F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 834
67 234
113
te most nem a raptor utodjat irtad le.

ez inkabb az, ami a f35 kellett volna hogy legyen.

szerintem.
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
en ugy ertettem hogy csak a jelenlegi f16 van szo.
+ a leirtak kozzul a a-10 is benne van a tervben.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, amit leírtam, az az F-16-os utódja.
Már ismert, hogy annak is tervezik a váltótípusát.
A jelenlegi, épp aktuális USAF koncepció gépei a 2030-as, 40-es évekre: NGAD, F-35A, F-15EX és az F-16-os és/vagy váltótípusa.
Nekem senki nem tudja beadni azt értelmes húzásnak, hogy építenek egy F-35A-t, létezik az F-22A, de azt kivágják, hogy egy 50 éves sárkánnyal bohóckodjanak ma, ráadásul olyan nevetségesen drágán, mint egy F-35A.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 226
3 237
113
Hogy az NGAD hogyan is nézzen ki, azt nem tudom, ezt inkább átengedem Roninak. Felőlem lehet bármilyen futurista UFO-forma.

De a Lockheed Martin helyében elővenném az Agile Falcon-t, keresztezném az F-16XL-el, de megtartanám a vízszintes vezérsíkokat, ugyanakkor osztottra cserélném a függőleges vezérsíkot. Ez így élből kiadna egy kb másfélszer nagyobb gépet, mint az F-16-os.
Kb a Hornet - Super Hornet lenne a méret és tömegarány.
A hajtóműve a nagy flotta rendsszerazonosság megtartása végett egy az egyben az F-35A-ból jönne, a kabintető az F-16-osé, a radar és a kabin előtti FLIR szenzor az F-35-ösönén alapulnának.
A beömlő divertless, de az elhelyézése az F-16-osé lenne. Raknék bele egy GAU-12-es Equalizer gépágyút, mert a GAU-22-es nem lett valami meggyőző. A javadalmazás 250 darab.
Kb 6,5 - 7 tonna kerónak kéne benne helyet találni és a sárkány tömegét 10 tonna körülire lőném be.

A gép alapvetően továbbvinné az F-16-osokra jellemző 700-850 km/h-s tartományra optimalizát manőverezést, de a maximális állásszög tekintetében a Hornetek és az F-35A 55 fokos értékét el kéne érnie.
A szárny aeroelasztikus lenne, az összes irnyfelüet függetlenül is kitérhetne.
A szárny belépőél nyilazási szögénél mindenképpen megtartanám azt, ami az F-16-osnál van, de oldalviszony tekintetében a Mitsubishi F2-esét venném iránydónak, hogy a szubszonikus hatótáv kedvezőbb lehessen.
A Super Hornet-hez hasonlóan a LERX szélesebb lenne, így az egész törzsszekció nagyobb hordfelületet adna. Ebbe így eleve több kerozni férne és legalább egy-egy sülyesztett pilon is kerülhetne rá.

Az általad felvázolt gépet (te szakmád, gondolom elég jó lenne) mire használnád, miben lenne jobb, praktikusabb mint a mostani meglévő gépek pl f35 ?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 508
16 670
113
Jobb nem lenne, csak szexibb és olcsóbbnak lenne hirdetve. Pont ahogy a Gripen is olcsóbbnak van eladva.
Nyilván drágább lesz.
Valahol az NGAD által felvetet százas széria elmélet éppen ezt hozza vissza - konstans pörgő R&D és lehetőség régebbi alapokon új gépek megalkotását finanszírozni, hiszen azok nem sok évtizedekre készülnének, igen gyors fejlesztésekkel.
Amit felvetettél, ebben a digitális tervezési/berepülési programmal szerintem tök jól kivitelezhető lenne, főleg, hogy minden elvileg visszahozhatná a többcéges versenyt (többeknek van esélye beszállni).

Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.
Azon túl semmire nem képes.

A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?

Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...

