Ez sem jelenthető ki. Egyszerűen minden megoldásnak van előnye és hátránya. Abból a szempontból az egész F-16 "elavult" - ahogy minden 4. gen gép - hogy nem ad olyan RCS csökkenést, mint az F-35/F-22 és a többi erre tervezett gépé.
Azt is be kell látni, hogy utólag átszabni egy gépet az eléggé nehéz, mert az alapkoncepciónak vannak kötöttségei. Egy F-16XL méretű/tömegű géphez sokkal erősebb hajtómű kellett volna, vagy két hajtómű. Két hajtmű meg gyakorlatilag egy másik gépet jelent.
Az elavult szó használatával vigyázni kell, mert pl. elavultnak neveznéd pl. a Pitts Special-t? Mindig azt kell nézni, hogy mire tervezed a gépet. Többször említettem már, hogy a 4. gen gépek fantasztikus repteljesíménye ellenére még mindig van olyan szuperszonikus rekord, amit az F-4 Phantom II tart. Egyszerűen máshova volt optimalizálva a gép. Adott célt nézve lehet mondani azt, hogy "elavult", de inkább azt, hogy "arra kevésbé alkalmas".