolóerőfelesleg már nem játszik.
Mikor a GE elkészült az UAE számára kifejlesztett F110GE132-essel, konkrétan felmerült, hogy a japán F-2-es flotta is azt kapja meg, de ez végül lekerült a napirendről.
A block 50-esekhez kifejlesztett (és ott nagyon is jól muzsikáló) F110GE129-esek egyrészt már az induláskor is jóval olcsóbbak voltak, mint a 132-es, ami nem is lett soha olcsóbb, de nem ez volt az igazi baj.
A japánok maguk is összeszerelőik a 129-eseknek és ők maguk nagyjavítják, így a 132-esre átállás nem csak átszerelés, de egyúttal egy teljes ipari karbantartási és összeszerelési háttér átdolgozását is magával vonta volna.

Innen már egyszerű volt a matek. Egy kifejezetten jól gyorsulóvá és emelkedővé átépített F-2-es kedvéért a sokszorosára emelni a program teljes költségét, miközben ott van a gép orrában a világ elsőként sorozatban is installált AESA radarja és készülőben az újgenerációs japán rakétafegyverzet... inkább lemondtak róla.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 481
113
The first pair of upgraded F-16Vs from the Hellenic Air Force (HAF) will return home from the United States on Sept. 12...

In what is considered another milestone in the process of strengthening the Hellenic Air Force’s capabilities, the first two fully upgraded F-16 Block 72 Viper jets out of a total of 83 will arrive at the Hellenic Aerospace Industry site in Tanagra on Monday from the Lockheed Martin facility in Fort Worth, Texas.

They were sent to Forth Worth, Texas for modifications by Lockheed Martin in February 2021.


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 481
113

Akkor most a görögöknek van a legkorszerűbb F-16-osa Európában?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Nagyon érdekes anyag a Top Aces F-16-osairól, amelyeket tavaly Izraeltől szereztek be, és az első, civil lajstromban lévő F-16-osok.
A leszállított gépek közül 2 részt vett az Osirak elleni támadásban is:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nagyon érdekes anyag a Top Aces F-16-osairól, amelyeket tavaly Izraeltől szereztek be, és az első, civil lajstromban lévő F-16-osok.
A leszállított gépek közül 2 részt vett az Osirak elleni támadásban is:
Nem teljesen értem. Van itt egy olyan dolog, ami számomra teljesen új. A legnagyob természetességgel említi a csóka, hogy a hajtómű a 220EFI, amiről még csak nem is hallottam soha. Azt mondja, 28 ezer font a tolóerő. Egy ilyen A/B sárkányban ez több, mint sok, erről nem is tudtam. Ennyit a nagy tudományomról.
Meg is jegyzi Lee, hogy jó könnyű a gép, nem repült még sose ilyen jól gyorsuló géppel.

Jut eszembe, azt korábban is olvastam, hogy az izraeliek mindig is szerettek hozzányúlni a gépeik hajtóművéhez, már csak azért is, mert ha valakik, ők egyrészt igen forró klímában repülnek, illetve rendszerint igen nagy tömegű fegyverzettel. Vagy sok üzemanyaggal. Vagy mindkettő.
Ami ezt az F100PW220EFI-t illeti, a szállítókocsira szerelt példányon látszik, hogy vaamiféle hibrid, aminél a kompresszor háza még a régi, de a forszázskamra háromszög-bordázással merevített külső háza már a 229-esekből származik (ahol szinte az egész hajtómű külső borítása ilyen lett):

aar.jpg


Itt van például egy hasonló hajtómű,mint ami a felvételen is látszik:

1-s2.0-S1875952114000184-gr3.jpg


De a 220-asok általában így néznek ki:

w4f1bypgq4vb8jq0-copy.jpg


Ez volt a régi F100PW100-as:

1200px-Pratt_and_Whitney_F100-100_Turbofan_Engine_%286586571331%29.jpg


Ez pedig egy olyan köztes hibrid, aho a fentebb említett bordázás csak a nagynyomású kompresszor-tüzelőtér vonalában van:

abd.jpg
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Nem teljesen értem. Van itt egy olyan dolog, ami számomra teljesen új. A legnagyob természetességgel említi a csóka, hogy a hajtómű a 220EFI, amiről még csak nem is hallottam soha. Azt mondja, 28 ezer font a tolóerő. Egy ilyen A/B sárkányban ez több, mint sok, erről nem is tudtam. Ennyit a nagy tudományomról.
Meg is jegyzi Lee, hogy jó könnyű a gép, nem repült még sose ilyen jól gyorsuló géppel.

Jut eszembe, azt korábban is olvastam, hogy az izraeliek mindig is szerettek hozzányúlni a gépeik hajtóművéhez, már csak azért is, mert ha valakik, ők egyrészt igen forró klímában repülnek, illetve rendszerint igen nagy tömegű fegyverzettel. Vagy sok üzemanyaggal. Vagy mindkettő.
Ami ezt az F100PW220EFI-t illeti, a szállítókocsira szerelt példányon látszik, hogy vaamiféle hibrid, aminél a kompresszor háza még a régi, de a forszázskamra háromszög-bordázással merevített külső háza már a 229-esekből származik (ahol szinte az egész hajtómű külső borítása ilyen lett):

aar.jpg


Itt van például egy hasonló hajtómű,mint ami a felvételen is látszik:

1-s2.0-S1875952114000184-gr3.jpg


De a 220-asok általában így néznek ki:

w4f1bypgq4vb8jq0-copy.jpg


Ez volt a régi F100PW100-as:

1200px-Pratt_and_Whitney_F100-100_Turbofan_Engine_%286586571331%29.jpg


Ez pedig egy olyan köztes hibrid, aho a fentebb említett bordázás csak a nagynyomású kompresszor-tüzelőtér vonalában van:

abd.jpg
Én sem tudtam róla, bár én nem is mozgok ennyire rutinosan hajtómű témában :)
Az viszont érdekes, hogy 0:31-nél keresztül repül egy drónnal a hajtómű nélküli gépben, ilyen felvételt eddig csak az An-225-ösről láttam, de ott némileg nagyobb tér állt rendelkezésre erre.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Én sem tudtam róla, bár én nem is mozgok ennyire rutinosan hajtómű témában :)
Az viszont érdekes, hogy 0:31-nél keresztül repül egy drónnal a hajtómű nélküli gépben, ilyen felvételt eddig csak az An-225-ösről láttam, de ott némileg nagyobb tér állt rendelkezésre erre.
Igen, az egy jó geg volt a készítők részéről.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Itt látszik meg, hogy a bemutató repülés mennyire pilótafüggő dolog:


Élőben, Zeltweg-ben is feltűnt a mutatvány könnyedsége és a szemre is az F-16-ostól szokatlan kis sebességű manőverezés, de szerencsére ezt ez a videó is visszaadja. Mennyivel másabb egy ilyen demó, mint amit az amerikaiak repülnek erőből az F-16C Viper Deemo Team-jükkel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Azért ez így egy erősen bullshit szagú marketing duma:

"...Than a DSI was incorporated into the design of the Lockheed Martin F-35 Lightning II after proving to be 30% lighter and showing lower production and maintenance costs over traditional inlets while still meeting all performance requirements.
Traditional aircraft inlets contain many heavy moving parts. In comparison, DSI completely eliminates all moving parts, which makes it far less complex and more reliable than earlier diverter-plate inlets. The removal of moving parts also reduces the overall weight of the aircraft..."


Gondolom ez a szöveg a korablei Lockheed Martin marketing kommunkiációja volt. Mire a DSI bemutatkozott, az USAF harcászati gépeken már egyedül csak az F-15-ösön volt a beömlőben "many heavy moving parts", ahhoz képest kiexponálni a 30%-os előnyt egy érdekes csúsztatás.
Elég lett volna, ha csak annyit írnak, alacsonyabb az észlelhetőség, csak akkor lehet, hogy a Raptor szívócsatornája is felmerült volna példaként, hogy "miért, az nem elég?"