F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Szerintem, amilyen komplex egy aerodinamikai kihívás a fedélzet megközelítése, a függőleges(hez közeli) orientációjú irányfelületek nélküli sárkánnyal, csak vektorálásra bízni a leszállást, elég necces lenne.

Igen. Bár én eredendően nem fedélzeti felhasználásra gondoltam, hanem úgy általában.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 183
81 049
113
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
239
1 236
93
Tudja valaki, hogy itt mi történik?
FB-IMG-1713867218024.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 418
84 306
113
Ez akkor is nagyon kevés.
Igen, viszont a Raptor pilóták sokatvrepülnek a gépeikkel. Azért ilyen fals a kép, mert ahogy írtam sok volt a leállás és macerásan üzemeltethető a típus (apl a radarabszorbens réteg sok munkát ad a műszakiaknak), így kb az avn, hogy amelyik repülhető az feszt repül, amelyik áll az meg nem repül. Nem egyenletes a gépek leterheltsége, hanem hektikus.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 785
17 572
113
~27 év, 195 gép, 500 ezer óra = 94,97 óra/gép/év átlagosan ?
+ átlag 2500 óra van egy gép sárkányában. Nem tudom ez alapján mennyi a max.

Úgy tudom a korai Rafale-k ennyinél már talán kukák, viszont pl. egy F15/F16 megfelelő nagyjavításokkal akár 6-10 ezer órát is bírhat.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113

Ezeken a felvétleken látszik, hogy milyen mélyen ül a Raptor pilótája a kabinban, köszönhetően a magasra húzott oldalsó keretnek. Pont, mint egy Mig-29-esnél.

Korábban itt folyt erről diskurzus: