F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 610
6 079
113
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 754
80 165
113
A díszszemle és ez a bázison belüli maszturbatív pályán gurulgatás között azért jócskán van különbség.
Ha Jól értem, akkor te azt feltételezed, hogy az ilyen elefántsétákon a gépek jelentős része nem is repülőképes vagy valamilyen részleges meghibásodás miatt nem is bevethető. Míg a keleti díszszemléken a gépek legalább repülőképesek voltak. (És ha jól sejtem, mindezt a hazai tapasztalatokra alapozod.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 793
113
Ha Jól értem, akkor te azt feltételezed, hogy az ilyen elefántsétákon a gépek jelentős része nem is repülőképes vagy valamilyen részleges meghibásodás miatt nem is bevethető. Míg a keleti díszszemléken a gépek legalább repülőképesek voltak. (És ha jól sejtem, mindezt a hazai tapasztalatokra alapozod.)
Nem. Egy szóval nem írtam semmi ilyesmit. Én szimplán csak idétlennek tartom ezt a céltalan, tömeges formációban gurulgatást a felszállópályán. Ezek repülőgépek, nem tankok.
Egyszerűen nem értem, mi ebben a pláne.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 754
80 165
113
Lehet, hogy nem önmaguk szamara gurulgatnak, hanem kiallnak mind egy közös fotozasra?
Itt szerintem arról van szó, hogy cserélődnek az alakulatok a Kadena bázison és az új alakulatok demonstrálták hogy nekik is van 44 bevethető gépük, a felderítőtől a tankereken át a vadászokig minden, azaz ugyanúgy képesek a feladatuk ellátására mint az előző alakulatok. De ilyenkor látványos fotókat is lehet készíteni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Még sosem láttam így a hajtóművét oldalról (burkolat nélkül a gázsebességfokozókat).
437984434-122164937804075766-2957953167479110135-n.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 184
113
Amilyen tápos jószág a Raptor, lehet hogy felszállni a fedélzet teljes hosszáról még így fel is tudna valamennyire megpakolva. Viszont a leszállás már gázabb lenne :)
NATF-1S.jpg

Ilyen lett volna a Navy változat,de csak idáig jutott.Hh végével a haditengerészeti változatot még azelött törölték,hogy elkezdték volna a részletes fejlesztést.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 798
9 609
113
NATF-1S.jpg

Ilyen lett volna a Navy változat,de csak idáig jutott.Hh végével a haditengerészeti változatot még azelött törölték,hogy elkezdték volna a részletes fejlesztést.

Hát... a variaszárny az bonyolított volna a dolgon. Inkább tetszik az ellenkező irány, az egyszerűsítés, a X-44 változat:

X-44_MANTA_concept_art.jpg


Bár az más kérdés, hogy beválhatott volna-e egyáltalán az ilyen megoldás., a pusztán hajtómű-vektorlással való irányítás.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 184
113
Így is egy pénzügyi katasztrófa lett a Raptor, nem véletlenül nem készült belőle sok..
Azért lett pénzügyi katasztrófa,mert nem ment végig a programSirit ugyan ez az eset,töredéke készült a tervezetnek.
Hát... a variaszárny az bonyolított volna a dolgon. Inkább tetszik az ellenkező irány, az egyszerűsítés, a X-44 változat:

X-44_MANTA_concept_art.jpg


Bár az más kérdés, hogy beválhatott volna-e egyáltalán az ilyen megoldás., a pusztán hajtómű-vektorlással való irányítás.
Persze,hogy bonyolitotta volna.De a hordozófedélzeti üzem miatt kellet volna a variaszárny.
Deltaszárnyú változat támadógép lett volna.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 793
113
Hát... a variaszárny az bonyolított volna a dolgon. Inkább tetszik az ellenkező irány, az egyszerűsítés, a X-44 változat:

X-44_MANTA_concept_art.jpg


Bár az más kérdés, hogy beválhatott volna-e egyáltalán az ilyen megoldás., a pusztán hajtómű-vektorlással való irányítás.
Szerintem, amilyen komplex egy aerodinamikai kihívás a fedélzet megközelítése, a függőleges(hez közeli) orientációjú irányfelületek nélküli sárkánnyal, csak vektorálásra bízni a leszállást, elég necces lenne.