F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

Ok, de milyen változat? A Block 15-nek volt ilyen kabinja és ennél újabb gépek is vannak az AMARG-ban, pl. az ADF-ek. Ez az lenne? Mert OCU konfigra húzták azokat, de azok meg már MFD-sek.

@molnibalage
A műszerfal alapján nem tudom megkülönböztetni, de ha azt mondod ez Block 15-ös, akkor ez a Pakisztán számára gyártott 28 darab F-16A/B Block 15 egyike, amiket nem szállítottat le az USA, miután embargó alá vonták Pakisztánt 1990 körül. Majd ezek a kilencvenes években letárolva álltak a sivatagban, amíg úgy nem döntöttek, az ezredforduló után, hogy kiosztják azokat fele-fele arányban az USAF és a US NAVY számára 2001-2002 körül

92732.jpg


A pech annyi, hogy ugyanekkor döntöttek úgy a politikusok, hogy az Afganisztáni katonai akciók során, hasznos egy barátságos Pakisztán a háttérben és úgy döntöttek, visszaadják azokat Pakisztánnak. Az USAF teszt alkulatoknál használta ezeket a F-16A/B Block 15 repülőgépeket, 2-4 név alkalmazás után átadták Pakisztánnak azokat. Az US NAVY-nek viszont szüksége volt ezekre agresszor szerepkörben, ezért helyette ex USAF F-16A ADF /B változatokat adtak át pakisztánnak.

aca.jpg


Ezek a Pakisztán számára gyártott F-16A/B Block 15 gépek ugyan 27-29 évesek, de csak átlag 18 éve repülnek a US NAVY-nál.
 
Ha már szóba kerültek a törökök és a görögök... (a Mirage topikban)

Török F-16
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Görög F-16
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed


A kép története:

"Star flight 331 skv

On 13 December 2019, no less than 23 Luftforsvaret (RNORAF, Royal Norwegain Air Force) 331 skvadron F-16AM/F-16BM Fighting Falcons took to the air from homebase Bodø Main Air Station (Hovedflystasjoner). Traditionally, the unit performed a fly-past along various cities and villages in the area of the air station.
During the flypast, the F-16s formed a figure portraying the Northern Star. On 1 April 2019, all active Fighting Falcons were concentrated with 331 skv. On the same date, the other F-16 unit, 338 skv, temporarily disbanded. It will be stand up again later, to be re-equipped with the F-35A Lightning II."

Source and photos: Luftforsvaret


79728758_3253723561320822_7695550486316843008_o.jpg


78826341_3253721091321069_5190568041364062208_o.jpg

 
Érdekes kapcsoló a régi F100PW100-assal és -200-assal szerelt F-16A és korai F-16C modellekhez, a "Max Power" gomb, ami az F-15A gépeken mint Vmax-kapcsoló volt ismert.
A békeidős 98% helyett engedte a magasabb gázhőt és a 106%-ig kifutó fordulatszámot, de csak 6 perces alkalmi és 30 perces össz-időlimittel. Mach 1.1 felett kezdett el extra mennyiségű üzemanyagot engedni úgy a hajtóműbe, mint a forszázshoz is.
Az F-15A számára így elérhető lehetett a Mach 2.3-2.5 sebesség is, de a limit elérésével a hajtóművet átvizsgálásra ki kellett építeni.
Az F-16A-nál pedig a Mach 2.0 körüli érték, de mind a két esetben csak "tiszta" konfigurációban.


Érdekes, hogy az F-16-osoknál ez a kapcsoló még a GE hajtóműves példányokban is bentmaradt, viszont ki volt kötve és nem csinált semmit:

engstart_05.jpg
 
Érdekes kapcsoló a régi F100PW100-assal és -200-assal szerelt F-16A és korai F-16C modellekhez, a "Max Power" gomb, ami az F-15A gépeken mint Vmax-kapcsoló volt ismert.
A békeidős 98% helyett engedte a magasabb gázhőt és a 106%-ig kifutó fordulatszámot, de csak 6 perces alkalmi és 30 perces össz-időlimittel. Mach 1.1 felett kezdett el extra mennyiségű üzemanyagot engedni úgy a hajtóműbe, mint a forszázshoz is.
Az F-15A számára így elérhető lehetett a Mach 2.3-2.5 sebesség is, de a limit elérésével a hajtóművet átvizsgálásra ki kellett építeni.
Az F-16A-nál pedig a Mach 2.0 körüli érték, de mind a két esetben csak "tiszta" konfigurációban.


Érdekes, hogy az F-16-osoknál ez a kapcsoló még a GE hajtóműves példányokban is bentmaradt, viszont ki volt kötve és nem csinált semmit:

engstart_05.jpg
Ez számomra kicsit érthetetlen. Tudtommal minden F-16 változat tisztán különösebb erőlködés nélkül eléri az M2.0-át. Még a nehezebb gépek is.
Alig 2 perc alatt gyorsított fel ez a gép. A sebesség változás alapján M2.0-nál is tudott volna fizikailag túl menni, csak gondolom tilos, mert egyből lassítottak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
És ezen a videón te látod, hogy milyen helyzetben van a max power kapcsoló?
Egy ismerkedő repülésnél békeidőben miért kapcsolnák át? Ez bevett gyakorlat lenne?
Az F-16 FM-ekben levő 1G envelope elmegy M2.0-áig és semmiféle kapcsololó feltételt nem említ ehhez. Az F-15 FM esetén külön engine trim diagramok vannak.
 
Érdekes kapcsoló a régi F100PW100-assal és -200-assal szerelt F-16A és korai F-16C modellekhez, a "Max Power" gomb, ami az F-15A gépeken mint Vmax-kapcsoló volt ismert.
A békeidős 98% helyett engedte a magasabb gázhőt és a 106%-ig kifutó fordulatszámot, de csak 6 perces alkalmi és 30 perces össz-időlimittel. Mach 1.1 felett kezdett el extra mennyiségű üzemanyagot engedni úgy a hajtóműbe, mint a forszázshoz is.
Az F-15A számára így elérhető lehetett a Mach 2.3-2.5 sebesség is, de a limit elérésével a hajtóművet átvizsgálásra ki kellett építeni.
Az F-16A-nál pedig a Mach 2.0 körüli érték, de mind a két esetben csak "tiszta" konfigurációban.


Érdekes, hogy az F-16-osoknál ez a kapcsoló még a GE hajtóműves példányokban is bentmaradt, viszont ki volt kötve és nem csinált semmit:

engstart_05.jpg
Már a MiG-21-ben is volt ilyen, ott úgy hívták hogy "Vész-forszázs kapcsoló", aminek a használatakor a GSF-redőnyök azonnal max keresztmetszetre nyitottak, és ezzel vezérelte a Max Forszázs üzemmód bekapcsolását. Semmi gázkart tolom meg ütközőn átemelem és tolom a következő ütközőig, csak egy kapcsolás.
 
Már a MiG-21-ben is volt ilyen, ott úgy hívták hogy "Vész-forszázs kapcsoló", aminek a használatakor a GSF-redőnyök azonnal max keresztmetszetre nyitottak, és ezzel vezérelte a Max Forszázs üzemmód bekapcsolását. Semmi gázkart tolom meg ütközőn átemelem és tolom a következő ütközőig, csak egy kapcsolás.
Melyik 21-esen volt ez?
Amúgy a max power, vagy Vmax kapcsoló az nem ezért volt.
Ez inkább a 29-esek RPT rezsimjének a megfelelője.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed