F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

p7azopffwrqquxr0ezc.jpg
 
F-22 Demo Team Planes of Fame Air Show 2015
https://www.youtube.com/watch?v=jULcqVH4sxM
 
F-22 Jet Fighter Maintenance on the Flightline
https://www.youtube.com/watch?v=uFAyc1SHOGg


F-22 Raptor - The Most Sophisticated Air Superiority Fighter Ever
https://www.youtube.com/watch?v=KqqXtYZ67M4
 
Érdekes módszer, hogy pilonokkal együtt oldják, de nyilván ennél a gépnél az RCS érték javítás miatt történik így.
 
Ez belül csak egy üres doboz pár lyukacsos fallal, hogy ne lötyögjön annyira az üzemanyag? Hogy oldják meg, hogy a fordulókban és mindig tudják szívni az üzemanyagot a tartályból?
 
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/folyamatos-a-raptorok-modernizacioja-a-hadrafoghatosag-javitasa-erekeben/
 
A 40-60% közötti hadrafoghatóság nekem nem tűnik túl magasnak. (cikkben szerepel.)
Meg 11 milliárd dollár a javításokra? Az sem apró pénz...
 
Ez belül csak egy üres doboz pár lyukacsos fallal, hogy ne lötyögjön annyira az üzemanyag? Hogy oldják meg, hogy a fordulókban és mindig tudják szívni az üzemanyagot a tartályból?

1. kérdés: igen.
2. Nem szívják (a póttankban általában nincs szivattyú), bevezetett levegő vagy nitrogén-túlnyomással szorítják ki belőle a kerót a kifogyasztó csövön keresztül, ami belóg a póttank legalsó pontjáig. A forduló nem okoz problémát, mert a forduló középpontjából kifelé mutató centrifugális erő miatt a maradék keró mindig a tartály alján van. Tartós hátonrepülésnél inkább problémás lenne, akkor a póttankból nem lehetséges a fogyasztás, csak a negatív terhelés szeleppel ellátott tartályból (ez mindig korlátozott időtartamú, a MiG-21-nél max 17 másodperc volt, de ez után már a hajtómű-csapágyak se kaptak kenést!). Persze erre az is megoldás, hogy feltöltött póttartállyal nem szokás műrepülni, úgyis korlátozná a manőver engedélyezett túlterhelését.
 
F-22 Weapon Loading & Unloading - AIM-9 & JDAM
https://www.youtube.com/watch?v=kQlyd9wLN2M