A szívócsatornás rész majdnem minden gépre igaz. A kompromisszum az, hogy hova optimalizáljanak, de ezt inkább célkitűzésnek nevezném. Ha arra gyúrnának, akkor az P&W F100 és GE F110 hajtóművel is lehetne olyan vadászt építeni, ami elmegy M2.5 tájára vagy túlra. Csak nincs értelme, mert azért alapvetően nem arra találták ki, mint pl. a MiG-25-ös hajtóművét, aminek fajlagos fogyasztása csökken M2.0 felett és dinamikus elősűrítés nélkül meg kis-közepes magasságon borzalmasan erőtlen.
Tehát a kompromisszum valójában nem is kompromisszum, mert egyszerűen nem az volt a feladat, hogy erre tervezzék a gépet. A Raptornál a szupercirkálás és az F-15-nél meghatározott jellemző légiharc tartomány volt a fő cél.
Az F-15 vadászváltozatok is képesek lennének adott időjárási viszonyok esetén fegyvertelenül M2.4-re, de ez tiltott tartomány, és persze semmi értelme, de képes rá a gép. Az F-111 is képes a legendák szerint akár M2.6-2.7-re is, de ez is csak kiadódó "off-design mukapontja" a gépnek.
Az F-35 volt ahol annyia komolyan vették azt, hogy mire kell kihegyezni, hogy a plafon M1.6 a csúcssebesség terén. A gép számára a fontos azt, hogy a high subsonic és low supersonic tartományban jó legyen és ott legyen brutális tolóerő, ott legyen jó a szívócsatorna. Lehet, hogy tudna többet, de stuktrális szempontból tilott, de az is lehet, hogy a tolóerőnövekedés tényleg annyira megáll a szívócsatorna miatt és nem is képes rá Pusztán a hajtómű fékpadi tolóerejeét nézve az F-35-nek is bőven M2.0-ás vadásznak kellene lennie, viszont fordítva nézve az összes régi vadász vagy elfogó vadásznak a tolóerő alapján nem kellene annak lennie. Ennyire számít az, hogy a gép minimális hullám- és légellenállását hova lövöik be és mit tud a szívócsatorna. Ettől függ a végsebesség is meg az, hogy az mennyi idő alatt éri el. Pl. hiába emelkedik gyorsabban az F-15 10-12 km-re és éri el előbb az M2.0 táján, mint a MiG-25 az attól még nagyobb végsebességgel bír, csak lassabban éri el.