Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Viszonyításképpen, itthon az átlag 29-es repülés jó, ha 40 percet tartott...Az első ember, aki 2000 órát repült a Raptoron
"For F-22 pilots, the average sortie lasts one hour and 15 minutes, it took him 14 years and 1,323 sorties to accomplish the feat."
Viszonyításképp, 3600kg kerótöltést hasonlítunk 8100kg-al. Már, ha a Raptor ezeket a feladatokat teljes töltéssel repülte.Viszonyításképpen, itthon az átlag 29-es repülés jó, ha 40 percet tartott...
Ez nem a gép fikázása volt.Viszonyításképp, 3600kg kerótöltést hasonlítunk 8100kg-al. Már, ha a Raptor ezeket a feladatokat teljes töltéssel repülte.
De ugye, ez átlag érték, szóval jó volna tudni, hogy milyen feladatokból jöt ki ez a repóra, hányszor tankoltak a levegőben, ténylegsen mennyi kerozint égettek el ezalatt.
Náunk a 29-esek valóban borzalmasan keveset repültek és a felszálásokra jutó átlagot lefelé torzította a sok időszakos berepülés meg a 8-10 perces bemutatózások.
Az átlag 40 perchez képest az átlag 1 és negyed óra amúgy nem nagy különbség, de ez nem biztos, hogy a gépek hibája.
Az alapvetően elfogásokra, légtérrendészetre alkalmazott gépek rendre ilyen rövid feladtokat repülnek.
Hát igen.Ez nem a gép fikázása volt.
(Az akkor lenne, ha Gripenhez vagy a F-16-hoz kezdeném mérni...)
Bár amúgy, ha az 11 tonnás sárkányban annyi keró fér, mint egy alig 7 tonnásba, akkor szerintem azért el lehet gondolkozni arról, hogy mennyire jó az a konstrukció...
Meghallgatom majd.votma? 40+perces anyag.
YF-23 vs YF-22: USAF Chief Engineer Tells the Story of the Advanced Tactical Fighter Selection
Rick Abell tells the story of his role as the Chief Engineer on the Advanced Tactical Fighter and the competition between Northrop with the YF-23 and Lockheed Martin with the YF-22.
Nagyon jó videó - pláne a tanulság a végén!votma? 40+perces anyag.
YF-23 vs YF-22: USAF Chief Engineer Tells the Story of the Advanced Tactical Fighter Selection
Rick Abell tells the story of his role as the Chief Engineer on the Advanced Tactical Fighter and the competition between Northrop with the YF-23 and Lockheed Martin with the YF-22.
Bringázás közben végighallgattam és kb. semmi érdekeset nem tudott mondani. Kb. fel sem tudom idézni miről beszélt.Nagyon jó videó - pláne a tanulság a végén!
Jó mesélő a bácsi.
A végén az volt az érdekes, hogy neki mindegy volt hogy melyik gépet fogják megrendelni.Bringázás közben végighallgattam és kb. semmi érdekeset nem tudott mondani. Kb. fel sem tudom idézni miről beszélt.
talán ha már kivonták a rendszerből, mert kész a váltó típus... 2035-2040 között valamikorÉn abban reménykedek csak, hogy megélem még azt, amikor a két gépről készült minősített anyagok legalább egy része nyilvános lesz.
Azért az átjön, hogy az ATF programnak mennyire nem is volt konkrét keretrendszere. Továbbá, ami volt, azt is variálták.
A két csapatnak lényegében egy eléggé nagyvonalúan vázolt “víziónak” kellett valahogy megfelelnie.
De az volt az ő tapasztalása - és ezt exponálta ki igazán ez a kvázi liberális pályáztatási módszer - hogy amíg a Northrop leginkább egy mérnöki cég volt néhány menedzser szemléletű egyénnel a háttérben, addig a Lockheed inkább egy főleg menedzserek vezette cég volt, akiknek voltak mérnökeik is.
A program indító meetingjén jött ez ki élesen.
A Northrop prezentációja főleg a majdani gép részleteit taglalta, de ez amolyan “papírrepülő” volt, amire igaz, hogy a “papír mindent elbír”, de a konkrét megvalósíthatóság taglalása nélkül.
Ezzel szemben a Lockheed bámulatos alapossággal prezentálta, hogy maga a projekt hogyan fog összeállni, honnan jön a pénz, milyen lépések követik egymást, csak épp magáról a konkrét dizájnról, termékről nem nagyon ejtettek szót. Ennyi erővel, kis túlzással akár egy tankot, mosógépet, hajódarut, vagy mikrosütőt is kifejleszthettek volna.
Az viszont a videóból kiderült, hogy az ATF program lényegében azon az elven volt vezényelve, ahogy anno a NASA-féle Apollo-program is.
A Pentagon is az ATF keretében előbb berendelte a tenderre az előzetes elképzeléseket a cégek szakembereitől, hogy aztán azok alapján a saját csapataival a győztes pályaművet alapul véve maguk dolgozzák ki a konkrét követelményeket. Lényegében a gombhoz varrták a kabátot, de volt abban igazság, hogy így gyakorlatilag olyan ötleteket dolgoztathattak ki a majdani győztessel részleteiben, amire ő már biztos, hogy technikailag képes.
Magyarán, az ATF amolyan iparági képességfelmérő volt, ami után a gép leendő vásárlói, tehát a Pentagon, a pilóták és műszakiak a győztesnek már tudták részleteiben konkretizálni, hogy akkor mit is szeretnének a műszaki tartalomba belerakatni.
Az egész videóból nekem inkább egyfajta megfoghatatlanság jön le, a merjünk nagyot álmodni.A végén az volt az érdekes, hogy neki mindegy volt hogy melyik gépet fogják megrendelni.
Tudta ugyanis a korábbi ATX programból, hogy politika dönt teljesen átláthatatlan módon, ezért mind a két pályázóból "kirugdosta" hogy a legjobbat tegyék le az asztalra annak megfelelően, amire pilótáknak szüksége van. Vagyis mind a két gép jó döntés legyen.
Lehet hogy az egyik kicsit ebben volt jobb, a másik picit abban, de mind két repülő tökéletesen megfelelt az USAF igényeinek, ezért nem aggódott különösebben, hogy melyik típus nyeri a tendert. Azt mondja, hogy máig nem tudja miért a F-22-es lett a befutó...
Egyébként érme feldobással döntötték el, hogy a Lockheedé lesz a 22-es szám, a Northrop kapja 23-ast - ha másképp alakul, akkor most Lockheed Martin F-23-asról beszélgetnénk. Egy apró érdekesség...
Ami még érdekes volt, hogy szerinte:
A Lockheed egy olyan cég (volt akkor), ahol a projekt menedzsernek voltak mérnökei, míg a Northropnál a projektet vezető főmérnöknek voltak projektmenedzserei. Más a céges filozófia.
Az F-15 tervezésének történetéről 40 év után, 2012-ben eszméletlen részletes dolgokat is meg lehetett találni már. 2030 után jó lenne ilyen.talán ha már kivonták a rendszerből, mert kész a váltó típus... 2035-2040 között valamikor