F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 797
113
te most nem a raptor utodjat irtad le.

ez inkabb az, ami a f35 kellett volna hogy legyen.

szerintem.
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
en ugy ertettem hogy csak a jelenlegi f16 van szo.
+ a leirtak kozzul a a-10 is benne van a tervben.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
Nekem senki nem tudja beadni azt értelmes húzásnak, hogy építenek egy F-35A-t, létezik az F-22A, de azt kivágják, hogy egy 50 éves sárkánnyal bohóckodjanak ma, ráadásul olyan nevetségesen drágán, mint egy F-35A.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 213
3 207
113
Hogy az NGAD hogyan is nézzen ki, azt nem tudom, ezt inkább átengedem Roninak. Felőlem lehet bármilyen futurista UFO-forma.

De a Lockheed Martin helyében elővenném az Agile Falcon-t, keresztezném az F-16XL-el, de megtartanám a vízszintes vezérsíkokat, ugyanakkor osztottra cserélném a függőleges vezérsíkot. Ez így élből kiadna egy kb másfélszer nagyobb gépet, mint az F-16-os.
Kb a Hornet - Super Hornet lenne a méret és tömegarány.
A hajtóműve a nagy flotta rendsszerazonosság megtartása végett egy az egyben az F-35A-ból jönne, a kabintető az F-16-osé, a radar és a kabin előtti FLIR szenzor az F-35-ösönén alapulnának.
A beömlő divertless, de az elhelyézése az F-16-osé lenne. Raknék bele egy GAU-12-es Equalizer gépágyút, mert a GAU-22-es nem lett valami meggyőző. A javadalmazás 250 darab.
Kb 6,5 - 7 tonna kerónak kéne benne helyet találni és a sárkány tömegét 10 tonna körülire lőném be.

A gép alapvetően továbbvinné az F-16-osokra jellemző 700-850 km/h-s tartományra optimalizát manőverezést, de a maximális állásszög tekintetében a Hornetek és az F-35A 55 fokos értékét el kéne érnie.
A szárny aeroelasztikus lenne, az összes irnyfelüet függetlenül is kitérhetne.
A szárny belépőél nyilazási szögénél mindenképpen megtartanám azt, ami az F-16-osnál van, de oldalviszony tekintetében a Mitsubishi F2-esét venném iránydónak, hogy a szubszonikus hatótáv kedvezőbb lehessen.
A Super Hornet-hez hasonlóan a LERX szélesebb lenne, így az egész törzsszekció nagyobb hordfelületet adna. Ebbe így eleve több kerozni férne és legalább egy-egy sülyesztett pilon is kerülhetne rá.

Az általad felvázolt gépet (te szakmád, gondolom elég jó lenne) mire használnád, miben lenne jobb, praktikusabb mint a mostani meglévő gépek pl f35 ?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 436
15 511
113
Jobb nem lenne, csak szexibb és olcsóbbnak lenne hirdetve. Pont ahogy a Gripen is olcsóbbnak van eladva.
Nyilván drágább lesz.
Valahol az NGAD által felvetet százas széria elmélet éppen ezt hozza vissza - konstans pörgő R&D és lehetőség régebbi alapokon új gépek megalkotását finanszírozni, hiszen azok nem sok évtizedekre készülnének, igen gyors fejlesztésekkel.
Amit felvetettél, ebben a digitális tervezési/berepülési programmal szerintem tök jól kivitelezhető lenne, főleg, hogy minden elvileg visszahozhatná a többcéges versenyt (többeknek van esélye beszállni).

Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.
Azon túl semmire nem képes.

A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?

Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...

Az F-22 kidobásának felvetése szerintem inkább a váltótípus reflektorfénybe úszásának egyik első jele. Az ipar át akar már fókuszálni arra, ahhoz pedig kell egy indok, hogy miért is. Ahogy írod, a lándzsa helye - és nem lesz letörve, amíg a váltótípus nincs a betonon, viszont a pénzt ki kell rá csikarni, mert jelenleg egymilliárd dolcsi megy csak erre a költségvetésből.
Az F-22 előbbi kivonása egyszerűen kivitelezhetetlen, az egész AF stratégia arra épít, éppen emiatt a gép miatt engedhetnek meg ilyen baromságokat, mint az F-15EX vagy az A-10 továbbéltetése. Mert a légifölényt hamar ki tudja rágni, hogy a marhaságok ne legyenek esélytelenek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Így van. Az USA annyira "nem érdeklődik" az IRST rendszerek iránt hogy jelenleg mind a NAVY mind az Air Force futtat programokat IR podok beszerzésére több százas tervezett db számmal.

Az Air Force programja - Talon Hate - ráadásul próbálja orvosolni az F22-vel való adatcsere terén mutatkozó hiányosságokat is.

Így álltak a programmal tavaly decemberben: foxtrotalpha.jalopnik.com/here-s-the-first-shot-of-the-f-15c-pod-that-will-change-1750314539

Ezen kívül futtatják a Legion Pod programot is.

ld.: defense-update.com/20150212_irst_pod.html

A NAVY is futtatja a maga programját ami úgy tűnik nem teljesen zökkenőmentes:
dote.osd.mil/pub/reports/FY2015/pdf/navy/2015irst.pdf

A Pirate leaflet meg azt állítja a rendszerről hogy:

"<i>PIRATE accurately tracks multiple high speed targets, prioritizes them and provides the on board Attack & Ident. computer with target positional, velocity, acceleration, approach/ recede etc. data. In addition it provides highresolution images for visual identification. It provides highly reliable information for air-to-air and air-to-ground use. The system demonstrates a very high suppression rate of potential false alarms.</i>"

(szabad fordításban: A PIRATE pontosan követ több nagy sebességű célpontot, rangsorolva azokat és célpont pozíció, sebesség gyorsulás, közeledő/távolodó stb. adatokat biztosít a fedélzeti támadó & azonosító számítógépnek(!! kiemelés tőlem). Mindezek felett nagy felbontású képeket is biztosít a vizuális azonosításhoz. Megbízható adatokat biztosít az AA és AG használathoz. A rendszer bizonyította hogy magas százalékban képes elnyomni a potenciális téves riasztásokat)

Persze tudom ez csak marketing bulshit ;-)

link: https://thalesgroup.com/sites/default/files/asset/document/Leaflet_PIRATE_UK.pdf
A Legion pod saját külön bejáratú datalinket kapott.
Ezek után egy Legion poddal repülő géppár IRST konténerei automatikusan megosztják egymással a az általuk mért céladatokat és frankón passzív módban meglesz a pontos céltávolság
message-editor%2F1623165300152-legionpoddatalinked.jpg

https://www.thedrive.com/the-war-zo...their-own-datalinks-for-more-lethal-targeting
 
S

speziale

Guest
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fip7
M

molnibalage

Guest
Akkor majdnem a feléig eljutottál. Valami szakértő írására hivatkozik a Quora-n.
Azért visszamásztam a székbe.
Fogalmazzunk úgy, hogy ezen az oldalon túl sok értékes írást nem láttam, de tömény hülyeséghegyeket már sokat.

A linkelt ipséról a Quorán nem tudni semmit.
Egy üres account referencia nélkül. Ennyire erővel rám is hivatkozhatna, még nagy eltérés követőkben sincs.
Akkor én is lehetek "aviation expert"?


Bár itt látni, hogy kicsoda.