Az F-22 kidobásának felvetése szerintem inkább a váltótípus reflektorfénybe úszásának egyik első jele. Az ipar át akar már fókuszálni arra, ahhoz pedig kell egy indok, hogy miért is. Ahogy írod, a lándzsa helye - és nem lesz letörve, amíg a váltótípus nincs a betonon, viszont a pénzt ki kell rá csikarni, mert jelenleg egymilliárd dolcsi megy csak erre a költségvetésből.
Az F-22 előbbi kivonása egyszerűen kivitelezhetetlen, az egész AF stratégia arra épít, éppen emiatt a gép miatt engedhetnek meg ilyen baromságokat, mint az F-15EX vagy az A-10 továbbéltetése. Mert a légifölényt hamar ki tudja rágni, hogy a marhaságok ne legyenek esélytelenek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Így van. Az USA annyira "nem érdeklődik" az IRST rendszerek iránt hogy jelenleg mind a NAVY mind az Air Force futtat programokat IR podok beszerzésére több százas tervezett db számmal.

Az Air Force programja - Talon Hate - ráadásul próbálja orvosolni az F22-vel való adatcsere terén mutatkozó hiányosságokat is.

Így álltak a programmal tavaly decemberben: foxtrotalpha.jalopnik.com/here-s-the-first-shot-of-the-f-15c-pod-that-will-change-1750314539

Ezen kívül futtatják a Legion Pod programot is.

ld.: defense-update.com/20150212_irst_pod.html

A NAVY is futtatja a maga programját ami úgy tűnik nem teljesen zökkenőmentes:
dote.osd.mil/pub/reports/FY2015/pdf/navy/2015irst.pdf

A Pirate leaflet meg azt állítja a rendszerről hogy:

"<i>PIRATE accurately tracks multiple high speed targets, prioritizes them and provides the on board Attack & Ident. computer with target positional, velocity, acceleration, approach/ recede etc. data. In addition it provides highresolution images for visual identification. It provides highly reliable information for air-to-air and air-to-ground use. The system demonstrates a very high suppression rate of potential false alarms.</i>"

(szabad fordításban: A PIRATE pontosan követ több nagy sebességű célpontot, rangsorolva azokat és célpont pozíció, sebesség gyorsulás, közeledő/távolodó stb. adatokat biztosít a fedélzeti támadó & azonosító számítógépnek(!! kiemelés tőlem). Mindezek felett nagy felbontású képeket is biztosít a vizuális azonosításhoz. Megbízható adatokat biztosít az AA és AG használathoz. A rendszer bizonyította hogy magas százalékban képes elnyomni a potenciális téves riasztásokat)

Persze tudom ez csak marketing bulshit ;-)

link: https://thalesgroup.com/sites/default/files/asset/document/Leaflet_PIRATE_UK.pdf
A Legion pod saját külön bejáratú datalinket kapott.
Ezek után egy Legion poddal repülő géppár IRST konténerei automatikusan megosztják egymással a az általuk mért céladatokat és frankón passzív módban meglesz a pontos céltávolság
message-editor%2F1623165300152-legionpoddatalinked.jpg

https://www.thedrive.com/the-war-zo...their-own-datalinks-for-more-lethal-targeting
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 834
67 234
113
Jól meg lehet figyelni, ahogy a Raptor vezérsíkjai - a Szu-57-esehez hasonlóan - egymástól teljesen függetlenül dolgoznak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni
S

speziale

Guest
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fip7

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Jól meg lehet figyelni, ahogy a Raptor vezérsíkjai - a Szu-57-esehez hasonlóan - egymástól teljesen függetlenül dolgoznak.
Egy iylen gép képes lenne hasonló fordulóra? :):)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor majdnem a feléig eljutottál. Valami szakértő írására hivatkozik a Quora-n.
Azért visszamásztam a székbe.
Fogalmazzunk úgy, hogy ezen az oldalon túl sok értékes írást nem láttam, de tömény hülyeséghegyeket már sokat.

A linkelt ipséról a Quorán nem tudni semmit.
Egy üres account referencia nélkül. Ennyire erővel rám is hivatkozhatna, még nagy eltérés követőkben sincs.
Akkor én is lehetek "aviation expert"?


Bár itt látni, hogy kicsoda.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.