F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
A díszszemle és ez a bázison belüli maszturbatív pályán gurulgatás között azért jócskán van különbség.
Ha Jól értem, akkor te azt feltételezed, hogy az ilyen elefántsétákon a gépek jelentős része nem is repülőképes vagy valamilyen részleges meghibásodás miatt nem is bevethető. Míg a keleti díszszemléken a gépek legalább repülőképesek voltak. (És ha jól sejtem, mindezt a hazai tapasztalatokra alapozod.)
 
Ha Jól értem, akkor te azt feltételezed, hogy az ilyen elefántsétákon a gépek jelentős része nem is repülőképes vagy valamilyen részleges meghibásodás miatt nem is bevethető. Míg a keleti díszszemléken a gépek legalább repülőképesek voltak. (És ha jól sejtem, mindezt a hazai tapasztalatokra alapozod.)
Nem. Egy szóval nem írtam semmi ilyesmit. Én szimplán csak idétlennek tartom ezt a céltalan, tömeges formációban gurulgatást a felszállópályán. Ezek repülőgépek, nem tankok.
Egyszerűen nem értem, mi ebben a pláne.
 
Lehet, hogy nem önmaguk szamara gurulgatnak, hanem kiallnak mind egy közös fotozasra?
Itt szerintem arról van szó, hogy cserélődnek az alakulatok a Kadena bázison és az új alakulatok demonstrálták hogy nekik is van 44 bevethető gépük, a felderítőtől a tankereken át a vadászokig minden, azaz ugyanúgy képesek a feladatuk ellátására mint az előző alakulatok. De ilyenkor látványos fotókat is lehet készíteni.
 
Még sosem láttam így a hajtóművét oldalról (burkolat nélkül a gázsebességfokozókat).
437984434-122164937804075766-2957953167479110135-n.jpg
 
Amilyen tápos jószág a Raptor, lehet hogy felszállni a fedélzet teljes hosszáról még így fel is tudna valamennyire megpakolva. Viszont a leszállás már gázabb lenne :)
NATF-1S.jpg

Ilyen lett volna a Navy változat,de csak idáig jutott.Hh végével a haditengerészeti változatot még azelött törölték,hogy elkezdték volna a részletes fejlesztést.
 
NATF-1S.jpg

Ilyen lett volna a Navy változat,de csak idáig jutott.Hh végével a haditengerészeti változatot még azelött törölték,hogy elkezdték volna a részletes fejlesztést.

Hát... a variaszárny az bonyolított volna a dolgon. Inkább tetszik az ellenkező irány, az egyszerűsítés, a X-44 változat:

X-44_MANTA_concept_art.jpg


Bár az más kérdés, hogy beválhatott volna-e egyáltalán az ilyen megoldás., a pusztán hajtómű-vektorlással való irányítás.
 
Így is egy pénzügyi katasztrófa lett a Raptor, nem véletlenül nem készült belőle sok..
Azért lett pénzügyi katasztrófa,mert nem ment végig a programSirit ugyan ez az eset,töredéke készült a tervezetnek.
Hát... a variaszárny az bonyolított volna a dolgon. Inkább tetszik az ellenkező irány, az egyszerűsítés, a X-44 változat:

X-44_MANTA_concept_art.jpg


Bár az más kérdés, hogy beválhatott volna-e egyáltalán az ilyen megoldás., a pusztán hajtómű-vektorlással való irányítás.
Persze,hogy bonyolitotta volna.De a hordozófedélzeti üzem miatt kellet volna a variaszárny.
Deltaszárnyú változat támadógép lett volna.
 
Hát... a variaszárny az bonyolított volna a dolgon. Inkább tetszik az ellenkező irány, az egyszerűsítés, a X-44 változat:

X-44_MANTA_concept_art.jpg


Bár az más kérdés, hogy beválhatott volna-e egyáltalán az ilyen megoldás., a pusztán hajtómű-vektorlással való irányítás.
Szerintem, amilyen komplex egy aerodinamikai kihívás a fedélzet megközelítése, a függőleges(hez közeli) orientációjú irányfelületek nélküli sárkánnyal, csak vektorálásra bízni a leszállást, elég necces lenne.