F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Szerintem, amilyen komplex egy aerodinamikai kihívás a fedélzet megközelítése, a függőleges(hez közeli) orientációjú irányfelületek nélküli sárkánnyal, csak vektorálásra bízni a leszállást, elég necces lenne.

Igen. Bár én eredendően nem fedélzeti felhasználásra gondoltam, hanem úgy általában.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tudja valaki, hogy itt mi történik?
FB-IMG-1713867218024.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
https://twitter.com/REMCAT18/status/1792135842779283571
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Itt is látszik, hogy az F-22-es kabinkerete a MiG-29-eséhez hasonlóan magasan van, a pilóta válla fölé ér:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ez akkor is nagyon kevés.
Igen, viszont a Raptor pilóták sokatvrepülnek a gépeikkel. Azért ilyen fals a kép, mert ahogy írtam sok volt a leállás és macerásan üzemeltethető a típus (apl a radarabszorbens réteg sok munkát ad a műszakiaknak), így kb az avn, hogy amelyik repülhető az feszt repül, amelyik áll az meg nem repül. Nem egyenletes a gépek leterheltsége, hanem hektikus.
 
~27 év, 195 gép, 500 ezer óra = 94,97 óra/gép/év átlagosan ?
+ átlag 2500 óra van egy gép sárkányában. Nem tudom ez alapján mennyi a max.

Úgy tudom a korai Rafale-k ennyinél már talán kukák, viszont pl. egy F15/F16 megfelelő nagyjavításokkal akár 6-10 ezer órát is bírhat.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezeken a felvétleken látszik, hogy milyen mélyen ül a Raptor pilótája a kabinban, köszönhetően a magasra húzott oldalsó keretnek. Pont, mint egy Mig-29-esnél.

Korábban itt folyt erről diskurzus: