F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

te most nem a raptor utodjat irtad le.

ez inkabb az, ami a f35 kellett volna hogy legyen.

szerintem.
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
 
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
en ugy ertettem hogy csak a jelenlegi f16 van szo.
+ a leirtak kozzul a a-10 is benne van a tervben.
 
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
Nekem senki nem tudja beadni azt értelmes húzásnak, hogy építenek egy F-35A-t, létezik az F-22A, de azt kivágják, hogy egy 50 éves sárkánnyal bohóckodjanak ma, ráadásul olyan nevetségesen drágán, mint egy F-35A.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Hogy az NGAD hogyan is nézzen ki, azt nem tudom, ezt inkább átengedem Roninak. Felőlem lehet bármilyen futurista UFO-forma.

De a Lockheed Martin helyében elővenném az Agile Falcon-t, keresztezném az F-16XL-el, de megtartanám a vízszintes vezérsíkokat, ugyanakkor osztottra cserélném a függőleges vezérsíkot. Ez így élből kiadna egy kb másfélszer nagyobb gépet, mint az F-16-os.
Kb a Hornet - Super Hornet lenne a méret és tömegarány.
A hajtóműve a nagy flotta rendsszerazonosság megtartása végett egy az egyben az F-35A-ból jönne, a kabintető az F-16-osé, a radar és a kabin előtti FLIR szenzor az F-35-ösönén alapulnának.
A beömlő divertless, de az elhelyézése az F-16-osé lenne. Raknék bele egy GAU-12-es Equalizer gépágyút, mert a GAU-22-es nem lett valami meggyőző. A javadalmazás 250 darab.
Kb 6,5 - 7 tonna kerónak kéne benne helyet találni és a sárkány tömegét 10 tonna körülire lőném be.

A gép alapvetően továbbvinné az F-16-osokra jellemző 700-850 km/h-s tartományra optimalizát manőverezést, de a maximális állásszög tekintetében a Hornetek és az F-35A 55 fokos értékét el kéne érnie.
A szárny aeroelasztikus lenne, az összes irnyfelüet függetlenül is kitérhetne.
A szárny belépőél nyilazási szögénél mindenképpen megtartanám azt, ami az F-16-osnál van, de oldalviszony tekintetében a Mitsubishi F2-esét venném iránydónak, hogy a szubszonikus hatótáv kedvezőbb lehessen.
A Super Hornet-hez hasonlóan a LERX szélesebb lenne, így az egész törzsszekció nagyobb hordfelületet adna. Ebbe így eleve több kerozni férne és legalább egy-egy sülyesztett pilon is kerülhetne rá.

Az általad felvázolt gépet (te szakmád, gondolom elég jó lenne) mire használnád, miben lenne jobb, praktikusabb mint a mostani meglévő gépek pl f35 ?
 
Jobb nem lenne, csak szexibb és olcsóbbnak lenne hirdetve. Pont ahogy a Gripen is olcsóbbnak van eladva.
Nyilván drágább lesz.
Valahol az NGAD által felvetet százas széria elmélet éppen ezt hozza vissza - konstans pörgő R&D és lehetőség régebbi alapokon új gépek megalkotását finanszírozni, hiszen azok nem sok évtizedekre készülnének, igen gyors fejlesztésekkel.
Amit felvetettél, ebben a digitális tervezési/berepülési programmal szerintem tök jól kivitelezhető lenne, főleg, hogy minden elvileg visszahozhatná a többcéges versenyt (többeknek van esélye beszállni).

Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.
Azon túl semmire nem képes.

A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?

Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...

Az F-22 kidobásának felvetése szerintem inkább a váltótípus reflektorfénybe úszásának egyik első jele. Az ipar át akar már fókuszálni arra, ahhoz pedig kell egy indok, hogy miért is. Ahogy írod, a lándzsa helye - és nem lesz letörve, amíg a váltótípus nincs a betonon, viszont a pénzt ki kell rá csikarni, mert jelenleg egymilliárd dolcsi megy csak erre a költségvetésből.
Az F-22 előbbi kivonása egyszerűen kivitelezhetetlen, az egész AF stratégia arra épít, éppen emiatt a gép miatt engedhetnek meg ilyen baromságokat, mint az F-15EX vagy az A-10 továbbéltetése. Mert a légifölényt hamar ki tudja rágni, hogy a marhaságok ne legyenek esélytelenek.
 
Így van. Az USA annyira "nem érdeklődik" az IRST rendszerek iránt hogy jelenleg mind a NAVY mind az Air Force futtat programokat IR podok beszerzésére több százas tervezett db számmal.

Az Air Force programja - Talon Hate - ráadásul próbálja orvosolni az F22-vel való adatcsere terén mutatkozó hiányosságokat is.

Így álltak a programmal tavaly decemberben: foxtrotalpha.jalopnik.com/here-s-the-first-shot-of-the-f-15c-pod-that-will-change-1750314539

Ezen kívül futtatják a Legion Pod programot is.

ld.: defense-update.com/20150212_irst_pod.html

A NAVY is futtatja a maga programját ami úgy tűnik nem teljesen zökkenőmentes:
dote.osd.mil/pub/reports/FY2015/pdf/navy/2015irst.pdf

A Pirate leaflet meg azt állítja a rendszerről hogy:

"<i>PIRATE accurately tracks multiple high speed targets, prioritizes them and provides the on board Attack & Ident. computer with target positional, velocity, acceleration, approach/ recede etc. data. In addition it provides highresolution images for visual identification. It provides highly reliable information for air-to-air and air-to-ground use. The system demonstrates a very high suppression rate of potential false alarms.</i>"

(szabad fordításban: A PIRATE pontosan követ több nagy sebességű célpontot, rangsorolva azokat és célpont pozíció, sebesség gyorsulás, közeledő/távolodó stb. adatokat biztosít a fedélzeti támadó & azonosító számítógépnek(!! kiemelés tőlem). Mindezek felett nagy felbontású képeket is biztosít a vizuális azonosításhoz. Megbízható adatokat biztosít az AA és AG használathoz. A rendszer bizonyította hogy magas százalékban képes elnyomni a potenciális téves riasztásokat)

Persze tudom ez csak marketing bulshit ;-)

link: https://thalesgroup.com/sites/default/files/asset/document/Leaflet_PIRATE_UK.pdf
A Legion pod saját külön bejáratú datalinket kapott.
Ezek után egy Legion poddal repülő géppár IRST konténerei automatikusan megosztják egymással a az általuk mért céladatokat és frankón passzív módban meglesz a pontos céltávolság
message-editor%2F1623165300152-legionpoddatalinked.jpg

https://www.thedrive.com/the-war-zo...their-own-datalinks-for-more-lethal-targeting
 
Jól meg lehet figyelni, ahogy a Raptor vezérsíkjai - a Szu-57-esehez hasonlóan - egymástól teljesen függetlenül dolgoznak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fip7
Akkor majdnem a feléig eljutottál. Valami szakértő írására hivatkozik a Quora-n.
Azért visszamásztam a székbe.
Fogalmazzunk úgy, hogy ezen az oldalon túl sok értékes írást nem láttam, de tömény hülyeséghegyeket már sokat.

A linkelt ipséról a Quorán nem tudni semmit.
Egy üres account referencia nélkül. Ennyire erővel rám is hivatkozhatna, még nagy eltérés követőkben sincs.
Akkor én is lehetek "aviation expert"?


Bár itt látni, hogy kicsoda.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.