F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

Azt még megértem, hogy a Lockheed miért nem erőlködik a DAS / integrált fegyvertárolós F-16 változatok fejlesztésén (nem akar belső konkurenciát az F-35-nek), de a Boeing mi a fenéért nem integrálja a DAS-t az F/A-18E/F és F-15 változatokhoz, az azért furi. A rendszer megvan, a kezükben van, mögé kell rakni az elektronikát (nyilávn nem olcsó), de tökéletes F-35 alternatívát adhatnának (lopakodóképesség terén persze nem).
Az F-15-ön még vontatott csali sincs...
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Kérdés hogy üzleti/fejlesztési/know-how szempontból kinek, melyik cégnek a tulajdona a DAS?!! És az eladja-e, vagy mit kérne érte a Boeingtól hogy más tipusra is felrakhassák az F-35-ön kívül?!!

A NorthropGrumman fejlesztette ki, amerikán belül bárki használhatja (ie: ha az USAF szeretne az F-15-re, akkor lehet, ha a NAVY szeretne ilyet az F/A-18E/F-re, akkor lehet), export terén persze exportengedélyes dolog, de ahogy az F-35-öst eladják Japánnak, Ausztráliának, stb., esélyesen baráti országoknak ugyanúgy eladhatják...

Az F-15-ön még vontatott csali sincs...

Minek az... :confused:
 
A NorthropGrumman fejlesztette ki, amerikán belül bárki használhatja (ie: ha az USAF szeretne az F-15-re, akkor lehet, ha a NAVY szeretne ilyet az F/A-18E/F-re, akkor lehet), export terén persze exportengedélyes dolog, de ahogy az F-35-öst eladják Japánnak, Ausztráliának, stb., esélyesen baráti országoknak ugyanúgy eladhatják...



Minek az... :confused:


Nem költséghatékonyság/elsővonalas elvárás egyensúlya itt az ok? Végül is az S-300 és az afölötti kategória ellen szükséges a DAS, arra pedig ott van az első vonal - F-35. A jelenlegi/tervezett gépszám egy nagyobb konfliktusban elegendő ezek eltakarítására, utána a másodvonalasra degradált (USAF szempontjából) F-15/F-16 már elsőként egy lmmár kezelt légvédelemmel találkozhat.

Legalábbis én személy szerint a szélesebb gap bevezetését látom képességek terén az USAF esetében - lásd F-35/A-29 kategória. Amint a gyalulás megvolt, nem akarnak drága gépekkel operálni, mehetnek az olcsóbbak/UCAV, ahogy most is (persze ehhez gondolom olyan felderítés/analízis is kell, hogy az optiális átmenetet meghatározzák). Vagyis a köztes (F-tizesek) már nem annyira igénylik ezt a képességet - vagyis igényelnék, de ahhoz már túl drága. A külföldi vásárlók pedig vagy szintén F-35ben gondolkoznak, vagy annyira közeliek/szegények, hoy inkább a szövetségesre hagyják ezt a munkát. Az S-300+ dolgok pedig szintén milliárdos tételek.

Ez valahol az NGAD egészébe bele van már építve, legalábbis a moduláris egészet tekintve - az USAF pedig kőkeményen ezekre készül, szerintem az egész gap tágítás (meglévő típusok képességeit tekintve) szerintem erre irányul. Kína nekik egy olyan ellenfél, ami ellen újra a totális légiháború elvével kell készülni, nem az asszimetrikus ökörködés alapján - ehhez pedig egy DAS-sal megpakolt F-16 kevés annyiért, amiért már F-35öt kapsz, ami meg pont erre a környezetre készült. A maradékra meg ott az A-29/UCAV kategória. Ezt pedig a többi alkalmazó is látja.
(természetesen ez csak az én ötletelésem, ha nagyon mellélőttem javítsatok ki :D)
 
Nem költséghatékonyság/elsővonalas elvárás egyensúlya itt az ok? Végül is az S-300 és az afölötti kategória ellen szükséges a DAS, arra pedig ott van az első vonal - F-35. A jelenlegi/tervezett gépszám egy nagyobb konfliktusban elegendő ezek eltakarítására, utána a másodvonalasra degradált (USAF szempontjából) F-15/F-16 már elsőként egy lmmár kezelt légvédelemmel találkozhat.

Nem csak az USAF-ból áll a világpiac. DAS viszont csak rajta van. A DAS képessége egy F-15E v. F-16E/F szintű gépen is hasznos lehet...

Legalábbis én személy szerint a szélesebb gap bevezetését látom képességek terén az USAF esetében - lásd F-35/A-29 kategória.

Nem baj, ha elnyomok egy félmosolyt?

Az OA-X program 11 éve folyik, és idén csak arról döntöttek eddig, hogy több információra van szükségük a döntéshez, úgyhogy nyáron még végrehajtanak pár tesztet. Sem ütemezett döntéshozatal, sem ütemezett IOC nincs az OA-X-re. Vesd ezt össze az F-35 programmal. Ha az OA-X olyan prioritás lenne, mint az F-35, akkor már több ezrednyi COIN gépe lenne az USAF-nak.

De az USAF az OA-X-et nem akarja. Az F-35 programot igen. Ennyi.
 
Tegnapi amerikai F-16 incidens az Ogavara tó felett Japánban
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Állítólag JEMEN. Arra emlékszem hogy kértek ajanlatot, de vettek is Falccont a szaúdiak?
 
Marokkóra utána már emlekeztem, hogy 2015ben mar az o gepeik is jártak szaúdiból bevételre?....aztán latom, mar linkeltek videos előttem!