F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Valószínűleg az oldalsó fegyvertélből indították.

Az oldalsó fegyvertérben csak AIM-9 van. A képen egy AMRAAM látható.

A rakéta mért mellette van és nem alatta?

Csak tipp, de valszeg manőverezett a gép. Szimulátorban is összevissza repülnek a rakéták indítás után, néha még akkor is, ha egyébként ezer éve nyílegyenesen repültél.
 
A manőverezésnél nem kellene bedőljön a gép? Sok ideje amúgy sem lehetett manőverezni, mert a rakéta és a gép még kb egy vonalban van, pedig hamar megelőzi.
 
A rakéta mért mellette van és nem alatta?

Mert a kilökő szerkezet sanszosan kicsit oldalra is löki, hogy az eltávolodás biztosabb legyen. Egyébként tökéletes kidobás nincs, tehát semmi sem garantálja azt, hogy a rakéta tökéletesen függőlegesen zuhan. Odafent is fúj a szél és a Raptor és a rakéta oldalszél hatására nem azonosan viselkedik.

A kép szerintem meg montázs, de ebben nem vagyok biztos.
 
Ahogy fenntebb írtam, nem valószínű, hogy lövészeten a gép alatt tartózkodjon egy másik gép amiből felfelé igy fotóznak. Nekem sanszos, hogy egy repülőnapon kapták le a gépet, mikor nyitott fegyvertérrel repült, belemontírozták a rakétákat (na jó, eleve lehetett máshonnan is ilyen fotójuk) és hátteret meg rakétát illeszettek a képre.
 
A manőverezésnél nem kellene bedőljön a gép? Sok ideje amúgy sem lehetett manőverezni, mert a rakéta és a gép még kb egy vonalban van, pedig hamar megelőzi.

Úgy értettem, hogy az indítás előtt manőverezett. A képen úgy látszik, mintha egyenesen repülne, de attól még lehet, hogy süllyed/emelkedik, vagy akár be van döntve a gép.

Mondjuk amit molni és AO ír az valószínűbb. :)
 
Ezer óra Paptoron, avagy az első "ezres" pióta:

http://www.edwards.af.mil/news/story.asp?id=123437656
 
U.S. Air Force F-22s and F-16CJs escorted Jordanian fighters for recent airstrikes in Syria

http://www.airforcetimes.com/story/military/pentagon/2015/02/06/raptors-escort-jordanian-fighters-syria-airstrikes/22982311/
 
F-22???

Ez megint a kékek lobbija?

Miért erre pazarolják az üzemórát?

Az előírt repórákat akkor is ki kell repülni, ha az egész világon angyali béke honol. Logikusabb, hogy ha tudnak nekik éles harcfeladatot adni, akkor ennek keretében tartják fent a hajózóik repülési gyakorlatát. Teljesen más érzés "éleset" repülni a hajózónak idegen környezetben, mint otthon gyakorló repülést.
 
Nagyon jó videó hajtómű tesztelésről (ha még nem volt) :)
Különböző nyíló, záródó fedelek, gondolom plusz levegőt adnak a hajtóműnek, és talán az APU nyílása is látszik.

https://www.facebook.com/video.php?v=424849354318297&set=vb.278066815663219&type=2&theater
 
Régi videó, amikor még Michael "Dozer" Shower alezredes volt a demopilóta. Illetve az a kijelölt személy, aki még a hivatalosan jóváhagyott demo előtt tartott pár érdekes manővert Paul "Max" Moga előtt. Ezek zömét aztán leegyszerűsítették, vagy beépítetteék, netán kihagyták. Ahogy a Kobra menővert is, melyet azóta se láthattunk a programban, viszont az "ősidőkben" még magasan és messze a nézőktől előadták:

https://www.youtube.com/watch?v=RJO0KzTgcMI

https://www.youtube.com/watch?v=GrBx6G2O6A4

Jól látható, hogy ez inkább csak a TVC és az FbW által közösen előidézett extrém állásszögű lassítás, majd vektorálással átnyomás.

Amúgy ha megnézzük, a PAK-FA is "csak" valami hasonlót csinál, erőteljes vektorálással rásegítve igyekszik kivédeni a hajtóművek precessziójából adódó beperdülést:

https://www.youtube.com/watch?v=MjQG1s3Isgg

6:02-től.
 
qfn87l37x59kkf386cz.jpg
 
Én ebből meg nem mondom, hogy pontosan mekkora, de az F-16C kb. ekkorával bír akkor és most is.

Ez sem nagy.
F-22_cockpit_close-up.jpg


F-16C Block 40. Az ICP méretéből látszik a HUD-é is.
warhud.jpg