F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 807
113
p7azopffwrqquxr0ezc.jpg
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
F-22 Demo Team Planes of Fame Air Show 2015
https://www.youtube.com/watch?v=jULcqVH4sxM
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
F-22 Jet Fighter Maintenance on the Flightline
https://www.youtube.com/watch?v=uFAyc1SHOGg


F-22 Raptor - The Most Sophisticated Air Superiority Fighter Ever
https://www.youtube.com/watch?v=KqqXtYZ67M4
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Érdekes módszer, hogy pilonokkal együtt oldják, de nyilván ennél a gépnél az RCS érték javítás miatt történik így.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 025
113
Ez belül csak egy üres doboz pár lyukacsos fallal, hogy ne lötyögjön annyira az üzemanyag? Hogy oldják meg, hogy a fordulókban és mindig tudják szívni az üzemanyagot a tartályból?
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 598
7 912
113
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/folyamatos-a-raptorok-modernizacioja-a-hadrafoghatosag-javitasa-erekeben/
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 343
60 919
113
A 40-60% közötti hadrafoghatóság nekem nem tűnik túl magasnak. (cikkben szerepel.)
Meg 11 milliárd dollár a javításokra? Az sem apró pénz...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez belül csak egy üres doboz pár lyukacsos fallal, hogy ne lötyögjön annyira az üzemanyag? Hogy oldják meg, hogy a fordulókban és mindig tudják szívni az üzemanyagot a tartályból?

1. kérdés: igen.
2. Nem szívják (a póttankban általában nincs szivattyú), bevezetett levegő vagy nitrogén-túlnyomással szorítják ki belőle a kerót a kifogyasztó csövön keresztül, ami belóg a póttank legalsó pontjáig. A forduló nem okoz problémát, mert a forduló középpontjából kifelé mutató centrifugális erő miatt a maradék keró mindig a tartály alján van. Tartós hátonrepülésnél inkább problémás lenne, akkor a póttankból nem lehetséges a fogyasztás, csak a negatív terhelés szeleppel ellátott tartályból (ez mindig korlátozott időtartamú, a MiG-21-nél max 17 másodperc volt, de ez után már a hajtómű-csapágyak se kaptak kenést!). Persze erre az is megoldás, hogy feltöltött póttartállyal nem szokás műrepülni, úgyis korlátozná a manőver engedélyezett túlterhelését.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
F-22 Weapon Loading & Unloading - AIM-9 & JDAM
https://www.youtube.com/watch?v=kQlyd9wLN2M